Bussissa törppö matkustaja
Tänään tulin bussissa 23 Pirkkolan bussilla Pasilasta. Pasilan aseman pysäkin jälkeen bussiin tuli pariskunta, noin 40-kymppiset siistit ihmiset. Mies ei saanut lippuaan näkyviin, sanoi kuskille' että tämä sovellus ei toimi, mulla on kyllä kuukausilippu. Kuski sanoi, että näytä lippu. Tyyppi vaan, että sovellus ei toimi...Kato, oon ostanut kk-lipun, näytti kai jotain pankkitapahtumaa. Kuski vaan, että tarviit lipun. Tyypin vaimo tuli ja sanoi, että on tolla kuukausilippu...Kuski sanoi, että pitää näyttää lippu. Lopulta Kuski lähti ajamaan, sanoi vaan, ettei bussissa saa matkustaa ilman lippua....pariskunta jäi Postpuistossa pois...ulosmennessään mies sanoi kuskille, että tekee valituksen kuskilta hsl:le..ja ulkona ollessaan otti vielä kuvan bussista. Voi että.mikä ääliö. Sanoin kuskille, että teit ihan oikein, Tyyppi oli pöljä! Kuski sanoi, että ei hän tehnyt mitään väärin, mutta nyt on pari tuntia tosi paha olo. Uskon.
Kommentit (24)
Parasta on jos ei tarvitse ihmisten kanssa olla ikinä tekemisissä.
Niitä tapauksia näkee välillä, että matkustaja jätetään lähtöpisteeseen, kun ei ole näyttää lippua kännykästä. Turha valittaa kuljettajasta, joka otti miehen kyytiin kaikesta huolimatta.
Yksityisautoilija, joka matkustaa julkisilla sen pari kertaa kymmenessä vuodessa, kun lähdetään keskustaan vähän naukkailemaan.
Kyllä noita sattuu, että asiakas on kuitenkin oikeassa.
En asu Helsingissä, mutta suuressa kaupungissa kuitenkin.
Kerran latasin kotona netissä fyysiselle matkalipulle 30 €.
Heti sen jälkeen lähdin bussilla keskustaan.
Bussin lukulaitteella tuli ilmoitus: Ei saldoa.
Sanoin kuljettajalle, että vasta latasin kortin.
Kuljettaja totesi, että mene istumaan, ja käytä korttia laitteella, kun poistut bussista.
Ja pois lähtiessä kortti toimi.
Kuljettaja sanoi, ettei se ladattu saldo välittömästi näy kortilla.
Vierailija kirjoitti:
Yksityisautoilija, joka matkustaa julkisilla sen pari kertaa kymmenessä vuodessa, kun lähdetään keskustaan vähän naukkailemaan.
Kun ne harvat tilanteet tehdään ikäviksi ja vaikeiksi, niin autoilija pysyy jatkossakin kernaasti oman auton ratissa.
No mutta onhan sekin aika vaikea tilanne matkustajalle, jos on maksanut lipusta ja se ei vain toimi. Yrittää selittää kuskille, joka jankkaa, että pitää näyttää lippu. Kai matkustaja sen tietää, mutta voisi luulla, että häiriötilanteita varten lipun pystyisi tarkistaa muuten. Eihän matkustajan vika ole, jos sovellus ei toimi. En itse toki valitusta tekisi, mutta voisin laittaa palautetta, että löytyisikö heiltä ratkaisu näitä tilanteita varten.
en ole vuosiin liikkunut julkisilla, mutta en taida liikkua tulevaisuudessakaan, jos niissä pitää nykyään käyttää jotain kännykkäsovelluksia, jotka ei toimi
Ostan aikaa ja pari kertaa on käynyt, kuinka oranssi on napsahtanut punaiselle. Kuski tiedusteli mihin olen menossa, huiiskasi kädellään, että mene omalla vastuulla. Satoi ja oli kylmä, päiväni oli pelastettu.
Vierailija kirjoitti:
Niitä tapauksia näkee välillä, että matkustaja jätetään lähtöpisteeseen, kun ei ole näyttää lippua kännykästä. Turha valittaa kuljettajasta, joka otti miehen kyytiin kaikesta huolimatta.
Pitäisi aina olla mahdollisuus maksaa myös käteisellä, niin asiat voisi hoitaa helpommin, jos sovellus ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
No mutta onhan sekin aika vaikea tilanne matkustajalle, jos on maksanut lipusta ja se ei vain toimi. Yrittää selittää kuskille, joka jankkaa, että pitää näyttää lippu. Kai matkustaja sen tietää, mutta voisi luulla, että häiriötilanteita varten lipun pystyisi tarkistaa muuten. Eihän matkustajan vika ole, jos sovellus ei toimi. En itse toki valitusta tekisi, mutta voisin laittaa palautetta, että löytyisikö heiltä ratkaisu näitä tilanteita varten.
Näin kävi itselleni, kun työmatkalla yllättäen kortti sitten sanoi sopimuksensa irti, vaikka olin juuri ladannut siihen isolla rahalla kautta. Näytin sitä monta kertaa koneeseen, johon kuski jankkaili vain, että minulla ei ole arvoa siinä lipussa. Ja vaikka olisikin, niin kone kyllä ilmoittaisi sen. Tässä tapauksessa kone ei reagoinut mitenkään ja kuski ei kuunnellut selityksiä. Olin repiä pelihousut siihen paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
en ole vuosiin liikkunut julkisilla, mutta en taida liikkua tulevaisuudessakaan, jos niissä pitää nykyään käyttää jotain kännykkäsovelluksia, jotka ei toimi
Sama täällä. Iso kynnys mennä millään julkisella enää.
Ei käsitystä, millä siellä maksetaan. Ja on jotain vyöhykkeitä lisäksi vielä asiaa sekoittamassa.
Takaisin käteiskauppaan, kolikot kuskille käteen niin ei tarvitse arvailla.
Vierailija kirjoitti:
Heti sen jälkeen lähdin bussilla keskustaan.Bussin lukulaitteella tuli ilmoitus: Ei saldoa.
Kuljettaja totesi, että mene istumaan, ja käytä korttia laitteella, kun poistut bussista.
Tässähän asiakas on väärässä.
Siellä latausosiossa lukee, että lippu on siirrettävissä kortilla noin tunnin kuluttua latauksesta. Vasta siirron jälkeen lippu on voimassa.
Siispä ihan oma moka.
Eihän se äppi aina toimi. Yleensä kuskit tajuaa, kun yhtäkkiä monella matkustajalla äppi vain lataa. Ei sille mitään voi.
Tuollaista se on 400-vuotiaiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Heti sen jälkeen lähdin bussilla keskustaan.Bussin lukulaitteella tuli ilmoitus: Ei saldoa.
Eihän se lippu heti latauksen jälkeen olekaan voimassa. Oma vika, jos jättää latauksen viimetippaan.
Metropolissa on monenlaisia ihmisiä moneen junaan ja osa jää jo asemalle.
Tosin huomenna kaikki hesalaiset jäävät asemalle, koska lakko.
Vierailija kirjoitti:
Ostan aikaa ja pari kertaa on käynyt, kuinka oranssi on napsahtanut punaiselle. Kuski tiedusteli mihin olen menossa, huiiskasi kädellään, että mene omalla vastuulla. Satoi ja oli kylmä, päiväni oli pelastettu.
En tajua tätä tekstiä.
Miten ostetaan aikaa ja mitä on värit.
On mennyt matkustaminen oudoksi.
Ei se matkustajan vika ole, jos HSL:n pska sovellukset eivät toimi ja lipunmyynnistä bussissakin on luovuttu.
Jaaha. Ja sen pituinen se.