Missä iässä viikottainen alkoholinkäyttö menee alkoholismiksi
Itse sanoisin että 35 asti se menee nuoruuden ja puolison etsinnän piikkiin. Vanhemmat liikakäyttäjät on jo juoppoja.
Kommentit (33)
Siinä kohtaa kun se on viikottaista.
Eiköhän se muutu heti tai pian, kun sen aloittaa. Siihen jää heti koukkuun, ja pois on vaikeaa päästä. Paras, kun ei edes aloita ikinä ! NS kaverit, jotka pakottaa aloittamaan sen ja muiden päihteiden käytön, että olisi heidän kaverinsa, ei ole oikeita kavereita, vaan he ovat kaikkein myrkyllisimpiä kavereita maailmassa. Se on totuus ! Aina.
Kun tenukeppi ei kykene googlaamaan "alkoholismi+testi".
Tiesittekö ,että naiset alkoholisoituvat helpommin kuin miehet.
Joten naisten varsinkin kannattaa varoa tissuttelua,ettei karkaa käsistä.
Kyllähän se 30 vuoden toisella puolella alkaa pian olla säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö ,että naiset alkoholisoituvat helpommin kuin miehet.
Joten naisten varsinkin kannattaa varoa tissuttelua,ettei karkaa käsistä.
Varoittele itseäsi vaan. Miehet on juoppoja kun niiden heikko ja hysteerinen mieli ei kestä elämää selvänä.
On alkoholisti, jos joka viikonloppu on pakko juoda. Sekin on alkoholismia, jos pitää ottaa lasi viiniä ruoan kanssa. Ei se määrä mitään merkitse, vaan se, että alkoholia on pakko saada, kun mieli tekee. Silloin on riippuvuus syntynyt.
Suuri osa tavallisista ihmisistä käyttää alkoholia viikottain tai useammin eikä ole alkoholisteja. Alkoholistilla määrät kasvavat, useimmilla muilla vähenee iän myötä. Voi juoda esim. viikottain mutta vähän.
Onko sulla ongelma? Miten erottelet viihdekäytön / rentoutumisen / alkoholismin.
Oikea alkkari ei pysty lopettamaan ennen kuin omat ja kaverin kaapit on tyhjennetty juomista.
Kohtuukäyttö on sitten eri asia, ei kaikki ole alkkareita vaikka viineistä nauttiikin.
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa tavallisista ihmisistä käyttää alkoholia viikottain tai useammin eikä ole alkoholisteja. Alkoholistilla määrät kasvavat, useimmilla muilla vähenee iän myötä. Voi juoda esim. viikottain mutta vähän.
Kohtuukäyttäjäkin voi olla alkoholisti. Itse käytin nuorena viikottain. Nyt keski-iässä ei tarvetta. En usko että suurin osa käyttää viikottain 40+ iässä.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla ongelma? Miten erottelet viihdekäytön / rentoutumisen / alkoholismin.
Oikea alkkari ei pysty lopettamaan ennen kuin omat ja kaverin kaapit on tyhjennetty juomista.
Kohtuukäyttö on sitten eri asia, ei kaikki ole alkkareita vaikka viineistä nauttiikin.
Ei ole ongelmaa. Mietin viisikymppisiä tuttavaa miksi juo kuin teini.
Vierailija kirjoitti:
On alkoholisti, jos joka viikonloppu on pakko juoda. Sekin on alkoholismia, jos pitää ottaa lasi viiniä ruoan kanssa. Ei se määrä mitään merkitse, vaan se, että alkoholia on pakko saada, kun mieli tekee. Silloin on riippuvuus syntynyt.
Määrittele pakko. Ulkopuolisella ja henkilöllä itsellään voi olla eri käsitys. Alkoholisti voi sanoa, että pystyy lopettamaan koska vain jos vain haluaa. Ja kyttääjän mielestä jonkun yksi olut viikossa on 'pakko'.
Vierailija kirjoitti:
Nämä tavalliset ihmiset tulee kuolemaan rasvamaksaan oli holisteja tai ei. Maksa ei kestä viikottaista.
Ei kai viikottainen alkoholin käyttö yksinään tee kenestäkään alkoholistia. Minusta alkoholisti on sellainen, joka juo liikaa, ei voi lopettaa juomistaan tai juominen jotenkin sanelee, ei henkilö itse.
Meillä esim. on monenlaisia viinejä kotona. Jos olisin alkoholisti, niin ei kai ne säilyisi kuukausia tai vuosia. Ja silti saatan juoda joka viikko viiniä. Useimmiten viikonloppuna pari lasia yhteensä, mutta jos on jotain menoa, niin sitten en ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä tavalliset ihmiset tulee kuolemaan rasvamaksaan oli holisteja tai ei. Maksa ei kestä viikottaista.
Mun vanhemmat ovat juoneet ikänsä viiniä tai olutta viikottain. Ovat melkein 90-vuotiaita.
40-vuotiaana meni alkoholismiksi. Olen ns. "high-functioning alcoholic" eli käyn töissä ja pää toimii kohtalaisen terävästi mutta juon joka viikonloppu koska se tuo elämääni niin paljon iloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikottaista yhtä annosta? Höpö höpö
Viime vkl vedin rommipullon ja 14 lonkeroa, suht normi mulle.
Tekee tosi paljon mieli taas, mutta ahdistaa niin etten pysty lähtemään kauppaan, kunpa joku tois.
Ajoittain kun elämässä menee hyvin, niin voin olla kuukausitolkulla ilmankin.
Mutta kyllä mä tän jonkinlaiseksi alkoholismiksi lasken mieliteon takia vaikka kärvistelen ilman.
Ei ole iästä kiinni tämä. Ihminen voi olla hyvinkin nuorena jo alkoholisti. Monihan aloittaa varhaisteini-iässä ja on ehtinyt 25-vuotiaana tenuttaa jo yli 10 vuotta. Varsinainen rappioalkoholismi ja hiekkahoitoon joutuminen kestävät kuitenkin usein paljon pidempään.