Miksi miehet luulevat, että pelkkä ulkonäkö riittää naisille?
Miehen ulkonäköhän ei ole erityisen kiinnostavaa ylipäätään. Paljon merkityksellisempää on miehen koulutus, ammatti, arvomaailma, kyky ajaa asioita, mielenkiinnonkohteiden samankaltaisuus naisen mielenkiinnon kohteittein kanssa. Halukkuus parisuhteeseen, perheen perustamiseen.
Kommentit (83)
En itse naisena ole valinnut komeinta, mutta viisaan ja kyllä, melko hyvätuloisen miehen.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa se miten jotkut naiset etsii täydellistä pakettia miehestä kuten odottaessaan, että kaikki kävisi yksiin miehen kanssa. Tämä että etsitään itsensä kaltaista voi olla vaikeaa. Hankala kuvitella että nämä itsensä kaltaisten etsijät olisivat parhainta laatua jos eivät siedä miehessäkään mitään erilaisuutta. Mutta minkäs näille voi ja jokainenhan saa etsiä mitä haluaa....
Sinäpä se selkeä ulosanniltasi olet. Taidat olla aika nuori vielä? Vai vain kouluja käymätön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa miehen tekemältä aloitukselta. Miehet ovat kautta aikain toitottaneet, että naisia ei kiinnosta miesten ulkonäkö, että naiset eivät ole visuaalisia ja ties mitä paskaa. Tällä he ovat oikeuttaneet itselleen sen ettei heidän tarvitsisi välittää ulkonäöstään vaan velvollisuus näyttää hyvältä koskisi vain naisia.
Sitten kun naiset yrittävät sanoa että kyllä heitä kiinnostaa miehen ulkonäkö ja kyllä hekin ovat visuaalisia, niin alkaa vain sama toitotus: naisille merkitsee asema ja raha, ei ulkonäkö, miehet ovat visuaalisia, ei naiset, plaa plaa plaa.
Tottakai sitä valitsee kauniimman tai komeamman kahdesta jos vaan on sellaiseen mahdollisuus. Mutta jos pitää valita komea tyhjätasku taivaanrannan maalari vai rumempi miljonääri niin suurin osa naisista valitsee jälkimmäisen.
En nyt tiedä suurimmasta osasta. Itse en valitsisi rumaa miljonääriä koska en tarvitse miljoonia mihinkään. mutta varmaan totta että iso osa valitsisi miljonäärin, tosin tämä koskee myös miehiä. Heistäkin iso osa valitsisi ruman miljonäärinaisen ja vehtaisi sen selän takana kauniiden naisten kanssa, samoin kuin osa naisistakin varmaan valitsisi ruman miljonäärimiehen ja vehtaisi sen selän takana komeiden miesten kanssa.
Joopa joo...en tarvitse miljonääriä mihinkään. Oletko sellainen sikarikkaan av-mamman stereotyyppi?
No en ole :D En tarvitse miljoonia, en omia enkä toisten, koska elämässäni on jo kaikkea mitä tarvitsen ja haluan, enkä keksisi mitään ostettavaa vaikka saisin yhtäkkiä miljoonan. En silti ole rikas. Minulle ei toisi mitään lisäarvoa elämään jos elämässäni olisi ruma miljonäärimies, vaan päinvastoin.
Itse taas olen Suomessa mielummin vapaaehtoisesti sinkku vela, kun suominaisten taso ei ole tarpeeksi korkealla. Ja nyt en puhu pelkästään suominaisten ulkonäöstä, suominaisten koulutuksesta, suominaisten ammatista tai suominaisten mielenkiinnonkohteiden samankaltaisuudesta miesten mielenkiinnon kohteittein kanssa.
Aloitetaan vaikka fyysisestä-, henkisestä- ja taloudellisesta väkivallasta...
Ilmiannettu miesvihaan kannustamisesta. N29
Mulla oli 31-vuotiaana mahdollisuus valita:
Hyvännäköinen ja isokullinen ikäiseni mies, joka oli insinööri. Pituus ehkä 180cm. Palkasta ei tietoa mutta tarjosi kyllä ravintolassa jne.
Ei-minkään-näköinen itseäni 10v vanhempi ylipainoinen juristi, jolla oli isot tulot ja osakkuus eräässä tunnetussa lakifirmassa. Pituus ehkä 178cm.
Ihan ok näköinen 6v vanhempi mies, joka on samalla luovalla alalla kuin minä ja about sama palkkakin. Pituus 173cm.
Päädyin sitten yhteen tuon viimeisen kanssa, koska meillä oli sama arvomaailma, samat kiinnostuksenkohteet ja tapahtui vaan se myyttinen klik, ja rakastuin häneen korviamyöten.
Miehet ei vaan tule koskaan ymmärtämään, että se ulkonäkö ja palkka & omaisuus eivät ole naiselle ne tärkeimmät kriteerit. Komea mies kiinnostaa aluksi, ja rikkaan miehen kanssa on kiva käydä treffeillä ja ottaa vastaan kalliita lahjoja. Mutta jos miehen ominaisuudet ovat huonot eikä hän vaan sillai sytytä (se vetovoima on NIIN PALJON muutakin kuin komeus) niin useimmat naiset eivät vaan halua jatkaa.
Ja lisäksi monet naiset tykkää erityisesti sellaisista ns. rumankauniista miehistä, jotka ovat karskin tai erikoisen näköisiä.
Mä ihmettelen sitä miten niin moni mies tuntuu kuvittelevan, että hänelle itselleen riittää kunhan nainen on vaan tarpeeksi nätti/hoikka ja "antaa" panna.
Vai onko kenties niin, että sen itselle (ja etenkin muille miehille) mieluisan näköisen naisen oletetaan automaattisesti olevan myös luonteeltaan just täys kymppi jolla ei tietenkään edes voi olla huonoja puolia tai edes omia ajatuksia/tapoja, koska hän on niin kaunis ja kuuma?
Vaiko onko kenties niin, että se ulkoisesti oman haavekuvan mukainen nainen saa olla vaikka seinähullu ja/tai typerämpi kuin vasen kavio, koska sitä ei edes ajatella millaista se yhteiselo onkaan ihmisen kanssa joka ei joko tajua mistään mitään eikä ole myöskään samaa mieltä yhtään mistään? Tai tykkää ihan vääristä asioista eikä ymmärrä yhtään niitä itselle tärkeitä asioita.
Eihän se tunnu onnistuvan edes tällä palstalla, että asioita katsoo eri näkökulmasta.
Tutkimusten mukaan naiset pitää 80 prosenttia miehistä rumina, mutta kiva kuulla ettei ulkonäöllä ole mitään väliä.
Onnellinen avioliitto edellyttää usein kotitöiden jakamista tasan. Sen vuoksi autan mielelläni miestäni kotitöissä, niin paljon kuin jaksan tai aikaa riittää.
Lätkäjätkä Christian Heljanko houkutteli 17-vuotiaan Iida Vainion hotellihuoneeseensa. Christian Heljanko uskalsi kyllä panna alaikäistä tyttöä muttei uskaltanut vastata Seiska-lehden toimittajalle, kun toimittaja kysyi, miksi Heljanko houkutteli alaikäisen tytön hotellihuoneeseensa. Heljanko löi hädissään luurin kiinni, Seiska kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Lätkäjätkä Christian Heljanko houkutteli 17-vuotiaan Iida Vainion hotellihuoneeseensa. Christian Heljanko uskalsi kyllä panna alaikäistä tyttöä muttei uskaltanut vastata Seiska-lehden toimittajalle, kun toimittaja kysyi, miksi Heljanko houkutteli alaikäisen tytön hotellihuoneeseensa. Heljanko löi hädissään luurin kiinni, Seiska kertoo.
https://www.seiska.fi/Kotimaa/Christian-Heljanko-houkutteli-Iida-Vainio…
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan naiset pitää 80 prosenttia miehistä rumina, mutta kiva kuulla ettei ulkonäöllä ole mitään väliä.
Minä muistan alakoululaisena tyttönä katselleeni luokan pojat läpi miettien kiinnostaisiko joku heistä minua,
Poika 1 todella villi ja arvaamaton. Komea. Ei kiinnostaisi vaikka olisi ainoa mies maailmassa. Ainoa fyysinen kanssakäyminen tämän kanssa oli yksi kunnon nyrkkitappelu välitunnilla kun kiusasi taas (sen jälkeen ei kiusannut minua enää)
Poika 2 todella ujo ja hiljainen. Taisi olla jotain synnynnäistä vikaa jalassa tai kädessä. Hieman tanakka. Jotenkin symppis mielestäni. Olisi kiinnostanut jos tuo poika olisi edes vähän näyttänyt minulle että kiinnostan. Toki luonne ja arvot jäi arvoitukseksi koska tuo poika oli niin hiljainen ettei kertonut itsestään. Mutta mielelläni olisin tutustunut tähän poikaan enemmän ja sen perusteella tehnyt päätöksen kiinnostaako vakavamminkin.
Poika 3 kohtuullisen vilkas ja tavallaan mukavan oloinen. Hyvännäköinen. Jotenkin huumori tai käytös ei vain innostanut tutustumaan yhtään enempää.
Poika 4 oli ystävällinen, älykäs ja paha lukihäiriö. Ihan kivan näköinen. Turhan vilkas minun makuuni.
Ja vaikka nämä oli kutosluokkalaisen mietteitä niin hyvin paljon samaa oli myöhemminkin siinä että mitkä miehet kiinnostaa.
En varmaan ole tyypillinen nainen mutta minua ei kiinnosta pätkääkään miehen hiusraja tai onko kalju. Pituudella ei ole väliä. Ulkonäkö markkaa kyllä mutta jos joku vaikuttaa symppikseltä niin silloin yleensä tykkään ulkonäöstä. Jos taas käyttäytyy huonosti tai niin että minä en hyväksy sitä niin mies ei kiinnosta vaikka olis maailman komein.
Monet palstalla yksinäisyyttä valittavat miehet vaikuttavat minusta inhottavalta. Siis heidän tapa kuvata tilannetta ym saa minut ajattelemaan etten haluaisi tutustua noihin miehiin.
Katkeruus karkottaa. Samoin tietty kaikkien naisten väittäminen samanlaisiksi (kaikki naiset panee alfojen kanssa ja vasta 30v iässä kelpaa normimies ym sontaa).
Mikis naiset luulevat miesten ajattelevan, että pelkkä ulkonäkö riittää naisille?
Vierailija kirjoitti:
Itse taas olen Suomessa mielummin vapaaehtoisesti sinkku vela, kun suominaisten taso ei ole tarpeeksi korkealla. Ja nyt en puhu pelkästään suominaisten ulkonäöstä, suominaisten koulutuksesta, suominaisten ammatista tai suominaisten mielenkiinnonkohteiden samankaltaisuudesta miesten mielenkiinnon kohteittein kanssa.
Onko äitisi suominainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko äitisi suominainen?
Suominaiset eivät osaa tai halua pukeutua ja laittautua kauniiksi. Tyypilliseseti tai ainakin liian usein ovat huonosti istuvissa ja kulahtaneissa leggingseissä kulkevat ja yltä päältä tatuoinneilla töhrittyjä hirviöitä. Tupakka suussa kiroilevat kuin rakennusmiehet.
Vierailija kirjoitti:
Koulutuksella ei ole merkitystä. Mutta minä olenkin nuori. N29
Ei 29 ole enää nuori.
Se on niin koomista kun mies jossain ketjussa nimittelee naisia törkeimmillä mahdollisilla nimityksillä ja valittaa ja syyllistää ja kirjoittaa niin epämiellyttävästi kuin vain ihminen voi ja sitten on sitä mieltä ettei pariudu koska on lyhyt tai kalju 🤦. Siis evoluutiotahan tämä on ja pitäisi vaan olla tyytyväinen että jää pariutumatta, mutta kyllä toi tuollainen täysin järjenvastainen käytös tekee epätoivoiseksi ihmislajin suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko äitisi suominainen?
Suominaiset eivät osaa tai halua pukeutua ja laittautua kauniiksi. Tyypilliseseti tai ainakin liian usein ovat huonosti istuvissa ja kulahtaneissa leggingseissä kulkevat ja yltä päältä tatuoinneilla töhrittyjä hirviöitä. Tupakka suussa kiroilevat kuin rakennusmiehet.
Suomimiehet eivät laittaudu lainkaan. Siivottomia, haisevia, lihavia ja rumia. Ehkäpä suomalaiset naiset eivät koe tarvetta laittautua moisia varten. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan...
Joopa joo...en tarvitse miljonääriä mihinkään. Oletko sellainen sikarikkaan av-mamman stereotyyppi?