Nainen, onko sinua ahdisteltu? Missä ja miten?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, 19-23v ikäisenä tämä tapahtui lukemattomia kertoja, eniten keski-ikäisten suomalaisten miesten toimesta baarissa, kadulla ja bussissa. Tartuttu takapuolesta tai laitettu käsi reidelle ja sen jälkeen pari kertaa lähteneet vielä seuraamaankin, mutta onneksi olen aina päässyt turvallisesti kotiin, kun ne huonokuntoiset raukat ovat luovuttaneet!
Huolestuttavaa ja surullista, kuinka laimeat reaktiot tuli läheisiltäni, sekä vanhemmilta että kavereilta, silloin kuin noista tapahtumista kerroin tuoreeltaan. Niin kuin olisin kertonut vain jonkun itsestäänselvyyden. Sitä se kai sitten on. Voimakkaampi reaktio esim. äidiltä on tullut esim. silloin, kun olen kertonut hajottaneeni/kadottaneeni jonkun tavaran.
Ahdistelua on pidetty liian kauan normaalina, naisen elämään kuuluvana asiana. Se muuttuu vielä mitä enemmän asiasta puhutaan ja osoitetaan ettei se ole ok, lainsäädäntökin alkaa jo auttaa tässä.
9 -vuotiaasta lähtien. No keski-ikäisenä on ollut hiljaisempaa, kun osaan jo antaa "ei onnistu" signaaleja heti alkuunsa.
Ensimmäinen ahdistelija oli pedofiili, joka teeskenteli lehtien myyjää ja tuli ovesta sisään lapsuuden kotiini. Tajusin heti mistä on kyse ja kiemurtelin irti otteesta. Pedofiili säikähti kun ilmoitin tyynesti etten osta mitään ja käskin lähteä. Sitä en tosin ymmärrä mistä tiesin sen olevan kiinnostunut minusta vain koska olin lapsi. En kertonut asiasta kenellekään koska ei se olisi aiheuttanut muuta kuin huolta vanhemmille.
Työkaveri pokaili, vaikka kerroin olevani naimisissa. Puristeli jne ja kerroin pomolleni ja lopulta miehelleni. Kerroin miehelleni, kosa se hullu seuraili mua kotiin. Ei ollut Virtanen.
Mikä vimma näitä on alapeukuttaa? Ottaako todellisuus noin koville ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Mikä vimma näitä on alapeukuttaa? Ottaako todellisuus noin koville ja miksi?
Itkin. Minun nuorena kokema ahdistelu lytättiin. Se tilanne on edelleenkin mielessä. Alapeukkuja tuli ja se ei ollutkaan vakavaa nykynaisten mielestä. Turhaan kirjoitin.
Edelleen tulee mieleen tuo paha tilanne nuoruudessani. Älkää ottako tätä valituksena vaikka itkettääkin, kun sitä ei tässä keskustelussa otettu tosissaan.
- se mummo, joka ei ikinä enää kirjoita tänne kokemuksiaan -
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin tässä niitä alkaisi muistella ja luetella. On ahdisteltu lapsesta asti lukemattomia kertoja. Ap:n kysymys kuulostaa siltä kuin kaikilla olisi vain yksi ahdistelu kerta elämässään tai jopati ei yhtään.
Samoin, lapsesta asti ja työpaikoilla, asuinympäristössä, kaduilla. Oli lapsi tai vanhus, aina kelpaisi.
Boomerit ottaa netin aivan liian tosissaan 🙄. Kukaan ei tiedä kuka täällä alapeukuttaa, palstan hullut miehet esim tunnetusti laittaa moninkertaisia peukkuja pakkomielteidensä kohteisiin.
Taidan olla poikkeus, minua ei ole ahdisteltu. Taidan olla ahdistelijoiden mielestä liian ruma ja epäkiinnostava, minussa ei ole mitään huomiota herättäviä asioita, tissejä, pyllyä tai kauniita kasvoja. Kukaan ei ole ikinä tullut baarissakaan iskemään. Pitäisi varmaankin olla kiitollinen, mutta ei tämä näkymättömän naisen elämäkään oikein hyvältä tunnu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen tulee mieleen tuo paha tilanne nuoruudessani. Älkää ottako tätä valituksena vaikka itkettääkin, kun sitä ei tässä keskustelussa otettu tosissaan.
- se mummo, joka ei ikinä enää kirjoita tänne kokemuksiaan -Nuoret naiset on nykyään julmia. Mitään empatiaa niiltä ei löydy. Olen huomannut monta kertaa.
Niillä on turpeat huulet, täytteitä siellä sun täällä, että tuntevat kelpaavansa. Pakko vielä ottaa selfie ja laittaa se muiden näkösälle: kelpaanko?
Jos on lapsi niin toki Gugguuta päälle tjn ja kuva heti instaan. Sen jälkeen johonkin salille ja smoothie: Kuva heti instaan. Sitten käperrytään mahdollisesta yhteistyöstä saatujen yökkäreiden kera (toki unboxaus on näytetty ja jännityksellä silkkinauhat avattu, että ihanaa! Mikä yllätys!) Oi Kiitos rakkaat ja ihanat! Oi miten ihana yllätys!
Joopa. Ja aamulla brekulle!
On laitettu kättä haaroväliin julkisella paikalla, eräs vakavampi juttu jota en tunnistamisen pelossa kerro ja siitä olis varmaan oikeasti pitänyt ilmoittaa tyypin työnantajalle, työpalaverissa kunnan ympäristöjohtaja liiskasi reiden kiinni mun reiteen ja jätti siihen (hyvin hämmentävä tilanne jossa jäädyin täysin), toisen kunnan elinkeinojohtaja suuteli yhtäkkiä tykyreissulla baarissa täysin pystymetsästä, oikeesti puhuin toisen ihmisen kanssa ja kun käänsin päätä boom, harrastuksessa vanha pappa söi sitruunamuffinssia merkitsevästi ja totesi että nämä on kuin neidon nännit 🤢🤮.
Outoa että näitä on alapeukutettu. Näistä on tärkeä puhua. Ja on hyvä, että on joku paikka missä ihmiset voivat jakaa kokemuksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Taidan olla poikkeus, minua ei ole ahdisteltu. Taidan olla ahdistelijoiden mielestä liian ruma ja epäkiinnostava, minussa ei ole mitään huomiota herättäviä asioita, tissejä, pyllyä tai kauniita kasvoja. Kukaan ei ole ikinä tullut baarissakaan iskemään. Pitäisi varmaankin olla kiitollinen, mutta ei tämä näkymättömän naisen elämäkään oikein hyvältä tunnu.
Älähän nyt. En oikeen tiedä, kuinka tämän sanoisin. Sinä vaan olet säästynyt ahdistelijoilta. Ei se johdu kenenkään ulkonäöstä vaan sinulla on käynyt tuuri.
Kaikkea hyvää niin sinulle kuin minullekin. ♥
Nuoret naiset vähättelevät meitä vanhempia naisia: Että heitä vaan ahdistellaan. Aika paljon naurattaa ja nuorten pitäisi olla meidän vanhojen puolella vaan ei.
Olin 12 vuoria, kun eka kerran käytiin kiinni yksityisalueelta. Ja siitä se sit alkoi. Viimeksi bussissa n.vuoisi sitten. Ja olen nyt 57v. Yksityiskohdat ei kuulu kenellekään, koska joku kuitenkin täällä fantasioi.
Vierailija kirjoitti:
On laitettu kättä haaroväliin julkisella paikalla, eräs vakavampi juttu jota en tunnistamisen pelossa kerro ja siitä olis varmaan oikeasti pitänyt ilmoittaa tyypin työnantajalle, työpalaverissa kunnan ympäristöjohtaja liiskasi reiden kiinni mun reiteen ja jätti siihen (hyvin hämmentävä tilanne jossa jäädyin täysin), toisen kunnan elinkeinojohtaja suuteli yhtäkkiä tykyreissulla baarissa täysin pystymetsästä, oikeesti puhuin toisen ihmisen kanssa ja kun käänsin päätä boom, harrastuksessa vanha pappa söi sitruunamuffinssia merkitsevästi ja totesi että nämä on kuin neidon nännit 🤢🤮.
Siinä jääytyy. Firman omistaja veti minut syliinsä. En sanonut mitään, vaan hyppäsin ylös ja jatkoin matkaani. Kiroilin mielessäni, mutta en tehnyt mitään asialle. Toiset työntekijät ja toinen omistaja näki asian. Kukaan ei sanonut mitään ja kaikki oli kuin mitään ei olisi tapahtunut.
No tietysti on nuorena. Koulussa kiusattu rinnoista, käyty kiinni bussissa ja muutenkin liikennevälineissä liimauduttu kiinni ja alettu kysellä seurustelusta, tultu runkaamaan eteen yms yms. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Ja naiset ei Suomessa ahdistele miehiä? -nuori mies
Painuvttuun vinkumasta
Teinistä asti joutunut kokemaan ahdistelua satunnaisesti. 14-vuotiaana joukko aikuisia miehiä lähti seuraamaan autollaan. Hylkäsin pyöräni pusikkoon ja juoksin metsään ja harhailin kävellen kotiin. Puristeltu reidestä aikuisena, takamukseen tarrattu, halattu väkisin yökerhossa jne.
Pakotettu mut s3ksiin ollessani todella humalassa ja juuri ja juuri tajuissani. Sanoin useaan otteeseen "ei" ja "en halua", mutta mies ei kuunnellut. Ko. mies oli silloinen poikaystävä, josta tuon tapauksen jälkeen tuli välittömästi ex-poikaystävä.
Kyllä, 19-23v ikäisenä tämä tapahtui lukemattomia kertoja, eniten keski-ikäisten suomalaisten miesten toimesta baarissa, kadulla ja bussissa. Tartuttu takapuolesta tai laitettu käsi reidelle ja sen jälkeen pari kertaa lähteneet vielä seuraamaankin, mutta onneksi olen aina päässyt turvallisesti kotiin, kun ne huonokuntoiset raukat ovat luovuttaneet!
Huolestuttavaa ja surullista, kuinka laimeat reaktiot tuli läheisiltäni, sekä vanhemmilta että kavereilta, silloin kuin noista tapahtumista kerroin tuoreeltaan. Niin kuin olisin kertonut vain jonkun itsestäänselvyyden. Sitä se kai sitten on. Voimakkaampi reaktio esim. äidiltä on tullut esim. silloin, kun olen kertonut hajottaneeni/kadottaneeni jonkun tavaran.