Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tunnistaa köyhän perheen Suomessa?

Vierailija
19.03.2023 |

Minä voin aloittaa listan.
- Heidän talossa on vain yksi vessa.
- Ei ole ns. ylimääräistä autoa käytettävissä.
- Perhe ei koskaan ole matkustanut ulkomaille.
- Kaapeissa on vain Lidlin ja Xtran tuotteita.
- Ei ole viimeisimpiä pelikonsoleja.

Mihin muuhun olette törmännyt köyhien kanssa tai niiden kodissa

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ikinä ollut yhtään pelikonsolia, ei uutta, eikä vanhaa. Ehkä siksi lapseni opiskelevat korkeakouluissa. Köyhiä toki olemme olleet aina. Autoakaan ei minulla ole. Elämä on valintoja.

Vierailija
42/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole ikinä ollut yhtään pelikonsolia, ei uutta, eikä vanhaa. Ehkä siksi lapseni opiskelevat korkeakouluissa. Köyhiä toki olemme olleet aina. Autoakaan ei minulla ole. Elämä on valintoja.

Köyhä, ankea ja virikkeetön lapsuus luo masentuneita ja tylsiä aikuisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan tekstistä voin päätellä seuraavaa:

Hän on korkeintaan ammattikoulun käynyt. Äidinkielen arvosana ei päätä huimannut. Asuu haja-asutusalueella, koska tarvitsee vähintään yhden auton. Ns. ylimääräinen auto on aina rempattavana.

Talo kaipaa peruskorjausta, ei menisi kaupaksi nykyisessä kunnossa. Talossa on sentään ainakin kaksi vessaa. Pihalla korjausta kaipaavia autoja, tenavien polkupyöriä sikinsokin.  Teinejä ei kiinnosta koulunkäynti, ainoa harrastus on uusimmat pelikonsolit. Kukaan perheestä ei harrasta lukemista tai teatterissakäyntiä, maksullisiin liikuntaharrastuksiin ei ole kiinnostusta eikä varaa.

Isäntä haaveilee uudesta moottoripyörästä, mutta emäntä ei anna ostaa, koska perheen pitää päästä halvoille Kanariansaarireissuille. Kerran ovat käyneet. Ulkomaanreissut tehdään Tallinnanlaivoille.

Pikaruokakotiinkuljetus ei yllä heidän taloonsa asti, joten Hesellä tai grillillä käydään ns. ylimääräisellä autolla useamman kerran viikossa.

Aloittaja, kuinka monta kohtaa osui ja upposi? Onko teillä moottoripyörää? :D

Vierailija
44/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä, ankea ja virikkeetön lapsuus luo masentuneita ja tylsiä aikuisia.

pelikonsoli = virikkeellinen lapsuus?

Vierailija
45/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinpiirtein kaikki on Suomessa köyhiä.

Vierailija
46/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät:

On ulosotossa

Polttaa röökiä

Värjää hiuksia

On käynyt korkeintaan amiksen

Tehnyt lapset parikymppisenä

Kodissa on paljon tavaraa

Tyyli on 2000-lukulainen

Guessin olkalaukkua esitellään

Vierailija
47/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan WEF köyhdyttämisen agenda etenee jota hallinto ja EU komppaavat niin köyhiä on Suomessa miljoonia, se on agendan tavoite, et omista mitään...

Vierailija
48/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on päivän paras 😂. Meillä on vain yksi auto (jota käytetään todella vähän). Matkustetaan todella harvoin koska se ei kiinnosta ja on epäekologista. Pelikonsolina vanha pleikka4, Lidlissä käydään usein. Kaksi vessaa sentään löytyy ja puolen miljoonan (lähes velaton) talo ja toinen puoli miljoonaa osakkeissa mutta joo, köyhiä me ollaan.

Vierailija
49/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät raivoissaan tässä ketjussa. :D

Kaikkein köyhimmillä tuskin on varaa tai mahdollisuutta palstailla täällä. - Itsekin luulin tätä välivaiheeksi nyt huomaan,että minsuta on tullut keskiluokkainen hölmö, joka ei iki maailmassa olsi uskonut, ett on täällä vielä 10 vutta myöhemminkin viisastelemassa....

Blaablaa. Köyhä olet.

Ap;n lsitausken perusteella ilm. ainakin jossain määrin kun sinkkutalouteeni ei kuulu ylimmäräistä autoa, ei viimeisintä pelikonsolia ja wessojakin on vain yksi,  Mutta joo. Koska olen sinkku niin tietysti osan mielestä jo luuseri ja köyhä siksi, koska kaikille rikkailla on aina puoliso(ja), 

Vierailija
50/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei köyhiä tarvitse tunnistaa, paitsi tietysti ap:n, joka haluaa päteä ja leikkiä hienostorouvaa. Mielenköyhyys on köyhyyttä sekin.

Vierailija
51/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en erota köyhää muista. Pukeutuvat ja harrastavat kuten muutkin. Nuorena olin köyhä. Nyt olen keskivarakas. Vingun kyllä, kun köyhiltä aijotaan leikata. En pidä sitä oikeana. Yksi vanha auto on ja kaksi vessaa. Xtran tuotteita on kaapit täynnä. Asunto on velaton.

Vierailija
52/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät:

On ulosotossa

Polttaa röökiä

Värjää hiuksia

On käynyt korkeintaan amiksen

Tehnyt lapset parikymppisenä

Kodissa on paljon tavaraa

Tyyli on 2000-lukulainen

Guessin olkalaukkua esitellään

Kuulostaa aloittajalta. Olkalaukku ostettu Kanarialta.

Vierailija
53/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n mielestä köyhillä on kuitenkin talo. Ei kyllä minun määritelmässä ole taloa vaan vuokra-asunto.

Riippuu missä asuu. Maaseudun syrjäkylillä ja näivettyneillä pikkupaikkakunnilla monella köyhälläkin voi olla talo, kaupungeissa tai kasvukeskusten lähellä tuo on eri asia.

Vierailija
54/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmekö me kaikki joskus olla köyhiä....?

Vierailija
55/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloittajalla on kova hinku tunnistaa köyhät ihmiset ja heidän lapsensa? Lähteekö heistä jokin paha haju tai jotain muuta epämiellyttävää, joka voisi tarttua aloittajaan? Jos aloittaja asuu kalliilla alueella, niin sieltä köyhiä tuskin löytyy, joten ei ongelmaa.

Vierailija
56/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n mielestä köyhillä on kuitenkin talo. Ei kyllä minun määritelmässä ole taloa vaan vuokra-asunto.

Ak ei välttämättä tiedä vuokralla olemisesta mitään kun rikkaat aina omistavat omat talonsa.

Ihan tavalliset keskituloisetkin asuvat omakotitalossa. Maaseudulla on edullisia taloja pienituloisille.

Aloittaja ei ole rikkautta nähnytkään.

Köyhällä ei ole taloa koska se ei voi sellaista saada, koska ei saa lainaa mistään.

Vierailija
57/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu missä asuu. Maaseudun syrjäkylillä ja näivettyneillä pikkupaikkakunnilla monella köyhälläkin voi olla talo, kaupungeissa tai kasvukeskusten lähellä tuo on eri asia.

No ei ole, koska tulojen olessa 500e kuussa et saa lainaa mistään. Perintönä tietysti on voinut saada jonkun hylätyn pommin.

Vierailija
58/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sanoa, kun rikkaudet ja korkean oloinen elintasokin saattavat olla lähinnä velalla rahoitettu, toki yleensä runsas velanotto vaatii keskituloisen perheen.

Ehkä se sitten on asuminen kaupungin vuokratalossa. Ei sekään tosin välttämättä köyhyydestä kerro, mutta usein pienituloisuudesta.

Vaatteiden, auton yms perusteella on mahdoton tunnistaa köyhää nykypäivänä. Tiedän hyvin varakkaita, jotka ajaa tyyliin 2003 Fiat Puntolla ja pukeutuu vapaa-ajalla vanhaan tuulipukuun. Toisaalta tiedän aika pienituloisen, joka pukeutuu kalliin näköisesti ja ajaa velka Teslalla.

Vierailija
59/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ak ei välttämättä tiedä vuokralla olemisesta mitään kun rikkaat aina omistavat omat talonsa.

Ihan tavalliset keskituloisetkin asuvat omakotitalossa. Maaseudulla on edullisia taloja pienituloisille.

Aloittaja ei ole rikkautta nähnytkään.

Köyhällä ei ole taloa koska se ei voi sellaista saada, koska ei saa lainaa mistään.

Voihan se asua vuokralla vaikka pilkkahintaan sukulaisen talossa tai on perintönä saatu.

Vierailija
60/103 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emmekö me kaikki joskus olla köyhiä....?

Kuollessa riisumme kultakäädyt ja minkkiturkit, silloin ei enää merkitse ulkoinen, vaan sisäinen hyvä.