Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkkaisitko pitkäaikaistyöttömän?

Vierailija
19.03.2023 |

Jos olet tai jos olisit työnantaja, palkkaisitko pitkäaikaistyöttömän?

Minkälaiseen työhön pitkäaikaistyötön voisi työllistyä?

Pohditaan yhdessä ratkaisuja työllistymiseen! Aktiivimallit ja tukien poistaminen ei lisää työllisyyttä jos työnhakija ja avoimen työpaikan vaatimukset eivät kohtaa. Mikä auttaisi?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiseen työhön voisi palkata 10v kotona olleen?

Vierailija
22/32 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtio voisi järjestää joitakin työhön valmentavia kurileirejä. Niillä laihdutettaisiin ylipaino pois, opeteltaisiin heräämään aikaisin ja tehtäisiin paljon fyysistä työtä.

Miksi ajattelet että kaikki työttömät ovat lihavia ja nukkuvat pitkään? Ja miksi työttömien pitäisi tehdä fyysistä työtä?

Itse herään joka aamu klo 6 enkä ole lihava. Itse en pysty selkäongelmien (leikattu) takia tekemään fyysistä työtä, toimistotöitä kylläkin.

Hölmöähän tuollaiselta provolta mitään kysellä ja perustella, mutta teinpä sen nyt kuitenkin.

Sama juttu: selkä hajalla mutta oman ammatin edellyttämä työkyky tallella. Olen ollut työtön jo vuosia, mutta edelleen herään viimeistään aamukuudelta arkisin ja pyhänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaiseen työhön voisi palkata 10v kotona olleen?

Sänkyjen koemakaajaksi tai kaljatestaajaksi.

Todellisuudessa ei mihinkään. Aina on parempia ja luotettavampia ehdokkaita satamäärin.

Vierailija
24/32 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En palkkaisi luuseria.

Ei tässä sitä kysyttykään.

Aiheeseen: palkkaisin, mikäli hänellä olisi vaaditut taidot ja motivaatio kohdillaan.

Vierailija
25/32 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin saanut vakipaikan aikanaan eräästä firmasta, joka piti pitkäaikaistyöttömiä "ruokapalkalla", mutta koska "työkaverit" olivat elämänhallintansa menettäneitä aikaansaamattomia alkoholisteja, nistejä ym. jotka vit..ilivat päivät pääksytysten "Miksi teet noin paljon töitä?" "Oletpa idiootti kun ilman palkkaa hoidat noin paljon hommia" jne. ei se oikein suoraan sanottuna motivoinut jatkamaan tuossa paikassa, vaikka työ itsessään oli sellaista,mistä nautin ja jonka osasin paremmin kuin muut. Lisäksi yksi puljun vastaavista oli kateellinen minulle (uusin koko yrityksen ulkoisen ilmeen, sain aikaan toimivia, käytännöllisiä ratkaisuita ym.) ja ilkeili, puhui pahaa selän takana ja sitä rataa-siksi päätin suosiolla jättää vakipaikan väliin. Paikan johto kyllä arvosti, mutta työilmapiiri ja kanssatyöntekijät olisivat tehneet työnteon vakituisenakin lopulta sietämättömäksi. Antoivat sittemmin kyllä potkut tuolle vi..aiselle vastaavalle ja konkkaanhan se firma myös aikanaan meni, mutta on täysin valheellista väittää, että kaikki työttömät olisivat laiskoja tai kyvyttömiä mihinkään-moni on, mutta leimaamisen vuoksi, eivät kunnollisetkaan ihmiset saa töitä.

Vierailija
26/32 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En palkkaisi luuseria.

Olenko luuseri, jos asun kaksikerroksisessa, velattomassa kivitalossa, olen korkeakoulutettu ja ajan kiiltävällä Mersulla? Olen työtön työnhakija.

Vierailija
27/32 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai palkkaisin, jos hänellä olisi työhön tarvittavat edellytykset.

Kuka tahansa voi joutua työttömäksi.

Ei työttömät ole, joku suuri homogeeninen joukko, siihen joukkoon on kuuluu monen laisia henkilöitä. Jos heistä jotakin yhteistä nimittäjää täytyisi etsiä, niin se on työn puute.

Vierailija
28/32 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselisin vähän syitä miksi on niin kauan ollut pois työelämästä ja siitä riippuen jatko.

Meillä tehdään fyysisesti rankkaa työtä ihmisten keskellä, monesti vajaamiehityksellä eli ei pärjää jos on vain maannut viimeiset kolme vuotta tai on sairautta. Normaaliaktiivinen liikkuva ihminen tottuu äkkiä työtahtiin, kunto kasvaa, eikä haittaa jos on pullukka.

Myös mieli pitää olla kunnossa, ihmiset on sikoja ja se täytyy vaan tietyissä määrin sietää eikä pää saa hajota ensimmäiseen vastoinkäymiseen. Silti esim adhd:n tai sosiaalisten tilanteiden pelon kanssakin voi pärjätä hyvin jos on halua kehittyä ja jo vähän hajua miten haasteista selviää.

Meille palkataan aina ensin määräaikaiseksi, mutta useimmat vakinaistetaan jos haluavat.

Vierailija
29/32 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä työtön on jonkin koulutuksen suorittanut ja jotain työtä tehnyt. Oppii, kuten kuka tahansa muukin annetut tehtävät. Osaavaa johtajaa löytyy pitkä rivi kortistosta.

Vierailija
30/32 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En palkkaisi luuseria.

Olenko luuseri, jos asun kaksikerroksisessa, velattomassa kivitalossa, olen korkeakoulutettu ja ajan kiiltävällä Mersulla? Olen työtön työnhakija.

Etsi mikä tahansa nätti ja mukava asuinalue, niin löydät varakkaan perheen, jossa on työtön perheenäiti.

Vierailija
31/32 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja jäin vuosiksi kotiin. Iän myötä se kuitenkin alkoi helpottamaan ja altistin itseäni ja sain pelon hallintaan. Olen iloinen että minut valittiin työhön pitkästä työttömyydestä huolimatta. Hoidan työni kunnolla, osittain siksi että pelkään todella paljon arvostelun kohteeksi joutumista. Tavallista siivoustyötä, mihin ei vaadittu koulutusta eikä aiempaa kokemusta. Tilanteita on varmasti monenlaisia, mutta hyvähän se olisi jos annettaisiin kaikille mahdollisuus työllistyä.

Vierailija
32/32 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palkannut montakin pitkäaikaistyötöntä. En määrittele ihmistä sen perusteella ettei ole ollut palkkatöissä aikoihin. Jos ei ole töissä ollut niin ihmiset on kuitenkin ollut muuten aktiivisia elämässä. Toiset tekee puutarhatöitä ja toisen harrastaa penkkiurheilua.

Mielestäni niillä on motivaatiota tehdä töitä ja palkkaamani miehet tai naiset olleet hyviä työntekijöitä ja olen palkannut 50 vuotiaitakin. Haastattelen kyllä tarkkaan ja kysyn onko motivaatiota tehdä töitä ja annan vain yhden mahdollisuuden. Minulla ollut yksi  47 v mies useita kertoja töissä vuosien aikana sellaisia  2 viikosta 2 kuukauteen jaksoja töissä. Se ollut varmaan 10 vuotta työtön mutta se tekee kaikkea muuta kuten urheilee ja kalastaa paljon. Se taisi olla ekan kerran minulla töissä vuonna 2001 ja sitten lähes joka vuosi  aina vuoteen 2021 se käynyt firmassani töissä välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan