Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bussissa törppö matkustaja

Vierailija
19.03.2023 |

Tänään tulin bussissa 23 Pirkkolan bussilla Pasilasta. Pasilan aseman pysäkin jälkeen bussiin tuli pariskunta, noin 40-kymppiset siistit ihmiset. Mies ei saanut lippuaan näkyviin, sanoi kuskille' että tämä sovellus ei toimi, mulla on kyllä kuukausilippu. Kuski sanoi, että näytä lippu. Tyyppi vaan, että sovellus ei toimi...Kato, oon ostanut kk-lipun, näytti kai jotain pankkitapahtumaa. Kuski vaan, että tarviit lipun. Tyypin vaimo tuli ja sanoi, että on tolla kuukausilippu...Kuski sanoi, että pitää näyttää lippu. Lopulta Kuski lähti ajamaan, sanoi vaan, ettei bussissa saa matkustaa ilman lippua....pariskunta jäi Postpuistossa pois...ulosmennessään mies sanoi kuskille, että tekee valituksen kuskilta hsl:le..ja ulkona ollessaan otti vielä kuvan bussista. Voi että.mikä ääliö. Sanoin kuskille, että teit ihan oikein, Tyyppi oli pöljä! Kuski sanoi, että ei hän tehnyt mitään väärin, mutta nyt on pari tuntia tosi paha olo. Uskon.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noita sattuu, että asiakas on kuitenkin oikeassa.

En asu Helsingissä, mutta suuressa kaupungissa kuitenkin.

Kerran latasin kotona netissä fyysiselle matkalipulle 30 €.

Heti sen jälkeen lähdin bussilla keskustaan.

Bussin lukulaitteella tuli ilmoitus: Ei saldoa.

Sanoin kuljettajalle, että vasta latasin kortin.

Kuljettaja totesi, että mene istumaan, ja käytä korttia laitteella, kun poistut bussista.

Ja pois lähtiessä kortti toimi.

Kuljettaja sanoi, ettei se ladattu saldo välittömästi näy kortilla.

Tässähän asiakas on väärässä.

Siellä latausosiossa lukee, että lippu on siirrettävissä kortilla noin tunnin kuluttua latauksesta. Vasta siirron jälkeen lippu on voimassa.

Siispä ihan oma moka.

Pirkanmaan Nyssessä viipeeksi on ilmoitettu kaksi tuntia, jos lataa kortin itse netistä. Hauskaa, jos muistaa liian myöhään ennen matkaa, että kortilta on arvot lopussa.

Vierailija
22/24 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran ongelma. Olin menossa kotiin myöhään yöllä ja muutama bussi kulki enää alueelta, josta olin nousemassa kyytiin. En muistanut, että bussissa ei enää ´voinut ostaa käteisellä lippua ja minullahan oli vain käteistä. Akkuni oli puhelimesta loppu eikä laturia ollut mukana, että olisin voinut käyttää sovellusta. Bussikuski oli kiltti ja päästi minut silti bussiin eikä jättänyt värjöttelemään syrjäseudulle yöhön pakkaseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metropolissa on monenlaisia ihmisiä moneen junaan ja osa jää jo asemalle.

Tosin huomenna kaikki hesalaiset jäävät asemalle, koska lakko.

Kaikki hesalaiset? Vähänpä sinä tiedät. Ei kaikki helsinkiläiset asu junaradan varressa. Täällä on metro, bussit ja ratikat, ne kulkee. Jotkut helsinkiläiset eivät edes mene asemalle, kaikkien työpaikatkaan eivät ole asemien varrella. Mietipä siihen joku sutkaus.

Vierailija
24/24 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up