Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenkä otan vaikean asian puheeksi, epäilen että puolisoni valehtelee?

Vierailija
17.03.2023 |

Pitkä liitto takana ja ensimmäistä kertaa epäilen puolisoani pettämisestä taikka jostain mitä salailee ja valehtelee minulle. Ei ole kiva tunne enkä ihan helpolla alkaisi toista syytellä mistään. On sellanen aavistus ja monet kummallisuudet, epäselvyydet saavat oloni kurjaksi. Tätä jatkunut jo kuukausia. En pysty enää olla hiljaa. Mitä teen?!

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksitty tarina mutta pisti silmään kun kaikki heti huutamassa eroa. Eroaisitko itse epäilyn vuoksi pitkästä avioliitosta jossa mahdollisesti lapsia. Et varmasti. Mutta helppo huudella niin toisille.

On selvä että syyttelystä hermostuu. Varsinkin jos ei ole pettänyt. Siinä tulee tavallaan kiitoksena vuosien uskollisuus ja rehellisyys päin naamaa. Ja jos joku pitäisi päiväkirjaa. Joka tietysti keksittyä. Ei olisi mahdottomuus vaikka menot peruuntuu. Ollut vaikka kaverinsa luona. Mutta ei nähnyt tarpeelliseksi tehdä siitä raporttia.

Vierailija
42/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, avasin suuni ja ihan rauhallisesti aloin keskustella. Mies sanoi heti että missä ihmeen välissä hän nyt edes kerkeäisi pettää? Mies viettää uuden harrastuksensa parissa 3-5 kertaa viikossa aikaa. On silloin pois kotoa 3-4 tuntia. Että ihan vaikka silloin. Piti ihan naurettavana ajatuksiani. Kun yhdestä menosta sanoin josta tiesin että on ollut jossain muualla kuin väitti niin ihan pokkana valehteli ettei ole ollut. En ymmärrä että miksi piti valehdella? Kesken puhumiseni mies vaan lähti huoneesta pois. Kun yritin jatkaa niin ei enää suostunut puhumaan aiheesta. ap

Eli ongelma on että teillä ei oo yhteistä elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tuo hyökkäys on paras puolustus on niin klassinen reaktio petturilta, että se on jo klisee. Jos ei olisi mitään pettämistä tapahtunut, niin reaktio olisi juuri tuo jo mainittu halu selvittää asia tai sitten esim nauru ja vitsailu. Mutta tuo vihastuminen, paikalta poistuminen ja ap:n syyttely (ja kohta haukkuminen, odotappa vain) kertoo että aihe on kiusallinen. Pettureiden repertuaarissa on tuo kiistä, kiistä ja vielä kiistä. Koko ajan kiistämisen tarkoitus (vaikka olisi aukottomasti jäänyt valehtelusta kiinni) on saada kumppani epäilemään omia aistejaan ja havintokykyään. Kun tarpeeksi monta kertaa jankutetaan musta valkoiseksi, alkaa jo miettiä että no jos se sittenkin oli valkoinen. Se, miksi joku haluaa pettää ja valehdella siitä, on kyllä käsittämätöntä. Miksi ei lopeta suhdetta johon on tyytymätön ja sitten vasta aloita uutta? Miksi täytyy säästää kakku ja syödä se yhtäaikaa?

Vierailija
44/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä moni on sitä mieltä että hyökkäysreaktio on varma merkki pettämisestä. On mukavaa ajatella että elämässä olisi jotain tuollaisia keinoja tietää muuten epävarmoja asioita varmasti, mutta valitettavasti niitä ei ole. Ihmiset ovat niin erilaisia että reaktioista ei voi lukea muuta kuin hänen suhtautumisensa kyseiseen asiaan. Sitä, miksi hän suhtautuu niin, emme voi tietää. Voi olla että hän on pettänyt ja siksi puolustautuu hyökkäämällä. Voi olla, että häntä on aiemmin syytetty pettämisestä aiheettomasti eikä hän jaksa olla epäilyn alaisena ilman syytä. Voi olla että hän kokee loukkauksena kun häntä pidetään epäluotettavana. 

Myös minun mieheni suuttuu mistä tahansa epäilyistä ja saattaa lähteä tilanteesta rauhoittumaan. Erona tosin se, että hän aina haluaa selvittää asian perinpohjin jälkeenpäin ja pitää ehdottoman tärkeänä että kaikki epäilykseni hälvenevät.

Vierailija
45/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla on kyllä sairaalloisen mustasukkaista porukkaa. No mikäs siinä, tehkää omasta elämästänne niin kurjaa kuin haluatte, ei se minulta ole pois.

Sairaaloinen mustasukkaisuus on eri kuin tuollaisen tilanteen selvittely.

Mutta onhan tuo nyt ihan selvä kuvio. Jos kerran on valehdellut päin naamaa missä on ollut ja räjähtää kysymisestä. Selvästi jotain salaileen.

Vierailija
46/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole mitään selviä ns. todisteita pettämisestä niin vaikea paikka on! Mietitääns nyt, jos mies puhuisikin totta? Miten reagoisi turhiin syytöksiin tai miten ylipäänsä ihminen reagoi kun ja jos valehtelee?

Mutta miten perustelee, että on valehdellut siitä missä on ollut?

Vierailija
47/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksitty tarina mutta pisti silmään kun kaikki heti huutamassa eroa. Eroaisitko itse epäilyn vuoksi pitkästä avioliitosta jossa mahdollisesti lapsia. Et varmasti. Mutta helppo huudella niin toisille.

On selvä että syyttelystä hermostuu. Varsinkin jos ei ole pettänyt. Siinä tulee tavallaan kiitoksena vuosien uskollisuus ja rehellisyys päin naamaa. Ja jos joku pitäisi päiväkirjaa. Joka tietysti keksittyä. Ei olisi mahdottomuus vaikka menot peruuntuu. Ollut vaikka kaverinsa luona. Mutta ei nähnyt tarpeelliseksi tehdä siitä raporttia.

Kyllä se on juuri päinvastoin. Jos ei ole mitään piiloteltavaa, niin syytöksiin on helppo vastata. Jos jotain salattavaa on, niin reaktio on juuri tuollainen.

Vierailija
48/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä varmaan yrittäisin päästä tutkimaan miehen puhelinta..että onko viestejä joltain tuntemattomalta naiselta tms..voi vaan olla vaikeaa saada se puhelin,mutta eiköhän joku tilaisuus tule kun tarkkaan odottaa sopivaa hetkeä..

Yllytys rikokseen ilmiannettu. Hävettää näin naisena lukea tätä provoketjua. Yksi kirjoittaja suoltaa taas katkeruuttaan omasta petetyksi tulemisestaan ulvomalla pettämistä joka kommentissa ja toiset komppaavat joko vitsillä tai tosissaan. Ja aina löytyy näitä rikokseen yllyttäjiä.

Jos tässä ketjussa on yhtään miestä paikalla, niin toivottavasti otatte opiksenne: tuollaisia naisia ihan oikeasti on olemassa, joten pitäkää huolta, että laitteenne on suojattu sormenjäljellä, kasvotunnistuksella tai vahvalla salasanalla.

Vierailija
49/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä varmaan yrittäisin päästä tutkimaan miehen puhelinta..että onko viestejä joltain tuntemattomalta naiselta tms..voi vaan olla vaikeaa saada se puhelin,mutta eiköhän joku tilaisuus tule kun tarkkaan odottaa sopivaa hetkeä..

Yllytys rikokseen ilmiannettu. Hävettää näin naisena lukea tätä provoketjua. Yksi kirjoittaja suoltaa taas katkeruuttaan omasta petetyksi tulemisestaan ulvomalla pettämistä joka kommentissa ja toiset komppaavat joko vitsillä tai tosissaan. Ja aina löytyy näitä rikokseen yllyttäjiä.

Jos tässä ketjussa on yhtään miestä paikalla, niin toivottavasti otatte opiksenne: tuollaisia naisia ihan oikeasti on olemassa, joten pitäkää huolta, että laitteenne on suojattu sormenjäljellä, kasvotunnistuksella tai vahvalla salasanalla.

"Naisena". Höpö höpö, et ole naista nähnytkään. 

Vierailija
50/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoi tänään näin minulle viitaten eiliseen keskusteluun. "Minä saan olla niin kauan aikaa missä vain huvittaa eikä se kuulu sinulle pätkän vertaa. Alan käydä jatkossa vielä enemmän harrastuksissa etkä sinä siitä päätä". Että näin. ap

Vierailija
51/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies sanoi tänään näin minulle viitaten eiliseen keskusteluun. "Minä saan olla niin kauan aikaa missä vain huvittaa eikä se kuulu sinulle pätkän vertaa. Alan käydä jatkossa vielä enemmän harrastuksissa etkä sinä siitä päätä". Että näin. ap

Mahtava mies sulla. Ei muuta kuin vaihtoon! Ja rupeat itsekin "Harrastamaan".

Kaikkea hyvää sinulle ja ihanaa kevättä :)

Vierailija
52/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin vaimosta yli 10 vuotta sitten. Yksinkertaisesti ei tultu toimeen. Ex syyttää vieläkin pettämisestä. Julkisesti. Nyt on vuorossa henkilö jota en ole koskaan tavannut.

Vierailija
53/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtava mies sulla. Ei muuta kuin vaihtoon! Ja rupeat itsekin "Harrastamaan".

Kaikkea hyvää sinulle ja ihanaa kevättä :)

Kiitos samoin sinulle, hyvää kevättä! Kun kirjoitin tuon mitä mies sanoi ja luin sen täältä niin en ikinä uskoisi mieheni niin sanoneen! Ei hän ole näin puhunut koskaan minulle. Mistä tuo kaikki kylmyys ja minä minä asenne kumpuaa? Ihan kuin mies olisi käynyt jollain kursseilla joissa hoetaan miehille että: Hei te määräätte ja muijat saa vikistä!!! Perheellä ei ole mitään väliä. Vaikka on tuntenut toisen lähes 30 vuotta niin siltikin voi nyt sanoa että ehkä en sitten tuntenutkaan häntä. ap

Vierailija
54/65 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, ap. Kuulostaa todella ikävältä tilanteelta. Meillä mies on ollut joskus mustasukkainen (ihan terveellä tavalla) ja kyllä minä silloin hänelle ihan mielelläni selvitän missä olen ollut. En halua että hänellä olisi ikävä tai epätietoinen olo jos käytöksessäni on ollut jotain poikkeavaa. Ei tulisi mieleenkään suuttua ja pullistella että saan mennä missä haluan eikä menoni kuulu hänelle. Kyllä ne vain kuuluu hänellekin.

Vierailija
55/65 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni tuossa kyllä häiritsisi eniten tuo,ettei asiasta voida keskustella. Jos itse otan mieltäni painavan asian miehen kanssa puheeksi ( ilman huutoa,suoraa syyttelyä) ja toinen ei halua kuunnella ollenkaan, niin kokisin kyllä että en saa olla suhteessa oma itseni. Toki, ensireaktio voi olla tuollainen että mies kokee syyttelynä puheeksi oton ja häipyy, mutta kun tunteet on kaantuneet, niin kyllä mä odottaisin, että tulee juttelemaan. Tuohan olisi nimenomaan se hetki, kun mies saa sanottua, ettei ole pettänyt ja voisi selittää miksi ollut paljon pois, samalla kuulisi mua ja varmaan ihmettelisi mun johtopäätöksiä. Ei syyttömän ihmisen tarvitse juosta tuollaista asiaa pakoon.

Tiedän toki, että ihmiset on erilaisia ja kommunikointitapoja on satoja, mutta itselleni tuo olisi iso miinus, ettei hankalasta asiasta voida puhua.

Kyllä meidän parisuhteessa avoimesti jutellaan siitä, miten esimerkiksi mun toiminta on miehestä tuntunut ja toisinpäin, eikä se ole syyttelyä.

Tämä.

Jos minun puolisoni epäilisi minua salailusta tai petoksesta, en saisi rauhaa, ennen kuin asia olisi selvitetty. Kysyisin, millä voin hänet vakuuttaa, ja toteuttaisin parhaani mukaan.

Mihinkään kohtuuttomuuksiin en toki suostuisi, eikä merkkejä sairaasta mustasukkaisuudesta ole ollut, kumpaankaan suuntaan.

Juurikin näin. Välittävä ja uskollinen puoliso olisi hädissään ja huolestunut, että mistä nämä epäilykset nousee ja haluaisi käydä vakavan keskustelun vastaamalla kysymyksiin mitä epäilevällä puolisolla on. Hän haluaisi palauttaa luottamuksellisen yhteyden. En tiedä mitä muuta kuin pettämisen peittelyä tuollainen kiukkuaminen ja hulluksi syyttely voisi olla - lähtökohtaisestikin jotenkin tunnevammainen ja rajaton ihminen, joka ei ymmärrä että toinen on erillinen ihminen? Tai sitten jotenkin uupunut ja masentunut, jolla vippaa päässä eikä jaksa käydä syvällisiä keskusteluja?

Vierailija
56/65 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miehen seuraaminen ei ole väärin, ei laitonta, eikä edes moraalitonta. Se, että mies valehtelee, eikä myönnä totuutta on väärin ja moraalitonta. Et joutuisi edes harkitsemaan miehen seuraamista jos hän olisi toiminut oikein. Pahoin pelkään, että teit niin tai näin, lopputulos on silti sama: mies on pettänyt.

Erot monesti pitkittyvät miehen salailun takia, eli jos pääset aloittamaan eroprosessin nopeammin miestä seuraamalla ja saamalla totuuden selville aiemmin, kannustan sinua siihen. Jos et joka tapauksessa aio tai uskalla erota, ei sillä ole väliä milloin totuus selviää vai selviääkö, eikä seuraaminenkaan johda mihinkään. Voi myös olla, että mies jättää pian sinut, kun uusi "harrastus" on edennyt tarpeeksi pitkälle.

Minä jouduin luottamaan vaan vaistoihini ja toteamaan itselleni, että miehelläni on toinen. Hän ei sitä ikinä myöntänyt ja meni lähes puoli vuotta, ennen kuin sain todisteita. Ne auttoivat pääsemään lopullisesti irti hänestä.

Tsemppiä tuhannesti ap. Onhan sinulla toki jo todisteita kasassa tuossakin. Älä jää odottelemaan miehen tunnustusta.

Miten sait pettäjän kiinni?

Vierailija
57/65 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös pettämisepäily. Epäilen miehen pettävän työmatkalla. Hän on niihin liittyen minusta mystinen, ei halua esitellä mitään kuvia, eikä esitellä minua lentokentällä työkavereilleen.

Mutta ei ole keinoja saada todisteita mitenkään.

Vierailija
58/65 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuu. Kysyin uudestaan asiasta josta tiesin valehtelevan. Nyt olen sitten mielenvikainen, alkoi syytellä minua kuinka aivoni ovat pehmenneet tms. Syytteli kyttäämisestä jne. Väitti jopa että minulla on jotain salaisuuksia?! Puhui jo kiukkuisella äänellä, korotti ääntänsä. Tuli ihan hirveä olo, mies muuttui aivan toiseksi. ap

Eli tämän takia teillä on vaikea puhua isoista asioista ja mieluummin podetaan "kurjaa oloa", mikä on muuten sanontana ihan päiväkotitasoa. Vaikutta siltä, että olette saapuneet suhteessa aikuistumisvaiheeseen. Kirpaisee, mutta kannattaa tehdä.

Vierailija
59/65 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös pettämisepäily. Epäilen miehen pettävän työmatkalla. Hän on niihin liittyen minusta mystinen, ei halua esitellä mitään kuvia, eikä esitellä minua lentokentällä työkavereilleen.

Mutta ei ole keinoja saada todisteita mitenkään.

Onko joku onnistunut käräyttämään miehen työmatkapettämisestä? Miten?

Vierailija
60/65 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tussua naapurille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme