Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomanneet, että kaupassa myytävän jauhelihan maku on muuttunut?

Vierailija
17.03.2023 |

Tarkoitan näitä pakattuja jauhelihoja.
Mielestäni parin vuoden aikana liha on oudon makuista, en sitä makua osaa kuvailla. Sanotaanko vaikka härskiintynyt tai muuten oudohko.
Ei oikein tee enää mieli syödä mutta valitettavasti joudun ostamaan nauta-sikaa hinnan vuoksi ja kun sen maustaa hyvin, kyllä sitä sitten syö mielummin kuin nälässä on.

Olen pohtinut, että kai sitä täytyy alkaa ostaa lähituottajalta tai kauppahallista lihoja.

Tässäkin mietin mitä teen kaapissa olevalle jauhelihalle, että ruoka olisi maistuvaa. Lihapullia ehkä, joissa hyvin mausteita ja vielä kastike päälle.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina tätä samaa ja maku ei ole muuttunut miksikään. 

Atria Parempi Nauta Jauheliha 10% 400g

https://www.atria.fi/tuotteet/jauhelihat/atria-400g-parempi-nauta-jauhe…

Jotain muita kun kokeilin niin petyin makuun ja saattoi lähteä kamala haju jo pannulla ruskistaessa vaikka oli hintavaakin paisti jauhelihaa. 

Vierailija
22/33 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hyvä ihminen ostaa pelkää naudan jauhelihaa, tosin sekin maistuu ja haisee paskalle. Mä en ole ostanut eläissäni nauta sikaa, yök.

Ei haise kaikki naudan jauheliha paskalle. Kokeilehan tätä sillä minä olen tosi ronkeli jauhelihan suhteen ja tämä ei haise pahalle. 

https://www.atria.fi/tuotteet/jauhelihat/atria-400g-parempi-nauta-jauhe…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tapana kuivattaa jauheliha jääkaapissa. Laitan siivilään talouspaperia ja jauheliha siihen päälle ja yön yli jääkaappiin. Pannulle sitten paljon voita paistamiseen.

En tykkää sianlihan mausta joten ostan aina nautaa tai lammasta. Lammas vaatii rosmariinia mausteeksi, siitä saa hyvät laatikkoruoat.

Vierailija
24/33 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tapana kuivattaa jauheliha jääkaapissa. Laitan siivilään talouspaperia ja jauheliha siihen päälle ja yön yli jääkaappiin. Pannulle sitten paljon voita paistamiseen.

En tykkää sianlihan mausta joten ostan aina nautaa tai lammasta. Lammas vaatii rosmariinia mausteeksi, siitä saa hyvät laatikkoruoat.

Lapaselle maistuva makaronilaatikko, yhhh Kerro, minkä lihanjalostamon lammasjauhiksesta ei tule lapasefektiä? Jostakin syystä mun ostamista lähes kaikista lampaanlihoista on tullut tuo efekti. Kauppahallia tai lihakauppaa meidän kylillä ei ole, on pakko tyytyä markettien valikoimiin.

Vierailija
25/33 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissalle on toistaiseksi maistunut.

Vierailija
26/33 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän johtuu siitä, että jauhiksesta on poistettu koronatransponderipulveriainesosa. Nyt se on taa tuttua turvallsita sikanautaa.

Vierailija
27/33 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on nauta-sikaa,niin se sianliha siinä haisee pahalle,pelkkä naudanliha ei haise...varmaan siinäkin,jos liha vanhempaa,niin alkaa haisemaan enemmän?

Vierailija
28/33 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai on nauta-sikaa ja sika-nautaa,eli toisessa toista enemmän? aina oppii uutta

Vierailija
29/33 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa jauhelihaa se on, kuin ennenkin.

Halpa jauheliha tehdään aina ruhon huonoimmista osista, johon jauhetaan eläimen aivot, munuaiset, sun muu roska.

Paistijauheliha jauhetaan ruhon paisti osista, siksi se on kalliimpaa.

Ostan aina naudan paistijauheliha.

Siitä teen pippuripihvit, lihapullat, ja lihamurekkeen.

Sitä käytän myös keittoihin ja laatikoihin.

Eihän kukaan syö jauheliha ruokia joka ikinen päivä. Joten silloin kun jauhelihaa ostaa, voi ostaa laadukasta jauhelihaa.

Hahah jep, ihan varmasti munuaisia jauhelihassa. Ken on joskus munuaisista ruokaa laittanut, tietää kyllä että sen kyllä huomaisi jos näin olisi :-D

Oikeastihan jauhelihalle on kyllä varsin tarkat kriteerit että sitä saa jauhelihan nimellä myydä. Lihan pitää olla leikattua eikä koneellisesti erotettua ja ruhosta jauhelihaan kelpaavat vain ns. luurankolihakset eikä esimerkiksi sydänlihas joka lasketaan sisäelimeksi.

Vierailija
30/33 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin jossain usein Citymarketeissa tarjouksessa olevassa nautasiassa on mielestäni aiempaa paljon enemmän sianlihaa ja se maistuu voimakkaasti sialta. Olen tästä asiasta varma, koska olen pakastanut tuota tarjousnautasikaa ja käyttänyt sitä vuorotellen tuoreena ostamani kanssa, siis välillä "vanhaa makua" ja välillä uutta. Minulla on yhä pakastimessa muutama paremman makuinen entisenlainen pakkaus. Jauhelihasta tulee myös aiempaa enemmän nestettä. Sen takia olen siirtynyt ostamaan mieluummin muita lihoja. Huomasin maun muuttumisen siis ihan tämän talven aikana. Vielä syksyllä nautasian maku oli ihan ok.

Rosentit pitäisi lukea paketin kyljessä.

Vierailija
31/33 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ole kuullut tai lukenut, että viimeiset 3 vuotta ihmiskunnan keskuudessa on jyllännyt flunssa, joka muokkaa ihmisten makuaistia?

Vierailija
32/33 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehmän jauheliha on parasta.

Vierailija
33/33 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen että nykyään jauheliha pestään valmiiksi lihajalostamolla, ja siitä johtuu erilainen maku.

Ennen ihmiset eivät olleet niin uusavuttomia, vaan pesivät jauhelihan itse!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme