Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

63v äitini ei ymmärrä että nykypäivänä miehet ja naiset maksaa puoliksi ateriat

Vierailija
15.03.2023 |

Olimme ravintolassa ja maksoimme mieheni kanssa puoliksi ateriat. Kerroin äidille joka sanoi, kai mies maksoi ja hän ei ymmärtänyt sitä. Ettekö te yli 60 vuotiaat ymmärrä että nykyään on olemassa tasa arvo

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen äitiäsi nuorempi, enkä ymmärrä tuota puoliksi maksamisen kohkausta.

Ei tasa-arvo ole sitä, että kaikki maksetaan puoliksi. Tai että kumpikin siivoaa vessan yhtä monta kertaa vuodessa. Tai molemmat hoitaa lapsia yhtä monta tuntia viikossa.

Tasa-arvoa on se, että hommat jakautuvat tasan, ja molemmat ovat tyytyväisiä siihen, mitä itselle tulee. Jos toinen haluaa emmemin maksaa kaikkea, mutta ei haluaa kuurata vessänpöttiä - ja toiselle taas sopii - niin sitten mennään niin. Kunhan vaakakuppi on lopussa suht tasan.

Taloudellinen hyväksikäyttö ei koskaan ole tasa-arvoista vaikka kuinka naiset puolustelevat itse harrastamaa hyväksikäyttöä

Vierailija
22/66 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurustellut vuoden. Miesystävä maksaa ravintolassa lähes aina, minä maksan joskus kahvilassa. Hänen tulonsa ovat lähes viisinkertaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä niitä naisia löytyy jotka suostuvat maksamaan omat kulunsa? Onhan täälläkin jatkuvasti kirjoituksia jossa naiset kitisevät että miksi miehet ei maksa naisen kuluja treffeillä ja yleensä samoissa kirjoituksissa tulee esille että naisten mielestä se on vain naisen huomioimista jos nainen pistää miehen maksamaan naisen kulut. Naisten harrastamaa miesten taloudellinen hyväksikäyttö on kuulemma vain naisen huomiointia

Millionairematch. Alle 200k ryhmä. Kk-maksu menee laadun varmentamiseen. Onnenonkijoita saa ilmiantaa.

Vierailija
24/66 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä niitä naisia löytyy jotka suostuvat maksamaan omat kulunsa? Onhan täälläkin jatkuvasti kirjoituksia jossa naiset kitisevät että miksi miehet ei maksa naisen kuluja treffeillä ja yleensä samoissa kirjoituksissa tulee esille että naisten mielestä se on vain naisen huomioimista jos nainen pistää miehen maksamaan naisen kulut. Naisten harrastamaa miesten taloudellinen hyväksikäyttö on kuulemma vain naisen huomiointia

Mitäs te suositte niitä jännänaisia, joiden rahat menee ulkonäköön. Kokeiles seuraavaksi pyytää treffeille sitä vaatimattoman näköistä harmaahiirulaista, hän maksaa oman ruokansa. Siinä syödessä voitte jutella sijoittamisesta.

Nuo "miksei mies maksa treffeillä" -kirjoitukset on miesten tekemiä provoja.

Vierailija
25/66 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

????

Avioparin kesken on naurettavaa maksella puolikkaita. Talous on kuitenkin yhteinen.

Normaalisti jos olen syömässä maksan tietenkin omat syömiseni.

T 63 vee

Vierailija
26/66 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksit päästäsi asioita. Äitini on 70 vuotias ja pitäisi äitiäsi kotihuorana, kun miehensä lompakolla loisii.

Vierailija
27/66 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulis että 60-luvun nuoret on oppineet tasa-arvoisen mallin, sitä vanhemmilla varmaan vielä perinteisemmät tavat. Eli aika outoa että kuuskymppinen ajattelee noin fossiilisesti, ehkä sitten itse konservatiiviperheestä kotoisin? Omilla vanhemmilla oli taloudellisesti tasa-arvoinen suhde, omat tilit jne, synt v.37 ja 41.

60-luvun nuoret on jo yli seitsemänkymppisiä, eivät kuusikymppisiä. Turkuun 70-luvun nuori.

Vierailija
28/66 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksit päästäsi asioita. Äitini on 70 vuotias ja pitäisi äitiäsi kotihuorana, kun miehensä lompakolla loisii.

Kai sinun vanhempasi tekevät kaikki kotityöt puoliksi? Eihän toisen ajallakaan saa loisia.

Vierailija
29/66 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ymmärretä.

Jos minä pyydän lapseni ja hänen puolisonsa syömään ravintolaan, maksan kaikkien laskun. Se kuuluu hyviin tapoihin.

Ja jos lapseni pyytää ravintolaan syömään, oletan hänen maksavan laskun.

Eikä tasa-arvolla ole mitään tekemistä, vaan hyvillä käytöstavoilla ja vieraanvaraisuudella.

Sama jos pyydän kotiin syömään ja vieraat tekevät kotiin lähtöä, en kaiva kauppakuittia esille ja esitä, mitä tarjottu ruoka maksaa ja mikä osuus on kenenkin. Ellei kysymys ole nyyttikestit.

Vierailija
30/66 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

????

Avioparin kesken on naurettavaa maksella puolikkaita. Talous on kuitenkin yhteinen.

T 63 vee

Eiköhän jokainen aviopari ja pariskunta sovi nämä käytännöt keskenään, toivottavasti yhteisymmärryksessä?

Meillä kohta kuuskymppisellä avioparilla ei ole yhteinen talous. About puoliksi ja vuorotellen maksellaan kuitenkin päivittäistoiminnot, isommat jutut kuten vaikka auto tai mp kuluineen menee kummallakin ihan omasta pussista.

Vierailija
31/66 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tasa-arvo ole sitä, että kaikki maksetaan puoliksi. Tai että kumpikin siivoaa vessan yhtä monta kertaa vuodessa. Tai molemmat hoitaa lapsia yhtä monta tuntia viikossa.

Tasa-arvoa on se, että hommat jakautuvat tasan, ja molemmat ovat tyytyväisiä siihen, mitä itselle tulee. Jos toinen haluaa emmemin maksaa kaikkea, mutta ei haluaa kuurata vessänpöttiä - ja toiselle taas sopii - niin sitten mennään niin. Kunhan vaakakuppi on lopussa suht tasan.

Miehen kanssa tuli juttua tyttären raha-asioista kun on ostanut poikaystävän kanssa ensiasunnon ja opiskelee vielä. Kerroin, kuinka nykyaikana naiset (miehetkin tietysti) kiihkeästi haluavat, että kaikki kulut jaetaan pennilleen tasan. Tämä siis Suomessa, muissa maissa tuskin on näin raivoisaa "tasa-arvo" vaatimusta.

Mieheni (alle 60) ei osannut muuta kuin jäädä päätään pyöritellen ihmettelemään - ei meinannut millään käsittää mitä järkeä on muuttaa yhteistalouteen ja erotella tulot ja menot erikseen.

T. Yhteinen (raha) talous yli 30 v.

Vierailija
32/66 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulis että 60-luvun nuoret on oppineet tasa-arvoisen mallin, sitä vanhemmilla varmaan vielä perinteisemmät tavat. Eli aika outoa että kuuskymppinen ajattelee noin fossiilisesti, ehkä sitten itse konservatiiviperheestä kotoisin? Omilla vanhemmilla oli taloudellisesti tasa-arvoinen suhde, omat tilit jne, synt v.37 ja 41.

60-luvun nuoret on jo yli seitsemänkymppisiä, eivät kuusikymppisiä. Turkuun 70-luvun nuori.

Tarkoitin että 60-luvun nuoret ja tietysti myös sitä nuoremmat, 60-luvull tapahtui iso murros tasa-arvon suhteen johtuen esim ihan vaan e-pilleristä.

Vierailija
33/66 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies maksaa aina jos käydään ulkona syömässä.

Kun viedään mun äiti tai miehen äiti ulos syömään, mies maksaa myös silloin koko porukan laskun.

Mun mielestä ois noloa ravintoloissa että jokainen kaivelisi kukkaroaan.

Mä kyllä teen niin paljon enemmän kotitöitä ja aterioita kotona, että ihan hyvä järjestely.

Meillä tismalleen sama.

Vierailija
34/66 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

????

T 63 vee

Eiköhän jokainen aviopari ja pariskunta sovi nämä käytännöt keskenään, toivottavasti yhteisymmärryksessä?

Meillä kohta kuuskymppisellä avioparilla ei ole yhteinen talous. About puoliksi ja vuorotellen maksellaan kuitenkin päivittäistoiminnot, isommat jutut kuten vaikka auto tai mp kuluineen menee kummallakin ihan omasta pussista.

Kun he menevät naimisiin, heille kolahtaa joka tapauksessa lain mukaan elatusvelvollisuus.

Ja jos eroavat, kaikki pannaan puoliksi.

Vierailija
35/66 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko aloittajaa. Olen 59 vuotias ja maksan itse ruokani.  Toki joskus mieskin voi maksaa.  

Vierailija
36/66 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloudellinen hyväksikäyttö ei koskaan ole tasa-arvoista vaikka kuinka naiset puolustelevat itse harrastamaa hyväksikäyttöä

Mitä merkitystä sillä on, jos kaikki ovat tyytyväisiä?

Minun mieheni hyväksikäyttää minua niin, että minä teen aina kaiken ruoan. Minä tykkään ruoanlaitosta. Olen vain iloinen, että hän hyväksikäyttää minua.

Sitten kun sanon, että nyt en viitsi kokata, niin käymme ravintoloissa. Ja mies maksaa. Hänelle raha on ihan evvk, eikä hän todellakaan tunne tulleensa hyväksikäytetyksi.

Vierailija
37/66 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan tilanteesta.

Kun olemme mieheni kanssa ulkona syömässä hän maksaa. Sinällään sillä ei ole merkitystä kun rahat on yhteiset, samalta tililtä menee

Outoa on se kun jotkut ystäväpariskunnat splittaavat laskua keskenään siellä ravintolassa! Miksi sitä ei voi tehdä kotona??

Kun käyn miesystäväni kanssa kahvilla maksamme usein vuorotellen.

Vierailija
38/66 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan tilanteesta.

Kun olemme mieheni kanssa ulkona syömässä hän maksaa. Sinällään sillä ei ole merkitystä kun rahat on yhteiset, samalta tililtä menee

Outoa on se kun jotkut ystäväpariskunnat splittaavat laskua keskenään siellä ravintolassa! Miksi sitä ei voi tehdä kotona??

Kun käyn miesystäväni kanssa kahvilla maksamme usein vuorotellen.

ja ikää 63v minulla

Vierailija
39/66 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen periaatteessa sitä mieltä, että kumpikin maksaa omansa.

Mutta jos rikas vie köyhän johonkin fine dining ravitolaan syömään, ei hän voi odottaa, että se köyhä pistää yhteen ateriaan koko kuukauden ruokabudjettinsa, vaan rikas maksaa molempien syömiset ja juomiset. Ja tämä ei ole mitenkään sukupuolikysymys, vaan varallisuuskysymys.

Vierailija
40/66 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

????

T 63 vee

Kun he menevät naimisiin, heille kolahtaa joka tapauksessa lain mukaan elatusvelvollisuus.

Ja jos eroavat, kaikki pannaan puoliksi.

Ei meillä ainakaan pantaisi kaikkia puoliksi jos erottaisiin.

Elatusvelvollisuutta nyt ei niin tule mietittyä jotain ravintolalaskua tai ruokaostoksia maksettaessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän