Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen huolissani suolistoni toiminnasta

Vierailija
17.03.2023 |

Olen paskantanut tänäänkin jo 3 x. Äsken heti ruoan syömisen jälkeen kova hätä ja pakko juosta vessaan. Vähän ripulilla. Suoli on yli aktiivinen.
Mikä tähän auttaa? Tuntuu että mitä kevyemmin syön niin sitä enemmän tulee tavaraa pihalle..

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti lisätä vielä kasviöljyt

Vierailija
42/47 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronarokotteen aiheuttamat turbosyövät räjähtäneet. Monilla todettu syöpä ja siitä viikon päästä kuolleet.

Saisiko lähdettä tähän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö ruisleipää? Vähennä viljojen syöntiä. Ala syödä epäterveellisemmin. Valkoista leipää ja vähemmän kuituja.

Liika viljojen syönti voi aiheuttaa vatsavaivoja. Vähennä myös maitotuotteita. Juotko paljon kahvia? Saa suolen toimimaan nopeasti. Vähennä siis kahvia myös.

Miksi alapeukut? Itellä ollut samaa ongelmaa. Ei kannata syödä liian kuitupitoisesti ja kevyesti jos ei halua ripulia. Ei tietenkään ole hyvä syödä pizzaa koko ajan, mutta kannattaa lisätä rasvaa ruokavalioon. Rasva ja valkoinen leipä aiheuttaa ummetusta, joten toimii ihmisellä jolla on AP n ongelma. Sen lisänä voi syödä salaattia ja marjoja. Puhun omasta kokemuksesta. Koin ahaa-elåmyksen kun olin kerran lomalla etelässä ja totesin, että maha voi paremmin verrattuna siihen kun olen Suomessa. Ulkomailla ollessani en syönyt puuroa, maitoa, enkä ruisleipää vaan sämpylää ja hedelmiä aamupalaksi. Ei myöskään makaronia eikä spagettia, vaan lihaa ja perunoita. Ei ollut ripulia eikä ummetusta! Kun palasin Suomeen aloin taas syödä puuroa, ruisleipää jne... Vatsaoireet palasi parissa viikossa.

Suomessa on todella paljon suolistosairaita ihmisiä vaikka kaikki syö puuroa, viljoja jne... Itse epäilen että nämä nimenomaan aiheuttaa vatsavaivoja liikaa syötynä. Aamupalalla puuroa, lounaalla pastaa, ruokajuomaksi maitoa... Kaikki nämä kuplii suolistossa aiheuttaen ilmavaivoja ja ripulia. Jos kärsii ummetuksesta niin toki silloin näistä on apua. Ongelma on se, että Jos ruokavalio koostuu liikaa näistä, niin lopputulos on ripuli.

Kokeile viikko AP näillä ohjein. Aamupala vehnäsämpylä lisukkein, hedelmiä. Lounas lihaa ja perunaa. Välipala vaikka pulla tai kroisantti, ehkä banaani tai hapanta jogurttia.

Illallinen vaikka kanafileetä ja bataattia. Iltapala sämpylä. Ruuan kanssa voi syödä salaattia, mutta ei isoja määriä, muuten taas mahan toiminta tehostuu.

Vehnäsämpylät, pullat, croissantit on vähän ravintoköyhiä.

Vierailija
44/47 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

VHH auttaa tähänkin. Suoli kuntoutuu kun roskahiilarit ja viljat vähenee ruokavaliossa.

Vierailija
45/47 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronarokotteen aiheuttamat turbosyövät räjähtäneet. Monilla todettu syöpä ja siitä viikon päästä kuolleet.

On vastenmielistä lukea moista puppua, saattaa aiheuttaa aivan turhia pelkoja joillekin herkille ihmisille.

Vierailija
46/47 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita eri vaihtoehtoja: verikokeella voi poissulkea keliakian ja laktoosi-intoleranssin. Stnlabuin pääsee ilman lähetettä näihin. Sitten tähystyksessä eli gastroskopia ja kolonoskopia selviää vatsxn ja ruokatorven kunto ( poissulkee helikobakteerin ja refluksin sekä IBD-sairaudet suolistosta). Itsellä ja lapsella ollut vatsavaivoja, joten tutuiksi tulleet tutkimukset. IBS eli ärtyvä suoli myös mahdollinen. Ei ole vaarallinen mutta ikävä.

Vierailija
47/47 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up