Oli sähköautoista mitä mieltä vain, kivaa jos keskustoissa autojen äänet hiljenevät ja ilmanlaatu paranee
Autoista voi lähteä melkoinen ääni ja haju pahimmillaan. Jylinä vähän hiljenee sähköautoilla.
Haittana tosin että pitää katsoa tarkemmin tuleeko auto eikä luottaa siihen että ei kuulu auton ääntä.
Kommentit (121)
Mutta kun veroparatiisisaarilta oleva jättikaivosyhtiö on varannut poraus- ja etsintäluvat mm. 1622 km2 (siis tuhatkuusisataakaksikymmentäkaksi neliökilometriä) Itä-Uudenmaan alueelta sähköautojen akkujen mineraalin louhimista varten.
Jos kaivos tulee esim. Sipooseen, sen pöly ja melu ulottuu sinne teidän Helsingin vihreiden hienostokortteleihin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun veroparatiisisaarilta oleva jättikaivosyhtiö on varannut poraus- ja etsintäluvat mm. 1622 km2 (siis tuhatkuusisataakaksikymmentäkaksi neliökilometriä) Itä-Uudenmaan alueelta sähköautojen akkujen mineraalin louhimista varten.
Jos kaivos tulee esim. Sipooseen, sen pöly ja melu ulottuu sinne teidän Helsingin vihreiden hienostokortteleihin.
Niin on päijänteen ranta-alueillekin kaavailtu kaivosta. Asukkaat vastustavat, mutta minkäs voit kun vihersiirtymämafia painaa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautojen myynnistä hyötyvät vain autokauppiaat...
Mitään vaikutusta ilmastoon niillä ei ole...
Vieläkään ei ole annettu selvitystä siitä kenen rikkaiden yksityistileille päätyivät eurot kunnille pakkomyydyistä sähköautoista, taas yksi esimerkki korruptiosta Suomessa...
Me ollaan hyödytty ihan mukavasti. Ei huoltoja ja halpa ajaa. Ens yönäkin sähkön hinta jotain 4c.
Polttoaineiden hinnat nousen ensivuoden alussa taas noin 40-50c/l.
Minä pidän polttomoottorien äänistä, ja moni muu myös.
Polttomoottoriäänettömien kävelykatujen ja -kaupunginsosien hiljaisuus on kolkkoa, painostavaa, synkkää, elotonta, aavemaista. Ihmiset varovat joka sanaansa kun kauempanakin olevat kuulevat kaiken, ihmiset jännittävät ja jokainen kokee olevansa jatkuvan sekä piinallisen tarkkailun alainen. Hiljaisuus julkisilla paikoilla sairastuttaa ihmiset.
Hiljainen, autoton kaupunki on dystooppinen, vastenmielinen ja pelottava.
Autojen - myös raskaan liikenteen - ja moottoripyörien äänet kuuluvat kaupungin luonnolliseen ja itsestäänselvään äänimaisemaan.
Lisäksi juuri palaneen bensiinin ja dieselin tuore ja aromikas tuoksu on miellyttävä, aisteja hivelevä. Minä haistelen paljon mieluummin fossiilisten polttoaineitten palamiskaasuja kuin koiran ulostetta, ihmisten hikeä, pierun lemua ja huonosti hygieniansa hoitavien ihmisten tympeää persdunkkista, kuolleen ihosolukon ja silsan mätää hajua, ihmisten alapäähikeä ja alushousuihin pinttynyttä virtsatippojen katkua, ja vaikka mitä muuta yököttävää joita kävelykadut ja joukkoliikennevälineet ovat täynnä.
Ei kiitos autottomuudelle, sähköautoille, vihreälle siirtymälle ja ilmastoahdistuneitten tyttösten vinksahtaneille päähänpinttymille.
Kyllä kiitos yksityisautolulle ja fossilisille polttoaineille.
Ikuisesti eläköön polttomoottori!
Toivon että vuokrat tulevat olemaan sitä luokkaa että vain autoilijoilla on vara asua keskustassa.
Mitä AP sanot tästä, onko sähköauto sittenkään kiva siellä, jos tuo kaivos on ihan ok.
Massan osalta huomio kiinnittyy erityisesti sähköautoihin. Akusto tuo keskimäärin puolisen tonnia lisää painoa, mikä puolestaan tuottaa 400-kertaisen määrän rengaspäästöjä pakokaasupäästöihin verrattuna ja sähköautoille tyypillinen kova vääntö voi nostaa tätä vielä entisestään
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/3a357471-3a93-4e70-9510-da990210…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautojen myynnistä hyötyvät vain autokauppiaat...
Mitään vaikutusta ilmastoon niillä ei ole...
Vieläkään ei ole annettu selvitystä siitä kenen rikkaiden yksityistileille päätyivät eurot kunnille pakkomyydyistä sähköautoista, taas yksi esimerkki korruptiosta Suomessa...
Me ollaan hyödytty ihan mukavasti. Ei huoltoja ja halpa ajaa. Ens yönäkin sähkön hinta jotain 4c.
Polttoaineiden hinnat nousen ensivuoden alussa taas noin 40-50c/l.
Ja luontoko kiittää? Kurkkaapas noita kaivoksista kertovia viestejä edellä...
Vierailija kirjoitti:
Mitä AP sanot tästä, onko sähköauto sittenkään kiva siellä, jos tuo kaivos on ihan ok.
Massan osalta huomio kiinnittyy erityisesti sähköautoihin. Akusto tuo keskimäärin puolisen tonnia lisää painoa, mikä puolestaan tuottaa 400-kertaisen määrän rengaspäästöjä pakokaasupäästöihin verrattuna ja sähköautoille tyypillinen kova vääntö voi nostaa tätä vielä entisestään
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/3a357471-3a93-4e70-9510-da990210…
Eli sähköautojen myötä keskustojen ilmanlaatu myrkyttyy erittäin vaaralliseksi?
Huhuh!!!
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun veroparatiisisaarilta oleva jättikaivosyhtiö on varannut poraus- ja etsintäluvat mm. 1622 km2 (siis tuhatkuusisataakaksikymmentäkaksi neliökilometriä) Itä-Uudenmaan alueelta sähköautojen akkujen mineraalin louhimista varten.
Jos kaivos tulee esim. Sipooseen, sen pöly ja melu ulottuu sinne teidän Helsingin vihreiden hienostokortteleihin.
Ette usko?
Kaivosyritys teki jättimäisen varauksen Uudellamaalla – "Ei kuulu kaupungin eikä kaupunkilaisten toivelistalle"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kaivosyritys-teki-jattimaisen-varau…
Sähköautot on vaarallisia kun niiden ääntä ei kuule.
Olen jo monta kertaa meinannut jäädä alle. Viimeksi parkkihallissa ja kadulla kun just katsoin, että autoja ei tule ja olin ylittämässä tietä ja sit se olikin siinä enkä huomannut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä AP sanot tästä, onko sähköauto sittenkään kiva siellä, jos tuo kaivos on ihan ok.
Massan osalta huomio kiinnittyy erityisesti sähköautoihin. Akusto tuo keskimäärin puolisen tonnia lisää painoa, mikä puolestaan tuottaa 400-kertaisen määrän rengaspäästöjä pakokaasupäästöihin verrattuna ja sähköautoille tyypillinen kova vääntö voi nostaa tätä vielä entisestään
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/3a357471-3a93-4e70-9510-da990210…
En yhtään ihmettelisi että raskaat sähköautot kiellettäisiin tai niitä rajoitettaisiin kaupunkien alueelta. Rengaspöly on paljon vaarallisempaa kuin hiilidioksiidi.
Renkaiden kulumisesta irtoaa luultua enemmän saasteita, joiden massamittainen määrä ylittää jopa 1 850-kertaisesti pakokaasuista syntyvät hiukkaspäästöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun veroparatiisisaarilta oleva jättikaivosyhtiö on varannut poraus- ja etsintäluvat mm. 1622 km2 (siis tuhatkuusisataakaksikymmentäkaksi neliökilometriä) Itä-Uudenmaan alueelta sähköautojen akkujen mineraalin louhimista varten.
Jos kaivos tulee esim. Sipooseen, sen pöly ja melu ulottuu sinne teidän Helsingin vihreiden hienostokortteleihin.
Niin on päijänteen ranta-alueillekin kaavailtu kaivosta. Asukkaat vastustavat, mutta minkäs voit kun vihersiirtymämafia painaa päälle.
Akkukaivoksia tai varauksia on tulossa koko Suomi täyteen, satoja. Onneksi niiden perustaminen kestää. Mutta ei ole asukkaille mukavaa. Tuhoaa ympäristöä kymmenien kilometrien säteillä aivan kuin Talvivaarasta muistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä AP sanot tästä, onko sähköauto sittenkään kiva siellä, jos tuo kaivos on ihan ok.
Massan osalta huomio kiinnittyy erityisesti sähköautoihin. Akusto tuo keskimäärin puolisen tonnia lisää painoa, mikä puolestaan tuottaa 400-kertaisen määrän rengaspäästöjä pakokaasupäästöihin verrattuna ja sähköautoille tyypillinen kova vääntö voi nostaa tätä vielä entisestään
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/3a357471-3a93-4e70-9510-da990210…
En yhtään ihmettelisi että raskaat sähköautot kiellettäisiin tai niitä rajoitettaisiin kaupunkien alueelta. Rengaspöly on paljon vaarallisempaa kuin hiilidioksiidi.
Renkaiden kulumisesta irtoaa luultua enemmän saasteita, joiden massamittainen määrä ylittää jopa 1 850-kertaisesti pakokaasuista syntyvät hiukkaspäästöt.
Sähköautot siis myös huonontaa ilmalaatua? Miksi poliitikot sitten haluavat kieltää tavalliset autot?
Kertokaa nyt vihdoinkin mikä tässä on takana?
Joo helsinki on nykyään kovin hiljainen kun joka katu jyrätään 247 katuporin auki ja paalutuskoneet kalisee jo 7 vuotta putkeen........itse olen lentomelualueella ja odotan noita hyvilentokoneita mitkä liitelee akuilla tuolla taivaalla ja lopettavat valkoisien pakokaasujuovien teon miljardeilla litroilla petroolia....mljoonat yritysten dieselrekat....miljoonat rahtilaivat...sotakoneisto.....ihanaa että joku on huolissaan muutemista pikku autoista..oi liukastuin juuri koiranpaskaan, taas.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautojen myynnistä hyötyvät vain autokauppiaat...
Mitään vaikutusta ilmastoon niillä ei ole...
Vieläkään ei ole annettu selvitystä siitä kenen rikkaiden yksityistileille päätyivät eurot kunnille pakkomyydyistä sähköautoista, taas yksi esimerkki korruptiosta Suomessa...
No kyllä niillä aivan 100% varmasti on vaikutusta ilmanlaatuun! Vastaan väittävät ainoastaan bensalenkkarit, joilla on rakas moottoripyörä tallissa.
Valheiden levittäminen sähköautoista on kyllä ihan uskomaton ilmiö. Vähän samanlainen kuin Apple-viha aikoinaan, mutta vielä voimakkaampi. Jotkut tuntuvat käyttävän kaiken aikansa sähköautojen mustamaalaamiseen.
Sinä joka asut omakotitalossa , muista että akkuautoa ei saa ladata autotallissa , auto pitää ladata pihalla , kyllä se sinun p rese lämpiää kun aikasi lämmität ekonahkaa , ja kolaa sitä lunta pois käämiauton katolta kun lähdet ajelemaan ympyrää , keksi muuta käyttöä autotallille..
Tampereen rantatunnellissa tarvitaan järeä ilmanvaihto ja savupiiput polttomoottoriautojen takia. Jos kaikki autot olisivat sähköautoja ei tätäkään energiasyöppöä hirvitystä tarvittaisi.
Meillä oli kolme päivää koeajossa sähköauto ja ensimmäisen päivän iltana tuli viesti, että aja auto mahdollisimman hitaasti lähimmälle huoltamolle. Näin vältimme paskanakin.
Sähköautojen myynnistä hyötyvät vain autokauppiaat...
Mitään vaikutusta ilmastoon niillä ei ole...
Vieläkään ei ole annettu selvitystä siitä kenen rikkaiden yksityistileille päätyivät eurot kunnille pakkomyydyistä sähköautoista, taas yksi esimerkki korruptiosta Suomessa...