Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko pettämisen anteeksi?

Vierailija
17.03.2023 |

Yhden illan juttu kyseessä.

Kommentit (756)

Vierailija
81/756 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole ollut puhetta että nyt menee huonosti ja tälle on jotain tehtävä niin ei olisi tarvetta antaa pettämistä anteeksi.

Koska hän on valinnut tehdä niin omasta omahyväisyydestä.

Olin pitkässä suhteessa jossa oli myös huonoja aikoja. Siltikään kumpikaan meistä ei valinnut pettämistä. Pari vuotta kärvisteltiin ja erottiin.

Toista ihmistä ei voi omistaa vaikka hakisi kirkon ja tuomarin siunauksen liitolle. Avo/avioliitossa toisellakin osapuolella säilyy omat aivot ja tahto mitä haluaa tehdä. Tämä news fläshinä näille avoimen suhteen huutelijoille.

Vierailija
82/756 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin anteeksi, kun odotin esikoista.

Ei olisi kannattanut. Siellä se taustalla kummiteli ja eroon päädyttiin myöhemmin. Häntäheikki ei osannut jättää yhteen kertaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/756 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin. Meillä on hyvä suhde, en heittäisi sitä pois minkään satunnaisen panon takia. Jos puoliso rakastuu toiseen, se ei olekaan sitten enää minun päätökseni. Ei ketään voi pitää väkisin.

Minusta taas suhde ei voi olla hyvä, jos toinen pettää. En pysty irrottamaan pettämistä olemaan jotenkin aivan irrallinen, erillinen asia jolla muka ei ole mitään tekemistä suhteen kanssa. Mielestäni hyvää suhdetta ei voi olla ilman uskollisuutta.

Vierailija
84/756 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana olevan pettäminen on yksi törkeimmistä ja anteeksiantamattomimmista teoista.

Halveksittava sellainen pettäjä on.

Vierailija
85/756 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en. pettäjä ulos välittömästi. ensin kyllä sais mies pataan, ja miksei myös nainenkin kun on se tasa-arvo ja kaikki. jos pettää, niin luonteen lujuus ei vastaa minun käsitystäni suoraselkäisestä miehestä.

Vierailija
86/756 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin ja sairastuin itse psyykkisesti. Päädyttiin lopulta eroon. Enää en antaisi.

Ehdottomasti ei, jos petetyllä on vähääkään alttiutta psyykkisiin sairauksiin tai valmiiksi jo lievä masennus tms. niin ei todellakaan pettämistä anteeksi! Vaikka kuinka kiemurtelisi jaloissa että "En enää ikinä! Olet mun ainoa!", niin ole lujana!

Todennäköisesti se mies tietää jo, että petetyllä on itsetunnon kanssa haasteita tai muuta vastaavaa, ja kokeilee kepillä jäätä, että pääseeköhän tästä kuin koira veräjästä. Kotona syli ja kodin ulkopuolella myös. Tyyppi haluaa poimia rusinat pullasta.

Mieluummin lyhyen aikaa surullinen ja yksin ja eronnut kuin jauhaa tuollaisessa suhteessa itsensä ja psyykeensä tomuksi.

Jos sitten eron jälkeen on mietitty asioita, ja ehkä kasvettu, niin silloin vasta voi edes harkita haluaako enää tätä pettäjää elämäänsä.

Eroa ensin ja mieti rauhassa onko se oikeasti hyvä kumppani, älä jää suhteeseen miettimään onko se hyvä kumppani.

Olisipa joku sanonut tämän mulle 10 vuotta sitten niin moni asia voisi olla toisin.

Vierailija
87/756 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerta ehkä menisi jos siitä alkaisi todellinen käsittely että mikä moiseen ääliömäisyyteen on johtanut. Jos pska käytös jatkuisi millään lailla niin silloin potkisin idiootin pihalle.

Vierailija
88/756 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jäi kiinni treffipalstoilla olemisesta. Tinderissäkin oli mätsejä runsaasti. Ei omien sanojensa mukaan tavannut ketään. Jatkoin suhdetta. Se oli virhe, luottamus ei palannut vähimmässäkään määrin. Samalla katosi arvostus häntä kohtaan.

Vierailija
89/756 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaisin. Meillä on hyvä suhde, en heittäisi sitä pois minkään satunnaisen panon takia. Jos puoliso rakastuu toiseen, se ei olekaan sitten enää minun päätökseni. Ei ketään voi pitää väkisin.

Minusta taas suhde ei voi olla hyvä, jos toinen pettää. En pysty irrottamaan pettämistä olemaan jotenkin aivan irrallinen, erillinen asia jolla muka ei ole mitään tekemistä suhteen kanssa. Mielestäni hyvää suhdetta ei voi olla ilman uskollisuutta.

No mutta vaikka sinusta suhde ei voisi olla hyvä, jonkun muun mielestä se voi olla. Ihmiset on erilaisia ja pettävät eri syistä. Jotkut voivat jopa rakastaa vilpittömästi ja romanttisesti kahta eri ihmistä.

Vierailija
90/756 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta vaikka sinusta suhde ei voisi olla hyvä, jonkun muun mielestä se voi olla. Ihmiset on erilaisia ja pettävät eri syistä. Jotkut voivat jopa rakastaa vilpittömästi ja romanttisesti kahta eri ihmistä.

Pettämistä ei tuolla tavalla voi oikeuttaa silloin kun on selvästi sovittu että ei petetä.

Vierailija
91/756 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi anteeksi. Suhdetta en enää ainakaan jatkaisi. Minulle luottamus on kaikki kaikessa.

Entinen avovaimo petti minua ja jotenkin pystyin sen antamaan anteeksi. Hän otti sen jotenkin lupana jatkaa toimintaansa eikä siitä mennyt kuin muutama kuukausi, kun jäi kiinni uudestaan. Se suhde loppui sitten siihen.

Vierailija
92/756 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekemistä vilpittömästi rakastamisella on pettämisen kanssa? Silloin täytyy olla avoin suhde tai jokin polyamoriakuvio, mutta niilläkään ei ole mitään tekemistä pettämisen kanssa.

Vierailija
93/756 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi anteeksi missään tapauksessa. Olen itse sitoutunut suhteeseen ja aion sitä kunnioittaa. Vaikka rakastankin puolisoani niin en kykenisi antamaan anteeksi sitä että hän ei kunnioittaisi parisuhdettamme. Tällaisessa tilanteessa olisi ainut vaihtoehto eroaminen. M 43

Vierailija
94/756 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tällä hetkellä. Meillä on aktiivinen ja hyvä seksielämä ja suhtaudumme toisiimme arvostaen. Miehen uskottomuus ei olisi mitenkään perusteltua.

Jos olisin äkäinen enkä haluaisin seksiä enkä sanoilla ja teoilla osoittaisi ihailua ja rakkautta kumppaniani ja hänen kehoaan kohtaan, olisin aika naiivi jos suhtautuisin pettämiseen jyrkästi, olisinhan tällöin jo itse pettänyt hänen odotuksensa parisuhteelta.

Vierailija
95/756 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antais...vaikka itse petin huonossa suhteessa ja kaduin.. ja kadun.

Vierailija
96/756 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettämistä ei tuolla tavalla voi oikeuttaa silloin kun on selvästi sovittu että ei petetä.

En ollut oikeuttamassa pettämistä. Yritin vain kertoa, että jollain voi olla aivan hyvä suhde ja silti syystä tai toisesta päätyy pettämiseen. Ihmiset ovat niin erilaisia, että ei pettäminen aina tarkoita huonoa suhdetta. On ihan hyvä ratkaisu silloin erota, mutta ihan hyvä ratkaisu voi myös olla suhteeseen jääminen. Petetty osapuoli saa päättää ja vain hän voi sanoa, oliko päätös oikea vai väärä.

Vierailija
97/756 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tällä hetkellä. Meillä on aktiivinen ja hyvä seksielämä ja suhtaudumme toisiimme arvostaen. Miehen uskottomuus ei olisi mitenkään perusteltua.

Jos olisin äkäinen enkä haluaisin seksiä enkä sanoilla ja teoilla osoittaisi ihailua ja rakkautta kumppaniani ja hänen kehoaan kohtaan, olisin aika naiivi jos suhtautuisin pettämiseen jyrkästi, olisinhan tällöin jo itse pettänyt hänen odotuksensa parisuhteelta.

Tiedoksesi, että pettäminen ei monestikaan riipu seksin määrästä/saannista suhteessa vaan voi johtua esim pettäjän itsetunnon ongelmista, ihailun/huomion hakemisesta.. tietty huonosta suhteestakin. No yhtä kaikki vaikka selityksiä kerroinkin, niin pettäminen on kuitenkin moraalinen valinta ja ihan hyvin voi olla pettämättä.

Vierailija
98/756 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaana ollessa voi olla äkäinen eikä välttämättä joka päivä ja yö pysty toisen ihailuun. Eli olenko naivi jos suhtaudun raskaana olevan pettämiseen jyrkästi?

Vierailija
99/756 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskaana ollessa voi olla äkäinen eikä välttämättä joka päivä ja yö pysty toisen ihailuun. Eli olenko naivi jos suhtaudun raskaana olevan pettämiseen jyrkästi?

🤣🤣🤣

Ai niin unohdin palstan keskimääräisen ÄOn joten rautalankaa: en tarkoita tilapäistä tilannetta vaan pitkään jatkunutta arvostuksen ja seksin puuttumista.

Vierailija
100/756 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksesi, että pettäminen ei monestikaan riipu seksin määrästä/saannista suhteessa vaan voi johtua esim pettäjän itsetunnon ongelmista, ihailun/huomion hakemisesta.. tietty huonosta suhteestakin. No yhtä kaikki vaikka selityksiä kerroinkin, niin pettäminen on kuitenkin moraalinen valinta ja ihan hyvin voi olla pettämättä.

Minulta kysyttiin antaisinko minä pettämisen anteeksi ja vastasin siihen. Minulta ei kysytty mistä pettäminen yleensä johtuu joten en vastannut siihen.

Minun kumppani ei kärsi itsetunnon puutteesta eikä hae muilta ihailua. Seksin puutteesta varmasti kärsisi kuten minäkin.