tori.fi tavara ei vedä
tällaisen havainnon tehnyt että ajat on nyt kovat kun ei tavara liiku kovin hyvin tori.fi palvelussa. olen myynyt paljon ja nousukautena tavara suorastaan ryöstetään käsistä, nyt on hiljaisemmat ajat selvästi tulleet kun on epävarmat ajat maailmalla. ihmiset eivät uskalla nyt kuluttaa entiseen malliin. tavara liikkuu hitaasti. oliko tällaista 90 luvun alun laman aikaan?
Kommentit (174)
Riippunee varmaan siitä millaista ja minkä kuntoista tavaraa myyt ja onko hinta kohdillaan. Itse olen kuluneen kuukauden aikana ostanut Torista tavaraa melkein 500e:lla.
Vois kuvitella, että nyt ostetaan käytettynä halvemmalla. Eikö kirppariboomit tule aina laman myötä. Ainakin aikaisemmin noin.
Itselläni on Aasian markkinoilla olevaan verkkobisnekseen liittyvä firma, ja myös sielläpäin maailmaa näkyy kaikilla mittareilla että ihmiset ja yhtiöt kiristävät vyötään ja lykkäävät ostoksiaan.
90-luvun alusa ei tainnut nettikirppiksiä paljon olla.
Siis ap. Torilaiset ei vedä käteen vai?? No mikä siinä on??
90-luvun alussa kaikki vaan pysähtyi. Kirpparit tuli myöhemmin ja oli oikea buumi, mutta taisi olla jo pieni noususuhdanne meneillään. Myöhemmin vasta tuli nettikirpparit, eihän nettiäkään vielä ollut. Oli lehtimuodossa 2000-luvulle keltainen pörssi lehti.
Vierailija kirjoitti:
MIljonäärikauppias vaan tumputtaa siellä hevi-osastolla.
Vierailija kirjoitti:
Vois kuvitella, että nyt ostetaan käytettynä halvemmalla. Eikö kirppariboomit tule aina laman myötä. Ainakin aikaisemmin noin.
Torin ongelma on nimenomaan siinä että lamassa jäljellä on vain niitä jotka ostavat käytettyä tavaraa todelliseen tarpeeseen eikä niillä ole senttiäkään liikaa.
Toriin ehti pesiytyä löysän rahan aikana näitä "tinkijät víttuun"-myyjiä jotka oikeasti kuvittelivat että heidän kaatopaikalle kuuluvat romunsa ovat mittaamattoman arvokkaita keräilyharvinausuuksia joille myyjä saa sanella hinnan jonka asiakas maksaa tai itkee ja maksaa
Ihan yleisestikin hintataso on hilautunut torissa sille tasolle että aniharvoin näkee enää mitään mikä kiinostaisi vaikka hinta laskettaisiin puoleen.
Todella paljon on tullut kaikenlaista keräilytavaraa myyntiin nyt ihan viime aikoina...
Joku just myi runkosänkyä suoraan vieraskäytöstä. Kun ystäväni kyseli tarkemmin (tulee painavalle teinille) ja sitä onko sänky kovin pehmeä jne.
Myyjä kirosi ja sanoi ettei myy, ja pehmeä kuin ... jne. eli suuttui kun ei heti saanut sängystä 150e, ilman kysymyksiä. Olkoon, ystävä sanoi, säästää ja ostaa uuden.
Vierailija kirjoitti:
Jos kukaan ei naura sun vitsille niin kannattaa tajuta että se ei ollut erityisen hauska ja keksiä vaikka uusi. Saman vitsin jankkaajat aiheuttavat seurassa kiusallisia tilanteita kun kaikki ymmärsivät vitsin jo eka kerralla, ei se toistelemalla parane jos ei huvittanut ketään alunperinkään.
En osta enää Torista, koska
-siellä on niin paljon huijareita, on sattuman kauppaa saatko tavaraa vai viedäänkö vain rahat
-suurin osa ei halua postittaa tavaroitansa, vaan pitää hakea (ymmärrän huijariaspektin tässä)
-ja ne tavarat, joita myydään mun lähellä niin, että voisin ne hakea, on hinnoiteltu aivan naurettaviksi. En todellakaan ala maksamaan käytetystä tavarasta samaa hintaa kuin uudesta.
no ainakin suomalainen design lasi menee kaupaksi .. möin 70 luvun Nanny still ja Helenatynell
maljakoita kolminkertaiseen hintaan mitä maksoin niistä kaksi vuotta sitten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torin ongelma on nimenomaan siinä että lamassa jäljellä on vain niitä jotka ostavat käytettyä tavaraa todelliseen tarpeeseen eikä niillä ole senttiäkään liikaa.
Toriin ehti pesiytyä löysän rahan aikana näitä "tinkijät víttuun"-myyjiä jotka oikeasti kuvittelivat että heidän kaatopaikalle kuuluvat romunsa ovat mittaamattoman arvokkaita keräilyharvinausuuksia joille myyjä saa sanella hinnan jonka asiakas maksaa tai itkee ja maksaa
Ihan yleisestikin hintataso on hilautunut torissa sille tasolle että aniharvoin näkee enää mitään mikä kiinostaisi vaikka hinta laskettaisiin puoleen.
Sama tilanne asunto- ja autokaupassa kun asuntojobbarit ja välittäjät edelleen koittaa vedättää kuplan aikaan nousseilla hinnoilla.
Vierailija kirjoitti:
-ja ne tavarat, joita myydään mun lähellä niin, että voisin ne hakea, on hinnoiteltu aivan naurettaviksi. En todellakaan ala maksamaan käytetystä tavarasta samaa hintaa kuin uudesta.
Jos kyseessä on about vuoden vanha viihde-elektroniikka, tietotekniikka, digikamera/objektiivi jne jota kaupataan ostokuitiin vedoten "reilulla alennuksella" niin 100% varmuudella se maksaa torissa enemmän kuin saman laitteen uusi malli saksasta kotiovelle toimitettuna. Todennäköisesti jo Suomestakin saa uuden halvemmalla jos seuraa tarjouksia.
Kerran sain melkein tappouhkauksen kun yksi tyyppi myi torissa 1800€ hintaan järkkärin runkoa josta oli itse maksanut 6kk aikaisemmin Rajalassa 2200€. Laitoin sille kohteliaan 1300€ tarjouksen jota perustelin linkittämälläni amazon.de hinnalla joka sillä hetkellä 1495€. (Pari valtuutettua kameraliikettä tarjosi 1450€)
Totaalisen raivokohtauksen saanut torikauppias vaikeni kuoliaaksi sellaisen detaljin että Rajalakin pyysi rungosta sillä hetkellä enää 1895€ ja intti että hinta on se mitä hänen ostokuitissaan näkyy.
Se nyt on vain tyhmää maksaa liikaa ja kuvitella että torista löytyisi tuon hintaiselle artikkelille ostaja joka on yhtä tyhmä.
Se mitä olen itse myynyt torissa, on aina menny kaikki ihan alle viikossa. En pyydäkkään suuria hintoja. Rahan perässä en juokse. Kunhan pääsen tavarasta eroon ja äkkiä. Hinta kun oli kohdillaan, yksi ostaja ajoi yli 600km hakemaan tavaran. Toinen tavara myytiin ulkomaille.
Hinta pitää olla oikea. Käytetty on puolet uuden hinnasta tai vähemmän.
Itse en osta torista sen takia, koska ihan liian kallista ja tulin yhden kerran huijatuksi.
Olin köyhä opiskelija ja ostin meikkipöydän henkilöltä. En päässyt meikkipöytää katsomaan, mutta myyjä lupasi kuljettaa sen luokseni. Lupaili, että meikkipöytä on 100% kunnossa eikä mitään ongelmaa.
No, sain sitten meikkipöydän, mikä on ihan naarmuinen kauttaaltaan, peili rikki ja yhdessä peilissä mikä ei näkynyt kunnolla kuvasta oli täynnä tarroja jotka ei lähde irti. En kehdannut siinä sitten pihassa enää palauttaa, koska oli kuitenkin ollut niin "ihana" , että toi sen mun luokseni (matkaa oli jotain 20km)
Vierailija kirjoitti:
Itse en osta torista sen takia, koska ihan liian kallista ja tulin yhden kerran huijatuksi.
Olin köyhä opiskelija ja ostin meikkipöydän henkilöltä. En päässyt meikkipöytää katsomaan, mutta myyjä lupasi kuljettaa sen luokseni. Lupaili, että meikkipöytä on 100% kunnossa eikä mitään ongelmaa.
No, sain sitten meikkipöydän, mikä on ihan naarmuinen kauttaaltaan, peili rikki ja yhdessä peilissä mikä ei näkynyt kunnolla kuvasta oli täynnä tarroja jotka ei lähde irti. En kehdannut siinä sitten pihassa enää palauttaa, koska oli kuitenkin ollut niin "ihana" , että toi sen mun luokseni (matkaa oli jotain 20km)
Jos tarrat ovat peilissä, niin ne lähtevät tällaisella irti:
ai käteenkö?