Ärsyttää antaa naiselle näin iso valta omasta olotilasta, mut minkäs teet kun ihastut
Odotat vaan että milloin se vastaa ja mietit että mikä siinä kestää. Hartiat on jännittyneet. Ei kai tälle ole mitään tehtävässä, paitsi se että vetäytyy johonkin kellariin eikä tapaile naisia enää.
Kommentit (65)
Voi nainen manipuloida ilman että arvaat sitä. Ei sitä voi aina tietää mistään. Pidemmän ajan kuluessa selviää.
Vierailija kirjoitti:
Välillä toki miettii et muhin pitäis vetää eaja ja milloin olla skeptinen? Onhan se toki mahdollista että nainen pelailee jotain kun vastaa niin törkeän hitaasti. Mistäs sen tietää?
AP
Ei voi tietää. Pakko ottaa riski. Elämässä on vaaransa, ellei jää kellariin pelaamaan videopelejä ja piiloudu ihmisiltä.
Ajattele asiaa näin: jos tuosta ei nyt tule mitään, se EI ole maailmanloppu. Toivut torjunnasta kyllä, jos sellainen tulee. Sen jälkeen jatkaisit elämääsi, ja jossain vaiheessa löydät jonkun ihanan. Pelko pois, kaikesta selvitään ja kaikki järjestyy. Olet hyvä tyyppi.
T. Tiedän mistä puhut
Vierailija kirjoitti:
Pahimmillaan yöunet menee, vaikea keskittyä duuniin ja kaikki naisen takia joka voisi muutaman kuukauden tutustumisen jälkeen paljastua sekopääksi.
AP
Tai sinä voit paljastua 🙄.
Sinulla itselläsi on valta ja vastuu tunteistasi, ei kellään muulla.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on elämä jossa voi sattua kaikenlaista. Sitähän joku kerran täällä kuvaili kuinka laittoi raskaan yövuoron päätteeksi puhelimen äänettömälle mennessään nukkumaan ja luurissa oli sitten koko draaman kaari keritty vetää ennen kuin nainen heräsi reagoimaan viesteihin.
Voi jestas, juuri tämä! Sitä lähtee kiireellä aamulla töihin, ei ehdi tai muista päivän aikana viestiä, töistä nopsaan kaverin kanssa salille ja syömään. Illalla kun avaa puhelimen niin on käyty läpi tuhat tunnetilaa sillä aikaa, kun minä olen elänyt tyytyväisenä elämääni. En kerta kaikkiaan jaksa tuota yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla oo vastuuta tunteistani. Ne tulee pyytämättä ja omalla aikataulullaan. Ei niitä voi estää. Käytöksestäni mulla on vastuu.
AP
Vierailija kirjoitti:
Ajattele asiaa näin: jos tuosta ei nyt tule mitään, se EI ole maailmanloppu. Toivut torjunnasta kyllä, jos sellainen tulee. Sen jälkeen jatkaisit elämääsi, ja jossain vaiheessa löydät jonkun ihanan. Pelko pois, kaikesta selvitään ja kaikki järjestyy. Olet hyvä tyyppi.
T. Tiedän mistä puhut
Niin. Mut en koe että tuon ajatteleminenkaan vie hermostuneisuutta pois.
AP
Täällä sama, mutta olen nainen :) Juuri tässä on viestittely menossa miehen kanssa.
Itsellä saattaa kestää ihan siitäkin syystä että haluan viestin olevan mahdollisimman kiva.
Ei kannata roikkua naisessa jolta ei saa vastakaikua. Muita tapailemaan mars!
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama, mutta olen nainen :) Juuri tässä on viestittely menossa miehen kanssa.
Itsellä saattaa kestää ihan siitäkin syystä että haluan viestin olevan mahdollisimman kiva.
No tää saattaa vastata vasta iltakahdeksalta viestiin, minkä olin lähettäny edellisenä iltana just kun hän oli nukahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tää saattaa vastata vasta iltakahdeksalta viestiin, minkä olin lähettäny edellisenä iltana just kun hän oli nukahtanut.
Käykö hän töissä tai opiskelemassa? Olisko kiireinen päivän aikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla oo vastuuta tunteistani. Ne tulee pyytämättä ja omalla aikataulullaan. Ei niitä voi estää. Käytöksestäni mulla on vastuu.
AP
Eri vastaaja tässä.
Tunteita ei voi estää, mutta sen sijaan voit opetella käsittelemään epämukavia tunteitasi tarkoituksenmukaisemmin. Ajan myötä sinulle kehittyy parempi itseluottamus etkä enää häiriinny siitä ettei toiselta ole vaikkapa tullut viestiä. Silloin olet vapaa keskittymään ihastumisen myönteisiin puoliin.
Jos aihe kiinnostaa, voit vaikka googlata tietoa kiintymyssuhdemalleista. Englanniksi "attachment styles". Youtubesta löytyy materiaalia ja ohjeita, miten turvattomasti kiintynyt ihminen voi kehittää kiintymysmalliaan aikuisena.
Turvattomia malleja on muutama erilainen, joten ensin kannattaa selvittää mikä malli sinulle on ominaisin. Eri mallien kanssa työskentelyyn on erilaiset keinot. Avauksesi perusteella saattaisit olla Anxious-preoccupied (ristiriitaisesti turvaton). Netistä löytyy myös testejä joilla voi kartoittaa omaa kiintymysmalliaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo on kyllä aika harvoin, olet tunteeseen ihan oikeutettu. Kyllä itse olen kuitenkin selkeästi innokas.
Vaikutat ap kivalta ja fiksulta tyypiltä!
Parisuhteiden osalta kannattaa aina muistaa se, että jos ei siitä tule mitään, niin tuskin olisi ollut sen parempi vaikka suhde olisi syntynytkin, joku teissä ei vaan sovi yhteen silloin. Toivotaan kuitenkin että tässä tapauksessa napsahtaa onni kohdalle, tsemppiä matkaan :).
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat ap kivalta ja fiksulta tyypiltä!
Parisuhteiden osalta kannattaa aina muistaa se, että jos ei siitä tule mitään, niin tuskin olisi ollut sen parempi vaikka suhde olisi syntynytkin, joku teissä ei vaan sovi yhteen silloin. Toivotaan kuitenkin että tässä tapauksessa napsahtaa onni kohdalle, tsemppiä matkaan :).
Samaa mieltä, niin vaikuttaa!
t. nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo on kyllä aika harvoin, olet tunteeseen ihan oikeutettu. Kyllä itse olen kuitenkin selkeästi innokas.
Siis aikuiset ihmiset odottavat, että toiselle viestitään vähintään muutaman tunnin välein? Pakko esim. työpäivän aikana lähettää viesti? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Eri vastaaja tässä.
Tunteita ei voi estää, mutta sen sijaan voit opetella käsittelemään epämukavia tunteitasi tarkoituksenmukaisemmin. Ajan myötä sinulle kehittyy parempi itseluottamus etkä enää häiriinny siitä ettei toiselta ole vaikkapa tullut viestiä. Silloin olet vapaa keskittymään ihastumisen myönteisiin puoliin.
Jos aihe kiinnostaa, voit vaikka googlata tietoa kiintymyssuhdemalleista. Englanniksi "attachment styles". Youtubesta löytyy materiaalia ja ohjeita, miten turvattomasti kiintynyt ihminen voi kehittää kiintymysmalliaan aikuisena.
Turvattomia malleja on muutama erilainen, joten ensin kannattaa selvittää mikä malli sinulle on ominaisin. Eri mallien kanssa työskentelyyn on erilaiset keinot. Avauksesi perusteella saattaisit olla Anxious-preoccupied (ristiriitaisesti turvaton). Netistä löytyy myös testejä joilla voi kartoittaa omaa kiintymysmalliaan.
Mä käyn terapiassa ja noikin on tuttuja asioita noi kiintymysjutut. Ei mun terapeutti sanonut mun hermostumiseen oikein muuta, kuin ettö voi olla hyvä olla avoin siitä että on tuollaisia tunteita. En koe olevani kovinkaan epävarma ihminen, mutta ihastuminen triggeröi nusda jotain, varmaankin joidenkin vanhojen karvaiden pettymysten takia. Aikoinaan yksi nainen johon olin tosi ihastunut, alkoi yhtäkkiä vastailla tosi harvaan ja epämääräisesti mun viesteihin. Sitä kesti noin viikon kunnes hän kertoi, että oli löytänyt baarista toisen miehen ja keskittyy nyt häneen. Luulen että oon tuon tapahtuman jälkeen ollut jotenkin hermoheikko kun ihastun naiseen.
AP
Välillä toki miettii et muhin pitäis vetää eaja ja milloin olla skeptinen? Onhan se toki mahdollista että nainen pelailee jotain kun vastaa niin törkeän hitaasti. Mistäs sen tietää?
AP