Mitä on sun mielestä "kunnon ruoka"?
Vai onko sellaista?
Jos peruna, makaroni ja riisi ovat turhia hiilihydraatteja ja lihan syöntiä pitäisi vähentää, niin onko kunnon ruoka puuroa ja vihanneksia?
En enää osaa syödä kunnon ruokaa, mitä se sitten lieneekään!
Kommentit (55)
Kunnon ruoka on ruokaa missä on paljon vitamiineja, hivenaineita, mineraaleja, proteiinia, hyviä rasvoja ja hiilihydraatteja.
Kunnon ruokaa ei ole esim makaroonilaatikko tai laskissa paistettu pihvi kermaperunoiden kanssa.
Haitissa syödään jotain mudan ja ruoan sekoitusta oli jossain klipissä kuin katoin. Kauheaa! Mieti jos teidän kasvissosekeitto sisältäisi 30% kuraa!!!
Tämäkin johtuu siitä että maapallossa on liikaa diktattoreja ja tyranneja.
Sopat ja padat ovat parhaimmat mielestäni. Varsinkin patoja voi muokata päivästä toiseen jotta jaksaa syödä päivästä toiseen.
Silakkapihvit, perunaa, porkkanaa, yrttejä
-herkullista
-laadukkaista aineksista valmistettua
-terveellistä
-tarpeeksi täyttävää
Tänään meillä on ruoaksi pad thaita mikä mielestäni on ihan kunnon ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
No mä en yhdelle ihmiselle ala hellan levyjä kuumentelemaan.
Ja ei ole olemassa mitään kunnon ruokaa. On elintarvikkeita.
Minä kuumennan, teen samaa kotiruokaa kuin perheissäkin. Arvostan itseäni ja teen itselleni ruokaa, mistä pidän ja se sattuu olemaan itse tehtyä.
nykyään ihmiset voi tulla hulluiksi kun miettii liikaa mikä on terveellistä. kun on kaikkia ketoja paleoita sun muita ruokavalioita. Aina joku ruoka tuomitaan epäterveelliseksi. Joillakin homma menee jo ortorektiseksi.
Minulle terveellinen ruokavalio on sellainen missä ruuvi ei liikaa ala kiristämään päätä joka on salliva välillä herkkujen suhteen mutta pääosin yritän syödä vähän prosessoitua ravintotiheää ruokaa. Sillä mitä pääosin syö on merkitystä ja sillä millainen olo on. Yritän monesti valita prosessoimattoman prosessoidumman sijaan eli esim ihan peruna tai tumma riisi pastan sijaan. Siitä en tiedä voisinko syödä kehoani ajatellen vieläkin paremmin koska minulla on esim ollut sitkeää ihottumaa toisinaan. Välillä syön ihan liikaa sokeria ja se on ongelmani.
Pidän lautasmallia sellaisena minkä mukaan koostan ateriat eli esim. puuroateriallekin pyrin lisäämään proteiinia että nälkä pysyy.
Jos oikein alkaisi hifistelemään miettisi vielä mitä ruokia syö yhdessä koska jotkut ravintoaineet voi vaikuttaa toisen imeytymiseen ja toiset tukea sitä. Mutta en jaksa. Yritän pitää kohtuuden kaikessa.
No mitä itse pidän terveellisenä? Lihaa (ei lihavalmisteita), kalaa, kanaa, prosessoimattomia kasvisproteiineja esim pavut, herneet, linssit, maitotuotteita (vaikka jotkut ei pidä) erityisesti hapanmaitotuotteita, täysjyväviljaa (itse syön gluteenittomasti), suolistobakteereja tukevia juttuja esim hapankaali, vihanneksia (vaikka jotkut kritisoi niitäkin antiravinteista :D), hedelmiä (joita jotkut pitää liian sokerisena ja vähäravinteisina), marjoja, pähkinöitä, oliiviöljyä jne... Ja kohtuutta kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon ruoka kasviksia, lihaa tai kalaa jotain hiilaria perunaa, pastaa tai riisiä.
Minustakin hyvään lämpimään ateriaan kuuluu lihaa tai kalaa, perunaa, makaronia tai riisiä sekä kolmantena aineosana kasviksia. Jos annos on riittävän iso, ei sen kanssa ole tarvetta syödä leipää, jota voi sitten syödä muitten aterioiden yhteydessä aamulla tai illalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi lasagne ja vihersalaatti
Lasagne = jauhoja, rasvaa, suolaa, jauhelihaa.
Ihan sama ku lihapiirakan mättäisi !
Aseman isolle lihapiirakalle eli möttöselle ei paljon mikään vedäkään vertoja.
Perunaa, lisänä lihaa tai kalaa ja raikkaita kasviksia.
No me syötiin tänään sianlihakastiketta (läskisoossia), perunamuussia ja keitettyjä porkkanoita.
En ole koskaan ennen tehnyt läskisoossia vaan normaalimpia nykyruokia eli esim kanawokkia, lohipastaa, tortilloja jne. Kaupassa vain sattui olemaan punalaputettua possunkylkeä ja tuli ostettua sitä vähän enemmänkin kokeilumielessä.
Teini-ikäinen poika ei ollut koskaan syönyt sitä ruokaa ennen ja sanoi, että oli yksi parhaimmista ruuista mitä oli ikinä syönyt.
Jotenkin erikoista tässä nuudelitofuvegekulttuurissa.
Vierailija kirjoitti:
Vihaiset karppaajat paikalla.
Vaikka tekstissä ei ole hymiöitä, sitä ei välttämättä ole kirjoitettu vihan vallassa. Kaikki tässä olisivat silloin vihaisia.
Miellän helposti tyypillisesti lämpimänä tai kylmänä syötävään ateriaan.
No mä en yhdelle ihmiselle ala hellan levyjä kuumentelemaan.
Ja ei ole olemassa mitään kunnon ruokaa. On elintarvikkeita.