Nyt joku roti näihin ruoan hintoihin!!!
Viime viikolla jäi tomaatit ostamatta koska hinta 7,99€/kg. No, tänään Alepassa 8,29/kg(!!). Rakastan paprikaa, hinta jo 10,29/kg. Pakastaparsakaali 9,20/kg. Kotimaista-kananmunat 2,45. Koiranruokapurkki 2,79.
Ei tässä ole enää mitään järkeä.
T. Vuokran jälkeen 580€/kk netto. Onnea mulle.
Kommentit (1383)
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17491962/jauhelihapullat-saasta-4-50-va…
Yllä omia pöperöitäni, ihan oikeasti.
Yritin laskea ruokakulumme helmikuulta. Näen ostot K ja S ryhmistä ja Lidl sovellutuksesta. Päädyin osittain arviolta , että 360 e meni ruokaan 3 aikuiselta kuukaudessa. Vähensi alkoholin ja kissan tarpeet laskuista.
Aiemmin olin päätynyt siihen 5 e per henki päivittäin. Nyt tulos on 4 e päivittäin.
Mitä muutoksia on tullut?
1 Leivon gluteenittoman leivän itse.
2 Aloitettiin härkäpavun ja soijarouheen käyttö.
3 Haen leipomosta 2 viikon välein tavaleipää.
4 Korvattiin purkki pavut ( 2 e tlk) kuivattuihin 40 c tlk vastaava määrä.
5 Syömme edelleen paljon myös tuorekasviksia, tosin korvaamme osittain juureksilla.
Itse olen 185/ 80 mies ja liikun aika paljon pelkästään työ ja kauppamatkoja n 60 km viikossa fillarilla.
Voisi kuvitella että kansan kokonaispaino laskee kun pitää syödä vähemmän? Eli terveys kohenee.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmisten raja tule vastaan missään vaiheessa. Näkyyhän se kauppa käynnillä.
Tämä juuri. Miksi ei vain yksinkertaisesti laiteta stoppi näille hinnoille? Kuinka moni edes tajuaa oikeasti että nämä hinnat on täyttä kusetusta siis ilmaa ja perustuu puhtaasti häikäilemättömän ahneuteen!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri. Miksi ei vain yksinkertaisesti laiteta stoppi näille hinnoille? Kuinka moni edes tajuaa oikeasti että nämä hinnat on täyttä kusetusta siis ilmaa ja perustuu puhtaasti häikäilemättömän ahneuteen!!
Eikähän ne perustu kuljetus-ja tuotantokustannusten rutkaan nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Valitus loppu. Tämä on uusi normaali ja se ei valittamalla parane!!
Valittamisella on muutettu maailmaa aina parempaan päin. Itsekin olen yksilönä saanut aikaan muutoksia kun olen suuni avannut. Valittakaa ihmiset enemmän epäkohdista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikähän ne perustu kuljetus-ja tuotantokustannusten rutkaan nousuun.
Dieselin hintaa nostetaan 25 centtiä ensi vuoden alussa. Se siirtyy ruuan hintaan. Ruoka kallistuu jälleen, mutta vihreä ajatus kukoistaa. Hyvä Suomi!
Ihan oma mielipide. Proteiini on kallista. Kova rasva ja hiilarit on halpaa. Tämä on syy moniin ongelmiin, paino,verenpaine, yms.
Kun lisää kasvisproteiineja ruokavalioon ,niin samalla vähenee kovat rasvat ja kuitu lisääntyy. Paljon muutakin myönteistä tapahtuu suoliston parantuessa.
Liha on terveellistä ja syön vähärasvaista naudanlihaa ja joskus pihvinkin.
Mutta lasange on terveellisempää ja parempaa kun korvaa puolet lihasta tummalla soijarouheella samoin lihapullat sekä jauhelihapihvit.
Samalla säästyy rahaa ja oikeasti voi paremmin. Olen ihan tavallinen mies, en mikään viherituhippi ja itsekkin epäilin että fiftysixty ruoka olisi pahaa.
Onneksi kokeilin ja vanhaan en enää palaa🤣
Vierailija kirjoitti:
Viron hinnat laukkaa täyttä ravia meidän edellä. Bioluvil pyykinpesuneste 920ml pullo eilen Tallinnan Stockmannilla 11,10 euroa. Paras löytö oli Finish konetiskigeeli 22,90 euroa. Oli ihan pakko ottaa kuvat noista hyllyistä. Nämä samat tuotteet sai viime viikolla Suomessa tarjouksessa 3,95 euroa ja 5,90 eur.
No voithan täälläkin ostaa Stockmannilta ylihintaisena pyykkiaineet. Tai sitten voit käyttä Tokmannilla ja ostaa sen kolmasosaan siitä hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos palkka ei riitä eikä mitään tukia saa jotta voi syödä terveellisesti, niin mielestäni ei tarvitse tuntea huonoa omatuntoa jos varastaa.
Ei todellakaan. Nyt on viidakon laki.
No just joo, "viidakon laki" onkin tosi tarpeen maailman suurimmassa holhousyhteiskunnassa, kun ruokaa vielä saa kasseittain ilmaiseksi avustusjärjestöiltä. Hohhoijaa. Lapsellista ja täysin vastuutonta kapinointia. Sinne vaan ruokakassia kirkolle odottamaan jonoon, niin kuin naapurini.
Lukemattomissa maissa on oikeasti umpikujatilanteita, joissa ihmisten on pakko tehdä ties mitä. Jo eteläisimmässä EU:ssa tuet lakkaavat kuin seinään brutaalisti, ja sitten on edessä muutto sukulaisille. Työkokemusta vailla oleva ei edes saa työttömyyskorvausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tulkitset hintojen olevan kusetusta ja ilmaa?
Vierailija kirjoitti:
Taas kerran.. Syökää kaurapuuroa
Ei kauhean terveellinen ruokavalio. Varsinkin kun oma vatsa ei tykkää siitä yhtään, ja jo hetken kuluttua on taas nälkäkin. Ihan tyhjää huttua itselleni. Vihannekset, juurekset, hedelmät ovat itselle pakollisia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen suippopaprika 17,50/kg Salessa. Jäi ostamatta.
Myymättä jäävistä HeVi-osaston tuotteistahan syntyy älyttömästi hävikkiä ympäri Suomen. Eikös sitä pitänyt nimenomaan vähentää eikä lisätä?
Muistattehan nyt kun näitä vihanneksia ja hedelmiä yritettiin myydä halvemmalla ja eräs kauppaketju keksi nimen halventaa ja siitäkös nousi kohu, ihmiset ihan väittivät, että haluavat maksaa näistä tuotteista enemmän. No nyt ollaan siinä tilanteessa, että ei enää halvenneta niin maksakaa nyt. Ite saan ruuan lähes ilmaiseksi työpaikalla ja olen sinkku, niin ei heilauta ruuan hinta mihinkään suuntaan enää.
Pökö kirjoitti:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17491962/jauhelihapullat-saasta-4-50-va…
Yllä omia pöperöitäni, ihan oikeasti.
Yritin laskea ruokakulumme helmikuulta. Näen ostot K ja S ryhmistä ja Lidl sovellutuksesta. Päädyin osittain arviolta , että 360 e meni ruokaan 3 aikuiselta kuukaudessa. Vähensi alkoholin ja kissan tarpeet laskuista.Aiemmin olin päätynyt siihen 5 e per henki päivittäin. Nyt tulos on 4 e päivittäin.
Mitä muutoksia on tullut?
1 Leivon gluteenittoman leivän itse.
2 Aloitettiin härkäpavun ja soijarouheen käyttö.
3 Haen leipomosta 2 viikon välein tavaleipää.
4 Korvattiin purkki pavut ( 2 e tlk) kuivattuihin 40 c tlk vastaava määrä.
5 Syömme edelleen paljon myös tuorekasviksia, tosin korvaamme osittain juureksilla.Itse olen 185/ 80 mies ja liikun aika paljon pelkästään työ ja kauppamatkoja n 60 km viikossa fillarilla.
Mitä on tavaleipä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjän pakotteet ja vihreä siirtymä energiatuotannossa. Siitä se pohjainflaatio syntyy ja samalla ruoan korkea hinta.
Saavat UkraineSlava Ukraine
Ukrainalle slava, ja köyhälle suomalaiselle näkkäri ja vettä?
Typerät lihavat säälittävä r y s s ä n paskat tappakaa itsenne
Sun kannattas varata aika lääkäriltä, ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjän pakotteet ja vihreä siirtymä energiatuotannossa. Siitä se pohjainflaatio syntyy ja samalla ruoan korkea hinta.
Saavat UkraineInflaation perussyy on koronaan otetussa velassa. Uutta rahaa printattiin semmoiseen tahtiin ettei mitään järkeä, täysin oma syy. Nyt kaikki laitetaan toki Venäjän syyksi.
Ja eihän Venäjä ole mitään pakotteita laittanut, vaan me Venäjälle. Ei ainuttakaan vähennystä tai pakotetta ole tehnyt ensimmäisenä. Aina vasta reaktiona lännen pakotteisiin.
Mihinkään muihin sotiin maailmassa ei ole reagoitu näin, milloinkaan. Eikä tämä ole maailman ensimmäinen sota, eikä viimeinen. Ei koske meitä yhtään sen enempää kuin joku Jemenin sota, jota kukaan ei edes muista.
En kyllä ymmärrä miten näistä ruokien hinnoista jaksetaan marista. Itse olen kotihoidontuella ja tulot ovat erittäin pienet. Silti meillä on jokaisella aterialla tuoreita kasviksia, vihanneksia ja hedelmiä tarjolla. Toki jos ostelet perheellesi puolivalmisteruokia, niin ei ne kasvikset niiden rinnalla halvoista vaikuta
Enymmärrävinkumista kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miten näistä ruokien hinnoista jaksetaan marista. Itse olen kotihoidontuella ja tulot ovat erittäin pienet. Silti meillä on jokaisella aterialla tuoreita kasviksia, vihanneksia ja hedelmiä tarjolla. Toki jos ostelet perheellesi puolivalmisteruokia, niin ei ne kasvikset niiden rinnalla halvoista vaikuta
Paljonko puolisosi tienaa? Itse maksoin kotihoidontuella ollessa puolet vuokrasta ja vedestä myös.
Kovasti uutisoidaan että muuallakin Euroopassa hinnat nousee...
Joo, nousee ne- vaan niissä maissa on tehty myös tukitoimia. Alvi painettu alas; annettu kansalaisille alennuksia liikkumisesta/sähköstä/asumisesta; lähetetty kotiin ruokaa....mitäs Suomessa saatiin aikaiseksi, muuta kuin kolme korotusta eläkkeisiin (syksyllä ja alkuvuodesta)? Ai joo, yhden kerran tuli lapsilisä tuplana, siitäkin repesi eläkeläisillä hirveä huuto. Pitäisi vissiin lapset tappaa nälkään, niin olisivat hiljaa?
Sitten sekin vielä, että Euroopassa nousee hinnat, mutta muualla jopa laskee. Myös itänaapurissa. Japanissa saa edelleen noin yhdellä eurolla kaksi kurkkua, tofua puolen kilon harkon alle eurolla jne. Hintoja on helppo vertailla katsomalla Youtubesta videoita kauppakäynneistä, myös muissa maissa.
Niin. Koska KESKO ja S-RYHMÄ.
Mistään muusta ei ole kyse. Nuo tekivät ja tekevät ennätystulosta koska korona+sota varjolla hintoja on nostettu enemmän kuin olisi ollut ihan pakko. Se ennätystulos tehdään sun ja mun kukkarosta.
Taitaa olla teboilin baari enemmän kyseessä