Mies suutahtelee joskus ihan typeristä asioista
Otin maanantaina puheeksi sen, että nyt kun saan aikuiskoulutustukea niin saan sen aina vasta alkukuusta noin kuudes päivä. Meillä menee talolainan lyhennys aina 2. päivä. Sanoin miehelle, että mulla ei yksinkertaisesti ole rahaa laittaa omaa osuutta tuohon lyhennyspäivään mennessä. Mieshän suutahti tästä. Mulkoili mun päälle ja huokaili. Jatkoin, että niin voisiko sen lainan eräpäivän muuttaa pysyvästi vaikka menemään aina kuukauden seitsemäs päivä. Mies ei vastannut vaan mulkoillen meni vain pankin sivuille tutkimaan asiaa. No lopulta sain nyhdettyä tiedon irti, että soittaa huomenna pankkiin.
Siis oikeasti. Mikä hiton suuttumisen aihe tuokin nyt oli?!? Eikä ole ensimmäinen kerta. Mies vielä yleensä vetää heti mykkäkouluksi, niin keskustele siinä sitten. Kun toinen pitää mykkäkoulua, niin mulla vastaavasti palaa pinna kun toinen ei edes yritä keskustella kuin aikuiset.
Mies tietää kyllä, että opiskelen ja kannustaa siihen. Se nyt vain vaatii vähän muutoksia meidän elämään eikä tämä laina-asia nyt edes ollut iso juttu. Eri asia jos olisin ilmoittanut, että en maksa osuuttani asumiskuluista ollenkaan.
Rehellisesti sanottuna kävi kyllä maanantaina mielessä, että olisiko ero parempi vaihtoehto.
Kommentit (61)
Huokaus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suora lainaus aloituksesta: Sanoin miehelle, että mulla ei yksinkertaisesti ole rahaa laittaa omaa osuutta tuohon lyhennyspäivään mennessä.
Mitä esitit ratkaisuksi asiaan ja miten itse lupasit asiaa hoitaa? Veikkaan, ettei tätä suutahtamista olisi, jos olisit itse jo selvittänyt asiaa edes hiukan eteenpäin.
Vertaa aloituksen lausetta esim. seuraavaan: Hei, mulla ei oo varaa maksaa lainanlyhennystä ajallaan ja oon miettinyt miten asia voidaan hoitaa. Vaihtoehdot on, että siirretään eräpäivää pysyvästi, vaikka tiedät siitä tulevan ylimääräisiä kuluja, tai sitten mies lainaa sinulle rahat muutaman päivän ajaksi. Voit soittaa pankkiin ja kysyä, miten asiassa pitää edetä, jos eräpäivän siirto on miehelle ok. Jne.
Huoh. Niin kerroin miehelle, että mulla ei ole lyhennykseen rahaa ja mies suutahti jo tässä vaiheessa. En heti samaan hengenvetoon ehtinyt vielä sanoa eräpäivän siirtämisestä, mutta sillä jatkoin. Mies vain suuttui samantien. Ei edes kuunnellut mun asiaa loppuun vaan herneet oli nenässä jo ensimmäisen lauseen kohdalla.
Ei miehellä ole rahaa maksaa yksin lainanlyhennystä. Sillä nyt ei ole hvetinkää merkitystä tässä asiassa kuka sinne pankkiin soittaa. Eikö mene jakeluun, että se ei ollut tämän aloituksen pointti. Opetelkaa nyt hyvät ihmiset lukemaan.
Sun pointti on vaan haastaa riitaa täällä. No, huvinsa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Huokaus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suora lainaus aloituksesta: Sanoin miehelle, että mulla ei yksinkertaisesti ole rahaa laittaa omaa osuutta tuohon lyhennyspäivään mennessä.
Mitä esitit ratkaisuksi asiaan ja miten itse lupasit asiaa hoitaa? Veikkaan, ettei tätä suutahtamista olisi, jos olisit itse jo selvittänyt asiaa edes hiukan eteenpäin.
Vertaa aloituksen lausetta esim. seuraavaan: Hei, mulla ei oo varaa maksaa lainanlyhennystä ajallaan ja oon miettinyt miten asia voidaan hoitaa. Vaihtoehdot on, että siirretään eräpäivää pysyvästi, vaikka tiedät siitä tulevan ylimääräisiä kuluja, tai sitten mies lainaa sinulle rahat muutaman päivän ajaksi. Voit soittaa pankkiin ja kysyä, miten asiassa pitää edetä, jos eräpäivän siirto on miehelle ok. Jne.
Huoh. Niin kerroin miehelle, että mulla ei ole lyhennykseen rahaa ja mies suutahti jo tässä vaiheessa. En heti samaan hengenvetoon ehtinyt vielä sanoa eräpäivän siirtämisestä, mutta sillä jatkoin. Mies vain suuttui samantien. Ei edes kuunnellut mun asiaa loppuun vaan herneet oli nenässä jo ensimmäisen lauseen kohdalla.
Ei miehellä ole rahaa maksaa yksin lainanlyhennystä. Sillä nyt ei ole hvetinkää merkitystä tässä asiassa kuka sinne pankkiin soittaa. Eikö mene jakeluun, että se ei ollut tämän aloituksen pointti. Opetelkaa nyt hyvät ihmiset lukemaan.
Sun pointti on vaan haastaa riitaa täällä. No, huvinsa kullakin.
Mä en edelleenkään voi mitään sille, että olet vähäjärkinen joka ei ymmärrä lukemaansa.
AP on henkisesti ihan teinit tasolla kun luen hänen vastauksiaan🥱
Jätän tämän ns keskustelun tähän.
Lycka till !
Ap veti herneen nokkaan, kun täällä ei alettukaan haukkua hänen miestään.
Vierailija kirjoitti:
Ap veti herneen nokkaan, kun täällä ei alettukaan haukkua hänen miestään.
Päinvastoin alkoi haukkuminen 😂🤭
Vähä-älyinen tapaus tämä AP !
Kuulostaa vähän siltä, että näitä tilanteita missä yksinkertaisesti sinulle ei ole jokin asia mahdollinen on ollut jo aika montakin.
Kerrot asian yksipuolisesti, että tässä taas mies suutahtaa ja pidät häntä typeränä, kun niin tekee.
Kuulostaa siltä, että mieskin ajattelee eroa jo, kun suutahtelee noin, eihän kukaan jaksa aikuisesta huolehtia niin kuin pikkulapsesta.
Ainakin tämän asian jätit miehelle kokonaan huolehdittavaksi, eikä miehesi siis voi luottaa siihen, että teet kuten sanoit tai olet luvannut.
Kerran kuitenkin huolehtii vaikka sinä et kykene, niin on ehkä aika päästää mies paremmalle naiselle?
Kiltti mies kirjoitti:
Miksi sinulla on laina tuollaisen ääliö miehen kanssa.
Taitaa olla AP itse ??!🤭🤭
Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies kirjoitti:
Miksi sinulla on laina tuollaisen ääliö miehen kanssa.
Taitaa olla AP itse ??!🤭🤭
Ei ollut mun eli ap:n kirjoittama viesti.
Mä en nyt tajua miksi musta tehtiin nyt tässä se pahis. Mä ihan asiallisesti ja rehellisesti kerroin miehelle mun rahatilanteen ja että en saa rahaa ennen tuota lainan eräpäivää. Mies veti jo tässä kohtaa siis herneet nenään ennen kuin ehdin jatkaa asiaani. Jatkoin kyllä heti perään, että niin voisiko sen eräpäivän siirtää pysyvästi eri päivälle koska mulla tulee opintovapaita olemaan lisää. Enhän mä olisi voinut sitä eräpäivää mennä ominpäin siirtämään kysymättä mieheltä mitään. Yhteinen laina niin kyllä silloin keskustellaan toisen kanssa.
Mitä mä siis tässä tein väärin???? Mies oli se joka suuttui! En ole missään vaiheessa meinannut, että jätän osuuteni maksamatta vaan siksi mä otin asian puheeksi, että onnistuu mun maksaa ajoissa osuuteni!
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa vähän siltä, että näitä tilanteita missä yksinkertaisesti sinulle ei ole jokin asia mahdollinen on ollut jo aika montakin.
Kerrot asian yksipuolisesti, että tässä taas mies suutahtaa ja pidät häntä typeränä, kun niin tekee.
Kuulostaa siltä, että mieskin ajattelee eroa jo, kun suutahtelee noin, eihän kukaan jaksa aikuisesta huolehtia niin kuin pikkulapsesta.
Ainakin tämän asian jätit miehelle kokonaan huolehdittavaksi, eikä miehesi siis voi luottaa siihen, että teet kuten sanoit tai olet luvannut.
Kerran kuitenkin huolehtii vaikka sinä et kykene, niin on ehkä aika päästää mies paremmalle naiselle?
Siis mitä mä en nyt muka tee kuten olen luvannut????
Mies on ollut samanlainen suutahtelija koko suhteen ajan eikä kukaan häntä pakota olemaan mun kanssa.
Googlaa mykkäkoulu parisuhteessa, henkinen väkivalta. Ei ole hyväksyttävää missään muodossa eikä tilanteessa,ikinä. Paremmin kuvais mykkäkouluttaminen. Sairasta ja tekee kohteen hulluksi /saa pimahtamaan ja sehän sen tarkoitus aika tasan onkin.
Vierailija kirjoitti:
Googlaa mykkäkoulu parisuhteessa, henkinen väkivalta. Ei ole hyväksyttävää missään muodossa eikä tilanteessa,ikinä. Paremmin kuvais mykkäkouluttaminen. Sairasta ja tekee kohteen hulluksi /saa pimahtamaan ja sehän sen tarkoitus aika tasan onkin.
Kyllä mä tiedän mykkäkoulun olevan henkistä väkivaltaa.
Mutta laina-asia on hoidettu. Mies soitti pankkiin ja sieltä sanottiin, että netissä pitää tehdä pyyntö muutoksesta eikä maksa mitään eräpäivän siirtäminen. En mä olisi edes pystynyt hoitamaan asiaa nettipankissa koska tunnukset ovat miehellä. Tuolla pankissa siis miehen oma tili ja meidän yhteinen tili ja molemmat noista miehen pankkitunnusten takana. Mulla on eri pankissa oma tili. Ja kyllä, mies näyttää mulle kyllä meidän yhteisen tilin ja lainan tiedot kun sitä pyydän. Ei tarvitse alkaa siitäkin vinkumaan.
Pistät sivuun lyhennyksen verran edellisessä kuussa, jolloin sinulla on varaa maksaa lyhennys oikeana päivänä. Tämä ei mitenkään edes vähennä käytössä olevaa rahamäärää. Miehesi on oikeassa kun suuttuu tuollaisesta suunnitelmallisuuden puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Pistät sivuun lyhennyksen verran edellisessä kuussa, jolloin sinulla on varaa maksaa lyhennys oikeana päivänä. Tämä ei mitenkään edes vähennä käytössä olevaa rahamäärää. Miehesi on oikeassa kun suuttuu tuollaisesta suunnitelmallisuuden puutteesta.
No mistä rahasta mä sen ylimääräisen otan? Kun huhtikuun alussa tulevasta rahasta pitää maksaa oma osuus huhtikuun asumiskuluista. Lisäksi omat laskut, bensaa autoon ja ruokaostokset. Ei se raha niin iso ole, että siitä säästellään yhtään mitään. Alkuvuoden kolme kuukautta maksoin etukäteen opintolainalla ja loput lainasummasta+osa aikuiskoulutustuesta meni halvan auton ostamiseen joka oli pakko ostaa, että pääsen käymään koulussa ja tulevissa työharjoitteluissa. Mies tietää kyllä tämän kaiken ja sen, että mulla on rahat tiukilla.
Miksi tämä on nyt kauhea ongelma, että eräpäivää siirretään muutamalla päivällä ja sillä jatketaan? Ei mikään muu muutu. Miten tuo on nyt jokin kynnyskysymys ja mä olen paska ihminen sen takia?
Vierailija kirjoitti:
Miten helvetin persaukisia te oikein olette?
Pidä pääsi kiinni jos et tuon vertaa tajua todellisesta elämästä. Tällä palstalla jotkut elää jossakin ihmeen harhassa, että kaikilla on isot säästöt joiden varassa voi elää pitkään vailla huolen häivää. Todellisuus on aivan toista monella.
Olin tulossa tänne antamaan sympatiaa ja pohtimaan miehen kyvyttömyyttä käydä keskustelua asiallisesti. Mutta sitten luin nämä ap:n vastaukset.
Vaikutatte tämän perusteella melko samanlaisilta ja kummallakin tuntuisi olevan ongelmia tunteiden säätelemisessä. Ei ole tavallista, että kynnys ärsyyntyä ja moittia ihmisiä vähäjärkisiksi on noin pieni, vaikka käyttäytyisitkin näin vain palstalla.
Oletteko molemmat uupuneita tai turhautuneita, mikä sitten näkyy tällaisena tunteiden purkamisena muihin? Mitä muutoksia pitäisi tehdä, että jaksaisitte paremmin? Pienet irtiotot arjesta, läheisyys tai oma aika, harrastukset tai lepo ja uni? Vaikuttaako menneisyys siihen, millaisia käyttäytymismalleja noudatatte nykyisin? Myös pariterapia voisi olla hyvä idea, jotta saatte purettua asioita neutraalissa ympäristössä "puolueettoman" henkilön kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olin tulossa tänne antamaan sympatiaa ja pohtimaan miehen kyvyttömyyttä käydä keskustelua asiallisesti. Mutta sitten luin nämä ap:n vastaukset.
Vaikutatte tämän perusteella melko samanlaisilta ja kummallakin tuntuisi olevan ongelmia tunteiden säätelemisessä. Ei ole tavallista, että kynnys ärsyyntyä ja moittia ihmisiä vähäjärkisiksi on noin pieni, vaikka käyttäytyisitkin näin vain palstalla.
Oletteko molemmat uupuneita tai turhautuneita, mikä sitten näkyy tällaisena tunteiden purkamisena muihin? Mitä muutoksia pitäisi tehdä, että jaksaisitte paremmin? Pienet irtiotot arjesta, läheisyys tai oma aika, harrastukset tai lepo ja uni? Vaikuttaako menneisyys siihen, millaisia käyttäytymismalleja noudatatte nykyisin? Myös pariterapia voisi olla hyvä idea, jotta saatte purettua asioita neutraalissa ympäristössä "puolueettoman" henkilön kanssa.
No on kyllä totta, että tässä on ollut kaikenlaista. Ei siis vain meidän parisuhteessa olevia juttuja vaan esim. onnettomuus joka aiheutti elinikäisen vamman miehelle. Vakuutusyhtiön kanssa tappelua rahoista. Lapsen vakava sairaus ja leikkaus. Itsellä välillä töitä ja opiskeluja yhtä aikaa. Itsellä ongelmia selän kanssa.