Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kuukausipalkka on 1400-1600e, saako siihen enää mitään tukia?

Vierailija
22.03.2023 |

kysymys löytyy otsikosta

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan 1400e ja kokopäivä työ, kannataisko mielummin vaan olla kotona, vaikka saa vain hieman vähemmän rahaa

Vierailija
2/28 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa siihen ainakin verottajalta todennäköisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu perhekoosta ja vuokran suuruudesta. Jos sinulla on 1000e/kk vuokra ja pari lasta niin saa.

Vierailija
4/28 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä brutto vai netto, miten paljon jää käteen asuniskulujen jälkeen?

Vierailija
5/28 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu perhekoosta ja vuokran suuruudesta. Jos sinulla on 1000e/kk vuokra ja pari lasta niin saa.

Vaikka vuokra olisi 5000 e, ei saa. Lapsille toki saa tukia.

Vierailija
6/28 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
7/28 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaan 1400e ja kokopäivä työ, kannataisko mielummin vaan olla kotona, vaikka saa vain hieman vähemmän rahaa

Eikö täällä ole jo riittävästi loisia?

Riippuu ihan missä päin suomea asustaa. Helsingin ongelma on yksiöstä 700e/kk vuokrat.

Vierailija
8/28 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työaikasi on alle 80% alan tavanomaisesta palkasta, niin voi saada soviteltua työttömyysturvaa tuon lisäksi. Tuolla palkalla jää asumistukea maksuun, jos vuokra ei nyt ihan minimisuuruinen ole.

Vierailija
9/28 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö täällä ole jo riittävästi loisia?

Riippuu ihan missä päin suomea asustaa. Helsingin ongelma on yksiöstä 700e/kk vuokrat.

Haukutko minua loiseksi? Haluatko tulla sanomaan sen minulle päin naamaa? 

-eri

Vierailija
10/28 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan saa. Itse tein vuosia kokopäivätyötä 1200-1400 e/kk netto enkä mitään tukia ole koskaan saanut. Halpa vuokrayksiö kun oli (420 e/kk) niin jäihän tuosta vielä käyttörahaa monta sataa.

Vierailija
11/28 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan saa. Itse tein vuosia kokopäivätyötä 1200-1400 e/kk netto enkä mitään tukia ole koskaan saanut. Halpa vuokrayksiö kun oli (420 e/kk) niin jäihän tuosta vielä käyttörahaa monta sataa.

Himassa loisimalla työttömyys ja asumistuet on sen tonnin, eli 200-400e lisää kokopäivä työstä ei houkuta paljoa...

Vierailija
12/28 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota en usko ollenkaan, pienituloinen saa verotuksessa vähennyksiä. 

Vierailija
13/28 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai siis et ymmärtänyt ollenkaan. Mitä tukia on normaalit verovähennykset?

Vierailija
14/28 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannustinloukku.

Vierailija
15/28 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitin omat tukeni, jos olisin yksinhuoltaja ja saisin niin paljon tukia ettei töihin kannattaisi mennä. Nytkin työmarkkinatuki yli 1000€/kk ja lisäksi lapsilisät. Yksinhuoltajana tulisi vielä korotukset ja asumistuki tähän omistusasuntoon. 

Vierailija
16/28 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt töitä tuossa palkkaluokassa koko ikäni. En ole nostanut tai saanut asumis- tai toimeentulotukea, mitään muutakaan. Joskus tiukassa tilanteessa olen yrittänyt hakea harkinnanvaraista mutta en ole näillä tuloilla saanut. Mulla on puoliso, jolla on samanlaiset tulot. Meillä on tosin pienet menotkin. Ennen oli tonnin vuokra, nyt asutaan omassa velattomassa talossa. Ihan hyvin ollaan tultu toimeen omillaan.

Vierailija
17/28 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se riippuu vuokrasta, onko puolisoa tai lapsia. Onko palkka brutto vai netto? Tukia varten katsotaan aina bruttopalkka. Ei tähän voi yksioikoisesti vastata kyllä tai ei. 

Vierailija
18/28 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai siis et ymmärtänyt ollenkaan. Mitä tukia on normaalit verovähennykset?

Siis eikö se ole tukea jos on pienempi vero kuin jollakin toisella?? Pistetään sitten kaikille sama veroprosentti ja vähennykset pois, eiköhän ala valtion kassa karttumaan. 

Vierailija
19/28 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Himassa loisimalla työttömyys ja asumistuet on sen tonnin, eli 200-400e lisää kokopäivä työstä ei houkuta paljoa...

Höpöhöpö. Kun tulot on noin pienet, 200-400 euroa on valtavan iso raha, jo ihan prosentteina. Tekstisi löyhkää niin kauas täysin asiasta tietämättömän jaarittelua. Kun tienaa enemmän, pari sataa ei enää tunnu niinkään, mutta työttömänä se tuntuu, ja työllistyminen on toivottavaa. Työtön ei luultavasti mitään muuta ajattelekaan kuin töiden saamista.

On totta, että on ihmisiä, jotka eivät halua töihin, mutta he ovat muutenkin ongelmaisia, eivätkä luultavasti edes kykenisi kokopäiväiseen työntekoon erilaisten diagnoosiensa takia. Mutta sellaiset työttömät ovat erittäin pieni osuus työttömistä, mutta ehkä näkyvä, koska heitä näkyy päiväsaikaan kaduilla ja kuppiloissa. Me muut työttömät, enemmistö, emme erotu katukuvasta.

Vierailija
20/28 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tehnyt töitä tuossa palkkaluokassa koko ikäni. En ole nostanut tai saanut asumis- tai toimeentulotukea, mitään muutakaan. Joskus tiukassa tilanteessa olen yrittänyt hakea harkinnanvaraista mutta en ole näillä tuloilla saanut. Mulla on puoliso, jolla on samanlaiset tulot. Meillä on tosin pienet menotkin. Ennen oli tonnin vuokra, nyt asutaan omassa velattomassa talossa. Ihan hyvin ollaan tultu toimeen omillaan.

Miten olette saaneet asuntolainaa noin pienillä tuloilla? Oliko talo halpa vai saitko sen perintönä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme