Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti pilaa poikansa häät?

Vierailija
18.03.2023 |

Vapun jälkeen nuorimies neitinsä kera astelee kirkkoon. Ovat itse hoitaneet järjestelyt. nähtyäni kutsulistan huomasin että kauempana asuvat kummit eivät olleet listalla ja yksi tätikin oli jätetty pois.

Kysyin syytä moiseen, sanoi vain ettei halua heitä elämäänsä. Kamalaa. Soitin siskolleni ja hän ilmoitti saman tien ettei tule myöskään. Eilen lauantaina 74v äitini kysyi siskoni tulosta, sanoin suoraan ettei ole kutsuttu. Äitini kimpaantui ja sanoi ettei tule hänkään lapsenlapsensa häihin. Hän soitti sukulaisille ja nyt puolet pojan suvusta boikotoi häitä.

Eikä siinä vielä kaikki, äsken poikani tuleva vaimo soitti ja sanoi että olen pilannut hänen häät. Huokaus.... Lumipalloefekti...

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap kaipaa neuvoa, tässä sellainen: nöyrry ja pyydä anteeksi sekä pojaltasi että tulevalta miniältäsi. Älä selittele tai vähättele. Jos he kysyvät jotain siitä, keille kaikille olet soitellut ja mitä sanonut, vastaa rehellisesti. Kuuntele, mitä heillä on sanottavanaan, äläkä väitä vastaan. Kerro myös, että yrität parhaasi mukaan korjata aiheuttamaasi vahinkoa ja että tästä lähtien et sekaannu asioihin, jotka eivät sinulle kuulu. Sitten soittelet läpi ne boikotoijat ja kerrot heille, että syy koko draamaan oli sinun toiminnassasi. Jatkossa mietit, mitä seurauksia lörpöttelyllä voi olla ja opettelet pitämään suusi kiinni, kun mielipidettäsi ei tarvita. Kyllä tästä jää selvä jälki sinun ja poikasi perheen väleihin joka tapauksessa, mutta vuosien kuluessa tilanne voi alkaa normalisoitua, jos nyt muutat toimintaasi.

Vierailija
62/86 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko sentään itse kutsulistalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin menossa naimisiin ja pitäisin häät niin kyllä minulla on kourallinen ihmisiä joita en yksinkertaisesti kehtaisi jättää kutsumatta. Vaikka en kauheasti tekemisissä olekaan enkä heistä erityisemmin pidä.

Näin on helppo sanoa siihen saakka, kunnes omassa suvussa mummin hautajaisiin joudutaan varmuuden vuoksi pyytämään poliisivartio, koska mielenterveysongelmainen serkkusi on ilmoittanut tulevansa paikalle ampumaan haulikolla siskonsa miehen. 

En kutsunut kyseistä serkkua häihini. Tämä ei aiheuttanut boikottiaaltoa sukulaisissa. 

Vierailija
64/86 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki hääpari päättää ketä häihinsä kutsuu mutta hyvät tavat on silti syytä muistaa.

Mitkä helkkarin hyvät tavat? Missä kohtaa tässä ei ole muistettu jotain hyviä tapoja? Mikä hyvien tapojen ongelma sulla on?

Enpä ihmettele, että juuri sinä et tajua, mitä ovat hyvät tavat. Tyylisi on röyhkeää ja huonotapaista. Et ole sosiaaliseati kovinkaan lahjakas, vaan vaikutat katkeralta ja aggressiiviselta..

Vierailija
65/86 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on nuorten ihmisten tyyli, minäminäminä ja se mitä minä haluan. Käytöstavat ja se mikä on sopivaa on todella monelle hämärän peitossa eikä se edes tunnu kiinnostavan. Kunhan minä saan mitä haluan.

Väärin! Tämä on vanhojen ihmisten tyyli. Kunhan he saavat mitä haluavat. He vetoavat perinteisiin ja heidän vaatimuksestaan häihin on kutsuttava kaikki kumminkaimat ja naapurit. Meidän häissä oli kymmeniä ihmisiä joita en ollut koskaan ennen nähnyt enkä koskaan nähnyt sen jälkeenkään, koska anoppi kutsui sinne siskonsa ja heidän perheensä. Minulla ei morsiamena ollut mitään sananvaltaa, koska vanhempani maksoivat (anoppi oli ensin ehdottanut että kulut puolitettaisiin vanhempieni ja appivanhempieni kesken, mutta myöhemmin hän ilmoitti että se oli ollut vitsi). Äitini ja anoppini ottivat yhteen kutsuvieraslistasta, tarjoiluista ja siviilivihkimisestä. Oli paskat häät ja kaikkein huonoimmin käyttäytyi anoppi.

Vierailija
66/86 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs työnsit ison nenäsi toisten asioihin. sukuriidathan tunnetusti kestää sukupolvelta toiselle. joten onnea sulle.

Vierailija
67/86 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 tosi huono

Vierailija
68/86 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko sanaakaan.

Vierailija
69/86 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että joku kutsutaan ja toinen ei, aiheuttaa tunnekuohuja. Nykyään pääasiassa nuoripari kutsuu vieraat. Jos joku muu maksaa, maksaja vo haluta kutsua 5-10 ihmistä myös juhliin. Nämä ovat kyllä yleensä ainakin toisen aviopuoliskon tuttuja myös.

Kenenkään ei pitäisi loukkaantua jos kutsua ei tule. Omat sisarukset ja vanhemmat ovat yleensä hyvän tavan mukaan kutsuttava, samoin isovanhemmat, joskin nyt korona-aikana he eivät aina halua tulla paikalle.

Muuten nuoripari päättää itse vieraistaan. Näin siis yleensä.

Vierailija
70/86 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin menossa naimisiin ja pitäisin häät niin kyllä minulla on kourallinen ihmisiä joita en yksinkertaisesti kehtaisi jättää kutsumatta. Vaikka en kauheasti tekemisissä olekaan enkä heistä erityisemmin pidä.

Näin on helppo sanoa siihen saakka, kunnes omassa suvussa mummin hautajaisiin joudutaan varmuuden vuoksi pyytämään poliisivartio, koska mielenterveysongelmainen serkkusi on ilmoittanut tulevansa paikalle ampumaan haulikolla siskonsa miehen. 

En kutsunut kyseistä serkkua häihini. Tämä ei aiheuttanut boikottiaaltoa sukulaisissa. 

Mä olin kerran tuollaisissa häissä. Olihan sekin kokemus, kun poliisipartio kävi seisoskelemassa kirkon portailla ja ajelivat edestakaisin juhlapaikan ympärillä. Sai ne kahvia ja kakkuakin, mutta boolista kieltäytyivät 😁

Vierailija
71/86 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on nuorten ihmisten tyyli, minäminäminä ja se mitä minä haluan. Käytöstavat ja se mikä on sopivaa on todella monelle hämärän peitossa eikä se edes tunnu kiinnostavan. Kunhan minä saan mitä haluan.

Väärin! Tämä on vanhojen ihmisten tyyli. Kunhan he saavat mitä haluavat. He vetoavat perinteisiin ja heidän vaatimuksestaan häihin on kutsuttava kaikki kumminkaimat ja naapurit. Meidän häissä oli kymmeniä ihmisiä joita en ollut koskaan ennen nähnyt enkä koskaan nähnyt sen jälkeenkään, koska anoppi kutsui sinne siskonsa ja heidän perheensä. Minulla ei morsiamena ollut mitään sananvaltaa, koska vanhempani maksoivat (anoppi oli ensin ehdottanut että kulut puolitettaisiin vanhempieni ja appivanhempieni kesken, mutta myöhemmin hän ilmoitti että se oli ollut vitsi). Äitini ja anoppini ottivat yhteen kutsuvieraslistasta, tarjoiluista ja siviilivihkimisestä. Oli paskat häät ja kaikkein huonoimmin käyttäytyi anoppi.

No häät nyt on yleensäkin tylsät juhlat, niin että mitä välii.

Vierailija
72/86 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa että selän takana sukulaisille marmattaminen on varmin tapa vieraannuttaa se oma lapsi perheineen.

Minun äitini harrastaa tuota. Aina kun ei saa tahtoaan läpi, alkaa se soittelu ja pauhaaminen.

Meitä hän ei olekaan sitten enää 20 vuoteen nähnytkään, koska inhoan tuota.

Vierailija
73/86 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin hyvien käytöstapojen vastaista on se että ei osallistu häihin jos on kutsuttu. Tietysti jos on sairastunut tms. on hyvä syy jäädä pois, mutta boikotointi ihan mistä syystä tahansa on huonoa käytöstä.

Vierailija
74/86 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häät ovat tylsät juhlat, jos ne kutsutaan täyteen sukulaistätejä, jotka näkevät toisiaan vain häissä ja hautajaissa. 

Vierailija
75/86 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä on kuusi tätiä. Olen tavannut neljä kerran, kahta en koskaan.

Mies ei pidä heistä.

Siltikö ne olisi kaikki pitänyt kutsua?

No ei tietenkään. Mutta noloa seuraavana vuonna mummon synttäreillä selittää, että ei saatu teiltäkään häälahjaa.

Vierailija
76/86 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häät ovat tylsät juhlat, jos ne kutsutaan täyteen sukulaistätejä, jotka näkevät toisiaan vain häissä ja hautajaissa. 

Sukulaistädit tuo parempia häälahjoja (eli laittaa tilille enemmän rahaa) kuin köyhät kaverit.

Vierailija
77/86 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaistädit tuo parempia häälahjoja (eli laittaa tilille enemmän rahaa) kuin köyhät kaverit.

Hanki parempia kavereita, jos tätien antamat kympit kiinnostavat enemmän kuin kavereiden kanssa vietetty aika. 

Vierailija
78/86 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin kutsumatta häihin henkilön, joka ei osaa käyttäytyä saatuaan alkoholia. Alkaa haastaa riitaa kaikkien kanssa, saattaa ahdistella muita seksuaalisesti, loukkaa tahallaan ihmisiä, örveltää, ei osaa juoda kohtuudella, tappelee kovaäänisesti puolisonsa kanssa jne.

Loukkaantui tietysti, mutta eipä ole suuri menetys, ettemme häntä enää juurikaan tapaa.

Vierailija
79/86 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä on kuusi tätiä. Olen tavannut neljä kerran, kahta en koskaan.

Mies ei pidä heistä.

Siltikö ne olisi kaikki pitänyt kutsua?

No ei tietenkään. Mutta noloa seuraavana vuonna mummon synttäreillä selittää, että ei saatu teiltäkään häälahjaa.

Ketään kiinnosta jonkun tädin kaameat lasimaljakot.

Vierailija
80/86 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Vain joku 70-luvulla häänsä järjestänyt voi kuvitella, että häistä voisi mitenkään jäädä voitolle.

Yksi häävieras maksaa hääparille keskimäärin 100-200€. Häiden kuluja ei mitenkään voi, eikä tietysti ole tarkoituskaan, kattaa häälahjaksi saaduilla rahoilla.