Jos kuukausipalkka on 1400-1600e, saako siihen enää mitään tukia?
Kommentit (28)
Veroprosentti on tosiaan pieni tuollaisella tulolla. Itselläni oli muistaakseni jotain max. 8 prosenttia noilla tuloilla.
Pk-seudulla saa asumistukea vielä 2050€/kk palkalla. Ei se ole kun parikymppiä, mutta saa kuitenkin. Niin pitäisikö asumistuet lakkauttaa muilta kun työttömiltä ja opiskelijoilta?
Tarkistin, että tonnilla saa asumistuet, mutta parilla tonnilla ei saa. Se on ihan ok, mutta syytä tietää
kaikkien: pari tonnia tienaavat ovat kelattomia, vaikka köyhiä olisivatkin.
1400 euron bruttopalkka alittaisi nykyisen tukitasoni pitkäaikaistyöttömänä.
1600 brutto olisi hyvin lähellä plusmiinusnollaa, riippuu veroprosentista.
Ottakaa selvää herroiksi eläisin jos tuo raha tulis 596e ja asumis tuki67e te tukijen viejät ette tiedä mitään köyhän elämästä.ei tule muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tehnyt töitä tuossa palkkaluokassa koko ikäni. En ole nostanut tai saanut asumis- tai toimeentulotukea, mitään muutakaan. Joskus tiukassa tilanteessa olen yrittänyt hakea harkinnanvaraista mutta en ole näillä tuloilla saanut. Mulla on puoliso, jolla on samanlaiset tulot. Meillä on tosin pienet menotkin. Ennen oli tonnin vuokra, nyt asutaan omassa velattomassa talossa. Ihan hyvin ollaan tultu toimeen omillaan.
Miten olette saaneet asuntolainaa noin pienillä tuloilla? Oliko talo halpa vai saitko sen perintönä?
Elämää on edelleenkin kehäkolmosen ulkopuolella. Oletko koskaan käynyt tai katsonut asuntojen hintoja muualla Suomessa?
Omistusasuntopn ei enää jatkossa saa asumistukea
Otselläni on eläketulot 1300 netto ja kerrostalokaksioon saa 313 e asumistukea. Laskujen jälkeen jää kulutukseen 700 e kk. Tiukkaa on mutta olen säästänyt asuntoa varten. Kolme vuotta vielä. Saan ruokaavustusta ystävältä, joka on auttavainen. Se mahdollistaa säästämisen. Voimia sinne laikille toimeentulon kanssa kamppaileville.
Miksi saisi kun työmarkkinatukea saava työtönkään ei saa.