Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruoka-apua yksinäiselle vähävaraiselle

Vierailija
22.03.2023 |

Olen yrittänyt etsiä tahoa, joka auttaisi yksin asuvaa köyhää.
Täällä ei ole ruokajakoa, sossusta en saanut apua enkä seurakunnasta. Avun tarve on hyvin tilapäinen ja kertaluonteinen.

Mutta ilmeisesti tässä maassa on niin paljon hädässä olevia lapsia, että aikuiselle ei apua löydy.

Pitää odottaa, että olen pudonnut pohjalle, ei saa apua nyt, kun sen avulla voisi vielä päästä elämään kiinni.

Ja hain nimenomaan ruoka-apua. En rahaa.

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy jotain

Vierailija
42/96 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mene dyykkaamaan sinne kaupan ja päiväkodin bioroskiksille tänään. Päiväkoti menee kiinni 5 minuutin päästä ja tyhjentävät samalla jääkaapin.

Problem solved.

Taidat olla ammattilainen tässä hommassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tiedustellut esimerkiksi Diakonissalaitokselta tai Seurakunnalta, olen kuullut, että näiltä voi saada apua tai he voivat ohjata oikeaan paikkaan, en tiedä, onko nämä tahot paikkakuntakohtaisia auttajia vai koskeeko se koko Suomea.

Olen kysynyt seurakunnalta. Ei apua.

Mitä Seurakunnalta vastattiin?

Vierailija
44/96 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ap:n rahat on menneet? Jos sossu ei auta, tuloksesi pitäisi pakollisten menojen jälkeen kattaa ruoka. Onko sulla pikavippejä ja osamaksuja maksettavana?

Käy dyykkaamassa kauppojen roskiksilla sulkemisajan jälkeen. Lisäksi päiväkodin bioroskiksiin heitetään päivittäin ylijäämäruuat. Käy tsekkaamassa päiväkodin roskis klo 17 jälkeen.

Siinähän on ratkaisu, köyhät kaivelemaan roskiksia yhdessä rottien kanssa! Järkyttävää, mene ihan itse tonkimaan roskiksia ja syö sieltä. Ja vielä päiväkodin bioroskiksesta, kahvinporojen, banaanin kuorien ym.moskan seasta pitäisi ihmisten hakea ruokansa! Nuo roskisten tonkimiset voi ihan rauhassa jättää varakkaille ituhippisnobeille, jotka sitten voivat esitellä löytöjään Hesarinsivuilla toimittajan ihastellessa vieressä.

AP:lle, löytyykö paikkakunnalta helluntai- tai vapaaseurakunta? Heillä on ruoan jakelua monella paikkakunnalla. Ota myös yhteyttä oman seurakunnan diakonian johtaviin henkilöihin, kyllä sieltä pitäisi apua löytyä, kummallista, jos eivät auta.

Vierailija
45/96 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksoin yhden laskun joka oli ehtinyt lähes ulosmittaukseen asti. Siihen meni rahat. Olen kertaalleen jo ulosotosta kuiville selvinnyt. Enkä halua sinne takaisin.

Rahat on loppu. Eikä jälkiviisaus auta sen suhteen.

Käy kysymässä paikalliselta K kauppiaalta, jos suostuisi vähän velaksi myymään tai pöllit nälkääsi, jos ei suostu.

Entä työn antaja, olisiko mahkuja pieneen förskottiin?

En varasta. Eikä yksikään kauppa myy velaksi. Työnantaja on iso valtakunnallinen pulju. Palkanmaksussa ei jousteta.

Oot töissä ja luottotiedot kunnossa? No mikä hätä sitten, ostat velaksi tai otat sen parinkympin vipin.

Tätä ihmettelen. Ap on töissä, mutta mistään ei muka saa rahaa? Aivan varmasti jostain voi ottaa pienen lainan jos tilanne on akuutti eikä sossu tms auta.

Mä olen tässä tilanteessa koska "otin pienen lainan" aikoinaan. Enää en ota lainaa. En pientä, enkä isoa.

Huoh. Sun vaihtoehdot taitaa sitten olla tölkkien kerääminen tai olla 5 päivää syömättä. Tai pyytää joltain kaverilta/sukulaiselta 20€ lainaan.

Vierailija
46/96 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyt sitten seksii, jos mikään ei muuten luonnistu ja et uskalla tai onnistu missään muussa.

Ilmoitus seksitreffit palstalle, niin ei aikaakaan, niin kierit rahoissa, työtä se perseenmyyntikin on.

Vierailija
47/96 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy jotain

Tämä. Jos on jotain minkä voi helposti myydä torissa niin kannattaa yrittää.

Vierailija
48/96 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyt sitten seksii, jos mikään ei muuten luonnistu ja et uskalla tai onnistu missään muussa.

Ilmoitus seksitreffit palstalle, niin ei aikaakaan, niin kierit rahoissa, työtä se perseenmyyntikin on.

no vaikka se sulla on toiminut ei se ehkä aplla toimisi.

Vierailija
49/96 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oothan sä töissä eikö joku sukulainenkaan voi lainata. Voi pistää tilille jos asuu kaukana

Vierailija
50/96 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä työssä käyvä tarvittaessa lainaa kaverilta/vanhemmilta sen satasen ruokaan tai ottaa pienen lainan, jokin tarvitsee ruokarahaa pariksi viikoksi. Muita vaihtoehtoja on tosiaan dyykkaus ja pullojen keräys. Tai tarjoudut tekemään työtä jollekin läheisellesi maksua vastaan. Nyt voisi vaikka pestä ikkunat.

Vierailija
51/96 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tiedustellut esimerkiksi Diakonissalaitokselta tai Seurakunnalta, olen kuullut, että näiltä voi saada apua tai he voivat ohjata oikeaan paikkaan, en tiedä, onko nämä tahot paikkakuntakohtaisia auttajia vai koskeeko se koko Suomea.

Olen kysynyt seurakunnalta. Ei apua.

Mitä Seurakunnalta vastattiin?

Että kohdentavat avun paikkakunnalle muuttaneisiin ukrainalaisiin.

Vierailija
52/96 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no vaikka se sulla on toiminut ei se ehkä aplla toimisi.

Pieni paasto ei sitten pahaa tee, kyllä sitä muutaman päivää syömäti pärjää, jos ei puuro, itsetehty hernesoppa maistu, noiden hankkimiseen, löytää kyllä tölkkejä tai kerjää vaikka pikkusummia rahaa, jos ei kehtaa, niin paasto!

Vierailija
53/96 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista, jos työssäkäyvällä ihmisellä ei ole senttiäkään rahaa, ei mitään myytävää tavaraa,  ei ruokaa pakastimessa tai edes puurohiutaleita, makaronia, papuja, säilykkeitä ym. kuivaruokakaapissa?

Terve aikuinen pysyy kyllä viikon hengissä vesipaastollakin. Muista juoda tarpeeksi! 

Vierailija
54/96 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas tuo helvetin Ap ihmettelee maailman menoa, olis kyllä hauska tavata tällainen Maatiais-Tomppeli joka valittaa, valittaa ja valittaa, mutta ei vastaa kysymykseen. Epäilen että Ap on Pa eikä yhtään tietoa mistään muusta kuin valittamisesta tällä palstalla. Osta sillä lainallasi ruokaa äläkä rutise!

Vierailija
55/96 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivele tarkkaan omat ruokakaapit ja pakastin , ehkä sieltä jotain vielä löytyy .

Vierailija
56/96 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kertaluontoinen apu, mutta ilman sitä etä pääse elämään kiinni? Ei nyt ihan täsmää. 

Vierailija
57/96 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista, jos työssäkäyvällä ihmisellä ei ole senttiäkään rahaa, ei mitään myytävää tavaraa,  ei ruokaa pakastimessa tai edes puurohiutaleita, makaronia, papuja, säilykkeitä ym. kuivaruokakaapissa?

Terve aikuinen pysyy kyllä viikon hengissä vesipaastollakin. Muista juoda tarpeeksi! 

Mitä jos sitä rahaa tarvitaankin nimenomaan juomiseen?

Vierailija
58/96 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksoin yhden laskun joka oli ehtinyt lähes ulosmittaukseen asti. Siihen meni rahat. Olen kertaalleen jo ulosotosta kuiville selvinnyt. Enkä halua sinne takaisin.

Rahat on loppu. Eikä jälkiviisaus auta sen suhteen.

Käy kysymässä paikalliselta K kauppiaalta, jos suostuisi vähän velaksi myymään tai pöllit nälkääsi, jos ei suostu.

Entä työn antaja, olisiko mahkuja pieneen förskottiin?

En varasta. Eikä yksikään kauppa myy velaksi. Työnantaja on iso valtakunnallinen pulju. Palkanmaksussa ei jousteta.

Voisitko kysyä joltain työkollegalta, naapurilta tmv?

Kyllä minä ainakin, jos joku tosiaan vaikka naapuri kysyisi voisiko saada jtn ruoka-ainesta, antaisin omastani.

Ja maaseudulla on vanha perinne se, että kun leivottiin leipää tmv niin sitä vietiin myös jollekin "mökin mummolle" ruoka-apuna (minä olen mummoni lähettämänä vielä 80-luvulla näin tehnyt. Pienempi yhteistä tuo myös turvaa.

Vierailija
59/96 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie ilmoitus lähikaupan/kirjaston jne aulojen ilmoitustaululle, jossa tarjoat yleismies/nainen Jantusen apua pöllien pilkkomisessa/siivouksessa/ruoanlaitossa/asioinnissa/lumitöissä/lasten tai eläinten hoidossa/asiassa X ja nämä alueilla se ja se hintaan 10-20 euroa/tunti tai ruokatarjoilua vastaan.

Jos et kykene yllä mainittuun, etkä saa mistään hetkellistä pikavippiäkään, jää vielä vaihtoehdoiksi ainakin:

- soittaa valtakunnalliseen pelastusarmeijan, kirkon, säätiöiden numeroihin kysyen apua. Eihän sitä tiedä, saattavat antaa hätäapua.

- kysyä apua työkavereilta/työnantajalta/sukulaisilta

- ruoan dyykkaus

- mennä lakkikourassa jonnekin vilkkaaseen paikkaan, kuten kaupan edustalle. Taiteilet siistin pahviplakaatin ja kolehtikulhon/rasian, pahviin kuvailet lyhyesti suurin kirjaimin tilanteesi ja pyydät auttamaan rahallisesti, noloa varmasti, mutta luultavasti saat kerättyä useammankin kympin yhden aamu/iltapäivän aikana.

- hävikkiruoan kysyminen kauppiaalta/leipomolta sähköpostilla, puhelimitse tai paikan päällä käymällä.

- rukoile nöyränä apua ylemmältä taholta, suosittelen Jeesusta. Kerro että sinulla on kova hätä ja nälkä, rahat loppu. Kerro että kadut syntejäsi ja haluat parantaa tapasi. Anele armoa. Usko ja toivo armon toteutumiseen koko sydämestäsi. (Herran tiet ovat tutkimattomat)

Lopuksi totean, että vähävaraisen elämä on helpompaa Suomen suurimmissa kaupungeissa. Julkinen liikenne toimii, on auttavia tahoja ja ilmaisruoan jakelua. Perustason vakituisia työpaikkoja on hyvin tarjolla. Kehotan harkitsemaan muuttoa vaikka Vantaalle tai Tampereelle, sossunhan pitäisi avustaa muuttokustannuksissakin.

Voimia ap sinulle, rukoilen puolestasi, että tilanteesi saisi onnellisen käänteen.

Vierailija
60/96 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin diakonissan puheilla, hän sanoi, että ruoka-apu kohdennetaan nyt paikkakunnalle muuttaneisiin ukrainalaisiin. Sossu taas sanoo, että minun pitäisi pärjätä tuloillani. Mutta eivät huomioi esim. kaikkia maksuja menoina.

Pelastusarmeijaa ei ole. Helluntaiseurakunta on, mutta hekään eivät jaa ruokaa kuin satunnaisesti.

Ei voi olla totta, että oman maan vähävaraisia ei auteta. Tottakai ukrainalaisia pitää auttaa, mutta ei saa unohtaa omia kansalaisiakaan.

Kyllä se on totta, että nykyään autetaan vain ukrainalaisia. Meidän kunnassa kaikki kunnan vuokra-asunnot on varattu vain ukrainalaisten käyttöön, eikä niitä enää anneta suomalaisille. Aina jos joku asunto vapautuu, odotetaan että kuntaan muuttaa lisää ukrainalaisia, joille asunto voidaan antaa. Tällaista se on nykyään.

Mikä kunta? Eihän tuo voi olla laillista vaan syrjintää ja tehkää ihmeessä valituksia ja nostakaa kohu.