Almiron pepti -korvikkeesta
Tarkoitus olisi testata kyseistä korviketta lehmänmaitoallergia-epäilyn takia. Poika 5 kk syö nannia ja hiukan rintamaitoa.
Miten olette aloittaneet antamaan almironia tai vastaavaa, suoraan siirtyneet korvikkeesta toiseen vai sekoittaneet ja siirtyneet pikku hiljaa?
Entä veden keittäminen, joka kerta keittäneet veden, vai isompi satsi ja jääkaappiin?
Jos kyseinen korvike sopinut, niin miten nopeasti oireet helpottaneet?
Käytännön vinkkejä otan kiitollisena vastaan:)
-Vanamo75
Kommentit (3)
Itse lopetin pikku hiljaan imetyksen ja siirryimme Almiron Peptiin. Kaikki lapset eivät hyväksy Almironin makua, joten voi olla aluksi helpompi, kun sekoittaa sitä vanhaan maitoon. Toki silloin oireet pysyvät kauemmin.
On hyvä muistaa, että myös Almiron Peptistä voi saada oireita. Meillä tulee taiveihottumaa. Toki oireet monella helpottuu, mutta kannattaa tarkkailla jääkö oireita. Silloin on muita " maito" vaihtoehtoja.
eli muistathan lopettaa myös itse kaikkien maitotuotteiden käytön kokeilun ajaksi. Lapsi voi oireilla myös äidinmaidon kautta.
Me siirryttiin suoraan. Jos lehmänmaitoallergia, sen parempi mitä nopeampi luopuu allergisoivasta aineesta. Olen keittänyt aamulla veden ja annostellut valmiiksi tuttipulloihin. Sitten lämmitän veden mikrossa ja lisää jauheen ja annan ns tuoreeltaan. Toimii hyvin. reisuissa toiseen pulloon jauhe valmiiksi ja toiseen vesi ja sitten sekoitan. Tuttipullotermari kantsii olla vettä varten. 2 viikoa kun käyttänyt, voi mennä maitoaletistukseen, jotta saa sitten sen kela-korvauksen.