Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vetoomus itsemurhaa harkitseville: älä tee sitä, se ei ratkaise mitään

Vierailija
20.03.2023 |

Itsemurha ei ole oikea ratkaisu ongelmiin. Voin kokemuksesta sanoa, ettei se ratkaise mitään. Apu on muualla.

Kommentit (170)

Vierailija
101/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on oikeus päättää päivänsä.

Jos olet mennyt hankkimaan lapsia, silloin sulla ei ole oikeutta. Elämäsi ei enää kuulu itsellesi vaan lapsellesi, ainakin siihen asti että lapsi on täysi-ikäinen. 

Vierailija
102/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmetyttää miten tämä elämä koetaan niin kauhean ylitsepääsemättömäksi, että kuolemaan pitää kadota? Siis eikö mitään ajatusta löydy, joka laittaisi suhteellisuudentajun kohdilleen? Sinun elämäsi ongelmat, häpeät, epäreiluudet, pettymykset, väärinteot, syyllisyydet ja muut eivät ole niin isoja. Elämä vaatii minusta isoa mielikuvitusta ja armotonta huumoria, raakoja tunteita ja selkeitä ajatuksia. En tuhlaisi kuolemiseen.

Mistä sinä sen tiedät kuinka suuret vastoinkäymiset kenelläkin on elämäsään.

Nuija!

Meillä on suvussa itsemurhia, ihan lähelläkin. Se päätös jättää monipolviset seuraukset ja laajalle. Pilaa elämiä. Ollaan keskusteltu itsemurhien syistä ja näistä ihmisistä eläessään. On paljonkin tietoa näistä syistä ja tekijöiden ajatuksista. Juuri siihen pohjaankin ihmettelyni. Empatiani kohdistuu siksi jäljelle jääneisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasin tehdä itsemurhan viime torstaina. Järjestin jo asiat niin, että lapsi on pidempään hoidossa. Olisin ilmoittanut miehelle, että teen itsemurhan, jotta löytää minut varmasti ja tulee töistä suoraan kotiin. Sitten tajusin, että jos soittaa ambulanssin niin voin jäädä henkiin, joutua vegetatiiviseen tilaan tai vähintäänkin joutua suljetulle selviytymisen jälkeen. En siis ottanut yliannostusta lääkkeitä, mutta seuraavaa ajankohtaa jo mietin. Mulla on rakas lapsi, mutta välillä senkään olemassa olo ei kanna. P. S olen mielestäni hyvä äiti.

Miksi sinulla on tuollaisia ajatuksia? Kun sinulla on lapsikin, joka tarvitsee äitiään?

Äitini äiti teki itsemurhan. Lapsia liuta. Syitäkin tiedetään, mutta on ollut kaikkiin lapsiin ja uusiinkin polviin niin dramaattiset vaikutukset, että katsokin ettet päädy itsemurhaan lapsesi ollessa lapsi, nuori tai nuori aikuinen. Teet sitten vanhana mitä lystäät.

Vierailija
104/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

m_51 kirjoitti:

Itse en halua läheisilleni itsemurhan aiheuttamaa syyllisyyttä.

Muuten kyllä toivon, että kuolen mahdollisimman pian.

Samat on mietteet.. kai se vaa on taivaskutsuu ooteltava

Vierailija
105/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea apu on itsensä kehittäminen ja itsetutkiminen. Tämä on auttanut ihan valtavasti omaan masennukseeni ja voin oikeastaan sanoa, etten ole enää vakavasti masentunut.

Asioiden ymmärtämiseen tarvitaan todella paljon älyä, viisautta ja kykyä kehittää itseäänsä, sekä että kykenee näkemään asiat myös muiden näkökulmista.

Ketjusta ja peukuista huomaa, ettei tällaista saisi tänne kirjoitella. Itsemurhan tekee itse, samoin itse-elämän täytyy tulla itseltä. Siis ei muilta.

Vierailija
106/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea apu on itsensä kehittäminen ja itsetutkiminen. Tämä on auttanut ihan valtavasti omaan masennukseeni ja voin oikeastaan sanoa, etten ole enää vakavasti masentunut.

Asioiden ymmärtämiseen tarvitaan todella paljon älyä, viisautta ja kykyä kehittää itseäänsä, sekä että kykenee näkemään asiat myös muiden näkökulmista.

Ketjusta ja peukuista huomaa, ettei tällaista saisi tänne kirjoitella. Itsemurhan tekee itse, samoin itse-elämän täytyy tulla itseltä. Siis ei muilta.

Itse en onneksi näe täällä noita peukutuksia, poistin ne etten näe. Tätä sivustoa on paljon kivempi seurata niitä!

Mutta masentuneena kaikki pienikin kritiikki tai sellainen toteaminen, että muutos masennukseen lähtee itsestä koetaan tosi negatiivisesti ja jopa hyökkäyksenä. Tiedän. Olin siellä aikoinaan itse. Olin niin masentunut, etten käynyt viikkoon suihkussa tai pessyt koko kuukauteen hampaita. Joten todellakin tiedän millaista on olla pohjalla. Sieltä pohjalta ei kuitenkaan pääse pois, paitsi jos sitä oikeasti itse tahtoo.

Vierailija
107/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Itsemurha

Suomes 800 itsaria/vuosi.

2.19/päiväs

Vierailija
108/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppää

Vierailija
109/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositellaan kokoomuslaisille..

Vierailija
110/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa jotain positiivist löytää. Eikö sielt mt polilt/muista yhteiskunnan avustusjutuist löydy apua ?

Vierailija
111/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni teki itsemurhan. Syytin itseäni tapahtuneesta pitkään. Miksen voinut auttaa? Miksen soittanut useammin? Itsemurhan tekijä jättää omaisille pitkän ja valtavan murheen. Ja tämä ei koskenut minua läheskään niin paljon kuin serkkuni äitiä, lasta ja siskoa. Liekkö sitten isän kuolema ollut lopullinen niitti. Miettikää edes läheisiänne ennenkuin teette lopullisen ratkaisun.

Vierailija
112/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun täti teki itsemurhan hirttämällä.  Ennen teloitettiin ihmisiä tällä tavalla kun olivat saaneet kuolemantuomion. Ei kestä oikein ajatella.

Vierailija
113/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin perustat väitteesi ettei se ratkaisi mitään?

Mä olen eri ja ajattelen että elämä on kuin videopeli. Uskon, jäälleensyntymään ja että jokaisessa elämässämme meidän on tarkoitus kokea tietyt asiat vaikka ne olisivatkin ikäviä. Jos teet itsemurhan niin seuraavassa elämässäsi synnyt taas uudelleen samankaltaiseen tilanteeseen missä elämä on kurjaa, koska peli jäi tavallaan kesken kun teit itsemurhan ja et päässyt 'tasoa' loppuun. Jos jaksat tason loppuun (ilman sitä itsemurhaa) niin seuraava elämä on parempi.

Vierailija
114/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se tekijälle on vapautus omasta helvetistään.

Vierailija
115/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kovin ahdistunut ja elää vaikka ahdistushäiriön kanssa jatkuvasti ja pitkään niin se on yhtä helvettiä jo. Olet kokoajan ahdistunut asioista joista järjellisesti tuskin tarvitsisi olla mutta mielesi on päättänyt ahdistua. Sellaisessa olossa tuo voi ehkä auttaa, että se loppuu.

Vierailija
116/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska trolliavaus. Annan 3/5.

Vierailija
117/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, useinhan ne vaikeudet ja masennukset ovat kuitenkin ohimeneviä, vaikka siltä ei tuntuisi.

Jos kuitenkin tekee itsarin, kannattaa vähän katsoa miten sen tekee. Esimerkiksi mitä tahansa lääkettä tai myrkkyä ei kannata käyttää.

Vierailija
118/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuneen itsemurhan jälkeen et varmasti kärsi enää samoista ongelmista.

Vierailija
119/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään rekkakuski ei mitään traumoja saa vaikka keulaan tömähtää. Ainoa ongelma niille on kun tule pieni viivästys reissuun. Sieluttomia tyyppejä muutenkin.

Itse olet sieluton itsekäs kusipää

T: Arvostan teitä rekkakuskit ja työtä mitä teette ette ansaitse joutua kokemaan tuollaista.

Vierailija
120/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasin tehdä itsemurhan viime torstaina. Järjestin jo asiat niin, että lapsi on pidempään hoidossa. Olisin ilmoittanut miehelle, että teen itsemurhan, jotta löytää minut varmasti ja tulee töistä suoraan kotiin. Sitten tajusin, että jos soittaa ambulanssin niin voin jäädä henkiin, joutua vegetatiiviseen tilaan tai vähintäänkin joutua suljetulle selviytymisen jälkeen. En siis ottanut yliannostusta lääkkeitä, mutta seuraavaa ajankohtaa jo mietin. Mulla on rakas lapsi, mutta välillä senkään olemassa olo ei kanna. P. S olen mielestäni hyvä äiti.

Miksi sinulla on tuollaisia ajatuksia? Kun sinulla on lapsikin, joka tarvitsee äitiään?

Kärsin lähes jatkuvasti ahdistuksesta, yleisestä ahdistuksesta ja jatkuvasta asioiden aiheuttamista ahdistuksista. Minulla on lääkkeet, mutta ne eivät poista ahdistusta varsinkaan eri asioiden suhteen.

Lapsi lievittää ahdistusta ja hänen kanssaan se ei näy. Ihmisten kanssa oleminen helpottaa hieman, mutta ahdistus on aina jossain taka-alalla.olen luvannut itselleni pysyä hengissä lapsen aikuisuuteen saakka, mutta siitä on välillä vaikea pitää kiinni. Ihan näin lähellä itsemurhaa en ole silti aikaisemmin käynyt.

Ehkä tästä nyt taas ajatukset hieman selviää. En halua vammautua vaan onnistua. Ehkä tämä pelko estää minua jatkossakin vaikka uusi ajankohta onkin "päätetty".

Minulla on ihanaa lapseni kanssa, mutta tämä ahdistus on kärsimys.