Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten en saa autossa peruutusvaihdetta päälle?

Vierailija
17.03.2023 |

Hommasin tänään käytetyn auton ja muuten auto toimii moitteetta. Paitsi en saa pakkia päälle. Se on tässä autossa edessä 1 vaihteen vieressä. Eli ylhäällä on R, 1, 3, 5. Ja alhaalla 2, 4 & 6.

Autoliikkeessä pihalla koeajon jälkeen testasin itse pakkia, mutten hoksannut miten se toimii. Kysyin myyjältä neuvoa & hän sen sai moitteetta toimimaan ja luulin, että samalla tavalla saan sen itsekin toimimaan. Vaan väärässä olin.

Onneksi muutamassa kaupassa voi ajaa ruudussa eteenpäin, ettei tarvitse peruuttaa.

Mutta tämä taloyhtiön piha on onneton. Kullakin on oma tolppa-paikka ja tässä ei voi eteenpäin mennä. Ainoastaan peruuttamalla on omalta paikalta poistuttava tielle. Niinpä jouduin jättämään auton tien reunaan. Että voin jatkaa matkaa suoraan eteenpäin.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opel Vectra farmari

Juu ja vaihdekepissä on sisällä se "nostettava rengas". Sen olen nostanut ylös ja painoin vaihdekepin ihan vasempaan laitaan. Ei auto lähde peruuttamaan, vaan jatkaa matkaa eteenpäin.

Mikä vuosimalli, mikä moottori, paljonko sillä on ajettu?

2008 tai vanhempi, veikkaan.

Veikkaan myös että 2.2 bensa ja 6v manuaali.

Vierailija
22/53 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko tämä:

kytkinkäpälän päässä olevassa vaijerin kierteessä oleva puolipallon muotoinen kierteellinen säätöruuvi (muovia tms) ei pidä.. kytkimen säätö löystyy/ ei pysy kohdallaan.. aiheuttaa irroitusongelman.(M8 tuplamutterit taakse,niin pysyy säädöissä.

Luultavasti autosi vaihdevivusto vetelee viimeisiä tai kaipaa säätöä. Säätö on helppo tehdä normaalin kiintoavaimen lisäksi tarviset vain sopivan poranterän, ohjeet löydät esim. Haynes:n korjauskäsikirjasta.

Jos olisi kytkimen säädöistä kiinni, eiköhän se näkyisi jo vaihtamisessa ylipäätään. Kun yksittäinen vaihde ei mene päälle, silloin on valitsimessa, sen ohjaamissa ohjurissa tai itse rattaissa jotain pois paikaltaan. Kaikki aika tympeitä vikoja joihin ei M8-mutterit auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei ole pila, katso tosiaan kuten kaikki ovat ohjeistaneet sinua, onko siinä vaihdekepissä nostettava ja liikkuva osuus sen nuppipään alla, josta yleensä vaihdat vaihdetta, ja opettele myös siirtämään se vaihdekeppi samalla, kun sitä osaa liikutat autosta riippuen ylös tai alas siellä sitä pitäen, ihan ääriasentoon alas oikealle. Kytkin aina tuntumassa ja vain vähän kaasua, niin et pääse vahingossa eteenkään rymähtämään, jos et peruutusvaihdetta saanut paikalleen.

Vierailija
24/53 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivele autosi ohjekirja esiin, kai siinä on sellainen? Sieltä yleensä löytyy ohje, miten toimii.

Vierailija
25/53 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opel Vectra farmari

Juu ja vaihdekepissä on sisällä se "nostettava rengas". Sen olen nostanut ylös ja painoin vaihdekepin ihan vasempaan laitaan. Ei auto lähde peruuttamaan, vaan jatkaa matkaa eteenpäin.

Mikä vuosimalli, mikä moottori, paljonko sillä on ajettu?

2008 tai vanhempi, veikkaan.

Veikkaan myös että 2.2 bensa ja 6v manuaali.

Moneenko uudempaan Vectraan olet törmännyt? Eikö niiden valmistus loppunut 2008?

Vierailija
26/53 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä myyjäliikkeeseen pyytämään opastusta.

Vierailija
27/53 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sama dieselvectra, johon sopivasta bensasta joku kyseli?

Vierailija
28/53 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Itku sentään ... kun niin totta)

Vierailija
29/53 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opel Vectra farmari

Alku menee ihan hyvin. Kun olet siinä vasemmassa laidassa, työnnä keppi eteenpäin ykkösen viereen ja peruuta.

Vierailija
30/53 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ekaa kertaa vieraalla/uudella autolla liikenteeseen lähtiessä käynyt läpi vaihdelaatikkoa, pissapojan/pyyhkimien toimintaa, peilien säätöä, käsijarrua, hätävilkkujen namiskaa ym?!

Parempikin ettet saa sitä koslaasi liikenteeseen.

Ime sinä visvaista vi tt u a.

Vierailija
31/53 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusakoski hoitaa kepakkoautot. ;-)

Kepakkoautothan toimivat kaikki samalla tavalla, pidä vaan merkki ja malli salassa ja kuva varsinkin.

Vierailija
32/53 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähin setä panee mielellään.

Vierailija
33/53 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni osti uuden auton ja kun lähdin sillä ekaa kertaa liikenteeseen, piti todellakin kaivaa manuaali hanskalokerosta ja tutkia, miten pakin saa päälle.

Olen se blondivitsien blondi ja olin hyvin vähällä lähteä hakemaan naapurista miehen apuun kun en tajunnut mistä RENKAASTA ohje selittää, meen ulos potkimaan renkaita vai häh. Vaihdekepissä on siis rengas jota pitää nostaa että pakin saa päälle. Löytyihän se sitten ja pääsin matkaan.

Käännän työkseni käyttöohjeita ja olisin todellakin käyttänyt tossa selvyyden jotain muuta sanaa kuin rengas.

Vierailija
34/53 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti pois, vaarallinen itselleen ja etenkin muille!

Vierailija
35/53 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko siinä lähettyvillä joku about keski-ikäinen mies? Kysy siltä.

Vierailija
36/53 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni osti uuden auton ja kun lähdin sillä ekaa kertaa liikenteeseen, piti todellakin kaivaa manuaali hanskalokerosta ja tutkia, miten pakin saa päälle.

Olen se blondivitsien blondi ja olin hyvin vähällä lähteä hakemaan naapurista miehen apuun kun en tajunnut mistä RENKAASTA ohje selittää, meen ulos potkimaan renkaita vai häh. Vaihdekepissä on siis rengas jota pitää nostaa että pakin saa päälle. Löytyihän se sitten ja pääsin matkaan.

Käännän työkseni käyttöohjeita ja olisin todellakin käyttänyt tossa selvyyden jotain muuta sanaa kuin rengas.

Raivostuttavaa että käyttöohjeita "kääntävät" henkilöt jotka eivät ole kohdetta koskaan edes nähneet, saatikka opetelleet käyttämään,  termitkin hukassa,

Vierailija
37/53 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olen muka vaarallinen liikenteessä muille, jos tuolla autolla eteenpäin pääsee? Sehän se on tärkeämpää, kuin peruuttaminen.

Ja miehelle kävin autoa eilen illalla näyttämässä. Ei hänkään pakkia saanut päälle ja tuumi, että olet sitten pakittoman auton hommannut. Moitti muutenkin auton vaihteita. Minusta taasen vaihteissa ei ole mitään vikaa.

Vierailija
38/53 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras olisi jos ap ei saisi mitään vaihdetta päälle.

Vierailija
39/53 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olen muka vaarallinen liikenteessä muille, jos tuolla autolla eteenpäin pääsee? Sehän se on tärkeämpää, kuin peruuttaminen.

Ja miehelle kävin autoa eilen illalla näyttämässä. Ei hänkään pakkia saanut päälle ja tuumi, että olet sitten pakittoman auton hommannut. Moitti muutenkin auton vaihteita. Minusta taasen vaihteissa ei ole mitään vikaa.

Paljastat että olet lähtenyt liikkeelle perehtymättä edes tärkeimpiin hallintalaitteisiin. Olitko humalassakin?

Vierailija
40/53 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusakoski vetää vaikka kelkkana kepakkoauton lavalle, Eikös siitä saa jopa 500 euron palkkion ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan