Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon merkitystä on sillä ovatko muut naiset kauniimpia kuin sinä?

Vierailija
19.03.2023 |

Hakeudutko mieluiten pois kauniimmasta seurasta?

Kommentit (231)

Vierailija
61/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kavereiden ulkonäöllä ole juuri merkitystä. Luonne on se joka ratkaisee. Ja ehkä vähän myös suhtautuminen siihen kauneuteen: en usko että pitemmän päälle synkkaisi sellaisen kanssa jolle kauneudenhoito ja laittautuminen on tosi tärkeitä asioita ja käyttäisi paljon aikaa niitten parissa. Mutta ei toisaalta myöskään sellaisen jolle ulkonäkö on täysin hälläväliä. Vaikka mistä sitä tietää, jos tyyppi on muuten mukava niin ehkä se ei haittaisi.

Vierailija
62/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen on toiselle naiselle susi. Ja tulee aina olemaan.

Ja sudet taas ovat erittäin lojaaleja laumaeläimiä. Voi siis hyvinkin pitää paikkaansa.

Ovat jos kukaan ei poikkea laumasta. Sielläkin on tarkka nokkimisjärjestys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin tuonne alkuun eilen, että kaikki ystäväni ovat olleet kauniita ja osa teki mallin töitäkin. Pieneen mieleenikään ei tullut, että kysymykseen sisältyisi ajatus siitä, että olisin "rumempi" kuin he. En ole koskaan ajatellut tuollaisia asioita, minä olen itsekin kaunis eikä ole tarvinnut kauniita mallikavereita kadehtia tai verrata itseeni, koska olen ollut tyytyväinen omaan ulkonäkööni.

Kateus ei riipu ulkonäöstä. Joku kaunis voi olla kateellinen siinä missä tavallisenkin näköinen.

Vierailija
64/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä yksi pysyvimpiä miesten fantasioita, että naiset vihaisivat toisiaan koska kilpailevat juuri heistä, noista ihanista miehistä niin verissäpäin. 

Kai se jotenkin nostaa miehen itsetuntoa kun ajattelee että hänestä tapellaan ja hän voi valita naisista kauneimman, jolloin rumemmat vihaavat tätä valituksi tullutta kaunotarta.

Tää on hyvin sitkeä stereotypia ja omasta mielestäni yksi harhaisimpia. Siis se, että nainen olisi naiselle susi. Itse olen aina saanut eniten tukea ja kannustusta toisilta naisilta, miehiltä en oikeastaan koskaan (ainakaan niin ettei tuen takana olisi ollut iskuyritystä).

Muistan ikuisesti yhden kerran, kun joukko miehiä oli lupautunut auttamaan minua mutta tekivät tilanteessa oharit jokainen. Nainen, jonka kanssa olin RIIDOISSA, pisti suuttumuksentunteet hetkeksi sivuun ja auttoi, koska muitakaan ei ollut.  

Miehet myös haluavat kuvitella että vanhemmat naiset vihaavat nuoria naisia. Tämäkään ei pidä paikkaansa. Minulla on iso joukko ystäviä jotka ovat itseäni vanhempia naisia, jotka ovat tulleet jossain vaiheessa elämääni ja pitäneet minusta huolta.

Vierailija
65/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla kauniilla naisilla on kokemusta sellaisista kateellisista, jotka pyrkivät näpäyttämään ja ottamaan kuvittelemansa luulot pois.

Niin kuka on kaunis kenenkin mielestä ja kuka ei. Täysin makuasioita.

Vierailija
66/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on vain ihan hyvä, jos naiset ovat minua kauniimpia.

M44

Vierailija
67/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kavereiden ulkonäöllä ole juuri merkitystä. Luonne on se joka ratkaisee. Ja ehkä vähän myös suhtautuminen siihen kauneuteen: en usko että pitemmän päälle synkkaisi sellaisen kanssa jolle kauneudenhoito ja laittautuminen on tosi tärkeitä asioita ja käyttäisi paljon aikaa niitten parissa. Mutta ei toisaalta myöskään sellaisen jolle ulkonäkö on täysin hälläväliä. Vaikka mistä sitä tietää, jos tyyppi on muuten mukava niin ehkä se ei haittaisi.

Rumempi käyttää yleensä enemmän aikaa kaunistautumiseen, koska oikeasti kaunis on elegantti rotunainen vaikka jätesäkissä, nyt en puhu mistään sometyrkyistä.

Vierailija
68/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti en tunne ketään naista jonka tietäisin kadehtivan kauniimpia naisia, mutta noin yleisesti tuntuu että kauneus on tärkeää kauniille, rikkaus rikkaille ja niin edelleen. Tiedän rikkaita jotka kadehtivat toisia rikkaita ja luulen että sama ilmiö voi käydä kauneudenkin suhteen. Itse en edes mieti kuka on erityisen kaunis ja kuka ei.

Vierailija
69/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasin tuonne alkuun eilen, että kaikki ystäväni ovat olleet kauniita ja osa teki mallin töitäkin. Pieneen mieleenikään ei tullut, että kysymykseen sisältyisi ajatus siitä, että olisin "rumempi" kuin he. En ole koskaan ajatellut tuollaisia asioita, minä olen itsekin kaunis eikä ole tarvinnut kauniita mallikavereita kadehtia tai verrata itseeni, koska olen ollut tyytyväinen omaan ulkonäkööni.

Kateus ei riipu ulkonäöstä. Joku kaunis voi olla kateellinen siinä missä tavallisenkin näköinen.

Miehenä sanottava että se että on malli ei tarkoita sitä automaattisesti että olisi jokaisen mielestä hyvännäköinen. Pitäisi nähdä kuvat niistä mallin töitä tehneistä jotta voisin mielipiteeni sanoa. Yhtäkään mallia en muista nähneeni joka olisi olut sellainen kenen kanssa haluaisin jos tilaisuus tulisi niin jotain säpinää. Yleensä ovat olleet sellaisia että heitä kyllä katsoo mutta ei muuta.

Omaan makuuni niitä haluttavia naisia näen päivittäin kaupungilla mutta nämäkin kuten jokainen asia niin ovat täysin makuasioita.

Vierailija
70/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan sillä tietenkin merkitystä, että muut naiset ovat kauniipia kuin minä, vaikuttaahan ulkonäkö ihan tutkitusti monella elämän alueella, parisuhteissa ja työelämässä nyt ainakin. Mutta jos nyt kysymyksellä tarkoitetaan, että reagoinko siihen jotenkin, jos paikalla on joku kauniipi kuin minä, niin vastaus on, että enpä juurikaan. Luultavasti 80 % naisista on kauniipia kuin minä, niin asiaan on kyllä jo tottunut. Tytöille selviää kyllä jo hyvin varhaisessa vaiheessa minne sijoittuu ulkonäön suhteen, ketkä on poikien mieleen jne.

Ai selviää vai? Minä olin yläasteiässä pojille aika lailla täysin näkymätön, olin semmoinen laiha, vähän ujo ja nörtti kilttityttö. Ne oli ne ihan toisen tyyppiset jännät tytöt joita kaikki pojat jahtasi. Sitten aikuistuessa tilanne muuttui ihan täysin, nykyään saisin kyllä huomiota miehiltä enemmänkin kuin on tarpeen.

Vierailija
71/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla, yleensä ollut tosi kauniita kavereita, ja oon itsekin kaunotar. Kyllä se vaan on niin, että rumat piikittelee aika paljon ja jos on huomionhakunen ihminen, ei välttämättä pysty ja veeraa itteään kauniimman kanssa.

Vierailija
72/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä yksi pysyvimpiä miesten fantasioita, että naiset vihaisivat toisiaan koska kilpailevat juuri heistä, noista ihanista miehistä niin verissäpäin. 

Kai se jotenkin nostaa miehen itsetuntoa kun ajattelee että hänestä tapellaan ja hän voi valita naisista kauneimman, jolloin rumemmat vihaavat tätä valituksi tullutta kaunotarta.

Tää on hyvin sitkeä stereotypia ja omasta mielestäni yksi harhaisimpia. Siis se, että nainen olisi naiselle susi. Itse olen aina saanut eniten tukea ja kannustusta toisilta naisilta, miehiltä en oikeastaan koskaan (ainakaan niin ettei tuen takana olisi ollut iskuyritystä).

Muistan ikuisesti yhden kerran, kun joukko miehiä oli lupautunut auttamaan minua mutta tekivät tilanteessa oharit jokainen. Nainen, jonka kanssa olin RIIDOISSA, pisti suuttumuksentunteet hetkeksi sivuun ja auttoi, koska muitakaan ei ollut.  

Miehet myös haluavat kuvitella että vanhemmat naiset vihaavat nuoria naisia. Tämäkään ei pidä paikkaansa. Minulla on iso joukko ystäviä jotka ovat itseäni vanhempia naisia, jotka ovat tulleet jossain vaiheessa elämääni ja pitäneet minusta huolta.

Olen tästä vähän eri mieltä. Monella työpaikallani vanhemmat naiset (suunnilleen oman äitini ikäiset) ovat ottaneet minut silmätikuksi eivätkä ole ollenkaan peitelleet sitä, kuinka paljon inhoavat minua. Oman ikäluokkani naisten kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa työpaikoilla.

Vierailija
73/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tästä vähän eri mieltä. Monella työpaikallani vanhemmat naiset (suunnilleen oman äitini ikäiset) ovat ottaneet minut silmätikuksi eivätkä ole ollenkaan peitelleet sitä, kuinka paljon inhoavat minua. Oman ikäluokkani naisten kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa työpaikoilla.

Täsmennän tähän vielä, että tietenkin vanhemmistakin naisista suurin osa on asiallisia, mutta aina joukossa on myös niitä, joita jo pelkkä olemukseni ärsyttää.

Vierailija
74/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sillä tietenkin merkitystä, että muut naiset ovat kauniipia kuin minä, vaikuttaahan ulkonäkö ihan tutkitusti monella elämän alueella, parisuhteissa ja työelämässä nyt ainakin. Mutta jos nyt kysymyksellä tarkoitetaan, että reagoinko siihen jotenkin, jos paikalla on joku kauniipi kuin minä, niin vastaus on, että enpä juurikaan. Luultavasti 80 % naisista on kauniipia kuin minä, niin asiaan on kyllä jo tottunut. Tytöille selviää kyllä jo hyvin varhaisessa vaiheessa minne sijoittuu ulkonäön suhteen, ketkä on poikien mieleen jne.

Ai selviää vai? Minä olin yläasteiässä pojille aika lailla täysin näkymätön, olin semmoinen laiha, vähän ujo ja nörtti kilttityttö. Ne oli ne ihan toisen tyyppiset jännät tytöt joita kaikki pojat jahtasi. Sitten aikuistuessa tilanne muuttui ihan täysin, nykyään saisin kyllä huomiota miehiltä enemmänkin kuin on tarpeen.

Useimmissa tapauksissa kyllä. Poikkeuksia löytyy aina joka asiassa, eikä mikään ole 100 prosenntisen varmaa. Tämä nyt lienee kaikille selvää.

Vierailija
75/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi että valikoin seuraani kauneuden mukaan. Tunnen itseni kauniiksi, mutta olen aika luomu. Sellaisten seurasta mieluiten hankkiudun pois joilla on paljon meikkiä, tekokynnet, paljastavia vaatteita, muoti hyvin tärkeää jne. Tulee hyvin pinnallinen vaikutelma

Mä taas oon luullut että ihmisen arviointi pelkän ulkonäön perusteella on pinnallista. Onpa kuin luomu hyvänsä.

Vierailija
76/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä sanottava että se että on malli ei tarkoita sitä automaattisesti että olisi jokaisen mielestä hyvännäköinen. Pitäisi nähdä kuvat niistä mallin töitä tehneistä jotta voisin mielipiteeni sanoa. Yhtäkään mallia en muista nähneeni joka olisi olut sellainen kenen kanssa haluaisin jos tilaisuus tulisi niin jotain säpinää. Yleensä ovat olleet sellaisia että heitä kyllä katsoo mutta ei muuta.

Omaan makuuni niitä haluttavia naisia näen päivittäin kaupungilla mutta nämäkin kuten jokainen asia niin ovat täysin makuasioita.

Vielä eitä mitä ite nähnyt niin tuntuu että mallit ovat jollain tasolla ns. samasta muotista tulleet eli ovat aina jotenkin tietynlaisia samala tavalla. Vaikea selittää mutta jos tuosta nyt joku sai kiinni mitä tarkoitan.

Vierailija
77/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen on toiselle naiselle susi. Ja tulee aina olemaan.

Ja sudet taas ovat erittäin lojaaleja laumaeläimiä. Voi siis hyvinkin pitää paikkaansa.

Ovat jos kukaan ei poikkea laumasta. Sielläkin on tarkka nokkimisjärjestys.

Ei muuten ole. Susilauma on perheyksikkö, jossa jokaisella on oma roolinsa, mutta missä myös pidetään toisistaan huolta. Hyvinvoiva lauma on jokaisen sen yksilön etu.

Nuo vanhat ajatukset ovat peräisin virheellisistä susitutkimuksista, jotka tehtiin vankeudessa elävillä susilla. Susitutkimuksen alkuperäinen tekijä yritti myöhemmin lähes koko ikänsä korjata tätä virheellistä käsitystä, koska se esim. toi koirankoulutukseen alistamiseen perustuvia haitallisia metodeja.

Vierailija
78/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suoraan kauniille sanota aikuisena pahasti, se ilmenee vähän "piilossa", mikroilmeet, eleet, joukosta pois jättämisenä, seläntakan pahan puhumisena, selkään puukotuksena, mustamaslaamisena, vahingonilona. Sellaisia naiset on toisilleen.

Olet väärässä. Tutkitusti kauniita ihmisiä kohdellaan muita paremmin niin työelämässä kuin arjessakin. Myös oma kokemus täsmää tämän kanssa.

Vierailija
79/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihailen kauniita naisia

Vierailija
80/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun yksittäisestä kokemuksesta ei voi vielä vetää mitään johtopäätöksiä asian suhteen. Itselläni ja monella muulla naisella kun ei ole mitään vastaavia kokemuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä