Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako vuotta tervehtisitte ihmistä, joka ei tervehdi takaisin?

Vierailija
22.03.2023 |

Minulla ei viisi vuotta tunnu missään. Tervehdin aina. Vastapuoli häpäisee itsensä moukkamaisuudellaan joka kerta, kun jättää tervehtimättä takaisin.

Mielipiteitä?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää jokin Aspergerien kokoontuminen? Mulla kun ei sitä valitettavasti ole niin tervehdin ihan joka kerta ja jokaista ja yleensä ne tervehtivät takaisin. Pysyvät välit hyvinä ja asiat sujuvina naapurien kesken, mikä on se paras tapa ennaltaehkäistä ongelmat taloyhtiössä ja naapurustossa (myös työpaikalla, koulussa, harrastuksissa ja parisuhteessa).

Mutta olkaapa te vuorovaikutusongelmaiset sitten hiljaa, jos kerran ette toimintaterapiassakaan normaalia käytöstä oppineet.

Sä olet se tyyppi jonka takia seistään hiljaa eteisessä ja odotetaan että häivyt rappukäytävästä jotta pääsee ilman pakko sosiaalistumista ulos

Vierailija
42/57 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ryhdy itse moukaksi vaikka jotkut ympärillä sellaisia olisivatkin. Pidän siis kiinni hyvistä käytöstavoista riippumatta siitä, millaisia ihmisiä kohtaan. Jos he ovat tökeröitä, se on heidän häpeänsä, ei minun.

Eli aikarajaa ei ole. Noudatan tapoja ajasta riippumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tää jokin Aspergerien kokoontuminen? Mulla kun ei sitä valitettavasti ole niin tervehdin ihan joka kerta ja jokaista ja yleensä ne tervehtivät takaisin. Pysyvät välit hyvinä ja asiat sujuvina naapurien kesken, mikä on se paras tapa ennaltaehkäistä ongelmat taloyhtiössä ja naapurustossa (myös työpaikalla, koulussa, harrastuksissa ja parisuhteessa).

Mutta olkaapa te vuorovaikutusongelmaiset sitten hiljaa, jos kerran ette toimintaterapiassakaan normaalia käytöstä oppineet.

Sä olet se tyyppi jonka takia seistään hiljaa eteisessä ja odotetaan että häivyt rappukäytävästä jotta pääsee ilman pakko sosiaalistumista ulos

Ei me reippaat ja normaalit siellä päällekkäistaloissa viihdytä, älä huoli! Rappukäytävissä saa lymyillä jatkossakin huoletta.

Vierailija
44/57 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä jaksan niin kauan kuin tarvitsee. Yksi juroimmista naapureista lämpeni kuudessa vuodessa hymyily- ja päivättelykuntoon.

Tuohan on pakottamista.  Entäs sitten? 

45/57 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se toinen kuuluu yhteisöön, jossa meidän periaatteessa kuuluu tervehtiä toisiamme, kyllä varmaan aika pitkään tervehtisin yksipuolisesti edes nyökkäämällä tai hymyllä. Ei ole kokemusta pitkään jatkuvasta tuollaisesta tilanteesta eli en tiedä, alkaisiko tilanne jossain vaiheessa tuntua vain kiusalliselta.

Vierailija
46/57 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan aika rankkaa olla noin arka. Alkoiko se jo lapsena?

Vierailija
47/57 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkisin tervehtiminen voi olla ahdistelua ja tunkeutumista väkisin toisen tietoisuuteen, alueelle. Siksi ei kannata väkisin, ellei ole jotain asiaa joskus, mikä on välttämätön hoitaa - esimerkiksi heitit avaimen roskikseen ja pyydät siihen jonkun apua että pääset sisälle kotiisi. Kannattaa olla hienotunteinen. Jos haluaa olla kohtelias joskus se on tervehtimättömyyttä ja katsoo mistä kukin pitää. Kaksi innokasta voi tervehtiä toisiaan. Jollakin voi olla huonoja kokemuksia ihmisistä tai väärä kellonaika, haluaa piiloutua, tervehtiminen rasittaa. Niin moni hokee tyhjää moi:ta vieraalle, ei ole tarkoitus tutustua edes, mikä sen tarkoitus on. Ellei tosiaan haeta hyvää ilmapiiriä ja se toimisi niin.

Vierailija
48/57 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ryhdy itse moukaksi vaikka jotkut ympärillä sellaisia olisivatkin. Pidän siis kiinni hyvistä käytöstavoista riippumatta siitä, millaisia ihmisiä kohtaan. Jos he ovat tökeröitä, se on heidän häpeänsä, ei minun.

Toinen hyvä tapa on hyväksyä toisen halu olla tervehtimättä.  

Vierailija
49/57 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0,00274 kertaa vuodessa

Vierailija
50/57 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jatkaisin vuosia, alkaisi varmaan hymyilyttää ha alkaisin pitää,tahtomattanikin tuosta ihmisestä pikku hiljaa enemmän, jollain jurolla tavalla hauska olisi.

Vierailija
51/57 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin 4 vuotta kerrostalossa Punavuoressa. Moikkailin kaikki naapurit, vaikka osa ei koskaan vastannut tervehdykseen.

Kun sitten olin kantamassa muuttolaatikoita pakuun neljän vuoden jälkeen, yksi mykistä rouvista osui paikalle ja kysyi, joko olen muuttamassa. Myönsin yllättyneenä kuullessani ekaa kertaa hänen äänensä.

Kaikki mukavat muuttaa pois, hän tokaisi ja lähti.

Vierailija
52/57 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukahan tässä se ihan asperger on . . .

Vierailija
53/57 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen hyvä tapa on hyväksyä toisen halu olla tervehtimättä.  

Toki hyväksyn! Eihän mykkää saa väkisin puhumaan!

Pointti onkin siinä, etten omia käytöstapojani silti hylkää. Toinen vastaa itse omistaan.

Vierailija
54/57 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran, jonka jälkeen jättäisin kyseisen ihmisen rauhaan. Ei kaikki ole sosiaalisia.

Vierailija
55/57 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun naapurini osaa kyllä huutaa ja kirota sekä huoritella kaikki maailman ihmiset ja naiset.

Eipä osaa tervehtiä.

On kuulemma sivistynyt mitä me muut emme ole hänen puheidensa mukaan.

melko sekopäinen naapuri.

Vierailija
56/57 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervehdin rivitalonaapuria viisi vuotta saamatta vastausta takaisin. Kerran sitten päätin, että tällä kertaa en tervehdin minäkään. Naapuri pysähtyi ja jäi tuijottamaan jälkeeni. Että näin täällä!

Ilmeisesti naapuri oletti, että häntä tulee tervehtiä, mutta itsensä ei moiseen tarvitse alentua. Kunnon Queen.

Vierailija
57/57 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin naapuriani viisi vuotta ennen kuin hän tervehti takaisin. Oli vaan ujo. Ilahduin kovasti että uskalsi moikata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi