Ruoka-apua yksinäiselle vähävaraiselle
Olen yrittänyt etsiä tahoa, joka auttaisi yksin asuvaa köyhää.
Täällä ei ole ruokajakoa, sossusta en saanut apua enkä seurakunnasta. Avun tarve on hyvin tilapäinen ja kertaluonteinen.
Mutta ilmeisesti tässä maassa on niin paljon hädässä olevia lapsia, että aikuiselle ei apua löydy.
Pitää odottaa, että olen pudonnut pohjalle, ei saa apua nyt, kun sen avulla voisi vielä päästä elämään kiinni.
Ja hain nimenomaan ruoka-apua. En rahaa.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin diakonissan puheilla, hän sanoi, että ruoka-apu kohdennetaan nyt paikkakunnalle muuttaneisiin ukrainalaisiin. Sossu taas sanoo, että minun pitäisi pärjätä tuloillani. Mutta eivät huomioi esim. kaikkia maksuja menoina.
Pelastusarmeijaa ei ole. Helluntaiseurakunta on, mutta hekään eivät jaa ruokaa kuin satunnaisesti.
Ei voi olla totta, että oman maan vähävaraisia ei auteta. Tottakai ukrainalaisia pitää auttaa, mutta ei saa unohtaa omia kansalaisiakaan.
Kyllä se on totta, että nykyään autetaan vain ukrainalaisia. Meidän kunnassa kaikki kunnan vuokra-asunnot on varattu vain ukrainalaisten käyttöön, eikä niitä enää anneta suomalaisille. Aina jos joku asunto vapautuu, odotetaan että kuntaan muuttaa lisää ukrainalaisia, joille asunto voidaan antaa. Tällaista se on nykyään.
No mene dyykkaamaan sinne kaupan ja päiväkodin bioroskiksille tänään. Päiväkoti menee kiinni 5 minuutin päästä ja tyhjentävät samalla jääkaapin.
Problem solved.
Dyykkaus on oikeasti hyvä vaihtoehto nyt kun säät on vielä viileät ja ruuat säilyy ulkona.
On kyllä kumma jos ei diakonia auta,uskoisko tuota. Pyydä työkaverilta lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Maksoin yhden laskun joka oli ehtinyt lähes ulosmittaukseen asti. Siihen meni rahat. Olen kertaalleen jo ulosotosta kuiville selvinnyt. Enkä halua sinne takaisin.
Rahat on loppu. Eikä jälkiviisaus auta sen suhteen.
No miksi et alunperin pyytänyt maksuaikaa tai tehnyt maksusuunnitelmaa? Itsekin olen aikoinaan ollut uo:ssa, mutta en enää koskaan päästäisi asioita siihen pisteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksoin yhden laskun joka oli ehtinyt lähes ulosmittaukseen asti. Siihen meni rahat. Olen kertaalleen jo ulosotosta kuiville selvinnyt. Enkä halua sinne takaisin.
Käy kysymässä paikalliselta K kauppiaalta, jos suostuisi vähän velaksi myymään tai pöllit nälkääsi, jos ei suostu.
Entä työn antaja, olisiko mahkuja pieneen förskottiin?
En varasta. Eikä yksikään kauppa myy velaksi. Työnantaja on iso valtakunnallinen pulju. Palkanmaksussa ei jousteta.
on kai sulla luottotiedot kunnossa hanki luottokortti
Lapsia on turha kadehtia, kyllä he tulevat aikuisia ennen ruoka-asioissa, ja se on normaalia se.
Sossu voi myöntää avustusta esim. maksusitoumuksen muodossa, MUTTA se miinustetaan tulevista tuista sitten (kantiksella).
EU:n ruokakassijakoa ei ole ollut yli vuoteen, loppuvuodesta saavat EHKÄ ne uudet lahjakorttinsa jakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy kysymässä paikalliselta K kauppiaalta, jos suostuisi vähän velaksi myymään tai pöllit nälkääsi, jos ei suostu.
En varasta. Eikä yksikään kauppa myy velaksi. Työnantaja on iso valtakunnallinen pulju. Palkanmaksussa ei jousteta.
Siis onko sulla nyt mitään syötävää? Tilaat laskulla vaikka jostain matsmartista tai vastaavasta jos et muuta keksi ja hetken vielä selviät jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot töissä ja luottotiedot kunnossa? No mikä hätä sitten, ostat velaksi tai otat sen parinkympin vipin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin diakonissan puheilla, hän sanoi, että ruoka-apu kohdennetaan nyt paikkakunnalle muuttaneisiin ukrainalaisiin. Sossu taas sanoo, että minun pitäisi pärjätä tuloillani. Mutta eivät huomioi esim. kaikkia maksuja menoina.
Pelastusarmeijaa ei ole. Helluntaiseurakunta on, mutta hekään eivät jaa ruokaa kuin satunnaisesti.
Ei voi olla totta, että oman maan vähävaraisia ei auteta. Tottakai ukrainalaisia pitää auttaa, mutta ei saa unohtaa omia kansalaisiakaan.
Kyllä se on totta, että nykyään autetaan vain ukrainalaisia. Meidän kunnassa kaikki kunnan vuokra-asunnot on varattu vain ukrainalaisten käyttöön, eikä niitä enää anneta suomalaisille. Aina jos joku asunto vapautuu, odotetaan että kuntaan muuttaa lisää ukrainalaisia, joille asunto voidaan antaa. Tällaista se on nykyään.
Hyvä juttu. Kuoleepahan turhat suomalaiset pois.
Oletko tiedustellut esimerkiksi Diakonissalaitokselta tai Seurakunnalta, olen kuullut, että näiltä voi saada apua tai he voivat ohjata oikeaan paikkaan, en tiedä, onko nämä tahot paikkakuntakohtaisia auttajia vai koskeeko se koko Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko sulla nyt mitään syötävää? Tilaat laskulla vaikka jostain matsmartista tai vastaavasta jos et muuta keksi ja hetken vielä selviät jotenkin.
Ruokaa on ehkä 2 päiväksi. Viikko pitää pärjätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot töissä ja luottotiedot kunnossa? No mikä hätä sitten, ostat velaksi tai otat sen parinkympin vipin.
Tätä ihmettelen. Ap on töissä, mutta mistään ei muka saa rahaa? Aivan varmasti jostain voi ottaa pienen lainan jos tilanne on akuutti eikä sossu tms auta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko tiedustellut esimerkiksi Diakonissalaitokselta tai Seurakunnalta, olen kuullut, että näiltä voi saada apua tai he voivat ohjata oikeaan paikkaan, en tiedä, onko nämä tahot paikkakuntakohtaisia auttajia vai koskeeko se koko Suomea.
Olen kysynyt seurakunnalta. Ei apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokaa on ehkä 2 päiväksi. Viikko pitää pärjätä.
Nyt pulloja keräämään!
Facebookissa kuntasi ryhmässä kysy jos ihmiset auttaisivat jokainen jollain pienellä. Vaikkapa antamalla kotoaan tonnikala purkin tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ihmettelen. Ap on töissä, mutta mistään ei muka saa rahaa? Aivan varmasti jostain voi ottaa pienen lainan jos tilanne on akuutti eikä sossu tms auta.
Mä olen tässä tilanteessa koska "otin pienen lainan" aikoinaan. Enää en ota lainaa. En pientä, enkä isoa.
Kysy työkaverilta tai muulta kaverilta kymppi-kaksi lainaksi. Sillä saa jo monen päivän ruuat.
Jollet, niin kuole sitten nälkään kun mikään ei käy.