Nyt joku roti näihin ruoan hintoihin!!!
Viime viikolla jäi tomaatit ostamatta koska hinta 7,99€/kg. No, tänään Alepassa 8,29/kg(!!). Rakastan paprikaa, hinta jo 10,29/kg. Pakastaparsakaali 9,20/kg. Kotimaista-kananmunat 2,45. Koiranruokapurkki 2,79.
Ei tässä ole enää mitään järkeä.
T. Vuokran jälkeen 580€/kk netto. Onnea mulle.
Kommentit (1383)
Mä en enää osta lohta. Meni maku koko kalaan, kun yhdessä vaiheessa maksoi aivan liikaa. Pitäkää lohenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaupan ruoka on liian kallista, niin sen kuin kasvattamaan sitä itse.
Otat paprikasta siemenet talteen, hankit vähän multaa ja pistät kasvamaan. Pussillinen salaatinsiemeniä ei maksa paljon. Tai porkkanan jne.
Ikkunalaudalla voi kasvattaa annansilmän tai verenpisaran sijaan esim. tilliä, persiljaa, retiisiä... Kesällä kun laittaa parvekkeelle siemenperunoita ja multaa ämpäriin sekä muistaa väliiä mullata ja kastella, niin saat kohta niin halpoja uusia perunoita että oksat pois.
Syksyllä on metsässä ilmaisia mustikoita, puolukoita, sieniä ym. Sopivilta paikoilta löytyy metsämansikoita, juolukoita, metsävadelmaa ja miksei lakkojakin, jos pääsee jonnekin suolle.
Vanhoilla omakotitaloalueilla kasvaa usein omenapuita, ja alueen asukkaille tulee välillä omenasatoa niin paljon, että pihaportin vieressä on pahvilaatikossa omenia ja lappu "saa ottaa".
Oletko laskenut paljonko se maksaa metsään meno varsinkin, jos asuu stadissa eikä ole autoa saatikka ajokorttia?
Bussilipun verran. Helsingissä asuessani tuli käytyä sienessä mm. Mustavuoressa.
Ja löytäähän sieniä usein ihan kävelyreittiensä varrelta myös.
Mutta eihän niissä juurikaan energiaa ole. Olisin kyllä tosi hoikassa kunnossa, jos pitäisi sillä pärjätä, mitä itse pystyn kaupungissa sienestämään, kalastamaan tai viljelemään.
Onhan tämä uskomatonta, kun tuntuu että ruokien hinta on noussut joka kerta kun käy kaupassa.
Tonnikalaa ei kohta raski ostaa, joten pitääkö siirtyä leivän päällä kananmuniin ja halpaan lenkkiin? Jonkin aikaa sellaista kestää, mutta kestääkö terveys.
Onneksi kasviksia saa vielä edullisesti. Pitää kokeilla ohjetta, missä raastettuun kaaliin sekoitetaan munia, mausteita, juustoraastetta ja jauhoja, ja paistetaan pannulla kuin pihvit.
Leivän voi tehdä itse, mutta näillä sähkön hinnoilla pitää paistaa monta pellillistä yhdellä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmevalitusta ruoan hinnasta. Kannattaisiko sossupummien mennä töihin ja lakata loisimasta.
Kannattaisi, mutta kun ei päästetä!
kaupasta tai suoraan tuottajalta
No eikä pysyy. Kun kansaa äänwstää ostamatta jättämisellä, kyllä on pakko myös sr ahneuden yläraja sieltä alas tiputtaa hintojen muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Tupakka vois maksaa 50euroa toppa. Nostakaa vain hintoja.
Sitten ehkä vuokraisin viljelypalstan ja kasvattaisin kessua. En itse polta, mutta ehkä menekkiä alkaisi olla, jos kaupassa noin paljon maksaisi.
Älkää ihmiset valittako ruuan hinnasta, tottakai valmisruoka maksaa maltaita.
Itse ostan esim lihaa isommissa erissä, teen erilaisia pataruokia hitaasti haudutellen. Niitä voi sitten kertakäyttöannoksina pakastaa seuraavia kertoja varten. Koskee niin kaikkia täysliha- kuin erilaisia jauheliharuokiakin. Mukaan juureksia, sieniä jne. Esim yksi päivä viikosta perhekoosta riippuen ruuanlaittoon ja perhe mukaan, kaikki nauttivat ja kaikki oppivat.
Seuraavaksi nousee ruoan ALVi, ja perussuomalaisia äänestämällä te halusitte tämän kaiken. Teidän ihana, rakas persupuolue nostaa seuraavaksi ruoan hintaa. Mestari!
Purra tulee keväällä ehdottamaan ruoan alv nostoa.
Repikää siitä persreppanoita äänestäneet.
Kyllähän se on tukkuri ja kauppias joka tekee rahaa ruualla. Ei mulla muuta
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyl ymmärrä ihmisten keuhkoamista, ruoka on erittäin halpaa suhteessa palkkoihin.
alle 100€/kk saa varmasti yhden henkilön ruuat.
Taitaa olla vaan tämä wolttisukupolvi tottunut liian hyvään.
Ruoan pitää olla halvempaa ja halventua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmevalitusta ruoan hinnasta. Kannattaisiko sossupummien mennä töihin ja lakata loisimasta.
Kannattaisi, mutta kun ei päästetä!
Ei, vaan sosiaaliturvan tasoa on nostettava.
Vierailija kirjoitti:
Purra tulee keväällä ehdottamaan ruoan alv nostoa.
Repikää siitä persreppanoita äänestäneet.
Perussuomalainen iloitsee kun maanmies kuolee nälkään.
En kestä enää näitä "tee itse ruokaa", "katso tarjoukset", "poimi marjoja". Teen kaikkia noita ja ruoka on silti hullun kallista. Pakastimen virkaa hoitaa pikkuinen pakastelokero, sinne ei paljoa säilötä.
Parilla kympillä yksinäinen ihminen hankkii vaikka monen viikon ruuat. T: Kokoomus
Sääli että ruuan tuottajat saavat korkeista hinnoista tosi pienen osuuden itselle. Enemmistö rahoista keräävät kauppiaat, kenen osuus ruuan tuottamisessa on pyöreä nolla.
Vierailija kirjoitti:
Lopetetaan Yritys- ja Maataloustuet ja laitetaan Säätiöt verolle. Sitä päivää ootellessa mutta kun tämä on HYS HYS
Tuo olisi kyllä mukava että lopetettais maataloustuet koko maailmasta samalla kertaa.Ruuan hinta olisi oikeasti se mitä sen tuottaminen maksaa. Plus kauppiaan kate,teollisuuden siivu ja verot.Silloin nähtäisiin se oikea hinta...joka olisi paljon korkeampi kuin nyt.
Köyhän ei kannata ostaa viidenkympin juustoa.