Miten saataisiin takaisin tilanne, että taksilla uskaltaa mennä?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menetimme maailman parhaan taksijärjestelmän.
Kallishan sekin oli mutta kuskeihin voi luotaaa. Nykyään kuskeja pitää pelätä.
Matkustin yksin joskus taksissa mummolaan lapsena. Kuka uskaltaisi nykyään.
Maaseudulla lapset menevät päivittäin kouluun taksilla. Varmasti uusi ja ihmeellinen ajatus tämä siellä Hesoissa.
Joo mutta koulutaksi onkin eri asia. Se on kunnan palvelu ja kunta palkkaa kuskin. Se ei palkkaa ketä tahansa ja tällä on oltava koulukyyteihin soveltuva auto. Koulutaksilla on myös aikataulutus. Ja eiköhän jonkun sortin seurantakin. Aika lailla eri juttu.
Muistelisin Lenitan kirjoittaneen joskus aikoinaan, että Suomessa on maailman turvallisin taksijärjestelmä. Suomi oli ainoa maa, missä lapsen voi turvallisesti laittaa taksiin ja luottaa siihen, että tämä huolehtii lapsen perille pääsystä.
No, sekin piti sitten pilata. Kiitos eräs tärkeä henkilö, jonka piti saada edes jotain aikaan pestikaudellaan. Jos ei hyvää niin edes huonoa.
Yksi ainoa kokemus minulla kelataksista, koska kuljen yleensä omalla autollani. Sen kerran oli kuitenkin tultava taksilla kotiin sairaalasta. Luvattu taksi tuli peräti kolmen tunnin jälkeen sovitusta. Oli onneksi ihan mukava suomalainen kuski kyllä.
Ei millään lailla eri juttu. Luotettavilla taksipalvelutarjoajillakin on seuranta ja kuskit valitaan tarkkaan. Ota asioista selvää äläkä hyppää mihin tahansa kyytiin.
Vierailija kirjoitti:
Tutkiskele sisintäsi, ap. Itselläni ei ole mitään pelkotiloja liittyen tähän asiaan.
Sehän on hienoa. Viimeksi jo taksi Helsingin kuski alkoi kysellä, onko minulla miestä.
Tähän asti Taksi Helsinki on ollut ainoa yhtiö, jota enää uskallan käyttää.
Olen ollut monissa läheltä piti -tilanteissa, joissa kaikki on alkanut tuolla kyselyllä. Siihenhän siis vastataan aina kyllä, minulla on mies. Tietty väestöryhmä ei kunnioita naista muuten kuin toisen miehen omaisuutena.
Olen nelikymppinen täti-ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun muistan suomalaiset valittivat taksi mafiasta suomessa, kaikilla samat hinnat, isännät etelässä lomalla ja rengit ajaa, lupia sai harvat ja valitut. Sitten meno muutettiin niin kuin huudettiin, mitä valitatte?!
Ei kukaan valittanut "taksimafiasta" paitsi ehkä sellaiset taksiyrittäjät, jotka halusivat renkejä mahdollisimman helposti ja halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menetimme maailman parhaan taksijärjestelmän.
Kallishan sekin oli mutta kuskeihin voi luotaaa. Nykyään kuskeja pitää pelätä.
Matkustin yksin joskus taksissa mummolaan lapsena. Kuka uskaltaisi nykyään.
Maaseudulla lapset menevät päivittäin kouluun taksilla. Varmasti uusi ja ihmeellinen ajatus tämä siellä Hesoissa.
Joo mutta koulutaksi onkin eri asia. Se on kunnan palvelu ja kunta palkkaa kuskin. Se ei palkkaa ketä tahansa ja tällä on oltava koulukyyteihin soveltuva auto. Koulutaksilla on myös aikataulutus. Ja eiköhän jonkun sortin seurantakin. Aika lailla eri juttu.
Muistelisin Lenitan kirjoittaneen joskus aikoinaan, että Suomessa on maailman turvallisin taksijärjestelmä. Suomi oli ainoa maa, missä lapsen voi turvallisesti laittaa taksiin ja luottaa siihen, että tämä huolehtii lapsen perille pääsystä.
No, sekin piti sitten pilata. Kiitos eräs tärkeä henkilö, jonka piti saada edes jotain aikaan pestikaudellaan. Jos ei hyvää niin edes huonoa.
Yksi ainoa kokemus minulla kelataksista, koska kuljen yleensä omalla autollani. Sen kerran oli kuitenkin tultava taksilla kotiin sairaalasta. Luvattu taksi tuli peräti kolmen tunnin jälkeen sovitusta. Oli onneksi ihan mukava suomalainen kuski kyllä.
Koulutaksi ei ole millään tavalla eri asia. Lue joskus muutakin kuin av-palstaa niin huomaat, että niissäkin on ollut isoja ongelmia. Ja vastaavasti myös toimivia palveluita niin kuin on tavallisissakin takseissa.
Vierailija kirjoitti:
Valitset kotikaupunkisi hyvämaineisimman taksifirman, lataat sen äpin ja käytät vain sitä. Yksinkertaista! Te kaikki tolpalle harhailevat tollot, pidätte yllä tätä systeemiä jossa kolhuisella ooppelilla lähdetään kartturiksi hevonkuuseen.
Onko kellään tiedossa, mikä se olisi Turussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkiskele sisintäsi, ap. Itselläni ei ole mitään pelkotiloja liittyen tähän asiaan.
Sehän on hienoa. Viimeksi jo taksi Helsingin kuski alkoi kysellä, onko minulla miestä.
Tähän asti Taksi Helsinki on ollut ainoa yhtiö, jota enää uskallan käyttää.
Olen ollut monissa läheltä piti -tilanteissa, joissa kaikki on alkanut tuolla kyselyllä. Siihenhän siis vastataan aina kyllä, minulla on mies. Tietty väestöryhmä ei kunnioita naista muuten kuin toisen miehen omaisuutena.
Olen nelikymppinen täti-ihminen.
Eilen maksoin tutulle yksityishenkilölle jumalakin korvaavista autokyydistä.
Tulisipa taatusti häirintävapaa taksiyhtiö.
Vierailija kirjoitti:
Siis soitat sille luottotaksillesi ja sovit kyydin??? Tämäkin taitaa olla ongelma siellä kaupungeissa.
Asun maalla ja täällä on samat tutut ja turvalliset taksikuksit kuin aina ennenkin. Ei tänne muita saa vaikka kyydin tilaisi välityskeskuksen kautta, onneksi. Kaupungissa asia onkin sitten toinen. Siellä välityskeskuksen kautta kuskiksi voi saada ihan kenet tahansa. Suurin osa ihmisistä kuitenkin käyttää takseja niin harvoin, että ei heillä ole mitään vakiotakseja saati että he tietäisivät kuskien nimiä.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun muistan suomalaiset valittivat taksi mafiasta suomessa, kaikilla samat hinnat, isännät etelässä lomalla ja rengit ajaa, lupia sai harvat ja valitut. Sitten meno muutettiin niin kuin huudettiin, mitä valitatte?!
Siinäpä sinulle mietittävää loppupäiväksi.
Saako taksi valita asiakkaansa?
Ajattelin alkaa vapaa-aikana/kesälomalla taas ajamaan, mutta en ota kaikkia kyytiin.
Itsesuojeluvaisto siis, olen naiskuski.
Tilaat taksin Kovaselta. Ei ongelmia
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin alkaa vapaa-aikana/kesälomalla taas ajamaan, mutta en ota kaikkia kyytiin.
Saa valita, mutta asiakkaita ei kovin kauaa ole, jos kieltäydyt ottamasta maksavia asiakkaita kyytiin.
Yksi hyvä keino on tilata ruotsia puhuva kuljettaja keskukselta. Itse kysymykseen vastaus on, että peli on hävitty. Taksiluvista pitäisi puolet peruuttaa ja mikä olisi se kriteeri millä luvat poistettaisiin? Ihonväri ei mene läpi YKssa, vaikka persuhuoltsikalla menisikin.
Vierailija kirjoitti:
Saanko valita valkoihoisen, suomea puhuvan taksinkuljettajan?
Pitää kysyä, että talar du svenska?
Olen käyttänyt Lähitaksin palvelua viime kuukausien aikana useita kertoja. Ennakkotilaukset ovat toimineet erinomaisesti, ja kun olen tarvinnut taksin heti, soitto Lähitaksin palveluun on toiminut moitteetta. Kuljettajat ovat olleet joka kerta fiksuja suomalaisia, ja hintataso on ollut juuri se, minkä on pystynyt netin palvelulla arvioimaan etukäteen. Tolpalta en ikinä ota taksia. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin suomi24-sivun taksit-palstan perusteella taksikuskit ovat omasta mielestään jumalasta seuraavia jotka voivat tehdä mitä haluavat. En tosin ottaisi niitä kirjoituksia lainkaan vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa valita, mutta asiakkaita ei kovin kauaa ole, jos kieltäydyt ottamasta maksavia asiakkaita kyytiin.
Mistä tiedät, että tietyillä olisi aikomuskaan maksaa?
Puukko povarissa ja ryöstöaikeet.
Kyllä sen päällepäin näkee, ketkä kannattaa unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että tietyillä olisi aikomuskaan maksaa?
Puukko povarissa ja ryöstöaikeet.
Kyllä sen päällepäin näkee, ketkä kannattaa unohtaa.
Totta. Sinusta taksikuskina varmasti näkyy päällepäin, että kannattaa unohtaa ja ottaa ammattitaitoinen kuski tilalle.
Jokainen normaaliälyinen, joka osaa edes vähän ottaa selvää asioista ja käyttää vain luotettavan firman palveluita. Hyvin näyttää takseilla olevan asiakkaita.