Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vatsa on aina työpäivän jälkeen turvonnut pallo? Niin, että ihan sattuu. Tämä aina!

Vierailija
20.03.2023 |

Söin tai en, vatsa on turvonnut kiireisen päivän jälkeen.
Yleensä jos syön, syön vihanneksia + proteiinia (jauhelihaa, kanaa, kananmunaa, tonnikalaa tms).
Kahvia juon päivän aikana yhden tai kaksi. Vettä aina kuin muistan.

Turpoaa vain. Tänään oli erityisen kiire ja vatsa oli puolenpäivän jälkeen aivan turpea.
Kotona tällaista vaivaa en ole huomannut ellen sitten syö epäterveellisesti. Kenties kahvin ja nestehukan vaikutus on turpoaminen töissä vai mistähän mahtaa johtua?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sää teet työkses, joku allerginen reaktio sieltä ?

Pelkkä stressi aiheuttaa monta ongelmaa.

Vierailija
2/42 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressioire. Minulla helpotti vatsaoireet, kun vaihdoin työpaikkaa. Sinuna kokeilisin jättää kahvin pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta joku hihhuli tulee jankkaamaan että jätä viljat pois. Huoh!

Vierailija
4/42 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinua pierettää?

Vierailija
5/42 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressioire. Minulla helpotti vatsaoireet, kun vaihdoin työpaikkaa. Sinuna kokeilisin jättää kahvin pois.

Itselläni sama juttu, varsinkin yövuoroissa. Vatsa turpoaa vaikka käyn 3 kertaa vuoron aikana vessassa laskemassa kaasuja pihalle. Lisäksi pulssi reippaasti koholla heti töihin tullessa.

Vierailija
6/42 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaihda työpaikkaa koska saisin olla vaihtamassa sitten koko ajan. Olen kärsinyt tästä aina enemmän tai vähemmän. Taas pitkän tauon jälkeen kun palasin töihin niin vatsa oli aivan saakelin turvoksissa. 

Ilmeisesti kahvi + stressi aiheuttaa sen. En tiedä sitten mitä teen jos kahvin jättö pois ei auta. AP

Vierailija
7/42 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sinua pierettää?

Tätä minäkin tulin kommentoimaan, ettei töissä voi päästellä ilmoja samoin kuin kotona. Lisäksi stressi ja ehkä kiireellä syöty lounas

Vierailija
8/42 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaihda työpaikkaa koska saisin olla vaihtamassa sitten koko ajan. Olen kärsinyt tästä aina enemmän tai vähemmän. Taas pitkän tauon jälkeen kun palasin töihin niin vatsa oli aivan saakelin turvoksissa. 

Ilmeisesti kahvi + stressi aiheuttaa sen. En tiedä sitten mitä teen jos kahvin jättö pois ei auta. AP

Teetkö istumatyötä? Päästätkö kaasuja yhtään pois? Kotona varmaan päästät ihan huomaamattasi, joten vatsa ei turpoa samalla tavalla.

Vierailija
9/42 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kiire istumatyössä vaiko kävely työssä?Kyllä se maha turpoaa jos vain istuu.

Vierailija
10/42 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Kokeillut kaikki eri variaatiot, kahvia, ei kahvia, ei maitoa, viljaa aamuisin, mikään ei auta täysin. Kahvittomuus ehkä eniten auttaa mutta ei sekään kokonaan. Eikä edes pieretä, se kaasu vaan kasvaa kasvamistaan ja pyörii suolistossa. Työ hektistä muttei stressaavaa

Vierailija
11/42 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöty ruoka aiheuttaa turvotusta ja ilmavaivoja. Turha yrittää muuta selitellä.

Vierailija
12/42 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kiire istumatyössä vaiko kävely työssä?Kyllä se maha turpoaa jos vain istuu.

Jatkuvaa kävelyä ja jaloillaan oloa. Tauot kyllä on ja voi rauhassa syödä. En tosiaan tiedä miksi ilmaa kertyy vatsaan niin paljon. Tosi outoa. Taidan googlata stressivatsan oireet. AP

Vierailija
13/42 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilma turvottaa vatsaa.

Eikä se ilma sinne vatsaan itsestään mene.

Nielet tietämättäsi paljon ilmaa päivän aikana.

Myös joku syömästäsi ruuasta aiheuttaa turvotusta.

Ruuansukatuksen epäonnistumisen takia.

Ei se vatsan turvotus sitäpaitsi aina johdu vain ko.

päivän syömisistä. Vaan voi voi johtua myös ed.

päivän, illan ruuista.

Syötkö töissä pikaisesti, jopa hotkien, jolloin ilmaa menee vatsaan.

Käytätkö purukumia?

Juotko liian vähän nestettä, päivän aikaan, jolloin ruuansulatus ei pääse kunnolla liikkeelle?

Vierailija
14/42 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynytsairaanhoitaja kirjoitti:

Sama täällä. Kokeillut kaikki eri variaatiot, kahvia, ei kahvia, ei maitoa, viljaa aamuisin, mikään ei auta täysin. Kahvittomuus ehkä eniten auttaa mutta ei sekään kokonaan. Eikä edes pieretä, se kaasu vaan kasvaa kasvamistaan ja pyörii suolistossa. Työ hektistä muttei stressaavaa

No itsellä sama kyllä. Se on vaan melkein sääntö, että kun töistä lähden on vatsa pallo. Tunnin päästä kun olen ollut kotona niin rauhoittuu. Kahvittomuutta täysin en ole tainnut kokeilla mutta kokeilen kyllä. 

Maitoa en edes käytä, en syö viljoja koska ne nyt ainakin turvottaa olin töissä tai en. 

Minuakaan ei oikeastaan pieretä, on vaan epämukava olo vatsassa ja on tosiaan turpea pallo. AP

Vierailija
15/42 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istumatyö + stressi. Koita pitää housuja, jotka ei purista vyötäröä/tai avaa nappia.

Onko teillä töissä sähköpöydät? Jos on, niin koita aina välillä tehdä seisten töitä. Muussa tapauksessa yritä nousta ylös ainakin yhden kerran tunnissa niin, että kävelet ja venyttelet vähän aikaa ja pyörittelet hartioitasi.

Minulla on sähköpöytä ja yleensä teen seisten töitä viimeisen tunnin tai kahden ajan. Tuo myös hieman lisäenergiaa loppupäivälle.

Vierailija
16/42 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökkönä suolaa miten ja palojon?

Vierailija
17/42 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö se stressistä johdu kun huonosta ruuasta: nykyruoka on niin säilöttyä ettei tahdo kypsentyä eikä sula elimistössä.

Sitäpaitsi pelkkä proteiinin syönti saattaa aiheuttaa virtsa- tai munuaiskiviä.

Vierailija
18/42 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suolistohiiva tutkittu? Se tekee tuota myös.

Vierailija
19/42 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin vatsavaivat töissä johtuvat yksinkertaisesti siitä, että syön niin nopeasti. Ruokailuun on aina aikaa päivittäin noin 7-10 minuuttia, josta osa ajasta menee jo jonottamiseen. Kotona en koskaan ahmi tuollaista vauhtia.

Vierailija
20/42 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö kananmunia päivittäin?