Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se tunne kun sun yläasteaikainen koulu"kaveri" kertoo lehtijutuissa olleensa koulukiusattu vaikka oli kiusaaja

Vierailija
17.03.2023 |

Se tunne kun sun yläasteaikainen koulu"kaveri" kertoo lehtijutuissa olleensa koulukiusattu vaikka oli kiusaaja ja sä itse olit se kiusattu. Tää kiusaaja on näemmä menestynyt sittemmin, ja jokaisessa lehtijutussa väittää olleensa kiusattu, vaikka oli itse kiusaajien puolella kun mua kiusattiin ja mun piti vaihtaa luokkaa enkä malttanut odottaa yläasteen loppua, jotta pääsin kiusaajista eroon.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki koulukiusaajat Siperiaan, pakkotyöleirille

Vierailija
2/37 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla molempia, ihmiset myös kokee asiat eri lailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on trendi, että kaikki menestyvät ovat koulukiusattuja. Mainitse yksikin kuuluisuus joka ei olisi. Paitsi se yksi duudsoni, joka on sanonut olleensa kiusaaja.

Vierailija
4/37 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusatut voivat olla myös kiusaajia. Häviä toiselle pura katkeruutta vielä heikompaan.

Vierailija
5/37 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Sama jatkuu aikuisena, eli kiusaaja voi tuntea olevansa kiusattu työelämässä. Ihan turha sanoa, että muistatkos mitä sanoit ja mitä teit, mutta ei: häntä kiusattiin. Valikoiva muisti.

Vierailija
6/37 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuushäiriöiset tekevät tuota, että vaihtavat roolit päinvastaisiksi.

Vaikka se tuntuu ällistyttävältä ja loukkaavalta, niin kannattaa mieluummin asennoitua siihen tietolähteenä. Noin toimivat eivät hoksaa paljastavansa kaikki tekonsa puheissaan. Se mistä muita syyttävät on todellisuudessa heidän omia tekojaan. On hauskaa kuunnella mitä kaikkea paljastavat.

Vierailija
7/37 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis,

On myös sellaisia kiusaajia jotka piilottavat sen.

Esim. meillä (pieni kyläkoulu) oli usein tyttöjen liikuntatunti niin että useammalta luokalta (=eri ikäisiä) oli samalla tunnilla että saatiin edes jollain tavalla pelejä ym. pidettyä.

Suurin osa otti hyvin pienemmät huomioon jne. mutta yksi (joka lipoi opettajia ja siksi usein sai 'avustaa' heitä) oli ihan hirveä.

Opettajan läsnäollessa oli itse avuliaisuus ja aurinko, -kun opettaja ei nähnyt huusi ja raivosi ilkeästi pienemmille.

Ja tuon tiesivät kaikki, pl. opettajat, mutta kukaan ei sanonut mitään. Sitten hän vielä sai STIPENDIN siitä avuliasuudestaan ja kiltteydestään, mitä siis 100% oli VAIN silloin kun opettaja/t oli näkemässä.

Vierailija
8/37 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on pskapuhetta. Kukaan normaali ei kiusaa toista, ei ole tarvetta painaa toista alas ellei jotain ole pielessä.

Vierailija
9/37 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persoonallisuushäiriöiset tekevät tuota, että vaihtavat roolit päinvastaisiksi.

Vaikka se tuntuu ällistyttävältä ja loukkaavalta, niin kannattaa mieluummin asennoitua siihen tietolähteenä. Noin toimivat eivät hoksaa paljastavansa kaikki tekonsa puheissaan. Se mistä muita syyttävät on todellisuudessa heidän omia tekojaan. On hauskaa kuunnella mitä kaikkea paljastavat.

Tää on totta

Vierailija
10/37 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusatut voivat olla myös kiusaajia. Häviä toiselle pura katkeruutta vielä heikompaan.

Ei kiusattu ole heikko. Kiusaaja on. Vielä heikompi se jota on kiusattu ja tietoisesti sen saman pskan pahan olon siirtää eteenpäin.

Vierailija
11/37 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on pskapuhetta. Kukaan normaali ei kiusaa toista, ei ole tarvetta painaa toista alas ellei jotain ole pielessä.

Ihmisten käsitys siitä mikä kiusaamista on vaihtelee, moni on liian herkkä ja ottaa pienenkin vitsin kiusaamisena.

Vierailija
12/37 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nämä asiat ole aina ihan yksiselitteisiä. Lapsi voi olla vaikka sosiaalisesti kömpelö ja hänellä ei ole siksi kavereita. Kyseinen lapsi sitten kokee, että kaikki muut kiusaavat häntä jättämällä pois porukoista ja muut kokevat, että tämä lapsi on kiusaaja, koska sanoo ilkeitä asioita. 

Vierailija
13/37 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nämä asiat ole aina ihan yksiselitteisiä. Lapsi voi olla vaikka sosiaalisesti kömpelö ja hänellä ei ole siksi kavereita. Kyseinen lapsi sitten kokee, että kaikki muut kiusaavat häntä jättämällä pois porukoista ja muut kokevat, että tämä lapsi on kiusaaja, koska sanoo ilkeitä asioita. 

Juu no tässä ei nyt ollut kyse sellaisesta.

Vierailija
14/37 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiusattiin ala-asteella, ja kun yläasteella olin rohkeampi, aloin kiusata muita. Siksi, että oli pakko ottaa kiusaajan rooli, että minua pelättäisiin, eikä enää kiusattaisi. En ole ylpeä tästä, enkä halua selitellä. Tämä oli minulle selviytymiskeino.

Yläasteella oli paljon enemmän oppilaita, eikä valtaosa tiennyt, että minua oli alaluokilla kiusattu.

Vierailija
15/37 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään kokemamme vääryys ei oikeuta vahingoittamaan muita. Mikään ei oikeuta väkivaltaan.

Vierailija
16/37 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten käsitys siitä mikä kiusaamista on vaihtelee, moni on liian herkkä ja ottaa pienenkin vitsin kiusaamisena.

Su vitseissä on vika jos niistä joku suuttuu. Keksi parempia vitsejä äläkä keneenkään henkilöön kohdistuvia.

Aloituksen kiusaaminen oli yläasteaikaan pukeutumisen arvostelua, isoon ääneen porukalla, kävelytyylin, kaiken mahdollisen arvostelua, porukalla avoimesti toiselle nauramista, huorittelua jne. Jos tuollaisessa on mukana koko yläasteen samassa kaveriporukassa ja vielä tulee sanomaan pokkana olleensa kiusattu, niin väitän, että valehtelee.

Vierailija
17/37 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Geenit menee miten menee

Vierailija
18/37 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiusattiin ala-asteella, ja kun yläasteella olin rohkeampi, aloin kiusata muita. Siksi, että oli pakko ottaa kiusaajan rooli, että minua pelättäisiin, eikä enää kiusattaisi. En ole ylpeä tästä, enkä halua selitellä. Tämä oli minulle selviytymiskeino.

Yläasteella oli paljon enemmän oppilaita, eikä valtaosa tiennyt, että minua oli alaluokilla kiusattu.

Olen aloittaja ja sanon et sun keino oli täysin väärä. Itse otin roolin, ettei kenenkään tarvitse mulle tulla enää haastamaan. En kiusannut ketään, olin kiltti silti. Ei se ole muiden vika et mua on kiusattu. Kiusaaminen pitää lopettaa eikä jatkaa. Aina olen ollut kiusattujen puolella.

Vierailija
19/37 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei määritä toisen kokemusta. Toki tunnekylmiä paskiaisia suututtaa, kun toiset osaa tuntea ja elää.

Luulisi tunnekylmillä jäävän vähän yksiulotteiseksi, kuin mustavalkokuva. Muille elämä on tuskineenkin kaikissa väreissä.

Vierailija
20/37 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että tiedän, kenestä puhut. Sympatiaa kerjää. Ällöttävä tyyppi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi