Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodilta outo selvitys neuvolakäyntiä varten

Vierailija
25.11.2006 |

Sain torstaina lapsen päiväkodista selvityksen lapseni kehityksestä yms neuvolaa varten. Eilen illalla luin sen läpi, ja muutama kohta todella herätti ihmetystä!

Esim. lapun allekirjoittanut lto kertoo siisteyskasvatuksesta että " Lotta (nimi muutettu) ei aina tunnista vessahätäänsä ja pissavahinkoja sattuukin viikoittain" . Meidän tytöllä (3v) on kyllä aina samat pikkuhousut ja sukkahousut jalassa kuin aamullakin, kun haen hänet päiväkodista. Pissapyykkiä ei ole pyykkikassissa ollut koskaan. Kotona ei ole pissannut housuun melkein vuoteen. Jos lapseni kastelisi allensa päiväkodissa, kai hänen alusvaatteensa sitten kastuisivat ja uudet vaihdettaisiin tilalle?! Lto on varmaan erehtynyt lapsesta!

Yhdessä kohtaa lto kirjoittaa myös, että tyttäreni ei ole kovin omatoiminen. Alempana samassa selvityksessä kyllä sanoo tyttäreni pukevan ja riisuvan hienosti itse (ja kieltäytyvän jos tarjotaan apua), menevän oma-aloitteisesti kysymään toisilta lapsilta pääseekö leikkiin mukaan, ehdottavan usein mitä leikkejä voitaisiin leikkiä tai mitä lauluja laulaa, menevän itsenäisesti käsienpesulle tarvittaessa, suoriutuvan wc-käynneistä itse, ja pärjäävän hyvin ilman aikuisen jatkuvaa läsnäoloa, osaavan keksiä itsekin itselleen tekemistä ilman aikuisen ohjausta. Omatoimisuudelta tuo mielestäni vaikuttaa. Sitäpaitsi, ne aikuiset kai ovat siksi siellä päiväkodissa, että keksisivät lapsille toimintaa, ohjaisivat leikkejä, ja auttaisivat tarvittaessa vaikka pukemisessa?

Lto:lla on varmaan mennyt lapset sekaisin, ihan oikeasti! Samassa ryhmässä on toinen samanniminen tyttö, molemmat aloittivat päiväkodissa syyskuun alussa, ja lto tuli heidän ryhmäänsä lokakuun alussa. Kehtaanko ottaa asian puheeksi maanantaina?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme on kuiva eikä pissi housuun, vaikka lausunnossa niin väitettiin.

Lapsemme on omatoiminen ja oma-aloitteinen, vaikka lausunnossa luki ettei olisi.

Ja kuten kerroinkin, lastentarhanopettajalle oli tapahtunut virhe, jonka vuoksi meidän lapsemme lausunnossa kerrottiin aivan toisesta lapsesta.

Minkään pienen mielipide-eron takia en olisi sanonut yhtään mitään, tietenkään. Enkä väitä vastaan päiväkodissa tai neuvolassa, jos ovat jossain asiassa eri mieltä kanssani (kysyn toki perusteita heidän näkemyksiinsä, ja esitän oman kantani), hyvässä hengessä täälläkin mennään, mutta tietenkään en katsonut läpi sormieni kun lastentarhanopettaja kirjoitti selkeitä valheita minun lapsestani.

T:ap

Vierailija:

Vaikka eriäviäkin mielipiteitä on ollut. Kerran eräässä keskustelussa lto totesi, kun kerroin jotain lapsestani, että " tuo on kyllä silkkaa panettelua" . Nutta se oli kyllä ihan huumoria. Tosin jos olisin valmiiksi vainoharhainen ja puolustuskannalla niin tuosta olisi tietysti saanut mehevän ja pitkän ketjun av:lle ;)

Mulla on viisi lasta ja paljon on tullut oltua tekemisissä erilaisten lasten hoitajien, opettajien, neuvolantätien kanssa, eikä ikinä kyllä ole mitään ondelmia ollut. Yhteistyöhalua ei ole koskaan puuttunut.

Vierailija
62/65 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei ne olisi kirkuvia hysteerikkoja ja suorastaan psyykkisesti sairaan oloisia hoidossa. Mahtaakohan olla samanlaisia kotona? Ei pystytä liikkumaan jos sukka on rypyssä, huudetaan, että ollaan likaisia jos menee pisarakin vettä vaatteille ja sitten nämä tapaukset jotka vaan hokee koko päivän samaa eikä tee muuta. Sitten on näitä onnettomia vanhempia jotka neuvottelee lastensa kanssa, että " joko mentäisiin? Ai, ei mennä..." Hetken kuluttua " joko mentäisiin? Ai, ei mennä...ok.." ja taas " Joko mentäisiin?..." Kyseessä saattaa olla kaksivuotias lapsi! Ei helvetti sen ikäisellä ole mitään vaihtoehtoja! Varmaan kysyvät kotonakin mitä lapsi haluaa pistää päälleen. Ei ihmekään, että lapsista tulee hämmentyneitä raukkoja jotka pelkää ulkona olemista, ettei tule vaatteet likaisiksi ja surkeita reppanoita kun elämästä puuttuu säännöt, jämäkkyys ja AIKUINEN!

Jonkun niistä lapsistakin on pakko huolehtia kun suurin osa vanhemmista on selvästikin kädettömiä vätyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sinä olet ainoa, jonka lapsella on elämässään säännöt, jämäkkyys ja AIKUINEN, joka ei ole kädetön vätys ;)

Vierailija:

Ei ne olisi kirkuvia hysteerikkoja ja suorastaan psyykkisesti sairaan oloisia hoidossa. Mahtaakohan olla samanlaisia kotona? Ei pystytä liikkumaan jos sukka on rypyssä, huudetaan, että ollaan likaisia jos menee pisarakin vettä vaatteille ja sitten nämä tapaukset jotka vaan hokee koko päivän samaa eikä tee muuta. Sitten on näitä onnettomia vanhempia jotka neuvottelee lastensa kanssa, että " joko mentäisiin? Ai, ei mennä..." Hetken kuluttua " joko mentäisiin? Ai, ei mennä...ok.." ja taas " Joko mentäisiin?..." Kyseessä saattaa olla kaksivuotias lapsi! Ei helvetti sen ikäisellä ole mitään vaihtoehtoja! Varmaan kysyvät kotonakin mitä lapsi haluaa pistää päälleen. Ei ihmekään, että lapsista tulee hämmentyneitä raukkoja jotka pelkää ulkona olemista, ettei tule vaatteet likaisiksi ja surkeita reppanoita kun elämästä puuttuu säännöt, jämäkkyys ja AIKUINEN!

Jonkun niistä lapsistakin on pakko huolehtia kun suurin osa vanhemmista on selvästikin kädettömiä vätyksiä.

Vierailija
64/65 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten niille, jotka vähättelevät tuollaisten tietojen antamista, niin ei tarvitse muuta kuin laittaa rasti siihen kohtaan, että ei halua, että tietoja annetaan. Jokaisella on oikeus kieltää esim. neuvolan ja päiväkodin välinen tiedottaminen. ei sitä lappua sinne ole pakko viedä, eikä neuvola sitä vaadi!

Itse lukisin lapun ja jos jotain epäilyttävää tai sellaista, josta en ole itse tiennyt ilmenisi, niin juttelisin päiväkotihenkilökunnan kanssa ja veisin paperin vasta sitten neuvolaan.

Itse pidän vain hyvänä asiana, että saan ehkä päiväkodista tietoon jotain sellaisa asioita, joihin ei ole kotona kiinnitetty huomiota.

Vierailija
65/65 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättehän, että hoitajilla on vaitololovelvollisuus.

Kerran esär hoitaja alkoi panetella toista lasta minulle. Vastasin, että tietäähän hoitaja, että heillä on vaitiolovelvollissu. Hoitaja ei saa kertoa minulle, kuka on ollut kotihoidossa ja tullut vain eskariin yms.

Todella törkeä moka. En kyllä luottaisi tuohon päiväkotiin omaa lastani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä