Olenko outo naiseksi, kun en ole varmaan viimeiseen 10 vuoteen käyttänyt vartalovoidetta/ mitään vartalon ihon kosteuttajaa?
Olenko outo? Käytättekö te kaikki muut naiset tällaisia? En ole rasvannut kroppaa varmaan viimeiseen 10 vuoteen. En käytä myöskään mitään suihkussa levitettävää kosteusvoidetta. Kasvoille kyllä käytän voidetta.
Kommentit (110)
Tälleen ihotautilääkärinä mä oisin kyl sitä mieltä että täälä pohjosessa ihan kaikilla on kuiva iho, ei auta genetiikka tän ilmaston kans.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka väitätte et teillä ei iho kuivaa.
Vetäkää kynsillä ihoa pitkin, jos se irtoaa töhnänä, sä olet kuiva!
Te ootte valkoihosia.
Vedin, ei irtoa. Miten ihonväri liittyy tähän?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se ole outoa, jos ei iho kuivaa. Omalla kohdalla ei ole valitettavasti käynyt yhtä hyvä tuuri, pakko varsinkin talvella rasvata käsivarret ja jalat takapuolesta lähtien. Selkää ja rintaa ei onneksi tarvi.
No siis kyllä se talvella on vähän kuiva mutta en jaksa vaivautua. Monilla naisilla on tää niinsanottu pakko rasvata, mutta onko se oikeasti pakko siis kutiseeko se iho niin paljon vai mitä
Vierailija kirjoitti:
Te ootte valkoihosia.
Mitä nyt taas 😆 Jäikö bilsan tunnit väliin? Uloin ihokerros uusiutuu kyllä ihan kaikilla, mistään rasvantarpeesta se ei kerro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ootte valkoihosia.Vedin, ei irtoa. Miten ihonväri liittyy tähän?
Siten että tummemmalla pigmentillä sen näkee ilman että tekee kynsi testiä.
Täh!? Olen atoopikko ja siitä on tullut elämään ihon rasvaaminen vauvasta saakka. Saisin rasvoja reseptillä, mutta en jaksa rampata lääkärissä niin käytän apteekin perusvoiteita. Mutta kuvittelin, että kaikki rasvaavat ihoa aina suihkun jälkeen? Jos en rasvaa heti, niin iho alkaa kutiamaan, kun kuivuu. Apua, siis olen elänyt ihan omassa kuplassa koko elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ei kai nyt kukaan varmuuden vuoksi rasvaa laita? Mulla ei ole koskaan kuiva iho, niin en ole tarvinnut.
Olen instagramissa ja siellä kaikki naiset näyttävät läträävän näillä voiteilla.. sitä ihmettelin. Mietin olenko erikoinen kun tosiaan varmaan 10v sit jaksanut jotain iho voidetta levittää kropalle
Ap
No kuka nyt ylipäätään kuvaa vartaloaan instaan 😅 Ei taida olla kovin kattava otos naisista.
No siis ei ne välttämättä suoraan sitä kuvaa mutta esim hehkuttaa jotain tuotetta siellä. (Toki on myös mainoskikka)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se ole outoa, jos ei iho kuivaa. Omalla kohdalla ei ole valitettavasti käynyt yhtä hyvä tuuri, pakko varsinkin talvella rasvata käsivarret ja jalat takapuolesta lähtien. Selkää ja rintaa ei onneksi tarvi.
No siis kyllä se talvella on vähän kuiva mutta en jaksa vaivautua. Monilla naisilla on tää niinsanottu pakko rasvata, mutta onko se oikeasti pakko siis kutiseeko se iho niin paljon vai mitä
Monilla on kyse itseaiheutetusta ongelmasta. Lotrataan esim. pesuainetta päivittäin vartalolle, vaikka niin ei pitäisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ootte valkoihosia.Mitä nyt taas 😆 Jäikö bilsan tunnit väliin? Uloin ihokerros uusiutuu kyllä ihan kaikilla, mistään rasvantarpeesta se ei kerro.
Ei jäänyt, on paljon monimutkaisempi aihe kun yläasteen bilsan tunti antais käsittää kiitos vaan.
Vierailija kirjoitti:
Täh!? Olen atoopikko ja siitä on tullut elämään ihon rasvaaminen vauvasta saakka. Saisin rasvoja reseptillä, mutta en jaksa rampata lääkärissä niin käytän apteekin perusvoiteita. Mutta kuvittelin, että kaikki rasvaavat ihoa aina suihkun jälkeen? Jos en rasvaa heti, niin iho alkaa kutiamaan, kun kuivuu. Apua, siis olen elänyt ihan omassa kuplassa koko elämän.
Joo no sen takia kysyinkin tätä, kun esim jotkut läheiseni on levittänyt voidetta kropalle suihkun jälkeen niin kauan kuin muistan ja aina, ja itse en tosiaan käytä, niin mietin olenko outo, että käyttääkö tyyliin kaikki muut naiset paitsi minä 😂
Ap
Et ole mitenkään erikoinen. En minäkään ennen tarvinnut juuri koskaan, kun ei iho kuivunut. Kärsin pitkästi yli kolmikymppiseksi aknesta myös vartalolla. Nykyisin ihon rasvoittuminen on helpottanut ja kyminä, kuivina talvikuukausina rasvaaminen tulee tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
No olet. Mutta rasvaako sun lähipiirissä oikeasti kaikki, isä, äiti siskot, veljet, mies jne?Toki atopia kulkee usein suvussa.
Mikä ihmeen tarve joillain on julistaa "En oo koskaan käyttänyt sitä tai tätä ja iho/hiukset/tms. on hienossa kunnossa!" Kun yleensä näistä "pari kertaa viikossa vaan huuhtasen naaman vedellä ja rasvana käytän tummelia" -tyypeistä kyllä me monet muut nähdään ettei ne tosiaan oo muuten ihosta huolehtinut. Mutta kai se saa näille jotain ylemmyyden tunnetta siitä ettei ole käyttänyt rahaa tai aikaa itsestään huolehtimiseen. Samat on varmaan niitä marttyyreita jotka kehuu että ovat laittaneet aina lapset ja kaikki muut itsensä edelle.
Vierailija kirjoitti:
Tälleen ihotautilääkärinä mä oisin kyl sitä mieltä että täälä pohjosessa ihan kaikilla on kuiva iho, ei auta genetiikka tän ilmaston kans.
Höpsis, tuskin olet mikään ihotautilääkäri. Mun lähisukulainen on oikeasti ja sitä mieltä että rasvoja käytetään ihan liikaa ja tarpeettomasti. Ylimääräiset kemikaalit lisää mm. ihosyövän riskiä. Liiallinen peseminen kuivattaa mutta ei sitä rasvaamalla pidä hoitaa vaan vähentämällä pesuja ja saippuoiden käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen tarve joillain on julistaa "En oo koskaan käyttänyt sitä tai tätä ja iho/hiukset/tms. on hienossa kunnossa!" Kun yleensä näistä "pari kertaa viikossa vaan huuhtasen naaman vedellä ja rasvana käytän tummelia" -tyypeistä kyllä me monet muut nähdään ettei ne tosiaan oo muuten ihosta huolehtinut. Mutta kai se saa näille jotain ylemmyyden tunnetta siitä ettei ole käyttänyt rahaa tai aikaa itsestään huolehtimiseen. Samat on varmaan niitä marttyyreita jotka kehuu että ovat laittaneet aina lapset ja kaikki muut itsensä edelle.
Kuule kun se kemikaalikuorman vähentäminen on juurikin sitä parasta huolehtimista. Vartalovoiteet on pahimpia koska niitä levitetään niin laajalle alueelle. Todellakin otan mieluummin ryppyiset sääret (tai whatever) kuin ihosyövän.
Vierailija kirjoitti:
No eivät kyllä rasvaa. Korona-aikana käsiä. Kasvoja päivittäin.
Minä käytän vaan satunnaisesti, silloinkin vain siksi että tykkään siitä että iho on ekstrapehmoinen ja tuoksuu hyvältä. Useimmiten en kuitenkaan jaksa vaivautua :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kutiaa. Ihoni on talvisin aina rutikuiva eikä mikään pesuvälien pidentäminen todellakaan auta. Kokeiltu on. Lisäksi työni on sellaista että joku kolmen päivän suihkuväli saattaisi poikia ikävää palautetta joko pomolta tai työkavereilta. Kutina on niin pahaa että revin ihoni unissani auki ja saan kauhistelevia kommentteja käsieni kunnosta tutuilta.
Olen miettinyt samaa. En ole käyttänyt voiteita sitten teinivuosien, jolloin äiti pakotti. Mulla on kyllä kuiva iho, mutta inhoan yli kaiken sitä lähmäistä oloa, joka rasvoista tulee.
Oot outo jos tarvii kysellä