Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

asumiskulujen jakaminen parisuhteessa

Vierailija
19.03.2023 |

Miten olette jakaneet parisuhteessa asumisen kulut, ruoka, sähkölaskut ym. Emme ole naimisissa, ja molemmilla omat varat eli ei yhteistä taloustiliä (ainakaan vielä).

Olen sitä mieltä, että ruokalaskujen jakaminen puoliksi on vähän niin ja näin, kun mies syö ainakin 2-kertaisesti sen määrän mitä itse. Olemme jonkin verran reissutyössä ja joskus yksin viikonkin verran kotona. Tällöin huomaa konkreettisesti, että minulla 400g jauhelihapaketti riittää usean päivän ruuaksi kun taas mies syö päivässä tuon verran. Miten ottaa asia kohteliaasti esille? Miehelle raha-asioista puhuminen jossain määrin kai vaikeaa tai tuntuu ainakin, että hän ärsyyntyy kun tulee rahat puheeksi.

Vesi tai sähkölaskujen jaottelua kulutuksen mukaan en alkaisi harrastamaan ja se menee jo hiusten halkomiseksi minunkin mielestä, mutta ruokamenot minua ovat alkaneet mietityttämään.

Lisätään vielä sekin, että miehen mielestä on kohtuutonta sekin, että minulla menee rahaa kuukaudessa vähemmän ruokaa koska saan lounasedun töistä ja hän käy omalla rahalla syömässä joko työpaikan ruokalassa tai muualla ravintolassa.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttakaa erilleen.

50/50 on ainoa tasa-arvoinen jako. Jos ei maistu niin parempi pysyä omissa kodeissa.

Ei toimi ruokakulujen kohdalla. Pahimmillaan nainen maksaa ruuasta puolet vaikka käyttää siitä vain 1/3 ja vieläpä joutuu yksin kokkaamaan.

Mutta yleensä se on nainen, joka tarvitsee sieltä kaupasta kalliimpia raaka-aineita, terveystuotteita, proteiinituotteita ym. Mies jos saisi ostokset päättää, niin mentäisiin aika paljon pienemmillä ruokakuluilla.

Tämä on aika yksilökohtaista. Kaikki miehet eivät ole jauheliha ja makkara -miehiä. 

Niin mutta silloin he ovat "miehiä" ei miehiä.

Ihan sama. Mieluummin olen sitten vaikka "miehen" kanssa kuin jonkun makkaranmussuttajan.

Vierailija
42/43 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö nyt oikein että kaikki kulutus mitä mies käyttää enemmän pitää miehen maksaa enemmän mutta kulutus mitä sinä käytät enemmän on hiuksien halkomista ja ne menee tasa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttakaa erilleen.

50/50 on ainoa tasa-arvoinen jako. Jos ei maistu niin parempi pysyä omissa kodeissa.

Ei toimi ruokakulujen kohdalla. Pahimmillaan nainen maksaa ruuasta puolet vaikka käyttää siitä vain 1/3 ja vieläpä joutuu yksin kokkaamaan.

Mutta yleensä se on nainen, joka tarvitsee sieltä kaupasta kalliimpia raaka-aineita, terveystuotteita, proteiinituotteita ym. Mies jos saisi ostokset päättää, niin mentäisiin aika paljon pienemmillä ruokakuluilla.

Tämä on aika yksilökohtaista. Kaikki miehet eivät ole jauheliha ja makkara -miehiä. 

Niin mutta silloin he ovat "miehiä" ei miehiä.

Ei vaan silloin ovat pikemminkin edelleen poikia. Kunnon mies joogaa ja on vegaani. Näin nykyään.