Teini haluaa kasvissyöjäksi!! Mitä teen?
15-vuotias tyttäreni haluaa ryhtyä kasvissyöjäksi! Haluaa poistaa ruokavaliostaan siis lihatuotteet. Kalaa maitoa ja kananmunia suostuu syömään. Huoelettaa vain että kasviruu'asta ei saa tarpeeksi kalsiumia vitamiinia - ja proteiinia. Kaiken maailman hivenaineet jää saamatta! Nyt tyttö mököttää huoneessaan kun kieltäydyin. Miten selittää hänenlle että ajattelen vain hänen terveyttään.
Kommentit (46)
Ehdota että joustaa, pitää vielä kanan, maitotuotteet, kananmunat jne. Pelkkä kasvis ei oikein sisällä mitään rakennusaineita kropalle. Osalla on kala-allergia tai ei muuten tykkää. Jauhonakit voi jättää pois ja sianlihan, ellei harvoin pekoni. Naudanliha luomuna voisi sopia joillekin.
No meillä teini on opetellut kasvissyönnin myötä kokkaamaan itse, mikä on loistojuttu. Sen verran olen huolehtinut, että tuon kaupasta linssejä, papuja. härkäpapurouhetta ym, mitä nyt tarvii täysipainoiseen kasvisruokavalioon.
Vierailija kirjoitti:
Vastasyntynyt vauva otetaan hätääntyneeltä äidiltään ja heitetään teuraaksi, jotta ihmiset joita ei ole liikaa voivat lutkuttaa sille tarkoitetun maidon.
Miksi alapeukutatte faktaa?
Ole onnellinen myötätuntoisesta ja ajattelevasta lapsestasi.
Nykyään on tosi helppo tehdä kasvisruokaa, harjoitelkaa yhdessä. Lapsesi arvostaa sinua kun arvostat hänen eettistä valintaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No teet tietenkin kasvisruokaa!
Eri. En tekisi, teini voi netistä etsiä reseptejä ja opetella itse tekemään kasvisruokansa. Voi loppua innostus kyllä aika pian, mutta omapa on asiansa.
Ihanko oikeasti kodeissa syödään vain liharuokaa? Ei ihme jos raha ei riitä ruokaan, jos aamiaisella, lounaalla ja päivällisellä syödään lihaa.
Ei ihme jos ylipainoa ja suolistosairaudet räjähtävät käsiin ja sydänpolit täyttyvät kolmekymppisistä, kun ne vielä 70-80-luvulla oli kasikymppisten sairauksia. Nyt jopa teini-ikäisillä suonet tukossa ja korkeat kolestrolit, joita on ryhdytty jopa mittaamaan koulussa. Lapsilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri. En tekisi, teini voi netistä etsiä reseptejä ja opetella itse tekemään kasvisruokansa. Voi loppua innostus kyllä aika pian, mutta omapa on asiansa.
Ei kyllä lopu.
Kasvissyöjä ei syö kalaa. Niitä kasvatetaan rehuilla pienissä kalasäkeissä likaisessa vedessä. Kalat kituvat ja haukkovat kiduksia kun ne nostetaan kuivalle maalle. Raakaa puuhaa, kalastin aiemmin, mutta sitten loppui kun en enää kestänyt sitä kalojen kärsimyksen näkemistä. Kananmunaakaan en pysty enää syömään-niiden sisällä voi olla hedelmöitynyt alkio josta syntyisi elävä lintu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt ajatellaan, että tämä olisikin tosissaan tehty aloitus, tuollainen innostus voi olla juuri se sysäys, joka auttaa vähän tumpelommankin teinin alkuun ruoanlaiton taidossa. On nimittäin nähty.
Vierailija kirjoitti:
No hei jos syö kalaa, maitotuotteita ja munia, niin ei ole mitään ongelmaa. Meillä sama, ja teen koko perheen ruuat ilman lihaa, ja ei ole vaikeaa. Lihankorvikkeita on marketit pullollaan, että ei kun vaan kokkaamaan.
Eikä näitäkään ihminen tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Nyt lopetat viikkorahojen antamisen ja pistät kuukauden kotiarestiin ainakin näin aluksi.
Kelpaako heille jäätelö, raejuusto jugurtti, maitosuklaa, pitsan päälliset, liivatteella sakeutetut.. Kasvattavatko itse ruokansa..
Tee kasvislasagnea, tomaattista linssikeittoa ja kasvishernekeittoa. Syksymmällä tee vaikka kantarellikastiketta ja perunoita.
Vierailija kirjoitti:
Kasvissyöjä ei syö kalaa. Niitä kasvatetaan rehuilla pienissä kalasäkeissä likaisessa vedessä. Kalat kituvat ja haukkovat kiduksia kun ne nostetaan kuivalle maalle. Raakaa puuhaa, kalastin aiemmin, mutta sitten loppui kun en enää kestänyt sitä kalojen kärsimyksen näkemistä. Kananmunaakaan en pysty enää syömään-niiden sisällä voi olla hedelmöitynyt alkio josta syntyisi elävä lintu.
Tärkeintä on että tekee parhaansa ja tiedostaa tehotuotannon ongelmat.
- Lähes vegaani
Vierailija kirjoitti:
Syntymä on kuolemantuomio :(
Ja tää liittyi teinin kasvissyöntiin mitenkä??
Ei sun tarvitse tehdä yhtään mitään. Itse lopetin lihan, ja myös kalan, syönnin 15-vuotiaana yli 20 vuotta sitten. Äiti tuumasi vaan, että "Jaa". Tein pääosin ruokani itse. Ei ole vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
No hei jos syö kalaa, maitotuotteita ja munia, niin ei ole mitään ongelmaa. Meillä sama, ja teen koko perheen ruuat ilman lihaa, ja ei ole vaikeaa. Lihankorvikkeita on marketit pullollaan, että ei kun vaan kokkaamaan.
Miksi täytyy olla lihankorvikkeita jos on kasvissyöjä? Itse syön erittäin vähän lihaa, leikkeleitä ja makkaroita en ollenkaan. Kasvisruoista tykkään ja kalasta, mutta jotain korvikkeita, lihakorvikkeita ei tule ilmestymään omaan ostoskoriini ikinä, niistä ei tiedä mitä sisältävät kun ovat epämääräisen näköisiä kaikki. Itse kun ostaa kasvikset ja juurekset ja tekee alusta alkaen, tietää mitä syö.
Vierailija kirjoitti:
Ei sun tarvitse tehdä yhtään mitään. Itse lopetin lihan, ja myös kalan, syönnin 15-vuotiaana yli 20 vuotta sitten. Äiti tuumasi vaan, että "Jaa". Tein pääosin ruokani itse. Ei ole vaikeaa.
Tämmöistä teiniä arvostan!
Lapsi alkaa kokkaamaan itse ruokansa. Eipä siinä ole muuta ongelmaa. Tietysti katselet vähän olan yli, että syö monipuolisesti.
Kasvissyöjät kakkii kuin norsut. Kuluttavat juomakelpoista vettä. Pitää olla ulkohuussi korttelin keskellä josta otetaan multa salaattipenkkiin. Turve ei uusiudu. Maailman pelastus alkaa suurista kaupungeista.