Iida Vainio VAHVISTAA Iltalehdelle rikosilmoituksen
https://www.iltalehti.fi/jaakiekko/a/875ff6e0-522e-4991-927a-55dcf3d325…
17-vuotias Iida joutui lapsen seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi.
Kommentit (456)
Vierailija kirjoitti:
Joiko alkoa tuolloin?
Kuka osti alaikäiselle alkot?
Jos siis oli juonut,
Kun mun 17v 11 kk poika oli juonut yhden kaljan ja sattui poliisit tulemaan nuoria puhalluttamaan nii koska puhalsi 0.02, soitettiin kotiin ja soskuun.
Niin? Miten tuo sinun poikasi puhalluttaminen liittyy tähän juttuun? Ei Ida ole soittanut poliiseita, eikä muutenkaan ole virkavalta ollut paikalla tuolloin.
Sopivasti näin kevään korvalla toi asian julkisuuteen, kun kohta on mestaruuspelit käynnissä. Miksi ei tuonut asiaa julkisuuteen vaikkapa viime kesänä?
Iida ei päästetty VIP-alueelle Tapparan mestaruusjuhlissa, taisi suuttua siitä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös hän ole urheilutoimittaja? Jääkiekkoilijat vois antaa hänen rauhassa tehdä työtään, ja pitää m....kkunsa kurissa vaikka hänellä lyhyt mekko onkin. Se ei ole syy, että jotakuta alaikäistä on lupa ahdistella ja käyttää hyväksi.
Urheilutoimittaja 😁 millä koulutuksella. Ehkä wannabee sellainen. Sen ammatti on kuulemma joku mediapersoona. Mikä se semmoinen on? Missä oppilaitoksessa semmoiseen voi opiskella. Veikkaan että tulevaisuudessa on ammatti o nly f ans tähti.
MIes oli aikuinen, 5 vuotta vanhempi kuin alaikäinen tyttö. Näki vaivaa ja kiersi koronakieltoja ohjaamalla nuoren tytön hotellihuoneeseensa. Hyvä Ida olet rohkea, uskoit että sinua rakastetaan ja saat poikaystävän ja ehkä aviomiehen. Mikä meitä naisia vaivaa, ajattelen esim. Erika Vikmannia, lahjakas nuori kaunis laulaja ja hänenkin piti alkaa joksikin seksipelleksi.
Vierailija kirjoitti:
MIes oli aikuinen, 5 vuotta vanhempi kuin alaikäinen tyttö. Näki vaivaa ja kiersi koronakieltoja ohjaamalla nuoren tytön hotellihuoneeseensa. Hyvä Ida olet rohkea, uskoit että sinua rakastetaan ja saat poikaystävän ja ehkä aviomiehen. Mikä meitä naisia vaivaa, ajattelen esim. Erika Vikmannia, lahjakas nuori kaunis laulaja ja hänenkin piti alkaa joksikin seksipelleksi.
Ei ole kaunis vaan ihan tusina eukko koko Erika. Joka paikan täky. Hyi helvata.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Ida olet rohkea, uskoit että sinua rakastetaan ja saat poikaystävän ja ehkä aviomiehen. Mikä meitä naisia vaivaa
Vedän vähän eri suuntaan tämän, mutta olen pohtinut itse mistä tulee niin vahvasti se uskomus nuorille tytöille, että seksi merkitsisi miehen puolelta sitoutumista. Sitähän on opetettu tytöille iät ja ajat saduista alkaen. Sitä samaa ei vaan opeteta miehille. Miehet ja naiset pelaavat eri peliä. Naiset opetetaan "säästämään sille oikealle", mutta samaan aikaan miehet opetetaan panemaan kaikkea minkä kiinni saa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta pikemminkin vaikuttaisi siltä, että Iida maalittaa tätä jääkiekkoilijaa. Soittelee lehtiin ja haluaa vissiin tyypin hyllytettäväksi koko joukkueesta, vaikka miestä ei ole mistään vielä virallisesti syytetty eikä tuomittu?
Maksaakohan Ilves jotain tuolle Vainiolle tästä kamppausyrityksestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös hän ole urheilutoimittaja? Jääkiekkoilijat vois antaa hänen rauhassa tehdä työtään, ja pitää m....kkunsa kurissa vaikka hänellä lyhyt mekko onkin. Se ei ole syy, että jotakuta alaikäistä on lupa ahdistella ja käyttää hyväksi.
Urheilutoimittaja 😁 millä koulutuksella. Ehkä wannabee sellainen. Sen ammatti on kuulemma joku mediapersoona. Mikä se semmoinen on? Missä oppilaitoksessa semmoiseen voi opiskella. Veikkaan että tulevaisuudessa on ammatti o nly f ans tähti.
Twitterissä kertoo olevansa urheilujuontaja. Missähän mahtaa juontaa sitä urheilua?
Vierailija kirjoitti:
Erika on ihan ylihypetetty tusinafeikkiblondi.
Sana sanaa vastaan jos kaksi ihmistä ilman todistajia paikalla.
Ei kannata jäädä kahdestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko tällaiset iidavainiot saavat nykypäivänä ulista ja tuhota #metoo:n nimissä ihmisten mainetta ja työuria?
Varmasti itse ihan viattomasti on viestitellyt tämän pelaajan kanssa ilman mitään taka-ajatuksia. Oksettavaa. 16v tietää hyvinkin tarkasti mitä on tekemässä. Ja nykypäivänä on niin helppo sitten sanoa että en mä tiennyt mitään, kattokaa nyt miten kauhea tuo mies on kun vikitteli alaikäistä. Sitähän kun sitten on uskottava, mitään muuta vaihtoehtoa ei ole. Naisen puolella ollaan aina.
Ei todellakaan olla naisen puolella aina. Minä olen umpifeministi ja minusta Iida tekee nyt hallaa kaikille naisille ja vääryyttä tuolle miehelle. Voisiko niitä pettymyksiä rakkaudessa käsitellä jotenkin muuten kuin nostamalla rikosilmoitusta? Eikö hänellä ole ystäviä? Menis vaikka terapiaan tms.
Juuri näin. Kyllä ainakin kaikki fiksut ihmiset on oikeuden ja totuuden eikä sukupuolen puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä Iidasta on ollut niin paljon tällaisia räikeitä otsikoita, joissa lopputulema on aina, että Iida on haastamassa oikeuteen tai paljastamassa nimiä tai kyselemässä että kuka sä edes oot, että tulee kyllä mieleen tietyntyyppinen ihminen... hyvin riitaisa ja sellainen kuin se Johnny Deppin oikeuteen haastanut tyyppi. Eikö arveltu että sillä oli epävakaa persoonallisuus tai jokin muu draamahakuinen mikä lie kirjo? No joka tapauksessa tämä Iida vaikuttaa aivan samanlaiselta.
Siinäpä haastetaan sinun kykyäsi olla puolueeton. Et pystynyt olemaan.
Miksi minun pitäisi edes olla puolueeton tässä asiassa? Tämä on keskustelupalsta, ja keskustelua ei synny, jos kaikki ovat "puolueettomia", mikä viesteistäsi päätellen taitaa lopun kaiken tarkoittaa sitä, että kaikki ovat SINUN kanssasi samaa mieltä. Ehkä jaat samat luonteenpiirteet muutenkin tämän julkisuushakuisen henkilön kanssa ja tunnet siksi sympatiaa häntä kohtaan? Halusit tai et, hänen julkisuuskuvansa on riitaisa. Sen toteaminen ei muuten tarkoita samaa kuin sanoa, että hän olisi syyllinen valehteluun tässä asiassa. En itse asiassa ottanut tapaukseen mitään kantaa, mutta kovasti ryntäsit tulkitsemaan niin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko tällaiset iidavainiot saavat nykypäivänä ulista ja tuhota #metoo:n nimissä ihmisten mainetta ja työuria?
Varmasti itse ihan viattomasti on viestitellyt tämän pelaajan kanssa ilman mitään taka-ajatuksia. Oksettavaa. 16v tietää hyvinkin tarkasti mitä on tekemässä. Ja nykypäivänä on niin helppo sitten sanoa että en mä tiennyt mitään, kattokaa nyt miten kauhea tuo mies on kun vikitteli alaikäistä. Sitähän kun sitten on uskottava, mitään muuta vaihtoehtoa ei ole. Naisen puolella ollaan aina.
Ei todellakaan olla naisen puolella aina. Minä olen umpifeministi ja minusta Iida tekee nyt hallaa kaikille naisille ja vääryyttä tuolle miehelle. Voisiko niitä pettymyksiä rakkaudessa käsitellä jotenkin muuten kuin nostamalla rikosilmoitusta? Eikö hänellä ole ystäviä? Menis vaikka terapiaan tms.
Olitko sinä paikalla? Jos et ollut, niin et tiedä. Älä häpäise feministejä omilla luuloillasi.
Kyllä te epärealistiset äärihörhöt olette niitä, jotka häpäisevät feministit. Teidän takianne on uskottavuus mennyt ihan kokonaan.
- eri
Nyt Iida lukioon ja sitten yliopistoon opiskelemaan viestintää niin voi oikeaksi toimittajaksi joskus päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Kyllä ainakin kaikki fiksut ihmiset on oikeuden ja totuuden eikä sukupuolen puolella.
Ja sinusta totuus on tässä, että nainen valehtelee. Missä oikeuden päätös?
Missä minä niin sanoin? Otin vain kantaa tuohon väitteeseen, että naisen puolella oltaisiin aina muka automaattisesti. Iidasta ja tästä tapauksesta en kirjoittanut sanaakaan.
Suomen oikeuslaitos tukkeutuisi, jos jokainen 17-vuotias alkaisi syyttämään seksuaalisesta hyväksikäytöstä täysi-ikäistä seksiseuralaistaan. Mistä sitä tietää onko tuolla huoneessa tapahtunut yhtään mitään. Kaikkeahan voi väittää, mutta mikä on totuus.
Säälittää vähän tämä tyyppi. Olin itsekin aikamoisen tyhmä tuossa iässä, enkä saanut järkevää aikuista tukea tai opastusta kuten ei saa ilmeisesti Iidakaan. Kyllä näin 30-vuotiaana hävettää omat tietyt miessekoilut, enkä edes ollut lööpeissä, tavallinen pulliainen kun olen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tämä silkkaribimbo sai nyt elinikäisen porttikiellon kaikkiin pelivippeihin. Ei ole asiaa mihinkään hotelliin, bileisiin tai jatkoille.
Se että jollakulla naisella on silikonit tai paljastavat vaatteet ei vie hänen ihmisarvoon. Hän on aivan samalainen ihminen kuin muutkin.
Kummallista tyttöjen ja naisten häpäisyä aina. Vain mies voi olla likainen..
En ole puhunut sanallakaan ihmisarvosta. Vaan siitä, että toivottavasti tätä silikonibimboa ei päästetä enää mihinkään pelaajien paikkaan. Luultavasti häntä ei niihin kukaan tämän jälkeen enää halua. Tiedä kenen uran hän tuhoaisi seuraavaksi.
Siinäpä haastetaan sinun kykyäsi olla puolueeton. Et pystynyt olemaan.