63v äitini ei ymmärrä että nykypäivänä miehet ja naiset maksaa puoliksi ateriat
Olimme ravintolassa ja maksoimme mieheni kanssa puoliksi ateriat. Kerroin äidille joka sanoi, kai mies maksoi ja hän ei ymmärtänyt sitä. Ettekö te yli 60 vuotiaat ymmärrä että nykyään on olemassa tasa arvo
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen seurustellut vuoden. Miesystävä maksaa ravintolassa lähes aina, minä maksan joskus kahvilassa. Hänen tulonsa ovat lähes viisinkertaiset.
Tarkkaanpa tiedät. En itse olisi kehdannut vuoden seurustelulla vielä kysellä toisen tuloja. Tosin en ole kokenut tarpeelliseksi kysellä niitä vieläkään, viides avoliittovuosi menossa.
Järkyttävää! Ei kai tuollaisia aviopareja oikeesti ole?
Minä olen kolmekymppinen, enkä ymmärrä tätä puoliksi maksamista. En tapailisi miestä, joka ei halua tarjota naiselle. Olen naimisissa ja mies maksaa kaiken, minun palkkani käytetään lomamatkoihin ja sijoittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Joissakin perheissä tasa-arvo on viety äärimmilleen, vaikka liuta lapsia.
Olin joskus töissä rakennustarvikeliikkeessä ja kyllä piti hieraista pari kertaa silmäkulmaa, kun jotkut olivat niin tasa-arvoisia, jos ostivat esim. maalia 4l, miehen laskulle laitettiin 2l ja rouvan laskulle 2l ja molemmat maksoivat erikseen.
Eivät voineet jakaa kotona keskenään, vaan jouduttiin tekemään tuplatyö ja pakattiin vielä erikseen muovipussiin ja annettiin molemmille omat kassinsa, vaikka olivat pariskunta.
Ehkä heillä kotona oli omat seinätkin jaettu.
Exällä oli yritys ja osa laskuista piti todellakin jakaa noin, mutta syynä saattoi olla tuki tms.
Niin tasa-arvo aikaa. Nykyisin nainen voi olla paremmin koulutettu ja ansaita enemmän kun mies.
Ajat on muuttunu. Jos mies oli töistä rahaa tuova ja naine hoiti kotitaloutta ni silloinhan mummos on oikeessa
Vierailija kirjoitti:
Olen seurustellut vuoden. Miesystävä maksaa ravintolassa lähes aina, minä maksan joskus kahvilassa. Hänen tulonsa ovat lähes viisinkertaiset.
Meillä tuloero on lähes kymmenkertainen. Meistä kutsuja tarjoaa ja ollessamme jommankumman luona 'isäntä' tarjoaa, paitsi alkoholin, minä olen raivoraitis.
Joissakin perheissä tasa-arvo on viety äärimmilleen, vaikka liuta lapsia.
Olin joskus töissä rakennustarvikeliikkeessä ja kyllä piti hieraista pari kertaa silmäkulmaa, kun jotkut olivat niin tasa-arvoisia, jos ostivat esim. maalia 4l, miehen laskulle laitettiin 2l ja rouvan laskulle 2l ja molemmat maksoivat erikseen.
Eivät voineet jakaa kotona keskenään, vaan jouduttiin tekemään tuplatyö ja pakattiin vielä erikseen muovipussiin ja annettiin molemmille omat kassinsa, vaikka olivat pariskunta.
Ehkä heillä kotona oli omat seinätkin jaettu.