Teini haluaa kasvissyöjäksi!! Mitä teen?
15-vuotias tyttäreni haluaa ryhtyä kasvissyöjäksi! Haluaa poistaa ruokavaliostaan siis lihatuotteet. Kalaa maitoa ja kananmunia suostuu syömään. Huoelettaa vain että kasviruu'asta ei saa tarpeeksi kalsiumia vitamiinia - ja proteiinia. Kaiken maailman hivenaineet jää saamatta! Nyt tyttö mököttää huoneessaan kun kieltäydyin. Miten selittää hänenlle että ajattelen vain hänen terveyttään.
Kommentit (46)
Jos tyttö haluaa jättää punaisen lihan pois, niin se ei ole haitaksi ollenkaan. Ei ole ongelma tuollainen ruokavalio, eikä siitä kannata ongelmaa tehdä. Kasvisruokakaan ei ole niin utopistista kuin moni luulee.
Hyvät vege-ruuat on hyviä, mutta yleensä rasvan kustannuksella. Kun ei tiedä mihin maailma on menossa niin haluan ainakin pitää itseni jokaruokaisena. Ei tarvi sitten post-apokalyptisessä Suomessa kieltäytyä rotista yms.
Vierailija kirjoitti:
Minä adoptoisin jonnekin toiseen perheeseen tuollaisen ruohonsyöjän.
🤭
Vierailija kirjoitti:
Punaisessa lihassa on rautaa. Millä korvaat sen?
Vaalealla lihalla.
Minä kertoisin teinille että OK, mutta taloudessa ei tulla kokkaamaan kahta ruokaa hänen valintansa johdosta vaan teinin pitää itse valmistaa oma ruoka jos tarjolla oleva ei ole sopivaa.
Minua huvittaa tuo B12 -vitamiinista huolestuminen. Moni sekasyöjäperhe elää nakeilla, lihapullilla, makaronilla ja perunoilla. Kukaan ei kysele heidän vitamiiniensa perään, koska onhan heidän ruokavaliossaan lihaa.