Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset ovat lammaskansaa, ranskalaiset mellakoivat kunnolla

Vierailija
19.03.2023 |

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009462779.html

Ja Ironistahan tuossa on, että eläkeiän nostonkin jälkeen eläkeikä olisi suomalaista eläkeikää alempi. Mellakat jatkuvat niin kauna kunnes Macron perääntyy. Suomessa vastaava demokratian vastainen kyykytystoimi aiheuttaisi vain nurinaa kaljatuopin ääressä.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt ap, mistä sellaisesta asiasta haluaisit mellakoida, mikä ei ole kansainvälisen laman ja sotatilanteen aiheuttamaa kaikkiin Euroopan maihin ja laajemmallekin.

Ja kerro sekin, mikset itse ole nostanut persettäsi ja lähtenyt vaikka mellakoimaan ystäviesi kanssa? 

Veikkaan, että tyytyväisenä löhnötät tukien varassa saunan lauteilla voisulaa kauhasta lipittämässä.

Vierailija
42/52 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kerro sekin, mikset itse ole nostanut persettäsi ja lähtenyt vaikka mellakoimaan ystäviesi kanssa? 

Ei sillä ole ystäviä.

Pietarin trollitehtaan väki on pelkkiä kolleegoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ite ihan samanlainen lammas, bää bää vaan itelleskin 🐑

44/52 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vive la révolution!

Surtout la REVOLUTION PERMANENTE!

https://www.revolutionpermanente.fr/Paris

45/52 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat stoalaisia ja realistisempia mielestäni, he voivat kokea jonkun muutoksen ikävänä, mutta silti ymmärtää miksi kyseinen muutos on tarpeellinen. Ranskalaiset ovat individualistisia nautiskelijoita, jotka marssivat omien oikeuksiensa perään haluamatta tiedostaa sitä, että siellä ei väestörakenne kestä sitä, että 60-vuotiaana jäädään eläkkeelle sluibailemaan ja jatkuvasti pienenevät nuoremmat ikäluokat joutuvat kustantamaan tämän. Mielestäni eläkeiän nosto Ranskassa on täysin perusteltu muutos. Olisi kiinnostava tietää miten nämä mellakoitsijat argumentoivat tätä muutosta vastaan.

Tu as raison, mon coeur !

Vierailija
46/52 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskalaiset ovat hieman aggressiivisempia kuin suomalaiset. Geeneistä se johtuu. 

Ranskalaiset keksivät giljotiinin, ja kun kunkun pää oli katkaistu, niin sitä alettiin potkimaan kuin palloa konsanaan. Tulipa samalla keksittyä jalkapallo.

Lammas saa olla, muttei idiootti. 

Ei vaan aggressiivinen saa olla, muttei lammas. Huvittavaa, että suomen lampaita puolustellaan, mutta Venäjän lampaita ollaan kyllä yllyttämässä kapinaan :D

Huvittavaa tässä on sun vähä-älyisyys. Pikkasen eri asia, että sun mielestä meidänkin kannattaisi kaadella toistemme autoja, heitellä polttopulloja, ryöstellä kauppoja ja kaikilla muillakin tavoilla tuhota toistemme henkilökohtaista omaisuutta milloin mistäkin pikku syystä, kuin se että joku diktaattori vaan päättää omaa ahneuttaan ja skitsofrenioissaan, että hyökätään tappamaan porukkaa ja kuolkaa te omatkin ihan surutta, niin minä istun täällä bunkkerissa turvassa keksimässä lisää satuja. Kyllä ne venäläiset vois ihan itse laittaa stopin tolle paskalle, mutta kun on aivopesty reppana ni ei voi olettaa, että korvien välissä tapahtuisi mitään elolliseksi luokiteltavaa.

Vierailija
47/52 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiviä heittelevät ja autoja polttelevat apinalaumat kaduilla mölisemään milloin mistäkin asiasta..? Se olisi siis ap:sta fiksua...

Vierailija
48/52 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin mielenosoituksiin osallistuu aina porukkaa, joilla on vain halu päästä riehumaan ja rikkomaan. Asialla ei sinänsä ole niin suurta väliä. Melko koomista, että eläkemiekkarissa hilluu kolmekymppisiä miehiä, joilla ei välttämättä ole edes työtä.

Olen elämäni aikana osallistunut yhteen mielenosoitukseen ja pidin sitä ahdistavana kokemuksena. Tavallisilta vaikuttaneet ihmiset muuttuivat joukossa mielipuolten oloisiksi ja huutelivat naiiveja iskulauseitaan vihaa tihkuen.

Se vähä mitä olen yhteiskunnallisiin asioihin muuten kuin työni kautta yrittänyt vaikuttaa, on tapahtunut esimerkiksi yhdistystoiminnan muodossa. Päättäjiin olen ollut suoraan yhteydessä ja kerännyt mukaan muita allekirjoittamaan vetoomuksia. Osa aloitteista on sellaisenaan mennyt läpi, osa ei.

Sitä kansalaisaktivismia voi nykyään harjoittaa monella tavalla.

Vierailija
49/52 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt ap, mistä sellaisesta asiasta haluaisit mellakoida, mikä ei ole kansainvälisen laman ja sotatilanteen aiheuttamaa kaikkiin Euroopan maihin ja laajemmallekin.

Veikkaan, että tyytyväisenä löhnötät tukien varassa saunan lauteilla voisulaa kauhasta lipittämässä.

Ei ap istu saunassa vaan banjasssa ja kauhassa on votkaa....

Vierailija
50/52 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkevää tässä taloustilanteessa nostaa muuallakin eläkeikää kuin vain meillä. Itse en aio jäädä eläkkeelle kuin vasta 70 vuotiaana JOS terveys kestää. 

Vierailija
51/52 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kauheesti harmittaa joku asia. Mitähän tässä pitäisi tehdä? Nyt keksin. Meen kadulle rikkomaan yhteistä omaisuutta ja tuhoamaan suomalaisten pienyrittäjien firmoja! Sillä se kaikki ratkee...

Vierailija
52/52 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap nyt kateellinen, kun meillä ei riehuta kaduilla eikä ole yhtä paljon väkivaltaa kuin Ranskassa.

Minä olen ihan tyytyväinen tähän rauhallisempaan elinympäristöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi