Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, onko sinua ahdisteltu? Missä ja miten?

Vierailija
16.03.2023 |

Kerro kokemuksesi.

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakotettu mut s3ksiin ollessani todella humalassa ja juuri ja juuri tajuissani. Sanoin useaan otteeseen "ei" ja "en halua", mutta mies ei kuunnellut. Ko. mies oli silloinen poikaystävä, josta tuon tapauksen jälkeen tuli välittömästi ex-poikaystävä. 

Piti vielä tähän lisätä, että mulla kesti vuosia tuon tapauksen jälkeen luottaa miehiin tai ylipäätään siihen, ettei mulle tehdä toistamiseen pahaa. Terapiasta löysin itseni tuon tapauksen jälkeen miehen ja tämän kaverien toistellessa että "ei parisuhteessa voi r4iskata". 

Vierailija
62/99 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkö originaali kysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähänkö originaali kysymys.

Neljä sivua vastauksia. Aihe puhuttaa. Sivusta

Vierailija
64/99 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri vastaanottotilanteessa Wiitaunionin terveysasemalla

Vierailija
65/99 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin olla 5 vuotias kun ensimmäisen kerran koin ahdistelua, joku mies esitteli penistään ja pyysi maistamaan sitä leikkipuiston laitamilla.

Siitä lähtien ahdistelu on ollut säännöllistä, varhaisteininä siinä 11-12 vuotiaana kun rinnat alkoi kasvaa ahdistelu oli pahimmillaan. Kerran koulumatkalla joku mies pysäytti minut "reittiä kysyäkseen" ja kun rupesin neuvomaan niin yhtäkkiä tarttui hirveän kovaa rintoihin kiinni, niin että tuli mustelmat.

Minua on puristeltu, suudeltu väkisin, yritetty työntää käsiä housuihin, seurattu ja huudeltu, yritetty pakottaa autoon mukaan, kouraistu haaroista. En edes muista kaikkia. Pyrin välttämään tilanteita joissa joudun tekemisiin miesten kanssa.

Vierailija
66/99 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa jotkut ihmiset downvoteamaan toisten ihmisten traumaattisia kokemuksia? Suorastaan ällöttävää. 

Vierailija
67/99 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri vastaanottotilanteessa Wiitaunionin terveysasemalla

Keksit tuon omasta päästäsi.

Vierailija
68/99 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemattomia kertoja. Ensimmäisen itsensäpaljastajan näin 7-vuotiaana. Sen jälkeen on lääpitty, ehdoteltu, h**riteltu, kysytty hintaa, yritetty r*iskata kahdesti, ahdisteltu töissä pomon toimesta... Näin viisikymppisenä alkaa hellittää. En kyllä enää hirveästi ihmisten ilmoilla enää liikukaan, kun työtkin on etänä. Onneksi.

Vierailija
69/99 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä paljon porukkaa miinustelemassa naisten kokemuksia ketjussa jossa kysytään naisten kokemuksia, miksi?

Sellaisia me naiset ollaan.

Kirjoittaa mies joka on alapeukuttanut jokaista kertomusta. Sinä vanhempi naisihminen, en suosittele itse kuvittelemaan kuka sinua on alapeukuttanut. Todennäköisesti latvalaho Jorma 45 v joka yrittää teeskennellä ettei tällaista tapahdu.

Vierailija
70/99 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. En tosiaan tajua minkä näköinen naisen tulee olla että ylipäätään saa huomiota miehiltä sillä itse en ole saanut sitä ikinä. En edes kännisiltä miehiltä baareissa. Ihan vapaasti saanut olla aina. Kai mä sitten olen niin ruma. N34

Vierailija
71/99 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. En tosiaan tajua minkä näköinen naisen tulee olla että ylipäätään saa huomiota miehiltä sillä itse en ole saanut sitä ikinä. En edes kännisiltä miehiltä baareissa. Ihan vapaasti saanut olla aina. Kai mä sitten olen niin ruma. N34

Ihan tavallisen näköinen olen ja pukeudun asiallisesti. Eipä silti että seksikäs pukeutuminen oikeuttaisi koskemaan ilman lupaa yhtään sen enempää.

Vierailija
72/99 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä ahdisteltu. Ei kaikkia ahdistella, vaikka siltä kuulostaakin kun tässä asiassa on vain yksi sallittu totuus (eli se että tätä tapahtuisi muka kaikille). On tabu sanoa että kyseessä on vain äänekkäimmän osan kokemus.

Vierailija
73/99 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ikinä ahdisteltu. Ei kaikkia ahdistella, vaikka siltä kuulostaakin kun tässä asiassa on vain yksi sallittu totuus (eli se että tätä tapahtuisi muka kaikille). On tabu sanoa että kyseessä on vain äänekkäimmän osan kokemus.

Täh? Kuka on väittänyt että tapahtuisi kaikille? Ja jos tarkoitat äänekkäimmällä osalla sitä että vain räväköitä naisia ahdistellaan, niin luulen että se saattaa olla toisinpäin. Itsehän olen pikemminkin kiltti ja epävarma ja miehet ovat aivan oikein arvioineet etten nosta meteliä siitä että tullaan iholle ilman lupaa?

Vierailija
74/99 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse olen ahdistellut nuorempia miehiä kännissä baarissa, koitellut pakaroita ja ehdotellut seksiä.

Anteeksi ja hävettää, eron jälkeen olin hieman sekaisin niin ja miehet ihan kohteliaasti ilmoitti, että nyt kotiin nukkuun hyvää yötä. Kiitos.

N 43

Vierailija
75/99 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Kuka on väittänyt että tapahtuisi kaikille? Ja jos tarkoitat äänekkäimmällä osalla sitä että vain räväköitä naisia ahdistellaan, niin luulen että se saattaa olla toisinpäin. Itsehän olen pikemminkin kiltti ja epävarma ja miehet ovat aivan oikein arvioineet etten nosta meteliä siitä että tullaan iholle ilman lupaa?

Tässäkin ketjussa on väitetty että kaikkia ahdistellaan. Myös monissa aiemmissa, sanotaan suoraan valehtelijaksi tai niin traumatoituneeksi ettei itse edes muista ahdisteluja. "Kaikkihan näitä kokee" ja siihen ei saisi sanoa että höpöhöpö eikä koe.

En tarkoita, vaan sitä että tapahtuneesta ahdistelusta puhutaan kovaan ääneen, mutta päinvastaiset kokemukset vaiennetaan. Siksi kuulostaa ja näyttää siltä että kyseessä olisi paljon yleisempi ongelma kuin oikeasti onkaan, kun vain osan totuudesta saa sanoa ääneen.

Vierailija
76/99 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemattomia kertoja. Muutettuani opiskelemaan pääkaupunkiseudulle ja asuttuani siellä vasta viikon verran, yritettiin minut puskaraiskata illanvieton jälkeen. Tämän lisäksi lukuisia perään lähtemisiä illanviettojen ja töiden jälkeen. Töistä lähdettiin seuraamaan jokaisen työvuoron päätteeksi. Eräs tyyppi seurasi lähes kotiin asti, toinen uhkasi kidnapata minut. Pahimmat etsivät minut sosiaalisesta mediasta ja lähettivät lukuisia viestejä minulle ja tulivat häiritsemään jopa töihin. Tilanne meni niin pahaksi että olin koko ajan ylivireystilassa ja lopulta tein päätöksen ja muutin pienempään kaupunkiin saadakseni sielläkin perääni erään miehen joka seurasi minua koululle joka aamu ja työpaikalle asti. Myöhemmin jouduin vielä tuttavani huumaamaksi ja hyväksikäytetyksi ja tässä sitä kärsitään ptsd:stä alle kolmikymppisenä. Viha on väärä sana kuvailemaan mitä tunnen miehiä kohtaan. Enemmänkin kuvotusta siihen pisteeseen asti, etten halua koskaan parisuhteeseen.

Vierailija
77/99 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla 19-vuotiaana. Muistan menneeni silloin tilanteessa jotenkin lukkoon enkä kertonut asiasta kenellekään. Näin jälkeenpäin koko tilanne ällöttää ja ennenkaikkea ärsyttää.

Vierailija
78/99 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
79/99 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisitte miehiä teitä olisi lyöty turpaan ja hakattu kymmeniä kertoja enemmän kuin nyt joku on taputellut pepulle.

Otan ennemmin turpaan kymmenen kertaa kuin annan jonkun tuntemattoman koskea hanuriini. Ne ovat ihan eri asioita

Vierailija
80/99 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo yks mies tunki yllättäen sormensa peräreikääni baarijonossa