Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~***ENSIKOT viikonloppuun la-su***~~

25.11.2006 |

Ei näkynyt vielä pinoa, joten perustetaanpa :-)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/21 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissa pinoissa mennään jo toisella sivulla tähän aikaan... Taitaa olla enskat ainoita odottajia, jotka voi nukkua pitkään lauantaiaamuisin :)

Kävin eilen kyllä lukaisemassa pinot, mutta en (muistaakseni) jaksanut kirjoittaa mitään. Meilläkin oli siivouspäivä, ja mentiin sen päälle saunaan. Sitten kun vielä katsottiin Star Warsin vika osa dvd:ltä, niin jo tuli uni hyvin! Kaksi vessareissua yön aikana, mutta tulipas unillekin pituutta varmaan lähemmäs 11 tuntia!

Olen nyt yrittänyt ottaa rauhassa, kun lääkäri kehotti välttämään pahimpia supistuksia aiheuttavia juttuja. Eilenkään en siivoillut muuten rankasti, mutta halusin pestä kontallani meidän keittokomeron noin 5 neliön kokoisen lattian. Sepäs vasta saikin supistukset aikaan, piti haukkoa henkeä sohvalla pitkään... Kohtu taitaa olla aika supistusherkkä, kun tuollainen viiden minuutin aktiviteetti saa karseat supparit päälle. Toisaalta, eiköhän se näillä viikoilla ole jo aika yleistä...

Vai että Naperolla on jo uusi vauvakuume... No, siitä vaan! Enskoihin et vaan enää taida päästä ;)

Ajattelin katsastaa vanhat pyyhekokoelmat läpi, josko sieltä vaikka löytyisi hyvää materiaalia pestäviä liivinsuojuksia tai kestovaippojen sisäosia varten. Jos joku on löytänyt hyviä nettisivuja kestovaippojen tekemistä varten, laittakaa näytille please!

Kandi & Muhku 35+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas nukuttua :) Olin eilen koko iltapäivän/illan kaverilla kylässä, heillä on suloinen 1½ -vuotias tyttö, ja vasta 11-viikkoinen suloinen koiranpentu :) Oma einiinsuloinen koiranpentu olikin sitten, sillä välin kun mami kylästeli, jatkanut omaa remppaprojektiaan.. Eli eteisen kokolattiamatto on kuorittu näppärästi paikaltaan, ja listoja/seiniä on " hieman" muotoiltu uudestaan.. :( Kaiken kukkuraksi oli levittänyt varmaan 5 litraa kukkamultaa valkoiselle matolla. AARGHH!!

Ei sitten tullutkaan eilen siivottua, mutta eilisen kovaa sanaa joulusuklaata kyllä ostin :) Aijai kun on hyvää!

Mutta toisaalta, kuten Kandi tuossa kirjoitteli, siivoaminenhan voi olla vallan vaarallista! ;) Tsemppiä sulle supistusten kanssa!

Pientä kyselynpoikasta voisin laittaa pystyyn: eli siis, missäs vaiheessa teillä on alkanut potkut tuntua ulkoapäin? Minä malttamattomana (ja mies varsinkin!) odotan, koskas nuo näkyisi/tuntuisi mahan päältä, kun sisätiloissa on jyllännyt jo kuukauden päivät.

Mukavaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti!

Sere rv 21+1

Vierailija
4/21 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF00FF]Onpas enskoilla tosiaan ollut hiljainen lauantai päivä näin palstailemisen suhteen. Meilläkin nukuttiin oikein hyvin piitkät yö unet, ainakin minun mittakaavassa, heräsin vasta puol kymmenen maissa. Kyllä uni tosiaan maistui=)

Eilen vietettiin miehen kanssa koti iltaa ja katteltiin leffoja, oli kyllä ihan mukavaa syödä hyvin ja olla vaan=) Nyt tuo miekkonen lähti salille ja sieltä meinaa vielä harkkoihin mennä, joten minä ajattelin tulla palstailemaan, kun kerran yksin kotiin jäin.

Kandilla oli lattian pesu tuottanut5 supistuksia, höh.. koitahan ottaa rauhallisesti:) Pistätä miehuuksen pesemään lattiat;)

Minä en oikein vieläkään tunnista noita harjoitus suppareita, välillä tuntuu kiristävää tunnetta massulla, mutta en kyllä tiiä onko ne suppareita.. kaippa ne " oikeet" supparit sit ainakin tunnistää..

Sere oli kysellyt noista liikkeistä. Kovin on yksilöllistä ja riippuu kovasti istukan paikasta ja vauvan asennosta yms.. minä tunsin ekan pienen pienen hipaisun vasta 20+0 ja luulen, että se oli kyllä tiiti, mutta enn oo ihan varma. Lähempänä 30 rv aloin vasta tuntemaan liikeitä päivittäin ja vasta silloin alkoi myös ulospäinkin näkyä.. mutta jos sinä kerran olet jo noin kauan liikkeitäkin tuntenut, niin luultavasti alkaa pian näkyä uloskin päin ja tuntua myöskin.

meillä ei enää varsinaisia potkuja tunnu, vaan lähinnä mahassa tuntuu sellaista möyrintää.. ja mahakin liikkuu sillain jännästi mukana;) Mutta kai siellä alkaa pikkuhiljaa ahtaanpaa ja ahtaampaa tulla...

Käytiin äitin ja siskon kanssa kirppari kierroksellakin, mutta eipä mitään löytöjä tullut tehtyä. Muutamia aivan ihania vauvan vaatteita oli, mutta oli tytön ja pojan vaatteita niin selvästi, että en kyllä viitsinyt pelkän " poika-tunteen" perusteella ruveta mitään ostamaan.

Minä aina ajattelin, että sittenkun tulen raskaaksi, niin haluan tietää vauvan sukupuolen etukäteen, mutta siellä rakenne ultrassa ei näkynyt, eikä se äitipolin lääkäri sitä siloin muutama viikko sitten katsonut/kertonut.. mutta näköjään menee näinkin tämä vauvan odotus, ettei sitä sukupuolta tiiä.. onpahan sekin sitten vielä jännättävänä, että kumpaako sukupuolta meidän uusi perheenjäsen oikeen on=)

Joops, kai miä noita pyykkejä rupeen kaappiin viikaamaan, kun kerran kuivia ovat. Mukavaa viikonloppua kaikille!

terkuin siru ja tiiti rv 32+4[/color]

Vierailija
5/21 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#DA706D]Missähän kaikki luuraa...Me lähettiin heti aamusta kauppoihin, tossa 2min kävelymatkan päässä on noi stokkat, sokokset ym. Takas tullessa siinä meiän kotimatkan varrella oli joku ihme muumi-esitys, lava pystyssä..Siinähän oli sit miljoona pikkulasta vanhempineen eikä päästy siitä läpi.Mies kun puhisi siinä niin naureskelin sile että se on kuule sullakin toi edessä kohta :D

Sere oli ihan ku lukenu mun ajatukset, nimittäin noista liikkeistä.Eilen kun makoilin sängyllä lukemassa ja d piti hirveetä jumppatuokioo ni omaa kättä pidin vatsalla ja tunsin kuin tunsinkin monta kertaa ne liikkeet!! Sit kuitenkin liian myöhään pyysin miehen siihen eikä se enää tuntenu mitään :/ Kyllä harmitti...Nyt täytyy kokoajan pitää sen kättä mahalla :)

Katsoin äsken sen leffan tyttö sinä olet tähti ja on kyllä herkällä mielellä kun melkeen tuli tippa silmään siinä leffan lopussa..Yleensä välttämättä jaksa edes kattoa moista siirappia :)

Joo nyt täytyy lähteä kakkua ja kaikkia muita herkkuja syömään kummipojan synttäreille, hei hei..

Riikka ja pikkunen d 21+1[/color]

Vierailija
6/21 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo oikein mitään asiaa mutta piti tulla jotain jaarittelemaan kun oli niin nolon lyhyt tämä meitin pino :)

Mä olen nautiskellut kotona olosta. Pienet vaatteet on pesty ja ovat nyt kuivumassa...ripustamisessa meni aika kauan, kun jokaista vaatetta piti erikseen hypistellä ja ihailla! Iiks, on ne pieniä!!

Mies lähti just pelailemaan, minä taidan ottaa nokoset. Väsyttää. Illalla olis kiva jaksaa valvoa ees vähän pidempään kuin siihen tyypilliseen kasiin, kun kerrankin saa nauttia miehen seurasta. Se lupas laittaa mulle lammasta mustapekkajuusto -kastikkeella...namskis!

Ai juu, minäkin kävin jo kuolaamassa Amarillon listaa. NAM!!!

Leppoisaa lauantai-iltaa, ja nähdään treffailijat huomenna! Millä nimellä se pöytä on varattu? Tai no, osaa kai sitä suunnistaa toisten möhömahojen luo ilman tarkempia koordinaattejakin :)

Makkara rv28+5

Vierailija
7/21 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin aamupäivällä vaan pinon avaamassa ja ihmettelin minäkin kun ei ollut edes vielä kukaan aloittanut! Meillä oli mun vanhemmat + toinen veli kylässä tässä välissä, joten en sitten ehtinyt enempiä kirjoitella.

Kandi, mä olen parhaillani ompelemassa fleece-taskuvaippoja, joihin olen suunnitellut imuksi vanhoja froteepyyhkeitä (tai siis niistä ommeltuja imupaloja). Mä olen saanut valtavasti tietoa ja apua tsi(Tee Se Itse)-kestot-sähköpostiryhmästä, ja sinne suosittelen liittymään ihan senkin takia, että ryhmän sivuilla on paljon eri käyttäjien sinne laittamia ohjeita + kaavoja + kuvia. Sinne pääsee ainakin kestovaippainfon http://www.kestovaippainfo.fi/

sivujen kautta muistaakseni, mut se on myös löydettävissä Yahoosta. Se on siis Yahoon Group nimellä tsi-kestot. Kun sen löytää Yahoosta, niin sit vaan klikkaat siellä jossain että " join this group" . Mut yhdet ihan ok kestovaippojen kaavat ja ohjeet on Ottobren sivuilla, tässä linkki suoraan pdf-ohjeeseen: http://www.ottobredesign.com/fi/kaavat/pdf/vaippa.pdf

Mä olen ommellut niitä omia taskuvaippojani tuolla kaavalla, ja pienemmästä koosta tulee aika pienen tuntuiset. En tosin nyt vielä osaa sanoa, miten varhain ne käyvät, mut luulen, että ehkä kuukauden vanhalle jo käy oikein hyvin ja tarrojen asettelulla koon säätelyä voi vielä lisätä. Olen soveltanut kaavaa sen verran, että en ompele imuja kiinni vaippaan kuten kaavassa neuvotaan, vaan jätän taakse aukon, jonka kautta imua voi lisätä ja poistaa tarpeen mukaan. Tällainen ns. taskuvaippa myös kuivuu pesun jälkeen huomattavasti kiinniommeltua nopeammin.

Tulipas pitkät sepustukset. Mussa taitaa olla open vikaa. :-P

Ai niin, piti vielä sanomani, että vastasyntyneellä oon suunnitellut käyttäväni taiteltuja harsoja villahousujen kanssa - ja niitä housuja voi neuloa hahtuvasta itsekin ainakin tällä ohjeella: http://www.ottobredesign.com/fi/kaavat/pdf/villahousut_fi.pdf

Nyt onkin jännää, mitkä näistä mun linkeistä toimii. Mut noi ohjeet löytää itsekin menemällä Ottobre designin kotisivuille. Tsemppiä! =) Ottobren lehti on muuten ihan mielettömän hyvä lastenvaateohjejulkaisu, eli ompeluintoiset, jos löydätte Ottobren lehteä 5/2006, ostakaa; siinä on myös ihania ja käytännöllisiä vauvanvaateohjeita!

Lil_Sis oli eilen kysellyt niistä kutinoista. Siis oikeasti mua ei varmaan kutita paljonkaan, paitsi ajoittain, ja siihen auttaa rasvaus esim. Ceralanilla (ja Hydrocortisonia olen kans käyttänyt pahimpiin kutinoihin). Eli jos en olis vaan ottanut sitä puheeks, ei neuvolan täti olis varmaan mua mihinkään kokeisiin laittanutkaan! Nyt kutina onneks on ollut vähenemään päin, ne ihottumat oli oikeasti varmaan jotain stressireaktiota.

Noista liikkeistä: meillä meni ihan tosi pitkään, ennen kuin mies saattoi tuntea liikkeitä helposti! Mä onnistuin jotenkin aina sanomaan väärässä välissä että " nyt potkii" . Sit vauva hiljeni just kun isi tuli käsi ojossa kokeilemaan! =) Vähän oli siinä sitten selittämistä, että " kyllä se just äsken potki ihan tosi paljon" ! Olisko ollut jossain lähempänä 30. viikkoa ennen kuin isä sai tuntea oikein kunnolla liikkeitä. Oli toki tuntenut jo aiemminkin, mut aika sattumanvaraisesti onnenkantamoisen paikalle osuttamana. Nykyään tietysti, jos vauva on hereillä, niin se potkii vaikka isin naamaa jos osaa sen oikeaan paikkaan asettaa. Myllerrys on hupaisaa katsottavaakin, kun koko maha heiluu puolelta toiselle iltaisin!

Mä kävin vähän hiilestymässä tuolla yhdessä ketjussa, missä joku onneton taas kyseli vihreän teen juonnista raskausaikana. Kun mä en vain voi tajuta, miten joku viitsii tosissaan uskoa johonkin " lääketieteellisiin perusteluihin" teen haitallisuudesta sikiölle! Haloo, mitä järkeä olisi sanoa, että mustaa teetä saa juoda, jos vihreä oliskin sit jotenkin haitallista? Sama kasvi, ainoa ero on se, kuinka kauan lehtiä fermentoidaan. Ja todellakin, jos vihreä tee olis haitallista, niin ei varmaan Kiinan ja Intian väkiluku kasvais sitä tahtia! :-P Jeesus että otti aivoon jotkut kommentit siellä, vaikka onneks oli järkeviä suurin osa.

Hm. Tuokin menee varmaan hormonien piikkiin, mulle vois joku ehkä sanoa, että hanki elämä äläkä roiku täällä netissä aukomassa päätäsi muiden ihmisten asioille. =D Tää odotuspalsta on muuten hauska, ajatelkaas kuinka monta raskaana olevaa hormoonimyrskyä täällä käy päivittäin! Sen perusteella on hitusen verran helpompi ymmärtää joitakin ketjuja täällä.

Mut onneks me enskat ollaan täysjärkistä sakkia. Vaikka voihan se olla, että täälläkin joku on eri mieltä mun kanssa vaikka tosta teeasiasta. Mut älkää pliis perustelko millään tutkimustuloksialla, kun ei luotettavia sellaisia ole olemassakaan tässä asiassa!

:-) No niin nyt loppuu tää jauhaminen!

Kirjoitelkaahan!

Halein Ladie ja pikku-L, rv. 38+2

Vierailija
8/21 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitokainen kun on edelleen ihan räkänokka ja tuskin mitään ihmeparantumista tapahtuu yön aikana. Alan tulla mökkihöperöksi, viimeks oon ollut ulkona kunnolla maanantaina... Blääh.

Karssuli & Aino 7vko+

Vierailija
9/21 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tosiaan hiljaista?! Missä kaikki on???????????????

Eilen aamulla työkaverit soitti ja pyysi käymään pikkujouluissa. En edes tiennyt että meillä sellaset eilen olis ollut.. No olin klo 19-22 siellä, sen verran että söin ja katsoin esitykset läpi. Oli ihan kiva nähdä työkavereita pitkästä aikaa:))

Tänään miehellä oli salibandyturnaus, jota olin katsomassa ja kohta tuleekin vieraita. Tuossa salaatin jo tein ja kohta pitäis liha pistää uuniin *nam*

Serenity kyseli liikkeistä. Mulla istukka edessä ja ekat liikkeet tunsin rv 20+5. Tuolloinkin jo masu liikkui eli tuntui miehen käteen hyvin. Vaikka viikkoja nyt tän verran, niin edelleen liikkeitä tuntuu vain parina päivänä viikossa, mut aina kun tuntuu niin masukin liikkuu:) Onneksi ma lääkäri ja ultra, jossa näkee että kaikki kunnossa ja vauva liikkuu reippaasti vaikkei tunnukaan. Toivottavasti!!

Karssuli ei pääse treffeille, voi harmi:( No, ens kerralla sitten. Järkätään treffit heti joulun jälkeen uusiksi. Tää 1½kk on aikasta hyvä väli treffeille ja sit pääsee nekin mutkaan joille tää päivä ei sopinut. Jookosta? :=)

Täällä jalat puuduksissa ja nyt on alkanut sattua istuminen häntäluuhun. Vihloo oikein kun kävelee. Mistäköhän se nyt johtuu? Eilinen pikkujoulu siis tuotti tulosta kun istuin siellä 3h ja taas on kauhea olo. No, huominen pitää vielä jaksaa:)) Sit ens viikon vaan lepäilen ja kerään voimia...

Mut nyt sitä lihaa paistelemaan, nähdään huomenna treffeille tulijat!! Ja muille mukavaa viikonlopun jatkoa.

Aurora + Poitsu rv 27+0

Vierailija
10/21 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman osallistun..

siru85: Näinkin sinut kirppiksellä joukkoinesi. Itsekään en löytänyt mitään mieluista sillä kertaa.

oletko missä ultrissa käynyt? me käytiin kaupungin tarjoamassa (rv12), rakenne-uä (rv20) ja nyt viimesin oli 4D- cacciatorella (rv25). saatiin dvd pätkäkin edellisestä. sukupuoli on tiedossa, mutta annetaan muiden pysyä jännityksessä tammikuulle :)

oletko töissä yhä? itse jäin pois rv20, kun alkoi tulemaan supistuksia ja " resoritunnetta" alavatsaan. nyt ei ole ollut mitään muuta kun harjoitus-suppareita.

jeps, nyt lähden saunan lämmitykseen! :)

Vierailija
11/21 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#228B22]

Pitää välillä ilmottautua, ettette luule mun kokonaan kaikonneen. Alkaa olla kyllä aika hapoilla taas tämä mimmi. Vähän käy rankaksi, kun viikkoduunien päälle töitä vielä joka toinen viikonloppu. No, onneksi loppuu ne hommat pian ja saan taas nauttia vapaapäivistä.

Oon muuten huomannut itsestäni, että mitä ennemmän on töitä, niin sitä enemmän saan aikaan myös kotona. Silloin kun olin vielä päätoiminen opiskelija (eli lorvailin kaikki päivät...), oli jo urotyö jos yhdessä päivässä teki kunnon siivouksen. Nykyään käyn jotenkin ylikierroksilla koko ajan ja töiden jälkeen en osaa enää pysähtyä. Ruuanlaitto menee siinä sivussa samalla kun siivoa, pyykkää, neuloo ja tekee joulukortteja. En siis mitenkään " hullun lailla" viuhdo paikasta toiseen, mutta kummasti ehtii kaikenlaista kun ei enää juurikaan katsele telkkua ja löhöä sohvalla. Taisin olla ennen patalaiska ja nyt muuttumassa tehokkaaksi äiti-ihmiseksi :) Mutta selvästi mulle sopii säännöllinen päivärytmi. Saas nähdä, kuinka käy kun äippäloma alkaa. Onkos muut huomanneet samanlaisia muutoksia itsessään? En kyllä tiedä, johtuuko tää enemmän tästä kuuluisasta energisestä keskikolmanneksesta vai siitä, että vietän muuten säntillisempää eloa kuin ennen.

[b]Serelle[/b] sen verran liikkeistä, että mulla alkoi tuntumaan vkolla 18 ja nykyään tuntee mieskin mahan päältä, jos sanon vaan koska ja mihin kannattaa käsi tällätä.

Että sellaista pohdintaa tänä iltana. Nyt pitää alkaa valmistella huomista oppituntia, ettei tarvii tyhjästä luennoida kurssilaisille. Hauskoja treffejä huomenna, harmi kun en pääse paikalle. Seuraavia tärskyjä odotellessa!

Iloista viikonlopun jatkoa kaikille!

Kesis, rv 21+2

Vierailija
12/21 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pakkohan tätä pinoa on JONKUN kasvattaa ;)

Ladielle kiitokset vinkeistä ja linkeistä! Tuohon tsi-ryhmään törmäsinkin kestovaippainfon sivuilta, en vaan tajunnut liittyä.

Mä päädyin nyt tekemään vanhoista froteepyyhkeistä sisäosiot, kun olin tilannut huuto.netistä Vekkuli-merkkiset kuorivaipat (2kpl). Ompelin vaan sellaisen tiimalasin muotoisen kappaleen, johon keskikohtaan vielä vanhasta lakanasta pari kerrosta pehmikettä päälle. Siihen kun laittaa sellaisen fleece-imun päälle, niin toivottavasti pitää edes sitä alkuvaiheen maitokakkaa. Taitaisi olla 2-3 kerrosta ohuehkoa froteeta, 3 kerrosta lakanaa ja vielä 1 kerros fleeceä yhteensä. Pitääköhän se mitään?! En viitsi hirveitä määriä värkkäillä vielä, kun en tiedä pikkuisen kakkakoneen koosta ja rytmistä vielä mitään :)

Epätoivoinen yritys luoda jouluista tunnelmaa: illalla olisi kylään tulevalle kaverille tarjolla pipareita, torttuja, glogiä, ja vielä jouluvalot ikkunassa. Harmi vaan, kun ulkona ruoho vihertää ja mittari näyttää seitsemää plusastetta...

Kandi & Muhku 35+2

Vierailija
13/21 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tottunut lukemaan hirveän kasan juttuja, niin ettei niistä mitään muista enää minuutin päästä, nyt vaan ihan muutama oli jaksanut kirjoittelemaan. Omituista.

Noista liikkeistä oli ollut puhetta. Itsellä on istukka edessä ja ekat liikkeet tuntui aika tasan 21. viikolla, silloin tunsi myös mies. Vaikka kuinka oon yrittänyt miettiä, ei aikasemmin kyllä ole tuntunut mitään. Eli meillä jäi se " kuplinta" vaihe kokonaan tuntematta.. Siitä lähtien on kyllä tuntunut ihan joka päivä ja yölläkin välillä herää kun taapero touhuaa masussa..

Täällä tuntuu päivät menevän melkeen vaan nukkumalla. Hemppa edelleen tosi alhaalla (viimeksi neuvolassa 96), eilen hain luontaistuotekaupasta Floravital-rautavalmistetta, täytyy toivoa että tolla sais nousemaan, ei tässä kohta jaksa tehdä yhtään mitään. Siivoukset ja muut on saanut jäädä miehelle kun ei vaan yksinkertaisesti jaksa. Kun kumartelee, alkaa heti pyöryttämään. Ja tuntuu, että olis miljoona astetta kuumetta koko ajan vaikkei olekaan. Noh, jos tolla aineella nyt nousis. Monelta kuullut ainakin olevan aika tehokas. Neljäs päivä pitäisi Ruotsin risteilyllekin lähteä ja siellä haluisi jaksaa..

Eilen yritin vähän käydä ostoksilla, aloitin vihdoinkin sen isyyspaketin kokoamisenkin. Iivarille ja isille ostin saman väriset pyyhkeet, pienelle vaan huppumallisen. Pienen kylpyankankin hain, ja väriä vaihtavat lusikat (siis ne sellaset jotka kertoo väriä vaihtamalla onko ruoka liian kuumaa..). Kävin myös katsomassa vauvan ammeita, johon paketti olisi tarkoitus kasata. Täytyy joku päivä käydä sellanenkin hakemassa ja viedä vaikka äidille siksi aikaa piiloon, kun saan muut tavarat etittyä. Tilauksessa olisi ainakin vielä " Isin kulta" -body, Isin käsikirja ja muuta pientä.

Viime yö oli ehkä kamalin ikinä. En tiedä mistä johtui, mutta näin ihan hirveää unta, heräsin siihen kun itkin. Oli joulu, ja oltiin miehen kanssa jossakin puna-valkoisessa puutalossa juhlimassa. Paikalla oli myös muita joista en ketään tainnut tuntea. Ulkona oli paljon lunta ja muutenkin ihan kivan näköistä. Yhtäkkiä olimmekin ulkona juttelemassa jonkun lääkärin kanssa, jonka puheista ymmärsin, että meidän Iivarista oli otettu jotenkin röntgen kuvia. Ja ettei niissä näyttänyt kaikki olevan hyvin. Näytti kuulemma siltä, että vaavilla oli jalka irti, ei kuulemma kuitenkaan tarkoittanut sitä, ettei yhtenä palana olisi (joo, en mäkään tätä oikeen ymmärtänyt..). Meille kuvat näytettiin ja ne aika hassuilta näytti, sit lääkäri jatkoi puhuneensa jonkun Kätilöopiston lääkärin kanssa ja se, että jalka näyttää irronneelta tarkoitti kuulemma sitä, että meidän pieni on kuollut mahaan. Kun siihen itkuun heräsin, ja heräsi myös mies niin oli ihan pakko herätellä Iivari, ihan vaan varmuuden vuoksi. Sitä säikähti niin kamalasti. Koko päivä mennyt liikkeitä " kuunnellessa" , nyt vasta ruvennut itse rauhoittumaan..Painajaiset kuitenkin taitaa olla ihan normaaleja, vai..?

Jos tämä riittäisi tällä kertaa, taidanpa mennä seuraamaan taas noita meidän pieniä kaloja (ihmiset varmaan pitää mua hulluna mut noi vaan on niin kivoja :D )

Henna ja Iivari, 27+1 (ollaan jo näin pitkällä vaikka viime viikolla yritin väittää viikkoja olevan vasta 25 :D )

Vierailija
14/21 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meinasinkin sulta viime viikolla kysyä että miten sulla vasta rv 25+5 kun meillä vain yksi päivä eroa lasketussa ajassa ja mulla oli menossa rv26+4:=) Mut huomasit sit itsekin että oli viikot sekaisin sulla... Nää on nää raskausaivot;)

Vierailija
15/21 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaikki on? Synnärillä? :)

Kamalaa kun tuo jono oman navan edestä lyhenee niin hirjaa vauhtia! Onneksi on vielä muutama pallomaha edessä, ennen kuin pitää ruveta omaa vuoroa odottelemaan...

Henna, sulla on kyllä tosi alhainen hemppa! Paljon sulla normaalisti on, onko pudotus ollut iso? Mulla on ihan hirveän alhainen taso omaan normaaliin verrattuna: nyt oli se 112, ja ennen raskautta mentiin jossain 150:ssä. Neuvolasta sanottiinkin, että ei se pelkkä luku kerro koko totuutta, koska se pudotushan se ratkaisee väsymyksen ja heikotuksen määrän. Mulla onneksi tuntuu nousevankin helposti kun rautaa napsin. Toivottavasti saat nyt jollain litkulla nostettua hemppaasi, ettei koko raskaus mene niin heikoilla fiiliksillä!

Mutta nyt pitää mennä kuivaamaan hiuksia treffejä varten, nähdään ainakin osan kanssa parin tunnin päästä!

Kandi & Muhku 35+3

Vierailija
16/21 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs meni treffaaminen Helsingissä? Toivottavasti teillä oli oikein mukavaa yhdessä. =)

Me oltiin kyläilemässä tänään ja oli oikein mukava reissu. Vielä kun jaksaa hyvin istua autossa niin ihan kiva käydä niin ystävien kuin sukulaistenkin luona kylässä. Sellaisen kyllä huomasin, että vessassa piti ravata aina kun vaan mahdollista...

Minun flunssa alkaa olla voitettuna - enää yskää ja nuhaa jäljellä. Tekikin hyvää levätä muutaman päivä. Nyt on sellainen olo jotta töissäkin jaksaa taas pähkäillä potilaiden asioita.

Tässä muutamana iltana nukkumaan mennessä olen ollut tuntevinani pieniä muljaisuja tuolla masussa. Voi miten ihanaa jos tuo pikkuinen alkaisi antamaan jotain merkkejä olemassaolostaan! Rakenneultaraankin kun tuntuu olevan ikuisuus. Se on siis 11.12.

Nyt siirryn rakkaani kainaloon tuonne telkun ääreen.

Mukavaa marraskuun loppua teille enskattaret! t. iida-linnea 18+4

Vierailija
17/21 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kiitos kaikille mukana olleille - olis kiva tavata taas pian! Pikkuenskat olivat ihan huippusuloisia eivätkä ainakaan vähentäneet tätä omaa vauvakuumetta...ja käyttäytyivätkin niin mallikelpoisesti! Ihania pikkuihmisiä!

Mies oli aika huvittunut, kun kerroin että kollegan vaimokin oli paikalla! Hih. Aikamoinen yhteensattuma kyllä :)

Nyt pitää mennä nukkumaan, väsyttää kamalasti ja masukin on ihan kova. Aamulla täytyy taas jättää tää oma koti, jonne niin kovin mielellään jäis...niisk.

Hyviä unia!

Makkara 28+6

Vierailija
18/21 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästäaikaa pikainen vilkutus enskatutuille:) o/

olen hengissä juu (Hanille terveisiä kun kyselit) eli käyn pari kertaa viikossa lukaisemassa teidän kuulumisia:) yritän välttää samalla etten lue noita ahdistusta aiheuttavia palstoja ja se on syy miksi en ole myöskään niin aktiivisesti täällä pyörinyt eli oman mielenrauhan vuoksi parempi tällaset pikapyrähdykset harvemmin niin jaksan silloin lukee vaan teidän kuulumiset enkä eksy väärille palstoille;)

kaikki on mennyt tähän mennessä oikein loistavasti (ei mitään terveysongelmia ole ollut), eli maha kasvaa ja potkut tuntuu vaikka istukka onkin edessä (ei kuitenkaan eteisistukka)

aion mennä vielä viikolla 27 lääkäriultraan. Tutustumassa olen käynyt kättärin haikarinpesässä ja naikkarilla ja seuraavaksi vielä Jorvi enkä vieläkään tiedä missä haluan synnyttää, nyt kun luin Jorvin nettisivut olin aika vaikuttunut ja käymme sen vielä tsekkaamassa lisäksi olen kuullut monilta tutuilta erittäin hyvää siitä paikasta:)

Muutto on edessä vuoden vaihteessa, jota odotan mielenkiinnolla mikä on tämän ladyn rooli tuossa hommassa eli en kuulemma saa kantaa mitään ja mitenkähän jaksan siivota, tosin kuulemma monet saa siivouspuuskia just noilla viikoilla....

Jaahas oikein paljon vilkutuksia kaikille tutuille ja hyvinvointia loppuraskauteen sekä tietysti onnittelut jo ihanan vauvelin saaneille onnellisille:)

nauku ja viikko 24 menossa

ja jouluihmisenä toivotan jo nyt aivan ihanaa ja tunnelmallista joulun odotusta kaikille:) ps. kelläpäs onkin jo kolme joulukalenteria;D

Vierailija
19/21 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan ja kiitos kaikille mukavista treffeistä!! Hienostihan se junamatkailu sujui vauvojen kanssa.

Tuolla kolme ekaa kuvaa pikku-ukon tämän päivän treffimatkasta

http://irc-galleria.net/archive.php?nick=millipilli&album_id=634106

pikku-milli & Akseli melkein 7kk

Vierailija
20/21 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teillä jotka olitte treffeillä oli oikein mukavaa! :) Olisi ollut ihana nähdä vähän enskavauvojakin.. Kävin tänään mieheni peliä katsomassa ja siellä oli pelikaverin vaimo heidän poikansa kanssa joka oli NIIN SULOINEN! Ei kyllä malttaisi enää kovin kauaa odottaa tuota Tiitiäistä..

Vähän olen ollut paitsiossa tänä viikonloppuna. Tosiaan PE ja LA meni melkeistä kokonaan muuttohommissa. Rankkaa oli, mutta onneksi on vahvoja miehiä! :) PE kävin työpaikan pikkujouluissa ja jaksoin olla jopa puolille öin. Jorasin jopa bändin mukana. Vähän " pelotti" kaikki känniläiset siellä tanssilattialla, joten heiluin sitten pienoisella korokkeella missä olikin aivan loistava! Ei tupakansavua ja kukaan ei ollut lähimaillakaan tuuppimassa. :) LA kävin myös yksissä pikkujouluissa, mutta vain vajaat pari tuntia ja olin unten mailla jo puolilta öin.

Muutin siis vanhempieni nurkkiin evakkoajaksi (eli tammikuun alku/puoliväliin) ja mieheni meni omien vanhempiensa luo. Mahdutaan näin vähän paremmin. :) Vähän oli orpo olo eilen illalla kun yksin (tai siis vain kaksin) kävin nukkumaan. Ehkä täytyy sitten sopia " yötreffit" tälle viikolle niin pääsen kultani kainaloon. Menemme huomenna mittailemaan uuden kodin keittiötä (samalla vähän muutakin) keittiösuunnittelijan kanssa ja olen ihan innoissani! :) Ja uuden autonkin sain PE alleni ja kyllä sillä nyt sitten kelpaa ajella. Se on ihan loistoauto ja kivoja pikkujuttuja myös Tiitiäistä varten.

Jep, sorry nyt kun en kommentoi ihmeemmin teidän juttuja, mutta on aika väsähtänyt olotila. Ehkäpä vaihdan yövaatteet päälle ja pelaan isän kanssa korttia tovin. Sitten voisin silmäillä BB:tä sängystäni ja torkahtaa kun uni tulee..

Kauniita unia taas ja huomiseen!

Mammanalku + Tiitiäinen 21+2