Mitä sitten, kun ei vaan enää pysty?
Kaikki ahdistaa: kouluhommat, oma ulkonäkö, oma luonne, ympärillä olevat ihmiset, väsymys, yliajattelu... Tuntuu, ettei oo mitään syytä jatkaa tätä elämää, ku mikään ei tunnu olevan hyvin. Ja sekös vasta vielä enemmän ahdistaa, kun ahdistun "turhista" asioista.
T: yliajattelija-lukiolainen
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Sama homma.
Ideoita miten täst selviää?
ap
Asiat paranee kyllä vielä, odota rauhassa 😊
Vierailija kirjoitti:
Miten voi odottaa, jos ei vaan kestä? Kaikki kasaantuu päälle ja ainoo vaihtoehto, jonka nään on johonki erämaahan karkaaminen
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi odottaa, jos ei vaan kestä? Kaikki kasaantuu päälle ja ainoo vaihtoehto, jonka nään on johonki erämaahan karkaaminen
ap
Tai se ihan-tosi-lopullinen-päätös nimeltä itsemurha
ap
Yksi asia on totta ihan kaikissa tilanteissa: tämäkin menee ohi. Ihan kaikki nimittäin menee. Asiat muuttuvat aina, halusit sitä tai et. Ja jos et ole nyt tyytyväinen, tämä on sinulle hyvä uutinen.
Ahdistukseen auttaa yleensä liikkuminen ja ulkoilu sekä somen jättäminen minimiin. Keskustele jonkun mukavan ihmisen kanssa. Noudata hyviä arjen rutiineja. Syö terveellisesti ja sopivasti ja yritä lisätä yöunen määrää.
Äläkä jää odottamaan motivaatiota kouluhommien hoitamisessa. Motivaatio syntyy toiminnasta. Tartu yhteen hommaan, oli se mikä tahansa, ja siitä ne solmut lähtevät avautumaan.
Vierailija kirjoitti:
Yksi asia on totta ihan kaikissa tilanteissa: tämäkin menee ohi. Ihan kaikki nimittäin menee. Asiat muuttuvat aina, halusit sitä tai et. Ja jos et ole nyt tyytyväinen, tämä on sinulle hyvä uutinen.
Ahdistukseen auttaa yleensä liikkuminen ja ulkoilu sekä somen jättäminen minimiin. Keskustele jonkun mukavan ihmisen kanssa. Noudata hyviä arjen rutiineja. Syö terveellisesti ja sopivasti ja yritä lisätä yöunen määrää.
Oiskin aikaa nukkua, liikkua ja viettää aikaa ystävien kanssa... Tai energiaa... Kouluhommat vaan pakko tehä, vaikka kuinka ois hermoromahuksen partaalla.
ap
Ehkä sinulla ap on nyt etsikkoaika? Rukoilen sinulle Herran johdatusta <3 Kannattaa tutustua Raamattuun tai katsoa tv7
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinulla ap on nyt etsikkoaika? Rukoilen sinulle Herran johdatusta <3 Kannattaa tutustua Raamattuun tai katsoa tv7
Oon ateisti, painu helveettin
ap
Escitalopram, sillä oon ite päässy eteenpäi
Voisitko pidentää lukioaikaa ja vähentää kurssimäärää? Ei kannata saada hermoromahdusta pelkän koulun takia eikä missään nimessä lopettaa elämäänsä, olet vielä nuori ja elämää tulee olemaan lukion jälkeenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tai se ihan-tosi-lopullinen-päätös nimeltä itsemurha
ap
Nyt pois mielestä tuommoinen. Elämä sulla edessä. Olen itse vanha ja toivon, että voisin palata 40 vuoden taakse, 20 vuoden ikään kun koko elämä oli vielä edessä. En varmaan vaihtaisi mitään, kaikella on tarkoituksensa. Olet rikas, sillä sinulla on elämä ja vuodet edessä. Käytä ne hyvin
Ja siis tavallaan elän nyt mun elämän parasta aikaa. Mut samaan aikaan paskinta ja haluisin vaan kadota pois, tää kaikki hyvä ei oo tän paskan arvosta
ap
Koulupsykologi? Terveydenhoitaja? Opo (koulujuttuihin).
Olet ylisuorittaja? Ota rennosti, pärjäät kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko pidentää lukioaikaa ja vähentää kurssimäärää? Ei kannata saada hermoromahdusta pelkän koulun takia eikä missään nimessä lopettaa elämäänsä, olet vielä nuori ja elämää tulee olemaan lukion jälkeenkin
Kaverit on ne jotka minuu tääl maapallon pääl kannattelee, ni en lähtökohtasesti oo haluumas jäädä lukioo pidempää ku ne. Lukion jälkee oon suunnitellu välivuotta
ap
Asiat kyllä selkiintyvät ap.!
Voisitko muuttaa kauemmaksi missä nyt asut?
Maisemanvaihdos kannattaa👍🏻
Älä nyt itsemurhasta puhu. Suosittelen muuttamista, ihan oikeasti. Olet vielä nuori ja elämä edessä. Tuntuu kamalalle, että joku ei näe tulevaisuuteen. Luonnon läheisyys 100% auttaa ahdistukseesi. Muuta johonkin pikkukuntaan jossa luonto lähellä. Alat varmasti nähdä elämäsi eri vinkkelistä
Vierailija kirjoitti:
Olet ylisuorittaja? Ota rennosti, pärjäät kyllä.
Ehkä joskus olin, en enää. Jos otan rennosti, en pääse enää sängystä ylös, ikinä.
ap
Sama homma.