63v äitini ei ymmärrä että nykypäivänä miehet ja naiset maksaa puoliksi ateriat
Olimme ravintolassa ja maksoimme mieheni kanssa puoliksi ateriat. Kerroin äidille joka sanoi, kai mies maksoi ja hän ei ymmärtänyt sitä. Ettekö te yli 60 vuotiaat ymmärrä että nykyään on olemassa tasa arvo
Kommentit (66)
Miksi hänen se pitäisi ymmärtää? Mitä se hänelle edes kuuluu kumpi maksaa?
Ap eli miestrollipaśka , lopeta tämä jankutus.
Erikoista. 63 v ei ole vanha ymmärtämään tuollaisia asioita. Eikä Suomessa ole koskaan ollut mitään kovin vahvaa mies maksaa-kulttuuria.
Riippuu ihan ihmisistä, ei kaikki nuoret ole samasta puusta veistettyjä. Joissakin suhteissa on omat rahat, toisissa yhteiset
Mun 63v äitini hämmästyisi, jos en maksaisi omaa ateriaani. Hän on aina opettanut, että naisen tulee elää omilla tuloillaan eikä kuvitella, että mies maksaa siksi, että on mies.
Ymmärrätköhän ap, että 63v ikäiset on vielä täysillä työelämässä eikä dementiakodissa.
Mun 67-vuotias äiti on kasvanut siihen et mies maksaa, hommaa asunnon ja muutenkin hoitaa kaiken.
Kamala asenne.
Miksi maksoitte puoliksi, miksi kumpikin ei maksanut omaansa?
Vierailija kirjoitti:
Mun 63v äitini hämmästyisi, jos en maksaisi omaa ateriaani. Hän on aina opettanut, että naisen tulee elää omilla tuloillaan eikä kuvitella, että mies maksaa siksi, että on mies.
Ymmärrätköhän ap, että 63v ikäiset on vielä täysillä työelämässä eikä dementiakodissa.
Aivan! Ei kiitos, naisen tulee tulla toimeen omilla rahoillaan, eikä muuten ruokkia lokkiakaan jos mies maksattaa omat ateriansa. Hei ja joo, kohta 70v!.
Vuosia väänsin että maksetaan puoliksi, nyt on mieli muuttunut ja opettelen feminine energyä ja vastaanottamisen taitoa, harmi kun miehet näiden vuosien aikana ovat alkaneet vaatia puoliksi maksamista:(
Vierailija kirjoitti:
Vuosia väänsin että maksetaan puoliksi, nyt on mieli muuttunut ja opettelen feminine energyä ja vastaanottamisen taitoa, harmi kun miehet näiden vuosien aikana ovat alkaneet vaatia puoliksi maksamista:(
Tyhmä, olisit sanonut, että kumpikin maksaa omansa. En minä ainakaan rupea maksamaan enemmän miehen kalliimmasta annoksesta.
Luulis että 60-luvun nuoret on oppineet tasa-arvoisen mallin, sitä vanhemmilla varmaan vielä perinteisemmät tavat. Eli aika outoa että kuuskymppinen ajattelee noin fossiilisesti, ehkä sitten itse konservatiiviperheestä kotoisin? Omilla vanhemmilla oli taloudellisesti tasa-arvoinen suhde, omat tilit jne, synt v.37 ja 41.
Minä olen äitiäsi nuorempi, enkä ymmärrä tuota puoliksi maksamisen kohkausta.
Ei tasa-arvo ole sitä, että kaikki maksetaan puoliksi. Tai että kumpikin siivoaa vessan yhtä monta kertaa vuodessa. Tai molemmat hoitaa lapsia yhtä monta tuntia viikossa.
Tasa-arvoa on se, että hommat jakautuvat tasan, ja molemmat ovat tyytyväisiä siihen, mitä itselle tulee. Jos toinen haluaa emmemin maksaa kaikkea, mutta ei haluaa kuurata vessänpöttiä - ja toiselle taas sopii - niin sitten mennään niin. Kunhan vaakakuppi on lopussa suht tasan.
Tapailin kerran miestä, joka maksoi ruokani aina syödessämme ravintolassa. Tarjouduin välillä maksamaan vastavuoroisesti ruoat, mutta hän ei koskaan antanut minun maksaa. Hän kertoi, että hänen kulttuurissa mies maksaa aina ravintolassa. Hän kertoi, että kyse ei ole niinkään rahasta, vaan se on pikemminkin hieno ele naista kohtaan. Ja onhan se :)
Vierailija kirjoitti:
Mun 67-vuotias äiti on kasvanut siihen et mies maksaa, hommaa asunnon ja muutenkin hoitaa kaiken.
Kamala asenne.
Siivellä eläjä! Järkyttävää!
Mun mies maksaa aina jos käydään ulkona syömässä.
Kun viedään mun äiti tai miehen äiti ulos syömään, mies maksaa myös silloin koko porukan laskun.
Mun mielestä ois noloa ravintoloissa että jokainen kaivelisi kukkaroaan.
Mä kyllä teen niin paljon enemmän kotitöitä ja aterioita kotona, että ihan hyvä järjestely.
Äitini on kohta 83 vuotias ja tajuaa että ihmiset maksaa omat ruokansa ravintolassakin.
Mun 70 -vuotias äitini maksaa omansa, isäni, minun ja minun miehenikin ravintola-ateriat, jos yhdessä mennään.
Missä niitä naisia löytyy jotka suostuvat maksamaan omat kulunsa? Onhan täälläkin jatkuvasti kirjoituksia jossa naiset kitisevät että miksi miehet ei maksa naisen kuluja treffeillä ja yleensä samoissa kirjoituksissa tulee esille että naisten mielestä se on vain naisen huomioimista jos nainen pistää miehen maksamaan naisen kulut. Naisten harrastamaa miesten taloudellinen hyväksikäyttö on kuulemma vain naisen huomiointia
Mä maksaisin kyllä vain omat syömiset ja juomiset. Tosin koska olemme olleet jo vuosia naimisissa, ja olemme vuoroin tosiamme tukenaat ja auttaneet, myös taloudellisesti, niin kyllä yhteinen lasku, ja jompikumpi maksaa, hiukan tilanteesta riippuen. Tosin niin onnekkaasti on sattunut, että viime aikoina myös joskus mukana oleva poikamme on maksanut. Nainen 62 v.
Emme ymmärrä. Ei tämä ole tasa-arvoa. Tasa-arvottomuutta ennemminkin. Kenelläkään ole mitään arvoa enää.