***ELOISAT viikonloppuna***
Kommentit (31)
yöt sen kun pahenee vaan tässä taloudessa myös... Nyt typy nukahti heti kahdeksan jälkeen ja heräsi ekan kerran jo 23.30!!!! Ja eikä olisi meinannut nukahtaa uudelleen joten tissiähän se oli annettava että sai toisen hiljaseks... No, seuraavan kerran heräsi 3.20 ja taas ei auttanut kuin tissiä tyrkätä minkä seurauksena sitten puklailtiin kaaressa ja huudettiin kun vatsaa kipristeli ylensyönnin takia semmonen pari tuntia...:((( Nyt meinaan riitti täälläkin ja otetaan kiinteät kehiin. Ensin vaan tarvii opettaa typy pullolle....:( Yksi ilta annettiin jo pullosta rintamaitoo jossa oli n. 20 ml velliä, mutta eipä sillä mitään vaikutusta yöuniin ollut. Nyt ajattelin sitten kokeilla korviketta ja siihen asteittain lisää velliä. Esikoisella tämä toimi ja jätkä posotti unta kaaliin jonnekin kuuteen seitsemään.... Tiedä sitten tästä siskosta kun on muutenkin niin täysin eri maata veljensä kanssa....
Mutta ei tätä kyllä enää jaksa. Kerta kaikkiaan menee mielekkyys kaikesta kun ei saa nukkua kun näitä #%& pätkiä vaan. Jos toi likka rupeaisi edes neljän, viiden tunnin pätkiä koisaamaan niin kristus sentään mä olisi kiitollinen.....
Tsempitykset Hannelille! Oikeesti ihanaa etten ole ainoa, jonka vauveli ei ole ymmärtänyt noiden yöunien ihanuutta!
Kauneusasiaa: Joo, jos nyt hiukset harjaa ja ponnarille laittaa, naamaan puuteria ettei kiillä ja ripsaria et edes ETÄISESTI muistuttaa ihmistä, niin siinäpä se.... Kampaajalle pitäs mennä, mutta en jaksa edes sitä.....
Menkat: pysyy poissa ja saa pysyäkin. Kierukka pitäs laitattaa vaikka tällä hetkellä olisin valmis kyllä sterilisaatioon... Harmi vaan että sitä ei laiteta alta kolmekymppisille.....
T. Pandasilmäinen oinasmamma
me käytetään sitä just nimenomaan silloin kun se räkä ei ole ns. näkyvissä ja neidin nenä menee tukkoon. eli ensin noita keittosuolatippoja että sää sen rään juoksevammaksi ja sitten vaan imetään. vauva nyt ei kauheasti siitä diggaa mutta helpottaa kyllä tukkosuutta välittömästi.....
Oinasmamma ja muut pätkänukkujat, ette ole ainoita, täällä kans yhdet sellaiset. Tyttö on taas viikon syöny yöllä koko ajan 2-3 tunnin välein. Nukkumaan alkaa siinä kahdentoista pintaan, eka syöttö n. 03. jne.... Tänään noustiin sängystä yhdeksän aikoihin, muuten ollaan kyllä tuonne 10-11 saakka kyllä viihdytty sängyssä. Vielä en oo miettiny et alkasin velliä antamaan. Kattoo nyt miten kasvaa. Ens viikolla neuvola, sittenhän tuon näkee. Esikoiselle aloin antaa velliä jo 2½ kuukautisena kun selvästi sitä kaipasi. Söi sinne asti KOKO AJAN, Siks tuntuu nyt nää 2-3 tunnin välitkin pitkiltä :).
Ja Ikarukselle vielä nenä Friidasta, kyllä musta ainakin tuntuu että lähtee syvemmälläkin oleva räkä, kun tarmokkaasti imaisee. Ja meillä ainakaan vauva ei tykkää ollenkaan huonoa tuosta toimenpiteestä, taitaa kutittaa poskionteloita kun nauraa aina.
Calathea
että aivan sama onko valvonut yöllä monta tuntia AINA herää viimeistään 7.20 kuin nakutettu tikka!!! Ja esikoinen taas koisasi viime yönä kellon ympäri ja yli klo 21-10!!!!!!!!!!!! Että hiukanko erilaiset unenlahjat näillä meidän lapsosilla! ;) Esikoisen himpula kun kerkesi totuttamaan meidät noin makoisiin yöuniin niin ei ihme jos hiukan jurppii....;))
Meillä on herätty taas klo 4 jälkeen uuteen aamuun...Leevi söi yön aikana kolme kertaa, tiheän imun kausi menossa selvästi. Kyllä se siitä sitten taas vähitellen helpottaa, kai...
Siivoamisesta oli puhetta...Minä siivoan päivittäin. Kolmen kerroksen siivoukseen menee jo aikaakin:(. Imuria siis ulkoilutetaan päivittäin ja luuttu heiluu keskikerroksessa (keittiö ja rh sekä olohuone) joka päivä, muissa kerroksissa noin joka kolmas päivä. Minulla on lievä pölyallergia ja sen lisäksi olen kamalan pedantti luonne, kaiken on oltava kunnossa. Mies ei juurikaan siivoukseen osallistu. Minä hoidan myös kaikki pyykit...silitän ja mankeloin...Joka päivä pestään kaksi-kolme koneellista pyykkiä. Mies hoitaa kaupassa käynnit ja päivällisen pöytään.
Kauneuden hoito...Minä meikkaan joka päivä...tällä iällä se alkaa olla jo ainoa vaihtoehto, jos aikoo näyttää ihmiseltä....Kampaajalla käyn joka kuudes viikko. Kosmetologilla käyn ihonpuhdituksessa pari kertaa vuodessa. Pidän kauniista vaatteista, mutta inhoan shoppailua...
Voi pahus, pakko mennä...Leevi huutaa päikkäreille kitarisat vilkkuen...Palaan...
Opemamma ja Leevi 2808
Oinasmammalle ja muille pätkänukkujille terkkuja täältäkin. Pitäisin kummallisena, jos meidän poika ei heräisi tuota kahta kolmea neljää kertaa yössä! En ole vielä edes ruvennut toivomaan itselleni pitempiä unipätkiä. Kun poika nukkui rokotuksen jälkeen koko yön heräämättä, heräilin itse kuitenkin syöttöaikoihin niin kuin ennenkin. Tottumus on toinen luonto.
Päivisinkin maito maistuu pojalle tunnin tai puolentoista välein - ja tiheän imun kausina tietysti koko ajan :), mutta ei ole käynyt mielessäkään mitään kiinteitä aloittaa. Itse asiassa melkein huolestuttaa, että tässä ei ole *enää* kuin kolme kuukautta täysimetysaikaa, kun täytyy ruveta soseiden kanssa sotkemaan! Käyköön poju toistaiseksi rinnalla ihan niin usein kuin ruokaa, läheisyyttä, rakkautta ja turvaa tarvitsee, sitä vartenhan nuo tissit mulla on olemassa. Tuskinpa tätä rippikouluikään asti jatkuu kuitenkaan.
Jaksamisia ja päiväunia myös kaikille vanhemmille!
t. Picapica ja poika 180806, joka juuri sammui päiväunille siihen aikaan, kun itselleen katsoi tänään sopivaksi.
anoppilasta kotiuduttu,yö meni hyvin tyttö nukkui oikeen hyvin n.21.30-5.00 rauhallisesti sitten alkoi ähellys..6 aikaan annoin maitoo joi vaan 70ml ja sit tunnin ähisin ja piereskeli jne..
aamulla annoin n.9 aikaan vellimaito sekotuksen..joku aika sitten joi vaan 75ml..mut nyt pitää lähtee taas..siskon syndeille..palailen..
meillä aamulla oli 60ml velliä ja loput maitoa yht.150ml ,oon antanu aamusin siks et jos tulee masu kipeeksi niin ei yöllä huutas..
uskaltaiskohan jo antaa yötä vasten?
jouduin hytkyttää neidin vaunuihin ku oli niin väsy ja pitäs synttäreille lähtee,mut lähe nyt kitisijän kanssa..sais hyssyttää koko ajan.. en ees tiiä millon kitisee nälkää ja millon mitäkin. oli pullo show semmonen mummolassa,lutkutti ja vääntelehti et onkohan se merkki et ei enään.. kotona sama juttu söi 12 aikaan 165ml ja puol kolme kitisi joten aattelin että oiskohan nälkä mut vehtaamiseks meni ja 75ml söi.. aattelin et jos yötä vasten tujauttas velliä kun ilta syöntikin on niin taiteilua..se itkee ja vääntelehtii ja suuttuu ku pullon ottaa pois..mut sit kerää maitoo suuhun ja purskauttaa pois..onko muilla pulloilijoilla tällästä/kausia?! tosi STRESSAAVAA...
k.h.p ja iida 0609
k.h.p: luulis että jos tytön masu ei vellii kestäs ni se ois jo huutanu päivisin, joten mie kyl varmaan uskaltasin antaa jo yötävasten, ei tietenkään kauheella annoksella, mutta siis pikkuhiljaa enempi ja enempi.
KORVIKKEET & KAKKA: meillä hilla kakkaa 1-2x viikossa, nyt kun se on saanu korviketta niin mahakin on toiminu tiheempään! hyvä niin.
meillä hilla herää aina 6.50-7.20.. pari kertaa on nukkunu vähän pidempään..
jaahas, jollakulla meni hermostuksen puolelle... gotta go
Ekaksi, IKARUS, suuret onnittelut !!! Ja ukolles kans :).
Vettä sataa ja harmaata on. Kohta joulukuu ja lämmintä miltei 10 astetta, kummaa! Mä taidan istuttaa kukkasipulit, mitkä syssymmällä unohtu :). Ei kai sillä väliä oo millon ne tuonne maahan lykkää, kunhan maa on sula.
Meillä neiti vaan kääntyilee. Äsken kääntyi jo mahaltaan selällee, kun olin vaippaa hakemassa, jäi siis näkemättä. Mutta eiköhän se kohta ala sujumaan sekin. Tyttö kirkuu ja itkee kun ei jaksa olla mahallaan, ja kun käännän niin itkee ja nauraa samaan aikaan. Onko tuo nyt sitä " väsynyt mutta onnellinen" .. :)) On tuo vaan niin hupsun ihana tapaus koko daami!
Nyt näytti nukahtavan tuohon lattialle, menen siirtämään sänkyyn nukkumaan.
Calathea ja Aava-pyöriäinen 28.8