Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää antaa naiselle näin iso valta omasta olotilasta, mut minkäs teet kun ihastut

Vierailija
16.03.2023 |

Odotat vaan että milloin se vastaa ja mietit että mikä siinä kestää. Hartiat on jännittyneet. Ei kai tälle ole mitään tehtävässä, paitsi se että vetäytyy johonkin kellariin eikä tapaile naisia enää.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat ap kivalta ja fiksulta tyypiltä!

Parisuhteiden osalta kannattaa aina muistaa se, että jos ei siitä tule mitään, niin tuskin olisi ollut sen parempi vaikka suhde olisi syntynytkin, joku teissä ei vaan sovi yhteen silloin. Toivotaan kuitenkin että tässä tapauksessa napsahtaa onni kohdalle, tsemppiä matkaan :).

Kiitos!

Niin. En vain jotenkin haluaisi antaa viestittelylle liian suurta painoarvoa kun ei se oikeasti kerro ihmisestä oikeasti mitään. Monesta miespuolisesta kaveristani tulisi tosi huono kuva jos miettisin sitä, miten he mulle viestittelevät.

AP

Vierailija
42/65 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä istun ja luuriin tuijotan.

Miksei se viimein jo soi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä!

Vierailija
44/65 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luurikin on siellä ooh.

Vierailija
45/65 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve aikuinen ihminen ei ahdistu, jos ei saa kullaltaan viestiä muutamaan tuntiin.

Vierailija
46/65 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terve aikuinen ihminen ei ahdistu, jos ei saa kullaltaan viestiä muutamaan tuntiin.

Ei se mikään mun kulta vielä oo. Vähän eri asia kuin jos olette jo vakaassa suhteessa eikä ole realistista pelätä että homma voi päättyä hetkessä.

AP

Vierailija
47/65 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä istun ja luuriin tuijotan.

Miksei se viimein jo soi!

Soita itse. Ei ole niin vaikeaa.

Vierailija
48/65 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla itselläsi on valta ja vastuu tunteistasi, ei kellään muulla.

Ei mulla oo vastuuta tunteistani. Ne tulee pyytämättä ja omalla aikataulullaan. Ei niitä voi estää. Käytöksestäni mulla on vastuu.

AP

Eri vastaaja tässä.

Tunteita ei voi estää, mutta sen sijaan voit opetella käsittelemään epämukavia tunteitasi tarkoituksenmukaisemmin. Ajan myötä sinulle kehittyy parempi itseluottamus etkä enää häiriinny siitä ettei toiselta ole vaikkapa tullut viestiä. Silloin olet vapaa keskittymään ihastumisen myönteisiin puoliin.

Jos aihe kiinnostaa, voit vaikka googlata tietoa kiintymyssuhdemalleista. Englanniksi "attachment styles". Youtubesta löytyy materiaalia ja ohjeita, miten turvattomasti kiintynyt ihminen voi kehittää kiintymysmalliaan aikuisena.

Turvattomia malleja on muutama erilainen, joten ensin kannattaa selvittää mikä malli sinulle on ominaisin. Eri mallien kanssa työskentelyyn on erilaiset keinot. Avauksesi perusteella saattaisit olla Anxious-preoccupied (ristiriitaisesti turvaton). Netistä löytyy myös testejä joilla voi kartoittaa omaa kiintymysmalliaan.

Mä käyn terapiassa ja noikin on tuttuja asioita noi kiintymysjutut. Ei mun terapeutti sanonut mun hermostumiseen oikein muuta, kuin ettö voi olla hyvä olla avoin siitä että on tuollaisia tunteita. En koe olevani kovinkaan epävarma ihminen, mutta ihastuminen triggeröi nusda jotain, varmaankin joidenkin vanhojen karvaiden pettymysten takia. Aikoinaan yksi nainen johon olin tosi ihastunut, alkoi yhtäkkiä vastailla tosi harvaan ja epämääräisesti mun viesteihin. Sitä kesti noin viikon kunnes hän kertoi, että oli löytänyt baarista toisen miehen ja keskittyy nyt häneen. Luulen että oon tuon tapahtuman jälkeen ollut jotenkin hermoheikko kun ihastun naiseen.

AP

Ok. Hienoa kun käyt terapiassa!

Varmasti juuri tuo kuvaamasi tilanne on virittänyt sinulle sellaisen tavallaan irrationaalisen pelon, että sama kävisi uudelleenkin. Oletko miettinyt kuinka realistista ihastumisesi siihen naiseen oli? Minusta hän ei vaikuta kovinkaan vakaalta ihmiseltä jos romanttinen kiinnostuksen kohde voi yhtäkkiä vaihtua tuolla tavoin. Joko hän on teeskennellyt sinulle olevansa kiinnostuneempi kuin olikaan, tai sitten oli oikeasti kiinnostunut mutta tuuliviirimäinen luonne. Kummankaanlaista ihmistä en itse haluaisi kumppaniksi. Eikö ollut oikeastaan hyvä asia, että se todellinen luonne paljastui etkä ehtinyt enempää kiintymään ja tuhlaamaan aikaa häneen?

Kun näin jälkikäteen ajattelet niin olisitko voinut olla tuon naisen suhteen ehkä hieman kriittisempi heti tutustumisen alussa? En tarkoita negatiivista asennoitumista vaan sellaista, että ei olettaisi liian kevyin perustein toisen olevan ihastumisen arvoinen tyyppi? Mitä jos miettisit nykyisen tuttavuuden kohdalla, mistä ominaisuuksista hänessä pidät ja sitten arvioisit, pitääkö käsityksesi oikeasti paikkansa vai onko osittain kysymys siitäkin, että ette vielä tunne kunnolla? Niin kauan kuin ette tunne oikeasti hyvin, on aina mahdollisuus että hänestä paljastuu sellaisia huonoja puolia joiden kanssa sinun on vaikea elää. Jos pidät tätä mahdollisuutta mielessä, et ehkä ihastu liian syvästi ennen kuin on tiedät että on aidosti hyvä juttu kyseessä.

Itseäni auttaa kun kysyn itseltäni, olenko ihastunut vai rakastunut. Rakastuminen on mahdollista vasta kun toisen kanssa on selviydytty aidosti haastavista tilanteista yhdessä ja toisen tunteminen ja luottamus ovat jo hyvällä tasolla. Ihastuminen taas on mahdollista tuntemattomankin kanssa, mutta ihastumisen tunteen pysyvyyteen ei voi ollenkaan luottaa, ja se on hyvä pitää mielessä. Siitä voi silti nauttia! Kunhan muistaa että koko homma voi olla ohi vaikka heti huomenna.

Vaikutat kivalta ja fiksulta mieheltä. Sinulle löytyy kyllä sellainen kunnon täysosumarakkaus vielä, kävipä tämän nykyisen kanssa miten vain.

Vierailija
49/65 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on elämä jossa voi sattua kaikenlaista. Sitähän joku kerran täällä kuvaili kuinka laittoi raskaan yövuoron päätteeksi puhelimen äänettömälle mennessään nukkumaan ja luurissa oli sitten koko draaman kaari keritty vetää ennen kuin nainen heräsi reagoimaan viesteihin.

Voi jestas, juuri tämä! Sitä lähtee kiireellä aamulla töihin, ei ehdi tai muista päivän aikana viestiä, töistä nopsaan kaverin kanssa salille ja syömään. Illalla kun avaa puhelimen niin on käyty läpi tuhat tunnetilaa sillä aikaa, kun minä olen elänyt tyytyväisenä elämääni. En kerta kaikkiaan jaksa tuota yhtään.

Jos viesti on ihmiseltä joka kiinnostaa, sitä ei unohda. Saatan unohtaa vastata kaverin aivottomaan läpänheittoon, mutta en unohda vastata viestiin, jossa minua kiinnostava nainen pyytää treffeille tms. Vastaaminen voi tietysti viivästyä muun elämän takia. Mutta en unohda.

Vierailija
50/65 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tapaile miehiä just tästä syystä. Alatte stalkata naista joka ei aikuisten oikeesti halua. Jätätte vastaamatta palavasti rakastuneelle naiselle. Niin nähty.

Vierailija
51/65 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen nainen ja mulla on hieman samanlaisia ongelmia ja on toki edelleen.

Toki ikä on tuonut helpotusta ja olin yksin pari vuotta (olen vielä parikymppinen), mutta siinä ajassa ehti tutkailla itseään ja tietää, mikä on itselle tärkeää, mistä tykkää ja millainen on. Ja millaisen tyypin sitä vierelleen tahtoo.

On hyvä, että käyt terapiassa. Itse en ole vielä sinne päässyt.

Nyt tapailen erästä tyyppiä, olen pari kk tapaillut. Alkuun oli tuollaisia tunteita ja tuntui, että kun sai itsevarmuuden rakennettua, ihastuin ja olo oli kaikkea muuta kuin itsevarma.

Unet hävisi parilta kuulta ja pikkuhiljaa nyt ne alkaa palata takaisin vähitellen, kun suhteen alku ja "pahin" ihastus on ohi. Alkaa tulla vähän enemmän omaksi itsekseen taas ja se on hyvä. Johan siinä meinaa mielenterveys mennä kun ei nuku, mieli käy kierroksilla pelkästä ihastumisesta.

Tapasin kivan miehen, joka on puhunut alusta asti tunteistaan ja sai mutkin puhumaan ja se on helpottanut. Olen sanonut omat rajani ja pidän oman elämän. Mies on turvallinen, kiltti ja hauska.

Välillä kuitenkin tulee tollasia puuskia erityisesti öisin ja sitten yritän päivisin ja öisin sitten pitää sellaista terapiaa itselleni. Videopäiväkirjaa, mihin vaan höpötän kaikki fiilikset ja heti olo helpottuu. Ja jos unettomuus ottaa vallan, mietin vaan, että kyllä se keho kestää, vaikken nukkuisikaan kun pari h. Asenne ratkaisee ja muista, tämä on sun elämä ja se on hänen elämä. Pidä oma elämäsi, omat rajat ja toinen pitää omansa. Ei sen kummempaa.

Vierailija
52/65 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
53/65 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vastasiko nainen lopulta?

Vierailija
54/65 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap, joko nainen vastasi?

Vierailija
55/65 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla itselläsi on valta ja vastuu tunteistasi, ei kellään muulla.

Ei mulla oo vastuuta tunteistani. Ne tulee pyytämättä ja omalla aikataulullaan. Ei niitä voi estää. Käytöksestäni mulla on vastuu.

AP

Eri vastaaja tässä.

Tunteita ei voi estää, mutta sen sijaan voit opetella käsittelemään epämukavia tunteitasi tarkoituksenmukaisemmin. Ajan myötä sinulle kehittyy parempi itseluottamus etkä enää häiriinny siitä ettei toiselta ole vaikkapa tullut viestiä. Silloin olet vapaa keskittymään ihastumisen myönteisiin puoliin.

Jos aihe kiinnostaa, voit vaikka googlata tietoa kiintymyssuhdemalleista. Englanniksi "attachment styles". Youtubesta löytyy materiaalia ja ohjeita, miten turvattomasti kiintynyt ihminen voi kehittää kiintymysmalliaan aikuisena.

Turvattomia malleja on muutama erilainen, joten ensin kannattaa selvittää mikä malli sinulle on ominaisin. Eri mallien kanssa työskentelyyn on erilaiset keinot. Avauksesi perusteella saattaisit olla Anxious-preoccupied (ristiriitaisesti turvaton). Netistä löytyy myös testejä joilla voi kartoittaa omaa kiintymysmalliaan.

Mä käyn terapiassa ja noikin on tuttuja asioita noi kiintymysjutut. Ei mun terapeutti sanonut mun hermostumiseen oikein muuta, kuin ettö voi olla hyvä olla avoin siitä että on tuollaisia tunteita. En koe olevani kovinkaan epävarma ihminen, mutta ihastuminen triggeröi nusda jotain, varmaankin joidenkin vanhojen karvaiden pettymysten takia. Aikoinaan yksi nainen johon olin tosi ihastunut, alkoi yhtäkkiä vastailla tosi harvaan ja epämääräisesti mun viesteihin. Sitä kesti noin viikon kunnes hän kertoi, että oli löytänyt baarista toisen miehen ja keskittyy nyt häneen. Luulen että oon tuon tapahtuman jälkeen ollut jotenkin hermoheikko kun ihastun naiseen.

AP

Ok. Hienoa kun käyt terapiassa!

Varmasti juuri tuo kuvaamasi tilanne on virittänyt sinulle sellaisen tavallaan irrationaalisen pelon, että sama kävisi uudelleenkin. Oletko miettinyt kuinka realistista ihastumisesi siihen naiseen oli? Minusta hän ei vaikuta kovinkaan vakaalta ihmiseltä jos romanttinen kiinnostuksen kohde voi yhtäkkiä vaihtua tuolla tavoin. Joko hän on teeskennellyt sinulle olevansa kiinnostuneempi kuin olikaan, tai sitten oli oikeasti kiinnostunut mutta tuuliviirimäinen luonne. Kummankaanlaista ihmistä en itse haluaisi kumppaniksi. Eikö ollut oikeastaan hyvä asia, että se todellinen luonne paljastui etkä ehtinyt enempää kiintymään ja tuhlaamaan aikaa häneen?

Kun näin jälkikäteen ajattelet niin olisitko voinut olla tuon naisen suhteen ehkä hieman kriittisempi heti tutustumisen alussa? En tarkoita negatiivista asennoitumista vaan sellaista, että ei olettaisi liian kevyin perustein toisen olevan ihastumisen arvoinen tyyppi? Mitä jos miettisit nykyisen tuttavuuden kohdalla, mistä ominaisuuksista hänessä pidät ja sitten arvioisit, pitääkö käsityksesi oikeasti paikkansa vai onko osittain kysymys siitäkin, että ette vielä tunne kunnolla? Niin kauan kuin ette tunne oikeasti hyvin, on aina mahdollisuus että hänestä paljastuu sellaisia huonoja puolia joiden kanssa sinun on vaikea elää. Jos pidät tätä mahdollisuutta mielessä, et ehkä ihastu liian syvästi ennen kuin on tiedät että on aidosti hyvä juttu kyseessä.

Itseäni auttaa kun kysyn itseltäni, olenko ihastunut vai rakastunut. Rakastuminen on mahdollista vasta kun toisen kanssa on selviydytty aidosti haastavista tilanteista yhdessä ja toisen tunteminen ja luottamus ovat jo hyvällä tasolla. Ihastuminen taas on mahdollista tuntemattomankin kanssa, mutta ihastumisen tunteen pysyvyyteen ei voi ollenkaan luottaa, ja se on hyvä pitää mielessä. Siitä voi silti nauttia! Kunhan muistaa että koko homma voi olla ohi vaikka heti huomenna.

Vaikutat kivalta ja fiksulta mieheltä. Sinulle löytyy kyllä sellainen kunnon täysosumarakkaus vielä, kävipä tämän nykyisen kanssa miten vain.

Ah, meinasin unohtaa tän keskustelun. No joo tilanne tuon aiemman ihastukseni kanssa oli monimutkainen. Hän sanoi ettei hänellä ole vielä tunteita minua kohtaan, mutta että voimme harrastaa seksiä ja että joskus tunteet tulevat ajan myötä. Hän myös alkoi vihjailla että esittelisi minut kavereilleen juuri ennen kuin tapasi tuon toisen miehen baarissa, joten tilanne oli monimutkainen. Ei hän kuitenkaan suoranaisesti mitään väärää tehnyt ja kyllä hän vaikutti oikeinkin vakaalta ja hyväitsetuntoiselta naiselta.

Kyllä se silti sattui ja silloin vannoin etten halua ketään muuta kuin hänen kaltaisensa ja että minun on etsittävä hyvin samankaltainen nainen jostain. Tuolloin en ehkä ollut hänen suhteensa kovin skeptinen. Nykyään olen paljon skeptisempi ja sanoin heti ekojen treffien jälkeen kaverilleni, että naista pitää tapailla 3 kuukautta ennem kuin oppii oikeasti tuntemaan tämän. Ihmisillä on usein tietty vieraskoreus päällä aluksi ja se on ihan normaalia. Varmaan itsellänikin on. Mutta vaikka tiedostan tämän, että ihmisistä voi paljastua tapailun edetessä kaikenlaisia yllätyksiä, niin ei se jotenkin estä vaan ihastumasta kovastikin. En tiedä mikä siinä on.

AP

Vierailija
56/65 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olen nainen ja mulla on hieman samanlaisia ongelmia ja on toki edelleen.

Toki ikä on tuonut helpotusta ja olin yksin pari vuotta (olen vielä parikymppinen), mutta siinä ajassa ehti tutkailla itseään ja tietää, mikä on itselle tärkeää, mistä tykkää ja millainen on. Ja millaisen tyypin sitä vierelleen tahtoo.

On hyvä, että käyt terapiassa. Itse en ole vielä sinne päässyt.

Nyt tapailen erästä tyyppiä, olen pari kk tapaillut. Alkuun oli tuollaisia tunteita ja tuntui, että kun sai itsevarmuuden rakennettua, ihastuin ja olo oli kaikkea muuta kuin itsevarma.

Unet hävisi parilta kuulta ja pikkuhiljaa nyt ne alkaa palata takaisin vähitellen, kun suhteen alku ja "pahin" ihastus on ohi. Alkaa tulla vähän enemmän omaksi itsekseen taas ja se on hyvä. Johan siinä meinaa mielenterveys mennä kun ei nuku, mieli käy kierroksilla pelkästä ihastumisesta.

Tapasin kivan miehen, joka on puhunut alusta asti tunteistaan ja sai mutkin puhumaan ja se on helpottanut. Olen sanonut omat rajani ja pidän oman elämän. Mies on turvallinen, kiltti ja hauska.

Välillä kuitenkin tulee tollasia puuskia erityisesti öisin ja sitten yritän päivisin ja öisin sitten pitää sellaista terapiaa itselleni. Videopäiväkirjaa, mihin vaan höpötän kaikki fiilikset ja heti olo helpottuu. Ja jos unettomuus ottaa vallan, mietin vaan, että kyllä se keho kestää, vaikken nukkuisikaan kun pari h. Asenne ratkaisee ja muista, tämä on sun elämä ja se on hänen elämä. Pidä oma elämäsi, omat rajat ja toinen pitää omansa. Ei sen kummempaa.

Kiitos kun jaoit tämän. Tuntuu että kykenen kyllä pitämään rajani. Puhuin tilanteesta myös terapeuttini kanssa vähän ja hän piti toimintaani ihan hyvänä. Välillä olen puhunut kavereiden kanssa asiasta, mutta tuntuu ettei siinäkään pääse puusta pitkälle. Olen vaan vähän hermona aina kun ei viestiä kuulu pitkään aikaan ja joku pelko alkaa hiipiä puseroon. Pahempaa unettomuutta mulla ei onneksi ole, pieniä keskittymisvaikeuksia vain päivisin.

AP

Vierailija
57/65 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasihan hän, vasta tosi myöhään illalla. Ihan normaalisti jatkoi juttelua. Hän on jo matchaamisesta lähtien laittanu viestiä lähes yksinomaan myöhään illalla, joten ei tässä ole edes mitään ihmeellistä ja poikkeuksellista. En vain ole jotenkin oppinut että hänen kohdallaan se ei tarkoita mitään.

AP

Vierailija
58/65 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasihan hän, vasta tosi myöhään illalla. Ihan normaalisti jatkoi juttelua. Hän on jo matchaamisesta lähtien laittanu viestiä lähes yksinomaan myöhään illalla, joten ei tässä ole edes mitään ihmeellistä ja poikkeuksellista. En vain ole jotenkin oppinut että hänen kohdallaan se ei tarkoita mitään.

AP

Kiva! Me mammat pidetään teille peukkuja pystyssä :-)

Vierailija
59/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Kiva! Me mammat pidetään teille peukkuja pystyssä :-)

Kiitos :) Ehkä myöhemmin vielä raportoin tänne suhteen kehittymisestä jos muistan

AP

Vierailija
60/65 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituiksihan se meni. Ylläri taas.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi