Vappu Pimiä: Nykynuoret on laiskoja
Vappu Pimiä otti haastattelun aikana hyvin vahvasti kantaa nuorten työllistymiseen. Nainen oli sitä mieltä, että nuoret ovat nykyään liian valikoivia töiden suhteen eivätkä suostu tekemään niin sanottuja hanttihommia.
Nykyään tosi monet nuoret aattelee silleen, että en mä tollasta duunii. Mä oon liian hyvä tollaseen. Mä oon liian hyvä siivoojaks, mä oon liian hyvä mäkkärin kassalle ja mä oon liian hyvä sinne, tänne, tonne, Vappu Pimiä laukoo.
Vappu Pimiä ihmettelee sitä miten nuoret hänen mielestään haluavat suoraan päästä parempiin asemiin töissä. Nainen luettelee miten hän on pessyt Viking Cinderellan vessoja kolme vuotta, jakanut mainoksia 12-vuotiaana, myynyt jäätelöä, työskennellyt lounastiskissä ja baarissa. Mun ikäpolvi, ne on kaikki tehny jotain hanttihommia, Pimiä kertoo.
Kommentit (272)
En nyt jaksa hirveän tosissani ottaa jonkun Vappu Pimiän kaltaisen nuoriin kohdistamaa kritiikkiä. Ihmisen jonka oma osaaminen perustuu sille että on kaikissa juontajan rooleissaan samanlainen: puhelias, iloinen, vähän yksinkertainen blondi, sellainen "kaikkien kaveri". Ei osaa uudistua. Naama ja tapa juontaa alkanut tosissaan ärsyttämään.
Nykynuorilla on paljon paineita ja pelkoja tulevaisuuden suhteen. Saako opiskelupaikan ja työpaikan, jaksaako ja pärjääkö työelämässä. Ilmastonmuutos ja sota huolestuttaa. Siinä ei kaivata Vapun oman kruunun kiillotusta sillä kuinka on joskus pessyt laivan vessoja. Rouvan nykyinen elintaso kuitenkin perustuu pitkälti hänen miehensä tuloihin.
Samaa ikäluokkaa ja mieltä Vapun kanssa muuten, mutta musta se on hyvä. Nostakoot palkkoja sitten, että alkaa kelpaamaan hanttihommatkin. Minä olin sellainen ahkera ja lahjakas nuori joka teki mitä vain töitä 16 vuotiaasta asti kun ei vanhemmista ollut apua, samalla kun vetelin luokan parhaat arvosanat. Sitten loppui voimat täysin. Burnout 25 -vuotiaana ja nyt tk eläke. Olisin nostellut opintolainaa surutta ja jättänyt opiskelujen aikaiset duunit jos olisin tajunnut että siinä voi mennä pysyvästi mielenterveys.
Vappukin on saavuttanut keski-iän myöhäispuolen, jossa alkaa se vanha tuttu narina että kyllä vaan meidän nuoruudessa ja kaikki nykynuoret sitä tätä.
Keskyäustelun pointti taisi mennä ohi. Kannattaa hankkia työkokemusta, jolla osoittaa, että kykenee työhön. Poikani opiskelee yliopistossa ja kitisi opintojen alussa, kun ei saanut oman alan töitä kesäksi. Selitin monen keskustelun ajan, että kannattaa vainntehdä töitä, sillä siitä on hyötyä tulevissa rekryissa. Sai heti kandin valmistuttua paikan, jossa palkka 4000 /kk. Ja se on trainee-paikka.
Eiks hänen omat lapset ole jo työllistymisiässä.
Onhan ne vaikken Pimiän sanomisista niin piittaa. Elämä on somessa. Ei paljoa sen ulkopuolella. Some koukuttaa.
3 vuotta on liian vähån siivouksessa. Pimiä olosi voinut työskennellä seuraavat 30 vuotta vessojen siivoojana ja unohtaa telkkarihommat kokonaan!!!
Tämä julkkisjuontaja varmaan tölväisi nuorisoa päästäkseen kertomaan omasta julkisuudessa kerrotusta työhistoriastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vappukin on saavuttanut keski-iän myöhäispuolen, jossa alkaa se vanha tuttu narina että kyllä vaan meidän nuoruudessa ja kaikki nykynuoret sitä tätä.
Keski-ikäisenä Vappu voisi ihan hyvin jatkaa laivojen siivoojana, mutta laiska mikä laiska!. Kerran siivooja, aina siivooja. Ei muuta kuin Vappu sinne siivoomaan ja unohda noi telkkarihommat, aivan liian vanha telkkariin muutenkin!
Wikipedia:
"Pimiä valmistui ylioppilaaksi Pohjois-Haagan yhteiskoulun lukiosta vuonna 1997. Hän näytteli Noora Uusitaloa elokuvassa Tyttöjä ja jäätelöä (1995) ja haki lukion jälkeen Teatterikouluun mutta ei yltänyt opiskelupaikkaan. Hän valmistui Helsingin Evankelisen Opiston radiotoiminnan linjalta vuonna 2000, ja lisäksi hän on käynyt erilaisia esiintymiseen liittyviä kursseja"
Vierailija kirjoitti:
Wikipedia:
"Pimiä valmistui ylioppilaaksi Pohjois-Haagan yhteiskoulun lukiosta vuonna 1997. Hän näytteli Noora Uusitaloa elokuvassa Tyttöjä ja jäätelöä (1995) ja haki lukion jälkeen Teatterikouluun mutta ei yltänyt opiskelupaikkaan. Hän valmistui Helsingin Evankelisen Opiston radiotoiminnan linjalta vuonna 2000, ja lisäksi hän on käynyt erilaisia esiintymiseen liittyviä kursseja"
Mihin väliin tuo kolme vuotta laivasiivoajana osuu?
Moni luulee itsestään liikoja. Ja että raha syntyy tyhjästä.
Jollei hanttihommat kiinnosta niin perustakoon vaikka yrityksen.
Tietenkin kannattaa pyrkiä tekemään sellaista missä pärjää eikä sellaista missä ei pärjää. Itse siivoan bajamajoja.
T22
Vappu se ottaa kantaa milloin nykynuoriin, milloin maajussien romansseihin ja milloin lasten ruokailuun. Aina vähän höpsösti ja liioitellen.
3 vuotta, aivan liian vähän! Ei muuta kuin takaisin siivoamaan, onhan hänellä työkokemusta!
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin kannattaa pyrkiä tekemään sellaista missä pärjää eikä sellaista missä ei pärjää. Itse siivoan bajamajoja.
T22
Aina kannattaa pyrkiä ensisijaisesti edelliseen työpaikkaan töihin! Tässä tapauksessa siivoamaan!
On tuo Vapun melskaaminenkin aika typerää. Teepä CV ja hae sitten koulutusta vastaavia paikkoja, kun kokemusta on pölyn pyyhkimisestä.
Tyhmää Vapulta keulia jollain töillä, joita sitten kuitenkin aliarvostaa, kun mainitsee ne ikään kuin viimesijaisina töinä. Moni joutuu niitä pölyjä pyyhkimään ihan selvitäkseen.
Veikkaan, että Vapun tytöt saavat aikanaan työkokemukset heti suhteiden kautta.
Aikooko keski-ikää lähestyvä juontaja mukaan politiikkaan kun tällaisia kok/ps puheenvuoroja?
Nykynuoret ovat niin paineistettuja ja laiskoja etteivät viitsi edes katsoa pimiää tyhjänräkätystä joka tuutista?