Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt joku roti näihin ruoan hintoihin!!!

Vierailija
15.03.2023 |

Viime viikolla jäi tomaatit ostamatta koska hinta 7,99€/kg. No, tänään Alepassa 8,29/kg(!!). Rakastan paprikaa, hinta jo 10,29/kg. Pakastaparsakaali 9,20/kg. Kotimaista-kananmunat 2,45. Koiranruokapurkki 2,79.
Ei tässä ole enää mitään järkeä.
T. Vuokran jälkeen 580€/kk netto. Onnea mulle.

Kommentit (1383)

Vierailija
1361/1383 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maassamme ruuan hintataso aivan liian korkea. Jos esim. erikoisjuustot kilohinta yli 50 on se paha. Eikä viitsi maksaa tavallisesta pitsasta n. 25 e/kpl. 

Köyhän ei kannata ostaa viidenkympin juustoa.

Vierailija
1362/1383 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää osta lohta. Meni maku koko kalaan, kun yhdessä vaiheessa maksoi aivan liikaa. Pitäkää lohenne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1363/1383 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaupan ruoka on liian kallista, niin sen kuin kasvattamaan sitä itse.

Otat paprikasta siemenet talteen, hankit vähän multaa ja pistät kasvamaan.  Pussillinen salaatinsiemeniä ei maksa paljon. Tai porkkanan jne.

Ikkunalaudalla voi kasvattaa annansilmän tai verenpisaran sijaan esim. tilliä, persiljaa, retiisiä...  Kesällä kun laittaa parvekkeelle siemenperunoita ja multaa ämpäriin sekä muistaa väliiä mullata ja kastella, niin saat kohta niin halpoja uusia perunoita että oksat pois.

Syksyllä on metsässä ilmaisia mustikoita, puolukoita, sieniä ym.  Sopivilta paikoilta löytyy metsämansikoita, juolukoita, metsävadelmaa ja miksei lakkojakin, jos pääsee jonnekin suolle.

Vanhoilla omakotitaloalueilla kasvaa usein omenapuita, ja alueen asukkaille tulee välillä omenasatoa niin paljon, että pihaportin vieressä on pahvilaatikossa omenia ja lappu "saa ottaa".

Oletko laskenut paljonko se maksaa metsään meno varsinkin, jos asuu stadissa eikä ole autoa saatikka ajokorttia?

Bussilipun verran. Helsingissä asuessani tuli käytyä sienessä mm. Mustavuoressa.

Ja löytäähän sieniä usein ihan kävelyreittiensä varrelta myös. 

Mutta eihän niissä juurikaan energiaa ole. Olisin kyllä tosi hoikassa kunnossa, jos pitäisi sillä pärjätä, mitä itse pystyn kaupungissa sienestämään, kalastamaan tai viljelemään.

Vierailija
1364/1383 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä uskomatonta, kun tuntuu että ruokien hinta on noussut joka kerta kun käy kaupassa.

Tonnikalaa ei kohta raski ostaa, joten pitääkö siirtyä leivän päällä kananmuniin ja halpaan lenkkiin? Jonkin aikaa sellaista kestää, mutta kestääkö terveys.

Onneksi kasviksia saa vielä edullisesti. Pitää kokeilla ohjetta, missä raastettuun kaaliin sekoitetaan munia, mausteita, juustoraastetta ja jauhoja, ja paistetaan pannulla kuin pihvit.

Leivän voi tehdä itse, mutta näillä sähkön hinnoilla pitää paistaa monta pellillistä yhdellä kertaa.

Vierailija
1365/1383 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmevalitusta ruoan hinnasta. Kannattaisiko sossupummien mennä töihin ja lakata loisimasta.

Kannattaisi, mutta kun ei päästetä!

Vierailija
1366/1383 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupasta tai suoraan tuottajalta

Vierailija
1367/1383 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikä pysyy. Kun kansaa äänwstää ostamatta jättämisellä, kyllä on pakko myös sr ahneuden yläraja sieltä alas tiputtaa hintojen muodossa. 

Vierailija
1368/1383 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakka vois maksaa 50euroa toppa. Nostakaa vain hintoja.

Sitten ehkä vuokraisin viljelypalstan ja kasvattaisin kessua. En itse polta, mutta ehkä menekkiä alkaisi olla, jos kaupassa noin paljon maksaisi.

Vierailija
1369/1383 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ihmiset valittako ruuan hinnasta, tottakai valmisruoka maksaa maltaita.

Itse ostan esim lihaa isommissa erissä, teen erilaisia pataruokia hitaasti haudutellen. Niitä voi sitten kertakäyttöannoksina pakastaa seuraavia kertoja varten. Koskee niin kaikkia täysliha- kuin erilaisia jauheliharuokiakin. Mukaan juureksia, sieniä jne. Esim yksi päivä viikosta perhekoosta riippuen ruuanlaittoon ja perhe mukaan, kaikki nauttivat ja kaikki oppivat.

Vierailija
1370/1383 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi nousee ruoan ALVi, ja perussuomalaisia äänestämällä te halusitte tämän kaiken. Teidän ihana, rakas persupuolue nostaa seuraavaksi ruoan hintaa. Mestari!

Vierailija
1371/1383 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra tulee keväällä ehdottamaan ruoan alv nostoa.

Repikää siitä persreppanoita äänestäneet.

Vierailija
1372/1383 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on tukkuri ja kauppias joka tekee rahaa ruualla. Ei mulla muuta

Vierailija
1373/1383 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyl ymmärrä ihmisten keuhkoamista, ruoka on erittäin halpaa suhteessa palkkoihin.

alle 100€/kk saa varmasti yhden henkilön ruuat.

Taitaa olla vaan tämä wolttisukupolvi tottunut liian hyvään.

Ruoan pitää olla halvempaa ja halventua.

Vierailija
1374/1383 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmevalitusta ruoan hinnasta. Kannattaisiko sossupummien mennä töihin ja lakata loisimasta.

Kannattaisi, mutta kun ei päästetä!

Ei, vaan sosiaaliturvan tasoa on nostettava.

Vierailija
1375/1383 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purra tulee keväällä ehdottamaan ruoan alv nostoa.

Repikää siitä persreppanoita äänestäneet.

Perussuomalainen iloitsee kun maanmies kuolee nälkään.

Vierailija
1376/1383 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä enää näitä "tee itse ruokaa", "katso tarjoukset", "poimi marjoja". Teen kaikkia noita ja ruoka on silti hullun kallista. Pakastimen virkaa hoitaa pikkuinen pakastelokero, sinne ei paljoa säilötä.

Vierailija
1377/1383 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
1378/1383 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parilla kympillä yksinäinen ihminen hankkii vaikka monen viikon ruuat. T: Kokoomus

Vierailija
1379/1383 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli että ruuan tuottajat saavat korkeista hinnoista tosi pienen osuuden itselle. Enemmistö rahoista keräävät kauppiaat, kenen osuus ruuan tuottamisessa on pyöreä nolla. 

Vierailija
1380/1383 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetetaan Yritys- ja Maataloustuet ja laitetaan Säätiöt verolle. Sitä päivää ootellessa mutta kun tämä on HYS HYS

Tuo olisi kyllä mukava että lopetettais maataloustuet koko maailmasta samalla kertaa.Ruuan hinta olisi oikeasti se mitä sen tuottaminen maksaa. Plus kauppiaan kate,teollisuuden siivu ja verot.Silloin nähtäisiin se oikea hinta...joka olisi paljon korkeampi kuin nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä