Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tunnistaa köyhän perheen Suomessa?

Vierailija
19.03.2023 |

Minä voin aloittaa listan.
- Heidän talossa on vain yksi vessa.
- Ei ole ns. ylimääräistä autoa käytettävissä.
- Perhe ei koskaan ole matkustanut ulkomaille.
- Kaapeissa on vain Lidlin ja Xtran tuotteita.
- Ei ole viimeisimpiä pelikonsoleja.

Mihin muuhun olette törmännyt köyhien kanssa tai niiden kodissa

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä on ihminen jolla ei pakollisten menojen jälkeen jää kuin minimi rahaa ruokaan.

Vierailija
62/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eu tms. on tainnut keksiä "virallisen" määritelmän köyhyyteen. Jos tulot on alle 60% maan keskiarvon(verotuksen vaikutus?) olet köyhä.

Suomalaisten enemmistö olisi siis Sveitsin näkökulmasta "köyhiä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan jaksaa vastailla näihin idioottien avauksiin. Kun kukaan ei vastaisi jäisi nää turhanpäiväset avaukset palstalla tekemättä.

Vierailija
64/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua katsottiin eilen kaupassa säälien, kun kumarruin ottamaan alahyllyltä Xtra-kaurahiutaleita. Olen kyllä väsynyt, kulahtaneen näköinen äiti-ihminen, mutta en ole edes erityisen köyhä. Mulla nyt vaan on tapana ostaa edullisia tuotteita, ja jos nuo eivät ole hyviä, niin ostan ensi kerralla jotain muuta merkkiä.

Vierailija
65/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän lapsi kirjoittaa hyväntekeväisyysjärjestön joulukamppanjaan lahjatoiveeksi ihonhoitotuotteita, saippuaa, shampoota jne. Vanhemmat käyvät ruokajonossa. Kouluruoka syödään nirsoilematta. Tosin jokainen taloudellisesti ajatteleva syö kouluruoan.

Vierailija
66/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole ikinä ollut yhtään pelikonsolia, ei uutta, eikä vanhaa. Ehkä siksi lapseni opiskelevat korkeakouluissa. Köyhiä toki olemme olleet aina. Autoakaan ei minulla ole. Elämä on valintoja.

Köyhä, ankea ja virikkeetön lapsuus luo masentuneita ja tylsiä aikuisia.

Itseasiassa luovuus kasvaa tylsyydestä. Moni maamme menestyvä politiikko ja yrittäjä on alkujaan ollut lähtöisin köyhästä perheestä. Tulee halu päästä eteenpäin.

Vierailija
67/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

persaukkiset tunnistaa siitä, että kaikki omaisuus on velkarahalla hankittu. asuntolaina, autolaina, kulutusluotto, puhelimet osamaksulla, ja kaikki muukin. jos on massia, kaikki ostetaan käteisellä. 

Vierailija
68/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvisin on helppo tunnistaa liikenteessä siitä, että on luminen auto! Näkee heti, että auto on ollut yön pihalla, eikä varaa ole autotalliin. Oli sitten omakotitalo tai kerrostalo, niin varakkailla on autot tallissa yön yli.

Liikenteessä yritetään näyttää varakkaalta, jollainen Santanderin omistamalla autolla, mutta talvisin tuo lumisuus antaa heti ilmi. Varakas ajaa sulalla autolla.

Ilmeisesti ei ollut sitten varaa siihen lumiharjaan.

Vierailija
69/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

persaukkiset tunnistaa siitä, että kaikki omaisuus on velkarahalla hankittu. asuntolaina, autolaina, kulutusluotto, puhelimet osamaksulla, ja kaikki muukin. jos on massia, kaikki ostetaan käteisellä. 

Kaikki on merkkituotteita ja logo suurella tekstillä näkyy. Vaatteita ja kenkiä on ne yhdet edustuskappaleet millä näyttäytyä.

Vierailija
70/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Eivät ole maksaneet asuntolainaa pois nollakorkojen aikana.

- Eivät ole osanneet kilpailuttaa asuntolainojaan lainatyyppien osalta, vaan kilpailuttaneet ainoastaan annuiteettilainoja eri pankkien välillä.

Vierailija
71/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhä on ihminen jolla ei pakollisten menojen jälkeen jää kuin minimi rahaa ruokaan.

Olinko sitten köyhä kun asuin Helsingissä niin hain kaikki ruuat leipäjonoista. Tuli niin paljon ruokaa ettei tarvinnut edes koirille ostaa napuja ja lihoja. Työttömyyskorvaukset jäi muihin asioihin tuhlattavaksi.

Nyt asun muualla ja paljon enemmän menee rahaa ruokaan kun ei ole leipäjonoja :(

Vierailija
72/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämääräisen näköiset hiukset koska ei ole varaa käydä kampaamossa tai parturissa. Katsoo paljon televisiota. Syö paljon leipää, margariinia ja makkaraa.

Vierailija
73/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on uudet ulkoiluhaalarit, pyörät, viimesintä mallia olevat padit ja puhelimet. Perheessä on 3 dalmatialaista koiraa ja kaikilla koiratakit. Somepäivityksen perusteella niitä käytetään säännöllisesti tarkastuksissa ja kynsihuolloissa. Perheen molemmilla vanhemmilla on oma auto. Rouvalle tehtiin täydellinen hammasremontti kuorineen yksityisellä hammalääkäriasemalla joka sijaitsee keskeisellä paikalla lähimmässä isossa kaupungissa.

Vierailija
74/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Tyttären luokalla oli poika, jolla oli kaikkea, mönkkäri, mopo, merkkivaatteita, rahaa energiajuomiin ja ulkona syömiseen, hulppeassa talossa asuivat. Sääli, sillä nyt perhe on luisumassa ulosottoon. Ei ole enää mitään. Meilläkin on enemmän, koska ei ole velkaa ja säästöjä sentään muutama tonni. Kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää.

Vierailija
75/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jompi kumpi perheen vanhemmista viettää aikaa vauvapalstalla.

76/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestää demareita tai persuja, tai jopa sanoo ilmaisevansa mielipiteensä jättämällä äänestämättä.

Vierailija
77/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan jaksaa vastailla näihin idioottien avauksiin. Kun kukaan ei vastaisi jäisi nää turhanpäiväset avaukset palstalla tekemättä.

Vastasithan sinäkii eli idiootti 1 sinä ja minä 0.

Vierailija
78/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parheen halvempi citymaasturi on Dacia.

Vierailija
79/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen usein tunnistanut köyhän perheen siitä, että heillä ei ole rahaa käytössään, vaikka elävät varsin säästeliäästi. Avaajalle tiedoksi, ettei heillä ole myöskään omaa taloa eikä autoa, muista peleistä puhumattakaan.

Hieman outo kriteeri tuo "ylimääräinen auto". Paljasjalkaisilla helsinkiläisillä ei useimmiten ole yhtäkään, ei edes ajokorttia. Eivät he silti erityisen köyhiä ole...

Vierailija
80/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on väärässä.

Ihminen joka ei halua tuhlata rahaa viimeisimpiin hypejututtuihin tai matkustella joka lomalla ulkomailla ei välttämättä ole köyhä. Aina tulee uusi hype johon pölhöt laittavat rahansa.

Lidlin ruoat kaapissa eivät ole merkki köyhyydestä. Lidlin p-paikka on täynnä mersuja ja audeja joka päivä

Kahden auton pitäminen vaan siksi että toista ehkä toisinaan tarvitaan on merkki huonosta oman talouden suunnittelusta.

Mua vois joku ap:n kaltainen pitää köyhänä vaikka kuulun Suomen hyvätuloisimpaan kymmennykseen.

Ja miksikö kuulun? Koska en ole mennyt mukaan elintasoinflaatio/pitäävarakkuusnäyttäätuttavillejanaapureille -höpötykseen vaan olen elänyt säästeliäästi ja laittanut ylimääräiset rahat pörssiin. Todnäk aloittajalla on luottokortti tapissa ja lainan lyhennysjoustot käytetty.