Miksei eilisessä Ylen debatissa puhuttu mitään esim. jengirikollisuudesta tai koulushoppailusta?
Kun Ylen kohdalla voi hyvin kuvitella, että tarkoituksella pidetään esillä toisia aiheita ja toisia taas ei. Jotta ihmiset sitten pitää juuri niitä asioita ikäänkuin tärkeinä.
Kuitenkin ne ovat yhteiskuntaan äskettäin ilmaantuneita muita ongelmia joiden tulevankin kehityksen näkee hyvin Ruotsista ja uutiset on tätä:
Turussa on pohdittu jopa oppilaiden pakkosiirtoja toisiin kouluihin: Eriytyminen on hyvin voimakasta
Turun Varissuon koulussa S2-oppilaiden osuus on 80 prosenttia. Eriytyminen on Turussa hyvin voimakasta, kasvatus- ja opetusjohtaja myöntää.
Tällaisesta jengirikollisuudesta on tullut uusi normaali Helsingissä, totesi poliisi tiistaina tiedottaessaan uudesta tutkinnassa olleesta katujengirikosten kokonaisuudesta ja poliisin uusista tutkintaryhmistä jotka keskittyvät jengirikollisuuteen.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pääkaupunki menetetään katujengeille; niin pikku hiljaa menetetään muukin Suomi. Tätä ei maakunnissa ymmärretä, kun ehdotetaan ulkomailta tulleiden dumppaamista pääkaupunkiseudulle. Pian he ovat myös Arkadianmäellä päättämässä asioistamme, ja se on Suomen loppu sellaisena kuin me sen tunnemme.
Katujengiongelma on tullut jo Tampereelle ja Turkuun ja Ouluun. Näistä on uutisoitu jo paljon. Katujengiongelma ei siis ole enää "vain pääkaupunkiseudun ongelma". Tuo ilmiö leviää kuin syöpä.
Tuo syöpä-vertaus on huono, koska varsin usein syöpä on parannettavissa tai sen leviämistä voidaan hidastaa.
No puhuttiinko siellä tästä nykyisestä 16% inflaatiosta ja siitä, että tällä menolla jo vuoden päästä merkittävä osa kansasta näkee nälkää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh kun ei keskityttykään persujen vaaliteemoihin. Ainakin. Äin helsinkiläisenä en ole vielä jengeihin törmännyt. Järjestyksenvalvojat varmaan törmää mutta tavikset saa kulkea rauhassa. Siis jos ovat valkoisia.
Jengiuutiset on tehty maaseudun pelokkaille tyhmille, joilla ei ole ikinä rahaa matkustaa Helsinkiin katsomaan miten ne asiat oikeasti on
Minä asun Helsingissä ja tulen äänestämään PS, koska jengit ovat uhkailleet minua muutamallakin juna-asemalla ja mm. potkineet tavaroitani. Ovat myös pahoinpidelleet minua, kun pummasivat röökiä eikö minulla ollut.
Vierailija kirjoitti:
Jospa ohjelmassa puhuttiin niistä aiheista, joista on jotain oikeita todisteita, ei pelkästään perussuomalaisten levittämiä satuja
Tyhmä olet. Tai provo muuten vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh kun ei keskityttykään persujen vaaliteemoihin. Ainakin. Äin helsinkiläisenä en ole vielä jengeihin törmännyt. Järjestyksenvalvojat varmaan törmää mutta tavikset saa kulkea rauhassa. Siis jos ovat valkoisia.
Jengiuutiset on tehty maaseudun pelokkaille tyhmille, joilla ei ole ikinä rahaa matkustaa Helsinkiin katsomaan miten ne asiat oikeasti on
Minä asun Helsingissä ja tulen äänestämään PS, koska jengit ovat uhkailleet minua muutamallakin juna-asemalla ja mm. potkineet tavaroitani. Ovat myös pahoinpidelleet minua, kun pummasivat röökiä eikö minulla ollut.
Onko yksikään tähänastinen hallitus tunnustanut tätä ongelmaa ja varsinkaan esittänyt mitään konkreettisia toimenpiteitä ongelman ratkaisemiseksi?
Oli kyllä niin kuiva kaksituntinen ja todelliset ongelmat mitkä liittyvät m aahanmuuttoon ja sen lieveilmiöihin jätettiin tahallisesti käsittelemättä. 45 min uhrattiin rutikuivalle aiheelle mille emme voi tehdä mitään. Siis ilmastohumpalle.
Ilmasto on suurempi ongelma kuin katujengit. Kun syrjäytyneisyys ja näköalattomuus saadaan kuriin, poistuu myös oireilu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko yksikään tähänastinen hallitus tunnustanut tätä ongelmaa ja varsinkaan esittänyt mitään konkreettisia toimenpiteitä ongelman ratkaisemiseksi?
Eipä taida olla. Sipilän hallitus ja Petteri Orpo järjestivät tämän porukan vuonna 2015. Nykyinen hallitus taas ei ole nähnyt tai myöntänyt koko ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, jos ongelma ei juuri sinua kosketa, niin ei sitä ongelmaa olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pääkaupunki menetetään katujengeille; niin pikku hiljaa menetetään muukin Suomi. Tätä ei maakunnissa ymmärretä, kun ehdotetaan ulkomailta tulleiden dumppaamista pääkaupunkiseudulle. Pian he ovat myös Arkadianmäellä päättämässä asioistamme, ja se on Suomen loppu sellaisena kuin me sen tunnemme.
Katujengiongelma on tullut jo Tampereelle ja Turkuun ja Ouluun. Näistä on uutisoitu jo paljon. Katujengiongelma ei siis ole enää "vain pääkaupunkiseudun ongelma". Tuo ilmiö leviää kuin syöpä.
Ja lopulta se on myös maaseudun ongelma. Vaikka heinähatut kuinka vihaisivat Helsinkiä, niin tässä asiassa heidän kannattaisi ajatella, että Helsingin asia on myös heidän.
Juu mutta täällä maalla meillä on omat keinomme hoitaa asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ruotsalaisia, etteivät he tienneet, mihin politiikka johtaa, kun ottivat aikoinaan runsaasti ulkomaalaisia. Sen sijaan meillä ei voida vedota tietämättömyyteen. En voi käsittää, etteivät muut puolueet kuin PS tee tälle asialle mitään, kun heille hopealautasella tarjotaan esimerkkiä, mihin politiikka johtaa Ruotsissa. Täysin anteeksiantamatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta enskerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ruotsalaisia, etteivät he tienneet, mihin politiikka johtaa, kun ottivat aikoinaan runsaasti ulkomaalaisia. Sen sijaan meillä ei voida vedota tietämättömyyteen. En voi käsittää, etteivät muut puolueet kuin PS tee tälle asialle mitään, kun heille hopealautasella tarjotaan esimerkkiä, mihin politiikka johtaa Ruotsissa. Täysin anteeksiantamatonta.
Siitä huolimatta syyllisiä ei tunnu saavan mitenkään vastuuseen. Ei mitenkään voi ymmärtää, että Petteri Orpolla on kannattajia, vaikka juuri hän sisäministerinä oli taluttamassa Suomeen kymmeniä tuhansia huippuosaajia vuonna 2015. Kukaan ennen häntä eikä hänen jälkeensä ole järjestänyt Suomeen sellaista määrää vierasta väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylellä tulee vielä toinen vaalitentti, siinä varmaankin myös nämä aiheet.
Toisessa keskustelussakin puhutaan hiilinieluista 99.9999999999999999999999999999999999% ajasta.
Sehän se on se päivänpolttava asia, eikä esim. Ukrainan sota tai katujengien väkivalta tai Nato.No juu ainakin Ohisalo ja soma Li koittavat niistä vääntää vaikka väkisin.
Kyllä ja hyvä niin. - en äänestä ketään joka ei välitä hiilinieluista. Useimmat suomalaiset eivät äänestä
Täällähän on perskutarallaat heti aamusta äänestelemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No menepä käymään vaikka Puotinharjun ostarille tai Kontulaan, niin näet ihan omin silmin. Samoin kantakaupungissa ongelmia. Vai ovatko nuo alueet jo niin menetetyt, että et edes katso niiden kuuluvan Helsinkiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmasto on suurempi ongelma kuin katujengit. Kun syrjäytyneisyys ja näköalattomuus saadaan kuriin, poistuu myös oireilu!
P💩skanmarjat. M a t u t ovat ja tulevat olemaan maassamme paljon suurempi ongelma ja ennen pitkään kaaos tilassa niiden takia.
En usko, että katujengit tulevat olemaan kovinkaan aloitteellisia ilmasto-ongelmien ratkojana. En ymmärrä, miksi vasemmisto ja kok haluaa heitä tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän se PS on asialle TEHNYT?
Ei tietenkään, kuuluuhan jengirikollisuus(ja muukin rikollisuus) tiettyjen etnisyyksien kulttuuriin niin hyvin että oikein piti lähteä "turvaan" omasta maastaan.
Kansaa nähtävästi pidetään tyhmänä, kun asiasta ei puhuta se lakkaa olemasta.
Ja lopulta se on myös maaseudun ongelma. Vaikka heinähatut kuinka vihaisivat Helsinkiä, niin tässä asiassa heidän kannattaisi ajatella, että Helsingin asia on myös heidän.