Sähkön hinta huomenna lähes 3c/kWh
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
https://www.vattenfall.fi/sahkosopimukset/porssisahko/tuntispot-hinnat-…
Ja sieltä paina eteenpäin ->
Oliluoto 3 pyörii täydellä teholla ja tuulivoiman tuotanto heittelehtii välillä 0 - 4500MW
Ellei koko skandinaviassa olisi Suomen etelärannikkoa lukuunottamatta yllättävän kylmä niin hinta olisi nollassa.
Minä maksan tälläkin hetkellä 40c/kwh
Helen, toistaiseksi voimassa oleva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.vattenfall.fi/sahkosopimukset/porssisahko/tuntispot-hinnat-…
Ja sieltä paina eteenpäin ->
Vau, siellä on hinta kello 12-01 ajalle yöllä. Ei siitä voi päätellä huomista hintaa vaikka tuo yksi tunti huomiselle sijoittuu aikavyöhykkeistä johtuen. Pörssisähkön hinta ilmoitetaan Keski-Euroopan aikaan ja seuraavan päivän hinta päivittyy kello 14 Suomen aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaihdatko riskejä vai mikset ole vaihtanut pörssisähköön? Koko talvi ollaan menty reilusti edullisimmilla hinnoilla - itselläni oli keskihinta tammikuussa 7,45 snt/kWh ja helmikuussa 7,72 snt/kWh vaikka asun kaukolämmitteisessä kerrostaloasunnossa, jossa sähkönkäyttöä ei voi kuin rajallisesti optimoida yölle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä olet ottanut noin kalliin sopimuksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta tuo lienee Helenin tavanomainen toistaiseksi voimassaoleva sopimus, jota ei tällä hetkellä myydä uusille asiakkaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta tuo lienee Helenin tavanomainen toistaiseksi voimassaoleva sopimus, jota ei tällä hetkellä myydä uusille asiakkaille.
Ok. Mutta miksi kukaan ottaisi ja varsinkin pitäisi noin kallista sopimusta kun toistaiseksi voimassaolevia saa n. 0,15e/kWh tälläkin hetkellä...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Mutta miksi kukaan ottaisi ja varsinkin pitäisi noin kallista sopimusta kun toistaiseksi voimassaolevia saa n. 0,15e/kWh tälläkin hetkellä...?
Mitä järkeä maksaa 0,15 €/kWh, kun pörssisähkön keskihintakin on reilusti alle tuon?
Vierailija kirjoitti:
Oma valintasi. Toivon että veronmaksajat ei tue sinua. Ensin holhouksen alle.
Ap, nyt vasta ne huomiset hinnat tuli tietoon. Keskihinta koko päivälle on 2,22 senttiä.
Kaukohinnat tulee nousemaan. Kiitos viher sekopäät, niiden hiilitullit ja muut verot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nokun Helen on luvannut laskea hintoja joskus huhtikuussa, ehkä, kunhan on ensin lypsänyt asiakkaitaan tarpeeksi. Muut firmathan ovat toistaiseksi voimassaoleviensa hintoja laskeneet tammikuusta lähtien kerran kuussa...
Joo huomenna on vielä halvempaa kuin tänään. Vissiin tuulee, on lämmin ja OL3 hyrskyttää.
Pitääkin huomenna pestä pyykit ja laittaa jauhellihalaatikko uuniin moneksi tunniksi että tulee mureeta.
Meillä on muutto huhtikuun alussa ja vanha soppari ( joku 10,63c/kWh) piti irtisanoa. Juuri tein uuden sähkösopparin, pörssisähkö kokeilussa nyt ekaa kertaa. Halvalta näyttää tulevaisuus, mutta silti jännittää. :D
Usko näihin futuurihintoihin koki viime talvella aikamoisen romahduksen. Parhaimmillaankin vain sivistynyt arvaus.
Sovelluksessa ei kylläkään huomisia hintoja vielä näy...